Plombering på Husaberg

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Marshall
Innlegg: 52
Registrert: 13 sep 2014, 18:58
Motorsykkelen din: Forhåpentligvis til neste sesong
Sted: Tromsø

Plombering på Husaberg

Legg inn av Marshall »

Heisann! Har gått til innkjøp av en 2008 FE650 Husaberg. Så har jeg litt lyst å sjekke hvordan det står til med plomberingene. Noen av dere som har peiling på hvor plomberingene i denne modellen er satt? Google gir meg fint lite svar på akkurat dette.

Takk på forhånd.
braaAAap :mc1

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Plombering på Husaberg

Legg inn av Lasse Liten »

Hvordan det står til med plomberingene, hehe, det var dagens :lol
Håper du finner de svar du er ute etter, og at du gjør jobben skikkelig med luft/bensin blanding om du skulle fjerne plomberingene.
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Plombering på Husaberg

Legg inn av AJ »

Marshal skrev:Heisann! Har gått til innkjøp av en 2008 FE650 Husaberg. Så har jeg litt lyst å sjekke hvordan det står til med plomberingene. Noen av dere som har peiling på hvor plomberingene i denne modellen er satt? Google gir meg fint lite svar på akkurat dette.

Takk på forhånd.
Kan det være noe nyttig info her, tro?

http://husaberg.org/mechanical/13569-05 ... ction.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ellers kan det hende at Arne Petter Morstad hos Morstad Motor kan hjelpe deg?
Men som tidligere Husaberg importør vil han kanskje ikke røpe slike "hemmeligheter"...

http://www.husaberg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Daniel_hoy
Innlegg: 32
Registrert: 29 aug 2014, 20:06
Motorsykkelen din: Husaberg FS650

Re: Plombering på Husaberg

Legg inn av Daniel_hoy »

Det ligger en plate under luftfilter om den er plombert. Dyse og nål blir også byttet for å gjøre den full effekt. Har ikke nummer i hodet.
Men er 99% sikker på at den er full effekt. Viss ikke så er den bare 6 KW

Brukeravatar
Marshall
Innlegg: 52
Registrert: 13 sep 2014, 18:58
Motorsykkelen din: Forhåpentligvis til neste sesong
Sted: Tromsø

Re: Plombering på Husaberg

Legg inn av Marshall »

Takk for svar! Skal sjekke om det kan være noe i luftfilteret, og evt gasshendelen.

Hva med eksosen? Bruker 4taktere å strupes der?

Vet at forhandlere bruker å være behjelpelig med slike ting, men dette kom jeg på nå i helga så kunne ikke ringe.
braaAAap :mc1

Svar