Dagens nyheter (mest om andre ting enn MC...)

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6992
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Jompa »

Vi vet aldri hvor lenge vi får leve....

http://www.ifinnmark.no/kokkejavel/til- ... 5-81-98366" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Jøss, spørs om ikke Lensmannen kunne begynt som en ny Snåsa-mannen etter dette :lol
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kunn ... /23498726/
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av RuneMC »

Snakk om FJOTTLEIF !!!

"Offeret" er altså en av kirke-taggerne - å bli satt i gapestokken burde idioten fått som passende straff. :bl3
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/poli ... /23502441/

Husker jeg kom over noen taggere der jeg bodde før. Skal si de løp som skremte kyllinger i hver sin retning da jeg tok fram kameraet for å ta bilder av dem.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Fsva »

RuneMC skrev:Snakk om FJOTTLEIF !!!

"Offeret" er altså en av kirke-taggerne - å bli satt i gapestokken burde idioten fått som passende straff. :bl3
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/poli ... /23502441/

Husker jeg kom over noen taggere der jeg bodde før. Skal si de løp som skremte kyllinger i hver sin retning da jeg tok fram kameraet for å ta bilder av dem.
Man får ikke mer morro enn man lager selv, men det får jo være grenser? :scratch

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

RuneMC skrev:Snakk om FJOTTLEIF !!!

"Offeret" er altså en av kirke-taggerne - å bli satt i gapestokken burde idioten fått som passende straff. :bl3
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/poli ... /23502441/

Husker jeg kom over noen taggere der jeg bodde før. Skal si de løp som skremte kyllinger i hver sin retning da jeg tok fram kameraet for å ta bilder av dem.
Du kan ta det helt med ro.... Vi snakker "Longbay" som de lokale heltene der oppe kaller det. Å han her kommer til å få godt i ræven av en eller annen i gata. Slike ting har en tendens til å løses innad :[-o<

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/redd ... /23503719/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det er godt å se at Ola Nordmann viser handlingskraft nok en gang når ting ser mørkt ut. Fantastisk innsats :thumleft

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av norse900 »

Pinadø godt gjort å få 32 asiater inn i en kassabil!!! Jobben han gjorde med å få dem ut var kjempeflott, men 32 asiater i en kassabil kvalifiserer til "årets stuer" :lol
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Hva annet kunne han gjøre. Asiatene var sannsynligvis glade for skyssen også.. :prf

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av kjellv »

Dette er vel en MC-relatert nyhet da, men legger den her likevel
http://www.tv2.no/2015/08/11/nyheter/fa ... kk/7246342
Det burde da være opplagt for ham at dette gikk for fort. Kortvarig glede vil jeg tro, men relativt langvarig anger... :prf

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Elruts84 »

kjellv skrev:Hva annet kunne han gjøre. Asiatene var sannsynligvis glade for skyssen også.. :prf
Vil tippe de hadde dødd hele gjengen av røyken om ikke han hadde kommet. Verdagshelt, rett og slett.

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av norse900 »

Elruts84 skrev:
kjellv skrev:Hva annet kunne han gjøre. Asiatene var sannsynligvis glade for skyssen også.. :prf
Vil tippe de hadde dødd hele gjengen av røyken om ikke han hadde kommet. Verdagshelt, rett og slett.

Elruts
Absolutt!!! Godt gjort, og godt tenkt!!! :-)
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

http://www.ba.no/nyheter/trafikkulykker ... 5-8-130791" onclick="window.open(this.href);return false;

Denne tunnelen er utrolig stygg.... At her ikke har skjedd flere større ulykker er et mysterium. Slutten, eller starten på tunnelen er smal og utrolig krapp liten sving. Også er det alltid mye takdrypp fra "taket" i tunnelen.

Jeg lurer på når de har tenkt å "flate" ut denne svingen... må det gå liv?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av LordShaft »

Nå kommer det sikkert som et stort sjokk for veldig mange, at de som har utdannet seg innad i oljebransjen ikke får like lett jobb i dag som de gjorde for 5 år siden. Kommer dette som noen bombe? Skal jeg sitte her med kaffekoppen å syns synd på ungdommen som har fått masse advarsler langt lengre enn 5 år tilbake i tid :scratch

Når det er nedskjæringer i en næring/yrke. Så er jo det helt naturlig å forståelig at de nyutdanna sliter med å få jobb, samt de beste prøver næringa å holde på. Slik er det, og har det vært i alle yrker.
Vi som har jobbet i Olja har sett dette komme for lenge siden. Det var ikke spm om det ble å skje, men når det ble å skje.

Vi er blitt så satans bortskjemt i dette landet. Vi skal alle tjene 1 mill i året. Vi skal helst ikke jobbe, vi skal ha over halve året fri og ha alt vi ønsker oss + litt til.
Norge er definitivt mulighetens land. Der er x antall jobber rett utenfor inngangsdøren vår. Men vi gidder ikke å benytte oss av mulighetene.

=;

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av JK95 »

Dette er ikke bare synlig når ungdommen er ferdig med utdanning, allerede på ungdomsskole synes det du beskriver godt. Jeg og noen av vennene mine jobbet halve sommerferien for å få råd til førerkort og kjøretøy, de andre var ute og hoyet med "pappas" båt uten å fylle bensin selv eller noe som helst. Ser nå etter noen år hvordan deres syn på penger er i forhold til mitt :mk Noen år med sommerjobb og hybelliv gjør noe med en ungdoms syn på økonomi.

Fjeldern
Innlegg: 249
Registrert: 10 jan 2015, 22:17
Motorsykkelen din: Yamaha Mt-09 Tracer
Sted: Hamar

Re: Dagens nyheter (om andre ting enn MC...)

Legg inn av Fjeldern »

JK95 skrev:Dette er ikke bare synlig når ungdommen er ferdig med utdanning, allerede på ungdomsskole synes det du beskriver godt. Jeg og noen av vennene mine jobbet halve sommerferien for å få råd til førerkort og kjøretøy, de andre var ute og hoyet med "pappas" båt uten å fylle bensin selv eller noe som helst. Ser nå etter noen år hvordan deres syn på penger er i forhold til mitt :mk Noen år med sommerjobb og hybelliv gjør noe med en ungdoms syn på økonomi.
Har et litt artig innspill i hvor forksjellige folk kan være utifra hvor dem er oppdratt, eller hvordan dem er med foreldrene sine på akkurat det der. Da jeg begynte i læra, så var jeg på en fest etterpå, hvor en ikke kunne fatte å begripe hvorfor noen ville velge noe annet enn studiespesialiserende. Vi ble jo tross alt INGENTING. Jeg forklarte jo så klart at man da har jobb muligheter med en gang, uten at det kreves noen ekstra utdanning for å kunne få seg en jobb. Og da jeg sa at jeg, på den tiden, lå på ca 10 000 kroner i måneden (eller hva det nå var), så kom det så klart fra han: "Så du putter da 10 000 på sparekontoen din hver måned du da?". Jeg forklarte da rolig og fint at nei, jeg hadde utgifter som gjorde at det ikke var mulig. Men det skjønte han ikke. Han brukte så klart pappa sin bil, fylte bensin med pappa sitt kort, og spiste aldri mat pappa ikke betalte, eller mamma laget. Så hvordan jeg kunne ha noe som helst utgifter, fattet og begrep han seg ikke på...
Han jobber nå i kassa på kiwi, utrolig nok. Og så har han studiegjeld for ingenting.

Utrolig mange som ikke har virkelighets begrep i det hele tatt. Og jeg ahr lagt merke til at det blir verre i byene, enn det er på landet. I byene er det rent tabu å velge noe man ender i læra av.

Edit: Var faktisk 2 av dem som diskuterte dette med meg og noen andre på den festen. Hun andre hadde som mål å bli rik. Vet ikke hva hun gjør i dag, men kan ikke være mye vettu

Svar