Mortenolb - Multistrada 950 S
Re: MortenOlbs Rautetråd
Gsxr 1000 hadde i alle fall på 07-08 en meget behaglig kjørestilling for meg på 190cm. Har selv CBR 09 spm jeg sitter godt nok på til å kjøre gode dagsetapper. Ikke no stress å håndtere disse syklene i bytrafikken. Vil anbefale deg om du ønsker R til å prøve flere av modellene og merkene. Små forandringer gjør store forskjeller når en skal kjøre langt på disse syklene syns jeg.
Fordelen med disse syklene er at du får noe av det råeste motormessig og justeringsmulighetene på syklene er topp. Å ta med en slik sykkel på bane er rett og slett kjempegøy!!!!!:) Forsikring kan svi litt, men sykler i riktig årsmodell taper seg lite i pris. Kommer selvsagt ann på hvor langt du kjører da, men det gjør det jo med alle sykler. 1000cc spiser litt dekk da;)
Fordelen med disse syklene er at du får noe av det råeste motormessig og justeringsmulighetene på syklene er topp. Å ta med en slik sykkel på bane er rett og slett kjempegøy!!!!!:) Forsikring kan svi litt, men sykler i riktig årsmodell taper seg lite i pris. Kommer selvsagt ann på hvor langt du kjører da, men det gjør det jo med alle sykler. 1000cc spiser litt dekk da;)
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Av 1000cc R-sykler har jeg bare prøvd gixxer og kawa zx10r, og jeg følte meg veldig hjemme på gixxeren, men har ikke fått testa mer enn ca. 20 minutter, så må få testa mer. Forsikringa er absolutt relevant for om jeg i det hele tatt har råd.KTM950SMR skrev:Gsxr 1000 hadde i alle fall på 07-08 en meget behaglig kjørestilling for meg på 190cm. Har selv CBR 09 spm jeg sitter godt nok på til å kjøre gode dagsetapper. Ikke no stress å håndtere disse syklene i bytrafikken. Vil anbefale deg om du ønsker R til å prøve flere av modellene og merkene. Små forandringer gjør store forskjeller når en skal kjøre langt på disse syklene syns jeg.
Fordelen med disse syklene er at du får noe av det råeste motormessig og justeringsmulighetene på syklene er topp. Å ta med en slik sykkel på bane er rett og slett kjempegøy!!!!!:) Forsikring kan svi litt, men sykler i riktig årsmodell taper seg lite i pris. Kommer selvsagt ann på hvor langt du kjører da, men det gjør det jo med alle sykler. 1000cc spiser litt dekk da;)
Spiser nok litt mer dekk, ja, men det spiser litt dekk å måtte clutche opp på bakhjulet også, tenker jeg.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
Jeg vet ikke om du har prøvet 2014 versjonen av 1000sx, men jeg må si at det er en himmelvidmortenolb skrev:Etter å ha kjørt en del mil i år, og sett hvordan jeg ønsker å bruke sykkelen med tanke på lange turer, men også å kjøre aktivt, så tror jeg nesten at Z1000SX vil være det beste alternativet mitt. Jeg må se om jeg kan få til en lengre prøvetur på både SX og på GSX-R1000, for å se hva jeg føler jeg vil ha. Det står mellom de to. Jeg merker at jeg har en litt R-sykkel kjørestil, men samtidig så vil jeg dra på lange turer. For ikke å snakke om at med gixxern så hadde det vært garanti for at jeg mister lappen før eller siden, og det er ikke så optimalt for en yrkessjåfør
forskjell fra den til 2013 modellen Både hva motorkrefter og vibrasjoner angår.
Det var som "Vill ikke ha" til "Humm" for min del.
Men sal og passasjersete har jo ikke blitt noe bedre da
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Har testa både 2013 og 2014, og 2014 er en verden av forskjell til det bedre, og selv da hadde jeg allerede lyst på 2013-modellen, bare ikke nok til å kunne overgå GSX-R, noe den gjør nå. Jeg synes dog sittekomforten i setet var helt upåklagelig!
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
Du veit, vi giktbråtne gamlinger skal nå alltid klage på setet da
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Skaffa deg en Goldwing
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
Stemmer for SX'en! Vakker sykkel som du ikke ser overalt :)
Ser ikke dumme ut de ZZR1400 syklene heller. Kanskje litt store, men.
Men det skal nå være fint mulig å "reise" på de fleste sportssykler sålenge setet er OK (typ ikke planke sånn som KTM RC8).
Ser ikke dumme ut de ZZR1400 syklene heller. Kanskje litt store, men.
Men det skal nå være fint mulig å "reise" på de fleste sportssykler sålenge setet er OK (typ ikke planke sånn som KTM RC8).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: MortenOlbs Rautetråd
For min del var sete bra i ca 20 minutter og etter det bare værre og værre men nå tåler nok du å sitte mye lengre enn meg så få til en prøvekjøring på over en time.I værste fall er det bare ett comfort sete som skal til for resten av sykkelen er knallfinmortenolb skrev:Har testa både 2013 og 2014, og 2014 er en verden av forskjell til det bedre, og selv da hadde jeg allerede lyst på 2013-modellen, bare ikke nok til å kunne overgå GSX-R, noe den gjør nå. Jeg synes dog sittekomforten i setet var helt upåklagelig!
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
Sitter helt utmerket på TigerMama jegmortenolb skrev:Skaffa deg en Goldwing
Prøvde forresten en GW 1800 i fjor, men kan ikke si setet svarte til "forventningene".
Men for all del, man satt godt. Bare ikke så godt som jeg trodde.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Prøvde å Google det på mobilen nå, og etter hva jeg kan se er det 6k serviceintervaller på SXen? Skal myyyyye overbevisning til for at det ikke skal være en dealbreaker.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
6K for en TOURING maskin? Kan vel ikke stemme. Må jo booke flere servicer rundt om i verden om du skal på en lengre reise
Endunkeren min har 10 000 liksom...
Styr unna, kjøp deg en Superduke 1290 med 15k intervaller
Endunkeren min har 10 000 liksom...
Styr unna, kjøp deg en Superduke 1290 med 15k intervaller
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Det er det jeg mener og. Jeg kjører jo nok til to servicer i året da om jeg IKKE drar på langtur. På gixxeren er det liksom et kompromiss jeg kunne tålt.
1290 koster vel noe mer?:p
1290 koster vel noe mer?:p
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: MortenOlbs Rautetråd
260 000,- ca. Ikke sååå mye mer enn en ny SX :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: MortenOlbs Rautetråd
Njaei, 40k er nok til å vippe meg av pinnen, men kan være mulig. Må undersøke mer.
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: MortenOlbs Rautetråd
Er ikke stort som skal gjøres på den og vil tro det er snakk om kun sjekk eller en veldig liten service.mortenolb skrev:Prøvde å Google det på mobilen nå, og etter hva jeg kan se er det 6k serviceintervaller på SXen? Skal myyyyye overbevisning til for at det ikke skal være en dealbreaker.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++