MC-Artikler i Oslo er konkurs

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Kwak
Innlegg: 179
Registrert: 14 mar 2011, 15:20
Motorsykkelen din: Diverse
Sted: Ski

MC-Artikler i Oslo er konkurs

Legg inn av Kwak »

I forrige uke ble MC-Artikler i Oslo slått konkurs.
En trofast leverandør av deler til meg og mine gamle motorsykler. Stiftet i 1954 så dette har ikke vært noen døgnflue.
Jeg kjenner ikke til bakgrunnen for konkursen, men vil i alle fall tippe at internett og ebay er medvirkende årsaker.
Takk for samarbeidet MC-Artikler
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: MC-Artikler i Oslo er konkurs

Legg inn av Sprint »

:sorry
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
Per K
Innlegg: 26
Registrert: 23 mai 2012, 14:19
Motorsykkelen din: Kawasaki H1 500, 1974
Sted: Holmestrand

Re: MC-Artikler i Oslo er konkurs

Legg inn av Per K »

Pokker så synd.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøre til Slemmestad I dag for å kjøpe en EK kjede til prosjektet mitt. Jeg sjekka websiden dems for å finne åpningstider og alt jeg fant var en kort tekst; "Vi stenger dørene...".

Jeg må innrømme at jeg bruker mye eBay og utenlandske web-shops når jeg handler MC-deler. Mye av det jeg kjøper er så spesielt at det ikke kan kjøpes her hjemme uansett, men når jeg skal ha mere vanlige deler så sjekker jeg alltid priser her hjemme og sammenligner med hva et eBay kjøp vil koste meg. Som regel er det billigere å kjøpe det her hjemme. Dette gjelder ofte kun merkevarer, som for eksempel det EK kjedet som jeg hadde tenkt å kjøpe i dag. Kinesiske billigvarer og kopier derimot er en helt annen sak. Superbillige varer med gratis frakt fra Kina er vanskelig å konkurrere med, med mindre man er villig til å føre de samme varene i butikkene her hjemme.

Når det gjelder kjeder, drev, bremseklosser etc... kjøper jeg alltid kun gode merkevarer som gjerne er like billig her hjemme (hvis det er tilgjengelig).
Nå skulle jeg vel ønske jeg kunne sagt det samme om bremseskiver, men et sted går smertegrensen. Jeg bruker bremseskiver fra Triumph Daytona på min gamle Kawasaki. Bremseskiver er forbruksvare på lik linje med bremseklosser, og skulle jeg kjøpt EBC, Galfer eller originale Triumph skiver så ville det vel kostet kr. 5000 - 6000 for et par. Det er ingenting med et slikt produkt som rettferdiggjør en slik pris, ikke med dagens tilgjengelige produksjonsmetoder. I dette tilfellet er det vel produsentene som mesker seg med idiotisk høy fortjeneste. Jeg kommer nå i hvert fall til å kjøpe "Made in China" bremseskiver til kr. 1300.- denne gangen. Det er vanskelig å argumentere mot en pris som er en fjerdedel, og når alt kommer til alt så kjøper nok merkevareprodusentene sine råvarer i Kina de også.

ZZR-Erling

Re: MC-Artikler i Oslo er konkurs

Legg inn av ZZR-Erling »

...ja, jeg er nok også skyldig i utbredt ebay-handling..MC Artikler har jeg brukt endel, før da..sysnd for de det måtte angå da :spgl

Svar