JK's bikerblogg GSX-R 600 "Thea" Liten update

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

har du bensin og gnist så fyrer den..
men noe mangler visst..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

mekkern skrev:har du bensin og gnist så fyrer den..
men noe mangler visst..
Frykter det er gnist, for trillstart funket ikke... Samtidig var det ikke tegn av at startmotor ville dra rundt, så jeg frykter dårlig kontakt på stoppbryteren :-k

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av ArcticTiger »

Har du sånn sikkerhets-bryter på sidestøtta og :-k Det hender den er utslitt, og da er det ikke mye liv i sykkern. Har du kjørt mye i saltlaken i det siste? Det er pyton for el-systemet, med irr og dårlig kontakt som følge.

Når det gjelder gammal vetteran-sykkel som bruks-sykkel, så må du sjekke at slitedeler osv er greit tilgjengelige. Hva med gummidetaljer som div slanger og pakninger, bremsedeler, forgasserdeler, tenningsdeler osv. Gammalt er gammalt, så du kan nok ikke regne med et problemfritt liv der heller :roll

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

ArcticTiger skrev:Har du sånn sikkerhets-bryter på sidestøtta og :-k Det hender den er utslitt, og da er det ikke mye liv i sykkern. Har du kjørt mye i saltlaken i det siste? Det er pyton for el-systemet, med irr og dårlig kontakt som følge.

Når det gjelder gammal vetteran-sykkel som bruks-sykkel, så må du sjekke at slitedeler osv er greit tilgjengelige. Hva med gummidetaljer som div slanger og pakninger, bremsedeler, forgasserdeler, tenningsdeler osv. Gammalt er gammalt, så du kan nok ikke regne med et problemfritt liv der heller :roll
Har ikke kjørt mye i saltlake nei, bare tørre veier i hovedsak ;-) Derrimot har jeg sånn sikkerhetsbryter på støtta ja, kanskje du er inne på noe :scratch

Hehe, forventer ikke problemfritt nei, men slike gamle sykler har jo sjel, åsså er de jo utrolig tøffe :knegg :prop:

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av mekkern »

støttebrytern på sykkelen er fin tyverisikring,da er det dødt ja..bare la være å rense og smøre :-J ...den på guttungens hyssing fusker stadig hvis den blir stående en stund..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

mekkern skrev:støttebrytern på sykkelen er fin tyverisikring,da er det dødt ja..bare la være å rense og smøre :-J ...den på guttungens hyssing fusker stadig hvis den blir stående en stund..
Det kan forklare mye, skal prøve ut det ;-)

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Skulle du sett, nå fyra ho på første forsøk igjen :scratch Snodige greier... :-)å :mk Jaja, så lenge ho fyrer er jeg fornøyd :knegg :prop:

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Huff, nå har jeg vært borte alt for lenge, på tide med en oppdatering.

Milene baller på seg, og jeg nyter de med et smil om munnen, i regn, sol og alt annet vær :prop: Nå skal også klossen min få en liten service, i form av nye skiver og klosser rundt om, hjullager, styrelager, bytte av alle filtre og ny olje :prf Da bør hun være fornøyd en stund :knegg

Da disse delene skulle bestilles fikk jeg et sjokk uten like, skjønner ikke at prisene kan være så høye?! For bare skive fram og bak i norge må jeg ut med 7500, mens alt beskrevet ovenfor kostet meg 2300 ferdig levert fra korea :mk Hvordan er dette mulig? :scratch Og enda rarere, hvordan kan den norske forhandleren overleve?

Nå har jeg også nådd alderen av 17,5 år, og drømmen om mellomtung har vokst og levd lenge allerede :redface Spørsmålet er bare hva skal jeg kjøpe? Favoritten er denne: http://www.autodb.no/mc/view/1593406#img11021301" onclick="window.open(this.href);return false;
Noen som har noen innvenninger eller tips? Tenker at hvis noen jeg kjenner bestemmer seg for å kjøre til Brønnøysund, kunne jeg ha sittet på, også knne vi tatt en omvei til Mo i Rana. Da kan jeg øvelseskjøre ned derifra, siden en av de jeg vurderer å dra med er over 25 og har hatt lappen i over 5 år :prf

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg...

Legg inn av JK95 »

Legger merke til at jeg er noe dårlig til å poste innlegg, så for å oppdatere litt er jeg nå på vei hjem fra Trondhekm til Stoksund :mk Meget fine veier hvis noen ønsker å utforske trøndelagskysten :thumleft Nå sitter jeg på det omstridte fergeleiet og tar lunch, dvs cheeseburger og cola ^^

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Ny sesong!

Legg inn av JK95 »

Sesongen har startet, og været i Trøndelag er strålende! :prf Nå mangler det bare at kjøreskolen starter kjøretimer snart, så jeg kan begynne å bruke Gixxer :prop: Gleder meg til en forhåpentligvis lang, problemfri sesong på to hjul, og må nesten prøve å få med meg en MCsiden-tur også i år :-)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: JK's bikerblogg... Ny sesong!

Legg inn av LordShaft »

tok første turen min selv i dag :yahoo
Herregud så godt det gjorde.... :prop:

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: JK's bikerblogg... Oppkjøring Fredag 13. :S

Legg inn av JK95 »

Okei, tid for oppdatering:

Ca. 300 mil kjørt så langt denne sesongen, trives godt som MC-ist :prf Nå står bare 2 hele uker av sesongen på om jeg består oppkjøring til klasse A2 i morgen, selveste fredag den 13. :-# :x Nå er jeg ikke overtroisk eller noe, men jeg har i det minste noe å skylde på om jeg stryker :redface Noe jeg ikke har tenkt å gjøre...

Om jeg består går turen direkte fra biltilsynet i Trondheim og opp til Sparbu for å kjøpe søskenbarnets GSX-R 600 :prop: Da skal hele helgen vies til kjøring på en nesten nylakkert 2009-mod med nesten nye dekk, fy som jeg er nervøs!

Håper jeg kan innskrive meg i "bittelittstørresykkelførerklubben" i morgen, snakkes da :vs

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: JK's bikerblogg... Oppkjøring Fredag 13. :S

Legg inn av Kawagutten »

På oppkjøring husk å ta det pent i kryss og rundkjøringer,forbi busser på bussholde plasser,ligg mere mot venstre i kjørebanen og les godt så går det bra,lykke til i morgen :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: JK's bikerblogg... Oppkjøring Fredag 13. :S

Legg inn av norse900 »

Krysser fingrene, -dette går så bra,så... :thumleft


Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: JK's bikerblogg... Oppkjøring Fredag 13. :S

Legg inn av Jompa »

Lykke til med oppkjøringa i dag. :thumleft :thumleft

Regner med at du våkna tidlig ;-)

Og husk, blikket opp og frem, plassering og kjør "bestemt".
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar