Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Æææhh...

Kjører sykkel på jobb hver dag uansett vær (frem til det blir snø og det fryser på) og det er kjølig ja, men det er nå uansett langt mer artig enn å kjøre bil. Dessuten så våkner man. Sesongen for meg så absolutt ikke over ennå. På dagtid er det vel sikkert kjørbart vertfall en måned til. Men man vet jo aldri når snøen kommer så klart... :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Snikendeugle »

Så lenge du ikke bor i "Gokk", så er veien fint kjørbar selvom snøen ligger litt her og der. Veiene er saltet og våte, så det er ikke særlig værre enn å kjøre på regnvåte veier -litt dekkytelse pga temperatur.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Så lenge du ikke bor i "Gokk", så er veien fint kjørbar selvom snøen ligger litt her og der. Veiene er saltet og våte, så det er ikke særlig værre enn å kjøre på regnvåte veier -litt dekkytelse pga temperatur.
Joda, men akkurat saltet holder jeg meg vekk fra. Har tross alt en bil jag kan bruke også, så får jeg spare sykkelen litt når saltingen begynner.

Men en ting er sikkert. Det blir ekstremt mye kjøring fremover nå når nysykkelen ankommer! Bare det er mer eller mindre tørre veier så driter jeg i om det er 10 minus :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Da er bråkepotta byttet ut med den orginale...
Huff og huff :sorry

Synes faktisk jeg kjente en viss nedgang i effekt også...

Uansett, det driter jeg i, for nå henter jeg snart triplen! :knegg

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av freddy123 »

Sjarmen blir borte på cruisern din nå som du fjerna bråkepotta og det hørtes ut som elsykkel istede, men er vell det greieste når du skal bytte den inn ja.

Men så er det ikke mange dagene nå da før du får ny :) lykke til med den harde ventetida... Et minutt her og et der tia kommer til å gå så fort atte hehe:)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

freddy123 skrev:Sjarmen blir borte på cruisern din nå som du fjerna bråkepotta og det hørtes ut som elsykkel istede, men er vell det greieste når du skal bytte den inn ja.

Men så er det ikke mange dagene nå da før du får ny :) lykke til med den harde ventetida... Et minutt her og et der tia kommer til å gå så fort atte hehe:)
Ja, lyden ble bare forferdelig (til naboenes fornøyelse) :lol

Men som sagt, nå gir jeg fullstendig F****. Nå venter jeg bare på den nye sykkelen :thumleft

Tror jaggu jeg skal montere på den enorme vindskjermen også som ser slik ut :rofl:

Bilde

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

nå kan du også ta deg råd til bmw bjerknez
http://www.dinside.no/930808/bmw-cruise-el-sykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:nå kan du også ta deg råd til bmw bjerknez
http://www.dinside.no/930808/bmw-cruise-el-sykkel" onclick="window.open(this.href);return false;
Morroklumpen det se :lol

Skylder deg ett par liter buksevann nå synes jeg... :twisted

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en slik depotstøtte (eller hva det heter) slik at jeg kan smøre kjede etc. på en enkel måte på min snart kommende Street Triple og siden jeg bor ca. 3km. unna Biltema så lurte jeg på om denne passer min sykkel, og eller er anbefalt i det hele tatt?
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/De ... tte-82712/" onclick="window.open(this.href);return false;

Eller er det slik "one size fits all"?

Toven

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

One size fits all ja. Om du ikke er helt trygg på å sette sykkern på støtta bruker jeg en slik en i tilleg:

Bilde

OG, for å nevne noe som jeg ikke var obs på før det var for sent.. det er VELDIG fort gjort å skrape svingarmen. Så etter det hadde skjedd, lagde jeg et par "elefantører" (fant ikke noe bedre beskrivelse :P) av noe tykk skumgummi slag - lagde et hull i midten som går over svingarm-bobbinsene. Dekker da rundt svingarmen for støtta så det ikke lager riper :prf

må lage en ny forsåvidt, glemte å ta de av en dag så kjørte rundt med de på som resulterte i en stykk mistet på veien :sk?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:One size fits all ja. Om du ikke er helt trygg på å sette sykkern på støtta bruker jeg en slik en i tilleg:

Bilde

OG, for å nevne noe som jeg ikke var obs på før det var for sent.. det er VELDIG fort gjort å skrape svingarmen. Så etter det hadde skjedd, lagde jeg et par "elefantører" (fant ikke noe bedre beskrivelse :P) av noe tykk skumgummi slag - lagde et hull i midten som går over svingarm-bobbinsene. Dekker da rundt svingarmen for støtta så det ikke lager riper :prf

må lage en ny forsåvidt, glemte å ta de av en dag så kjørte rundt med de på som resulterte i en stykk mistet på veien :sk?
Nå spør jeg sikker veldig dumt, men hva er det det er bilde av der og hva gjør denne?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Så det nå, at det var støtte til fremhjulet :redface

Men hvordan er fremgangsmåten for å få opp bakhjulet?
Skal sykkelen stå på støtten som vanlig for så og føre denne depotstøtten under og "jekke" den opp?

En trinn for trinn forklaring hadde vert greit. Å velte sykkelen ved første smøring er ikke spesielt ønskelig :redface :-)å

Toven

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Er mange filmer på youtube, sånne how to :-) Gir tips til å sette depotstøtta uten forhjulsstøtte

Men med forhjulsstøtte så setter man bare sykkelen inn i den, da står den oppreist "i vater" så settes depotstøtta på bobbinsa og løfter bakhjulet opp
Sist redigert av Toven den 15 okt 2014, 15:15, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av TBI81 »

Bjerknez skrev:Så det nå, at det var støtte til fremhjulet :redface

Men hvordan er fremgangsmåten for å få opp bakhjulet?
Skal sykkelen stå på støtten som vanlig for så og føre denne depotstøtten under og "jekke" den opp?

En trinn for trinn forklaring hadde vert greit. Å velte sykkelen ved første smøring er ikke spesielt ønskelig :redface :-)å
Må holde sykkelen vinkelrett så kan ikke stå på sidestøtta. Anbefaler å kjøpe bobbins til svingarmen.
Framgangsmåten etter dette er ganske basic. Dytt ned depotstøtta slik at sykkelen løfter seg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23138
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takker for svar :thumleft

Da blir dte nok kjøp av begge deler, så er jeg sikker :-)

Svar