Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Låst
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev:Det er jo fullt lovlig og linke til sin egen blogg i signaturen... Holder ikke det? Å linke til andre sider med relatert innhold til trådtittelen som omhandler mc etc. Har vel aldri vert noe problem?

Er det virkelig mulig å bli mer vanskelig? er det virkelig så nedlatende og forferdelig og få en påmindelse angående linking til egen side i en tråd?

Jeg har fått flere slike advarsler, også på mc-forumet og har aldri hatt noe problem med å beklage samt bedyre at ikke dette skal gjenta seg...
Du føler ikke at du motsier deg selv litt no? "Å linke til andre sider med relatert innhold til trådtittelen som omhandler mc etc. Har vel aldri vert noe problem?" - Bloggen min på MCsiden er jo min blogg, med det innhold jeg vil ha der. Og jeg har kun linket til MC-relaterte ting.....

Og ja, jeg blir forbanna. Måten man behandler medlemmene sine på her er langt under normal folkeskikk. Jeg har lagt mye tid ned i MCsiden. Jeg har til og med reist ens ærend ned til Lillestrøm for å stå timesvis på stand for MCsiden. Og dette er takken?

Hva om jeg hadde skrevet akkurat det samme som jeg har gjort i de artiklene på siden min her i bloggen på MCsiden? Og responsen hadde vært den samme, altså at noen ikke svarte før jeg la inn et nytt innlegg. Er det da spam? Nei, det var det jeg trodde.
Men kan du forklare meg da hva som er så gale med at jeg bruker tid (ja, for det tar tid å skrive slike innlegg) på å skrive innleggene på siden min, og heller linker til de i bloggen min her, istedenfor å styre med å redigere hele artikkelen så den passer inn i et phpBB-forum? Folk får jo lest akkurat det samme, bare i et litt mer lesevennlig format. Og jeg, i motsetning til visse andre, svarer jo her på MCsiden hvis noen kommenterer her på MCsiden....
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Så, så Snikkeren. Nå er det vel på tide på holde litt støere kurs i svingene :[-X

Ta en liten kikk i din egen blogg på Norges hyggeligste MC-forum. I kun et innlegg av totalt 28 har du linket til egen blogg.
Det var ikke akkurat slik her inne...
Begge steder har du linker til bloggen i signaturen. Ingen problemer med det hverken her eller på dette hyggelig forumet, som det gufser litt sånn småkaldt fra, synes jeg...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

AJ skrev:Så, så Snikkeren. Nå er det vel på tide på holde litt støere kurs i svingene :[-X

Ta en liten kikk i din egen blogg på Norges hyggeligste MC-forum. I kun et innlegg av totalt 28 har du linket til egen blogg.
Det var ikke akkurat slik her inne...
Begge steder har du linker til bloggen i signaturen. Ingen problemer med det hverken her eller på dette hyggelig forumet, som det gufser litt sånn småkaldt fra, synes jeg...
Ta deg en bolle, AJ. Eneste grunnen til det er at det er det eneste innlegget jeg har laget etter jeg startet den bloggen. :-)å
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:
AJ skrev:Så, så Snikkeren. Nå er det vel på tide på holde litt støere kurs i svingene :[-X

Ta en liten kikk i din egen blogg på Norges hyggeligste MC-forum. I kun et innlegg av totalt 28 har du linket til egen blogg.
Det var ikke akkurat slik her inne...
Begge steder har du linker til bloggen i signaturen. Ingen problemer med det hverken her eller på dette hyggelig forumet, som det gufser litt sånn småkaldt fra, synes jeg...
Ta deg en bolle, AJ. Eneste grunnen til det er at det er det eneste innlegget jeg har laget etter jeg startet den bloggen. :-)å
:knegg

Ja, ja...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av poulet_cavalier »

Jeg er ikke uenig med deg snikkeren - å linke til egen blogg burde være ok. Tilogmed linking og promotering av egne forum burde være greit så lenge det foregår i vennskapelige former men:

1) er det nødvendig å bli sååå sinna da?
2) kanskje admin kan bidra med en olivenkvist eller noe?

En "robinson ekspedisjonen" er en for mye !
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev:Det er jo fullt lovlig og linke til sin egen blogg i signaturen... Holder ikke det? Å linke til andre sider med relatert innhold til trådtittelen som omhandler mc etc. Har vel aldri vert noe problem?

Er det virkelig mulig å bli mer vanskelig? er det virkelig så nedlatende og forferdelig og få en påmindelse angående linking til egen side i en tråd?

Jeg har fått flere slike advarsler, også på mc-forumet og har aldri hatt noe problem med å beklage samt bedyre at ikke dette skal gjenta seg...
Du føler ikke at du motsier deg selv litt no? "Å linke til andre sider med relatert innhold til trådtittelen som omhandler mc etc. Har vel aldri vert noe problem?" - Bloggen min på MCsiden er jo min blogg, med det innhold jeg vil ha der. Og jeg har kun linket til MC-relaterte ting.....

Og ja, jeg blir forbanna. Måten man behandler medlemmene sine på her er langt under normal folkeskikk. Jeg har lagt mye tid ned i MCsiden. Jeg har til og med reist ens ærend ned til Lillestrøm for å stå timesvis på stand for MCsiden. Og dette er takken?

Hva om jeg hadde skrevet akkurat det samme som jeg har gjort i de artiklene på siden min her i bloggen på MCsiden? Og responsen hadde vært den samme, altså at noen ikke svarte før jeg la inn et nytt innlegg. Er det da spam? Nei, det var det jeg trodde.
Men kan du forklare meg da hva som er så gale med at jeg bruker tid (ja, for det tar tid å skrive slike innlegg) på å skrive innleggene på siden min, og heller linker til de i bloggen min her, istedenfor å styre med å redigere hele artikkelen så den passer inn i et phpBB-forum? Folk får jo lest akkurat det samme, bare i et litt mer lesevennlig format. Og jeg, i motsetning til visse andre, svarer jo her på MCsiden hvis noen kommenterer her på MCsiden....
Du velger jo heller å skrive innlegg i din egen blogg for så og legge inn en link til denne i bloggen her på siden. Da vil du jo få langt flere klikk på siden din da de som har fulgt bloggen din her på forumet nå må klikke seg videre for å lese den. Da forsvinner leserne vekk fra mcsiden og dermed blir mcsiden kun en promotor for siden din og ikek noe mer. Det var jo det det ble reagert på. Hvis alle skulle gjort dette så hadde jo alle bloggene her inne på mcsiden bestått av linker. Synes du det er greit?

Bloggen på mcsiden er ikke DIN blogg i ordets rette forstand. Du må fortsatt følge reglene som alle andre.

Mener du at du skal bli annerledes behandlet enn andre fordi du har bidratt med kunnskap her inne?

Ikke noe galt med egen hjemmeside/blogg. Jeg har dette selv, men det er flere som leser det jeg skriver her inne enn på min egen private blogg og da er det jo ikke vanskelig å velge for min del vertfall. Men det er srtig og lære seg dette selv og jeg ser at det også er morsomt å vise hva man har fått til etc. men da forslår jeg heller å sende mail til venner og bekjente med link, eller enda bedre, bruke facebook.

Men du står jo fritt til å poste hvor du vil. Om det er på egen hjemmeside eller andre steder. Jeg synes bare hele greia har blitt et inferno i et vannglass. Rett og slett litt småbarnslig syting.

Har sansen for både deg og innleggene dine og jeg kommer til å følge med på inleggene dine andre steder til tider, så den saken er biff. Jeg har ikke et horn i siden til noen, men det må være lov og ikke være enig bestandig. :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

Det er helt vanlig netiquette og uskreven regel at man ikke linker til sider med egeninteresse i flere poster på rad. Sånt blir sett på som spam.
Ikke bare her på MCsiden.no, men på alle forum som jeg i ihvertfall er innom.
Siden jeg ikke bruker Norges hyggeligste MC-forum er jeg ikke helt sikker på hvordan dette praktiseres der. Linker til MCsiden.no har vi derimot sett blir modifisert (slettet...) straks de oppdages der inne. Selv eller første post...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av LordShaft »

At det var? :eh :eh

Så du har da med andre ord TOTAL mangel på netiquette hvis jeg skal lese den siste posten din AJ. Alle her inne, samt brukere på alle andre forum som du har frekventert. Mcforumet, bike, facebook osv kan vel være enig om at du har svart belte i å reklamere for ditt eget forum.

Selv håper jeg du blir medlem av norges hyggeligte forum. Så kanskje du kan bli inspirert til en ting eller to for det mest aktive forumet :vs

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Jo takk, AJ. Da er det mange blogger her som bør sees på som spam. Mange blogger med flere innlegg etter hverandre uten respons.



Og nei, Bjerknes, jeg mener ikke at jeg skal behandles annerledes. Jeg mener at det burde vært greit å linke til egen blogg for alle. Men jeg blir ekstra forbanna når det skjer, nettopp fordi jeg har lagt så mye tid og energi i MCsiden.

Ja, jeg har valgt å lage noen lengre tidkrevende innlegg på min egen side. Dette er innlegg som tar litt mer enn 5 minutter å lage. Og så beskriver jeg hva innlegget inneholder, slik at folk kan på det grunnlaget vurdere om de er interessert i å lese videre om det. Og ser dere i bloggen min, så blir det ikke som om jeg "stjeler" brukerne herfra. Brukerne herfra stiller naturlignok spørsmålene om artiklene her inne på MCsiden, ikke inne på siden min. Det fører igjen til mer aktivitet her på MCsiden. Hva er negativt med det? Dette er innlegg som jeg ikke ville funnet på å lage hvis det bare var her på siden, for som du så fint sier det Bjerknez, det er ikke pr. definisjon min blogg....

Men det er helt greit. Jeg vet nå hvordan dere stiller dere til å linke til egen blogg. Det er ikke tillatt. Det er bare ok at MCsiden ber folk registrere seg her for å få svar, istedenfor å svare på den siden spørsmålet ble stilt. Var det du som nevnte netiquette og uskreven regel, AJ?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:
Selv håper jeg du blir medlem av norges hyggeligte forum. Så kanskje du kan bli inspirert til en ting eller to for det mest aktive forumet :vs
Jeg har en brukerkonto i Norges "hyggeligste" MC-forum, men kommer nok aldri til å bruke den igjen, av ulike årsaker...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:Og nei, Bjerknes, jeg mener ikke at jeg skal behandles annerledes. Jeg mener at det burde vært greit å linke til egen blogg for alle. Men jeg blir ekstra forbanna når det skjer, nettopp fordi jeg har lagt så mye tid og energi i MCsiden.

Ja, jeg har valgt å lage noen lengre tidkrevende innlegg på min egen side. Dette er innlegg som tar litt mer enn 5 minutter å lage. Og så beskriver jeg hva innlegget inneholder, slik at folk kan på det grunnlaget vurdere om de er interessert i å lese videre om det. Og ser dere i bloggen min, så blir det ikke som om jeg "stjeler" brukerne herfra. Brukerne herfra stiller naturlignok spørsmålene om artiklene her inne på MCsiden, ikke inne på siden min. Det fører igjen til mer aktivitet her på MCsiden. Hva er negativt med det? Dette er innlegg som jeg ikke ville funnet på å lage hvis det bare var her på siden, for som du så fint sier det Bjerknez, det er ikke pr. definisjon min blogg....

Men det er helt greit. Jeg vet nå hvordan dere stiller dere til å linke til egen blogg. Det er ikke tillatt. Det er bare ok at MCsiden ber folk registrere seg her for å få svar, istedenfor å svare på den siden spørsmålet ble stilt. Var det du som nevnte netiquette og uskreven regel, AJ?
Jeg er fullt klar over at slike innlegg tar tid og lage. Men nå er dte vel ikek slik at man gjør dette for å fore andre med hyggelig lesning. Man gjør det like mye for sin egen del...tror jeg...
Det negative med det er at det det hadde generert enda mer trafikk hvis du IKKE linket til siden din.

Du snakker også på en slik måte at det kun er mcsiden som driver med slik praksis. Jeg vil tippe mc-forumet er såpass glade nå for oppturen dem har hatt i det siste at dem vleger nok å trå stille i dørene til å begynen med. Når medlemsmassen øker og aktiviteten stiger så blir det nok andre boller der også vil jeg tro. Slik har jeg sett flere ganger før.

Men som sagt... selv så setter jeg pris på flere mc forumer. Jeg liker å ha flere steder og gå til. jeg ser ikke dette som noe problem overhodet. Jeg har heller ingenting i mot mc-forumet, men jeg har stort sett ikke så veldig mange horn i siden til noen. Jeg klarer som oftest og inrette meg. Er ikek værre enn det egentlig :thumleft

Er jeg hos tante Turid, så er jeg ekstra forsiktig med å gå inn med skoene på. Befinner jeg derimot hos onkel Per så kan jeg dure inn med skoene på, men jeg må være forsiktig med dramglassene. Det handler bare om å innrette seg. Ja, jeg kan velge og trampe inn til tante turid med skoene på med det argumentet at jeg får lov hos Onkel Per, men tror neppe det gjør situasjonen bedre for min del. begge steder har sin positive side. Kommer helt ann på dagsform. :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av LordShaft »

Det er utrolig synd... men døren der har vært åpen i over 10 år faktisk, å det vil den fortsette å være! Kanskje du finner ut at du vil bidra litt der inne du også AJ :vs

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av AJ »

LordShaft skrev:Det er utrolig synd... men døren der har vært åpen i over 10 år faktisk, å det vil den fortsette å være! Kanskje du finner ut at du vil bidra litt der inne du også AJ :vs
Takker, men det blir nok ikke aktuelt :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Snikkeren »

Bjerknez skrev: Det negative med det er at det det hadde generert enda mer trafikk hvis du IKKE linket til siden din.
Sorry men jeg ser ikke logikken. Hvordan kan innlegg som ikke blir skrevet generere mer trafikk enn innlegg som blir linket til? De innleggene hadde som sagt ikke blitt laget hvis det ikke hadde vært for at jeg laget meg en egen side.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Liv laga for uavhengige MC-forum på nett?

Legg inn av Bjerknez »

Snikkeren skrev:
Bjerknez skrev: Det negative med det er at det det hadde generert enda mer trafikk hvis du IKKE linket til siden din.
Sorry men jeg ser ikke logikken. Hvordan kan innlegg som ikke blir skrevet generere mer trafikk enn innlegg som blir linket til? De innleggene hadde som sagt ikke blitt laget hvis det ikke hadde vært for at jeg laget meg en egen side.
Jeg mente så klart hvis du skrev blogginnlegget i bloggen din her på mcsiden i stede for på din egen side for så og bare linke.

Vi ser jo så klart helst at blogginnleggene blir postet direkte i forumet i stede for på egen side. Eller enda bedre, på begge steder samtidig. Linken til bloggen din har du jo i signaturen helt lovlig...

Låst