Tror jeg skal forsøke den der. Vet du ca hvor lang tid det tok deg å polere frontruta? Antar min kan være mer sliten enn mange andre, men en viss pekepinn kan det kanskje gi..AJ skrev: ↑18 jul 2017, 14:45 Alfa GT'en jeg skaffet meg i vår hadde noen skjemmende vindusviskerriper i frontruta. Trolig som følge av at forrige eier lot være å bytte gamle viskere med hard gummi...
I tillegg til ripene var glasset blitt matt der viskerene hadde "angrepet" ruta mest iherdig.
Så jeg tenkte jeg måtte krype til korset og få ripene fikset/fjernet hos en av disse: https://www.quickcarfix.no/reparasjoner/riper-i-glass/.
Men en tur innom eBay har gjort dette unødvendig. For en liten ubetydelig slump penger kom denne pakka fra England:
Fjerne bilruteriper.JPG
Funket faktisk !
Selv om ripene ikke er helt borte så må jeg nå nærmest leite for å finne dem. Mattheten ble borte som dug for solen etter bare en runde med drillen.
Det samme med de innvendige ripene etter vindusheisen på førerdørvinduet.
Flott resultat begge steder.
Absolutt å anbefale for de som har riper på glass. Ikke egnet til plast .
Rett og slett deilig å oppdage enkle og billige løsninger som dette !
Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Sted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Brukte ikke lange tiden. Så resultater allerede etter få minutter, men måtte gjenta behandlingen flere ganger for å få optimalt resultat.
Jeg polerte for øvrig ikke hele ruta, kun der den var ripete og matt
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- AlfaGuzzi
- Innlegg: 65
- Registrert: 16 okt 2013, 13:34
- Motorsykkelen din: 2013 - MotoGuzzi 1200 Sport Corsa
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
GT blir stadig bedre og bedre. Ny lakk, ny grill, nye emblemer, ny eksos, ny reg reim m/vannpumpe. GT er blitt en enda finere bil enn på lenge. maskin polerte sommerfelgene og fikk fram glansen igjen :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 38005
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Alfa Romeo GT 2.0 JTS, 2006 - my precious! - forhåpentligvis...
Betryggende og godt å se at den blir tatt svært godt vare på !
Det fortjener den absolutt .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering