Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av hakhap »

Jeg støtter opp med å prøve risers før du prøver å selge. Har ikke hatt behov for det men hørt fra andre att det hjulpet.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Kawagutten »

Etter å ha sett litt på dette med rette vinkler og grader for ryggen din så vil det nok ikke hjelpe med en styre konvertering fordi det er alt for mye fremover lent sykkel for deg så eneste anbefaling fra meg blir å bytte sykkel.Har holdt på med dette en stund og gjort en styrekonvertering og det ble bedre men ikke nok.Vi har ikke like store ryggproblemer og etter hvor lite jeg vet om deg så må anbefalingen tas med sunn fornuft :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av DelRey83 »

Takk for svar :-)
Jeg er vel en 173-4 høy, så er jo litt lengde som skal stables oppå der ;-)
Tror neppe noen få +cm på styret gjør underverker er jeg redd.. såå, det koker vel ned til annen sykkel. Men det får bli til våren igjen, dårlig deal å selge nå anyways..:)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6984
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Jompa »

DelRey83 skrev:Hahaha :lol huff kansje du traff spikern på hodet der, eg e jo ei gammal kjering på 32 :P :p skal huske på det,mulig litt tøying hjelper på.
Gammel ?
Du er jo født samme år som sykkelen min, og den er i sin beste alder :P :p
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Kawagutten »

DelRey83 skrev:Takk for svar :-)
Jeg er vel en 173-4 høy, så er jo litt lengde som skal stables oppå der ;-)
Tror neppe noen få +cm på styret gjør underverker er jeg redd.. såå, det koker vel ned til annen sykkel. Men det får bli til våren igjen, dårlig deal å selge nå anyways..:)
Jeg tok en sjans og regnet med 170cm og prøvde med litt frem og tilbake ut fra det og det ville ikke blitt nok :-)
Det kan faktisk gjøre underverker for noen men blir det ikke nok for deg så er det ingen vist å kaste bort en del kr på dette for det koster fort noen tusen lapper hvis ikke du gjør alt som trengs selv som f.eks. det å forlenge el nettet og bytte til lengre bremse kabel.
Det hjalp mye for meg men ikke nok så blir bytte av sykkel her i gården også.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av gorbys »

Lener du deg på styret når du kjører? Da blir du fort gåen, du må bruke kjernemuskulaturen i mage og korsryggen, prøve å holde armene avslappet, senke skuldrene litt, rett i ryggen. Tenk over holdningen din.

Har faktisk helibars liggende men det er til en sv1000 så de passer vel ikke gaffelen din. Eg var iallefall veldig fornøyd med sittestillingen med de. De var høyere og pekte mer rett ut.
No har eg woodcraft clipons med 3" riser og de er enda høyere enn helibars men peker litt nedover igjen. Alt i alt er eg fornøyd med de, sitter nesten som på en sportstourer...
Det er flere som bygger om til vanlig styre på disse, tipper det er enda bedre for deg siden styret kommer både høyere, men og viktigere, mye lenger bak enn med både helibars og andre clipons... Billigste måten er å kjøpe et sett med styrefeste å bore hull i styrekrona å feste de der. Kabler skal fungere med unntak av gassvaier som må flyttes fra venstre til høyre side av styrehode.
Lsl har jo sitt superbike bars kit men det koster jo flesk da...
Alternativ tre er å kjøpe min sykkel ;-)

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Snikkeren »

Jeg hadde samme problem som deg da jeg hadde Suzuki GSX 650 F'en. Den er jo ikke like foroverlent som den du har no, men var ryggen min likte ikke den sittestillingen. Gikk over til en litt mer oppreist sittestilling (TDM 900), og fikk en helt annen MC-hverdag.
Nå kjører jeg KTM 1290 Super Adventure og ryggen har det helt fint. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av DelRey83 »

Har ikke vekt på styret nei, er faktisk motsatt..når jeg legger vekt på styret noen sekund(slik man IKKE skal kjøre, er klar over det :P :p ) så får eg avlastet ryggen med en gang. Men man kan jo ikke akkurat kjøre sånn hele tiden heller ;-)
Prøver å fokusere på forankring og å bruke beina/lårene en del. Om det er lenge siden eg har kjørt har eg ofte litt gangsperr i lårene/delvis ryggen dagen etter.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Anaxim »

Tror på heving av styret, evt. omgjøring fra clipons til vanlig styre. I alle fall slik at du får 30-50mm. høyere styre. Er du fornøyd med sykkelen ellers tror jeg at jeg ville spandert det. Nå kan det hende at du da må skifte vaiere og bremseslanger, men det er jo en kurant sak.
På min (Fazer) har jeg i tillegg stoppet om setet litt (fra undersiden), slik at hoftevinkelen passer meg bedre. (Og mht. SV650'n støttes du på at den har rel. ekstrem vinkel, veldig RR-liggestilling).

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Kawagutten »

Shit,sorry :sorry jeg har fått opp feil data på motorcycle-ergo.com,fikk opp hele 17 grader feil første gangen og når jeg så en gang til nå så det mye bedre ut og at det kan fint holde med en styrehever/styrekonvertering.Senkbare fothvilere og annen sal høyde kan hjelpe for mindre spenn i korsryggen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av DelRey83 »

Tusen takk for svar dere! Og takk til deg kawagutten for regning på vinkler og det som er ;-)
Vet dere hvor man evt kan få gjort noe slikt..? Kjenner ingen i sykkelmiljøet her i Bergen enda, så er ikke så lett å finne ut av sånt da..noen med "greie på det" burde jo sett på sykkelen. Kjenner et par som kan skru bil, men det er jo noe annet.. vil ikke la hvem som helst gå løs på sykkelen heller uten kunnskap om mc :[-(

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av gorbys »

Å bytte clipons er ikke vanskelig i det hele tatt. Med helibars slipper man å flytte gassvaier, høyere clipons og ombygging til styre krever nok flytting av gassvaier og muligens bytte av bremseslange.
Kjøpte no deler av en kar rett utafor Bergen som hadde bygget om en to tre sv'er til streetfightere, vil tippe han har greier på det. Skal sjekke om ikkje eg fortsatt har kontaktinfo til han

Brukeravatar
DelRey83
Innlegg: 65
Registrert: 26 jan 2015, 21:08
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07
Sted: Bergen

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av DelRey83 »

Ok supert, takk for det! :thumleft

nordan
Innlegg: 65
Registrert: 03 des 2009, 11:52
Motorsykkelen din: Honda Cbr 900 RR
Sted: Våler i østfold

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av nordan »

Hei anbefaler deg å kjøpe en god ryggskinne prøv å finne en som passer deg så hjelper den til å holde ryggen din mer opp så du ikke behøver å bruke så mye rygg muskler den stiver opp ryggen din , jeg bruker dette på min 900RR og det er veldig behagelig å bruke eller er det trening av mage/rygg muskler som også er bra

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Hjelp! Vondt i ryggen, suzuki sv650

Legg inn av Olav K »

Jeg foreslår at du prøver en annen sykkel ved neste anledning, f.eks en streetfighter med en mer oppreist sittestilling. :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar