Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av gsx750_80 »

"De er kommunister og vil ikke ha privat eiendom eller virksomheter."

Hvor finner du dekning for påstandene over? Står det i programmet til MDG?[/quote]

Ja det står i programmet. Enda enklere er det å bruke google. Her er litt lett lektyre:

http://oslo.mdg.no/nyhet/rasmus-evig-ve ... kke-mulig/
http://www.nrk.no/valg2013/hva-mener-eg ... 1.11186329
http://radikalportal.no/2013/12/19/den- ... llveksten/
http://universitas.no/side-2/60015/reak ... miljoparti[/quote]

De er mot hemningsløs vekstkapitalisme som truer jordas ressursgrunnlag og vår eksistens.

Det er ikke det samme som å være kommunist. Å ville bremse visse sider ved utviklingen
er vel neppe det samme som å være mot privat eiendom prinsipielt sett, slik din påstand kan leses. Jeg kan ikke se at lenkene dine dokumenterer dine påstander, og ærlig talt tror jeg ikke særlig mange andre ser det heller..

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

kjellv skrev: Den søte lille taxipassasjeren var nok betydelig flau for sin fadese morgenen etter. Hun skulle nemlig til TV2 og God Morgen Norge tidlig neste morgen. Dette var antakelig før hun hadde rukket å prate med sine rådgivere. Programlederne måtte melde at deres gjest hadde meldt avbud, begrunnet med at hun satt fast i kollektivtrafikken.

Jeg synes ellers det er komisk å se Raymond Johansen som sitter ved hennes side og gliser bredt mens han forsøker å forsvare den lille søte... Jeg tror nok Raymond etter hvert skal få hendene full av problemer som denne samarbeidsavtalen vil medføre for ham og hans parti.
Hvorfor omtaler du henne "som den lille søte"? Er navnet hennes litt vanskelig, kanskje? Eller strekker ikke argumentene til helt, så du må redusere henne til den lille søte? Du klarte heldivis “Raymond Johansen". Imponerende omtale fra en moderator. Du har vel ikke tilfeldigvis gått "Livets harde skole" også?
Sist redigert av cevillan den 22 okt 2015, 23:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Lasse Liten
Innlegg: 198
Registrert: 17 mai 2013, 01:24
Motorsykkelen din: 1999 Suzuki XF650 Freewind
Sted: Bergen

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av Lasse Liten »

Her var det fælt mye synsing og antakelser om Miljøpartiet De grønne. Ut i fra min gjennomlesning av denne tråden er det nok ingen skribenter som har lest verken MDG Oslo sitt program eller MDG Oslo Fylkeslag sin politikk.
Det er nå en gang slik at de grønne er valgt inn på en demokratisk måte av en ung velgermasse som er tatt av vinden.
Om de lander på samme plass er ikke sikkert, men en ting ER sikkert: De grønne er kommet for å bli, vi har bare sett begynnelsen. Se til Sverige, Finland, Tyskland, Frankrike, Nederland osv.. De grønne sitter i byråd, provinsregjeringer, regjeringer og i Europaparlamentet.
Jeg er grønn, det skal jeg ikke legge skjul på.
Jeg er ikke den mest miljøvennlige sjelen på berget, det må også være sagt. Mitt bidrag for et mer naturvennlig og bærekraftig samfunn er å forsøke å skape interesse for vedlikehold og gjenbruk. Jeg er også stor fan av mdg sitt syn på økonomi og ressursforvaltning, i dag styrer 1% av verdens befolkning 90 % av verdens kapital og 5% av verdens befolkning forvalter 90 % av verdens matvareressurser. I tillegg til dette driver et lite fåtall på med noe som heter shorting på børser, for kortsiktig profitt, dette skaper ringvirkninger som ikke handler om tilgjengelighet og etterspørsel etter fysiske produkter. Det skapes kunstige prissvningninger i et marked som ingen helt har kontroll over. Derfor mener jeg at det er fryktelig dumt å stemme borgerlig, men jeg er da for &/%$#"te(unnskyld uttrykket) ikke kommunist for det om?!
MDG mener på ingen måte at folk skal slutte å leve, og er det en ting som er sikkert er det at de står for en mer gjennomsiktig og demokratisk måte å styre ting på. Det vil si at alle prosesser som det virker som om noen er veldig bekymret for kommer til å bli godt belyst og diskutert og eventuelt vedtatt på et godt demokratisk grunnlag.
Å synse om politikk som en egentlig ikke vet veldig mye om er veldig dumt. Dette underbygger folks mistillit til vårt styresystem og skaper mer politikerforrakt og mindre valgdeltagelse.
Lasse Liten

Min mc blogg: http://mcsiden.no/viewtopic.php?t=9242

Tidligere tohjulinger: 1987 Tempo Avanti, 1997 Suzuki TS50X (85cc-115km/h :) ), 1983 Yamaha XJ750 Seca, 1992 Suzuki VX 800

Stolt medlem av
Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av erik m »

Bare sånn for ordens skyld, sjøl om det meste er sagt før:
-Det handler bare om området innafor ring 1. Der det koster fra 24-60 kroner TIMEN å parkere nå...
-Kollektivtransport og nyttetransport er unntatt - altså kan også drosjer kjøre innafor ring 1.
-Det er ikke eksplisitt sagt, men på spørsmål mener de fleste i disse partiene at de ca. 1000 som bor innafor, naturligvis må få lov å kjøre der! (Someiere av dieselbiler uten Euro5 - motor som bor i bykjerner også får disp til i Tysklands storbyer)
-Varetransporten og næringsdrivende har kanskje aller størst grunn til å juble.
-I de store byene i verden hvor områder har blitt bilfrie, har det blitt vegetasjon, uterestauranter og økt omsetning i butikkene.
Det blir sikkert problemer også, det blir det alltid når nye ting dukker opp. Husker jo da bomringen kom, folk ville jo gå konkurs, og rushen ville bli ti ganger verre. Ja, Oslo ville stoppe opp! Nå er det ikke langt unna at Oslo stopper opp, men det er fordi det er hundretusener av biler inn og ut av byen hver skapte hverdag. Og søndag ettermiddag, gubbevaremeg for å kjøre bil på innfartsveiene da!

Nei, istedet for å sutre over ting som kanskje blir veldig bra, foreslå jeg at de av oss som har kontakter inn mot AP, SV, MdG og Rødt bruker energi på å forklare hvor lurt det er at mc blir behandla likt som busser og taxi på det området også. Tenk hvor mange mc-parkeringer vi kan få om privatbilene forsvinner!

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av poulet_cavalier »

"Kommunisme (dannet av latin communis = felles) er en revolusjonær sosialistisk ideologi, basert på teoriene til Karl Marx og Friedrich Engels. Kommunismens oppgitte mål er et samfunn uten sosiale klasser, penger og statsmakt, hvor privat eiendom over produksjonsmidlene er avskaffet til fordel for felleseie (samtidig som man respekterer retten til eierskap av personlig eiendom). I et kommunistisk samfunn vil alle arbeide etter evne og motta etter behov.

Overgangen fra kapitalisme til kommunisme kan ifølge Marx og de fleste kommunister ikke skje direkte. Innen marxistisk teori anses sosialismen som et lavere stadium og kommunismen som et høyere. Under kommunismens lavere stadium, sosialismen, vil produksjonsmidlene overføres fra privat til offentlig eiendom. Under sosialismen vil det fortsatt eksistere klasser (men i langt mindre grad enn under kapitalismen), penger og en stat, men i motsetning til under kapitalismen, vil staten styre etter arbeiderklassens interesser, fremfor borgerskapet. Dette omtales også som «proletariatets diktatur» – etter det syn at demokrati ikke er mulig så lenge det eksisterer en stat."

Uten vekstøkonimien vi har hatt i vesten hadde det vært dårlige kår for de aller fleste av oss. Den driver også teknologisk utvikling som mer enn noe annet gjør verden mer miljøvennlig også - det er nå min overbevisning. Uten teknoligien som er en følge av kapitalismen hadde vi ikke hatt mat nok heller. Om man trenger "grønne" helter - sjekk historien til Norman Borlaug.

Er jeg den eneste som mener dette? Jeg håper da virkelig ikke det. Noen flere er det ihvertfall:

http://sissener.blogg.no/1442072224_den ... isten.html
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i

Legg inn av kjellv »

cevillan skrev:
kjellv skrev: Den søte lille taxipassasjeren var nok betydelig flau for sin fadese morgenen etter. Hun skulle nemlig til TV2 og God Morgen Norge tidlig neste morgen. Dette var antakelig før hun hadde rukket å prate med sine rådgivere. Programlederne måtte melde at deres gjest hadde meldt avbud, begrunnet med at hun satt fast i kollektivtrafikken.

Jeg synes ellers det er komisk å se Raymond Johansen som sitter ved hennes side og gliser bredt mens han forsøker å forsvare den lille søte... Jeg tror nok Raymond etter hvert skal få hendene full av problemer som denne samarbeidsavtalen vil medføre for ham og hans parti.
Hvorfor omtaler du henne "som den lille søte"? Er navnet hennes litt vanskelig, kanskje? Eller strekker ikke argumentene til helt, så du må redusere henne til den lille søte? Du klarte heldivis “Raymond Johansen". Imponerende omtale fra en moderator. Du har vel ikke tilfeldigvis gått "Livets harde skole" også?
Jeg innrømmer gjerne at jeg ikke har rukket å memorere hennes navn, ikke tok jeg meg tid til å søke det opp heller.

Jeg bor langt i fra Oslo, og ser nok på Oslos nye "byregjering" som en utenforstående. Men jeg ser på dette med stor interesse selv om et bilfritt Oslo sentrum eller stopp i utbyggingen av E18 vest ikke berører meg personlig i noen særlig grad.

Denne såkalte "byregjeringen" er et merkelig fenomen som nok har forundret de fleste. MDG gjorde et godt valg flere steder i landet, men i Oslo havnet de i en vippeposisjon som gjorde at de fikk mye mer makt enn valgresultatet skulle tilsi. De forhandlet med flere partikonstellasjoner om byrådsmakten, og endte opp sammen med Raymond Johansen til slutt. Han har nok måtte svelge en del kameler for å få den posisjon han fikk. Ettersom Rasmus Hansson sitter i Stortinget, måtte en annen fra MDG inn i byrådet, og her dukket damen jeg ikke har lært navnet på (den lille søte) opp ingensteds fra.
Livets harde skole har lært meg at respekt er noe man gjør seg fortjent til, det er ikke noe man er født med. Foreløpig har ikke damen (du må gjerne opplyse meg hva hun heter) rukket å bli en respektert politiker. Hun havnet brått og uventet i en posisjon som gir henne mye makt, faktisk så mye at den gamle ringreven Raymond Johansen blir sittende å glise ved siden av henne. Han blir nødt til å forsvare hennes synspunkter. Det blir i overlag komisk i mine øyne.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av JohnnyTh »

For ikke så lenge siden så jeg et intervju med hun lille søte der hun sa et oljeindustrien ble subsidiert av staten med 30 miliarder i året og det var ikke bra. Jeg var faktisk ikke klar over at oljeindustrien var et tapsprosjekt for Norge AS. Da sparer vi jo masse penger når de leggger ned oljeindustrien.

Hun lille søte mente og at alle 240.000 som idag jobber i oljeindustrien skule jobbe med hav vind og kolektivtransport når oljeindustrien blir lagt ned.

Dette her høres jo helt fjernt ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

Uavhengig av hvem som kommer med forslaget er bilfritt innenfor ring 1 helt på sin plass. Det gir ingen mening å ha privatbilisme inn der. Det bør også være strenge restriksjoner innenfor ring 2.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23096
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av Bjerknez »

cevillan skrev:Uavhengig av hvem som kommer med forslaget er bilfritt innenfor ring 1 helt på sin plass. Det gir ingen mening å ha privatbilisme inn der. Det bør også være strenge restriksjoner innenfor ring 2.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Klarer du virkelig ikke å ordlegge deg på en annen måte?

Prøv å stryk "gamle feite" og se hvordan det blir. Kan hende du blir tatt mer seriøst også...

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av HeHy »

cevillan skrev:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Dette finner jeg ytterst ironisk

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

HeHy skrev:
cevillan skrev:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Dette finner jeg ytterst ironisk
Merkelig. Det var aldri ment ironisk, men sarkastisk.
Bjerknez skrev:
cevillan skrev:Uavhengig av hvem som kommer med forslaget er bilfritt innenfor ring 1 helt på sin plass. Det gir ingen mening å ha privatbilisme inn der. Det bør også være strenge restriksjoner innenfor ring 2.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Klarer du virkelig ikke å ordlegge deg på en annen måte?

Prøv å stryk "gamle feite" og se hvordan det blir. Kan hende du blir tatt mer seriøst også...
Du skjønte ikke at det var et sarkastisk spark til dine moderatorkompiser som innførte utseendekarakteristikken? Hersketeknikken med å redusere en kvinnelig politiker til den søte lille mener du oser av seriøsitet?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23096
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av Bjerknez »

cevillan skrev:
HeHy skrev:
cevillan skrev:
Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Dette finner jeg ytterst ironisk
Merkelig. Det var aldri ment ironisk, men sarkastisk.
Bjerknez skrev:
cevillan skrev:Uavhengig av hvem som kommer med forslaget er bilfritt innenfor ring 1 helt på sin plass. Det gir ingen mening å ha privatbilisme inn der. Det bør også være strenge restriksjoner innenfor ring 2.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
Klarer du virkelig ikke å ordlegge deg på en annen måte?

Prøv å stryk "gamle feite" og se hvordan det blir. Kan hende du blir tatt mer seriøst også...
Du skjønte ikke at det var et sarkastisk spark til dine moderatorkompiser som innførte utseendekarakteristikken? Hersketeknikken med å redusere en kvinnelig politiker til den søte lille mener du oser av seriøsitet?
Så da er det liksom like greit å bare hoppe i det og gjøre samme feilen selv?

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av cevillan »

Bjerknez, det er litt av poenget med sarkasme...

Jeg kommenterte moderator kjellv sin steinalderomtale av en kvinne. For å virkelig vise at dere moderatorer står sammen og skape en felles front rykket moderator JohnnyTh inn et innlegg der han konsekvent omtaler samme dame som den lille søte.

Så kommer nå ytterligere en moderator å trør støttende til, i et totalt feilskjær av et innlegg.

Til din, kjellv og JohnnyTh sin opplysning heter hun Lan Marie Nguyen Berg. Dere kan sikkert bare omtale henne som Marie Berg hvis det er enklest. Jeg kjenner henne godt og kaller henne Lan Marie.

Lykke til videre med modereringen. Det er bra du har riktig fokus Bjerknez.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23096
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av Bjerknez »

cevillan skrev: Lykke til videre med modereringen. Det er bra du har riktig fokus Bjerknez.
Tusen takk :thumleft

Hvem vet... Kanskje jeg byr på en pils en dag ;-)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Motorsykkelen viktig i "grønn" byframtid?

Legg inn av gsx750_80 »

cevillan skrev:Uavhengig av hvem som kommer med forslaget er bilfritt innenfor ring 1 helt på sin plass. Det gir ingen mening å ha privatbilisme inn der. Det bør også være strenge restriksjoner innenfor ring 2.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor gamle feite menn i distriktene er så opptatt av utseende til politikere.
:thumleft
mvh

-gsx750_80

Svar