TYRIGRAVA - det er onsdag

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av AndreasB »

Fankern! Og sykkelen min som står i deler. Har jo pappa sin sykkel, men var jo ikke planlagt at det skulle være onsdag idag.

Får vel kanskje ta meg en rask tur ut dit da kanskje.

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av mogs »

Noen fler her inne som skal en tur til grava i dag? Tenker jeg tar en tur. :prop:

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Erman »

Jeg setter meg på kanskje. Får jeg startet K-ratbiken, tar jeg en tur innom...
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

mogs
Innlegg: 191
Registrert: 07 jun 2011, 10:16
Motorsykkelen din: T 7- 2020.

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av mogs »

Erman skrev:Jeg setter meg på kanskje. Får jeg startet K-ratbiken, tar jeg en tur innom...

Så bra, da prækast vi kansje. :-)

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av AndreasB »

Får vel ta meg en tur med sykkelen til pappa :) Blir stas når jeg får levert min egen til ventilbytte neste uke ja! (og når jeg får den igjen :D)

Brukeravatar
boblehue
Innlegg: 237
Registrert: 11 sep 2012, 11:32
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av boblehue »

Tyrigrava Kro´s siste offentlige dag
http://www.facebook.com/events/494054810622530/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyrigrava Kro har sin siste dag den 30 september 2012. Skulle så gjerne fått samlet flest mulig kjøretøyer denne dagen til en siste samling for å vise vår ære til Petter´n og Gerd som har drevet denne kroa for oss i mange år. Uansett hva som skjer har Petter´n sin siste åpne dag på kroa denne dagen.....Det er tragisk om vi nå mister muligheten til å fortsatt møtes på "grava" La oss samles folkens, og vise verden hva Tyrigrava betyr for oss.
Etter tips fra Jan oppfordrer jeg til at dette IKKE skal være en protestaksjon men en verdig markering fra bil og motorsykkelfolket for at Tyrigrava kan fortsette å være et sted hvor vi med motorinteresse kan møtes, samt selvfølgelig en markering og takk for alle disse år til Gerd og Petter'n. Hensikten med markeringen må være at neste eier ser det som interessant å videreføre dette historiske stedet som et kultursted for de motorinteresserte med tilknyttede aktiviteter som treff, musikk mm
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av AndreasB »

boblehue skrev:Tyrigrava Kro´s siste offentlige dag
http://www.facebook.com/events/494054810622530/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tyrigrava Kro har sin siste dag den 30 september 2012. Skulle så gjerne fått samlet flest mulig kjøretøyer denne dagen til en siste samling for å vise vår ære til Petter´n og Gerd som har drevet denne kroa for oss i mange år. Uansett hva som skjer har Petter´n sin siste åpne dag på kroa denne dagen.....Det er tragisk om vi nå mister muligheten til å fortsatt møtes på "grava" La oss samles folkens, og vise verden hva Tyrigrava betyr for oss.
Etter tips fra Jan oppfordrer jeg til at dette IKKE skal være en protestaksjon men en verdig markering fra bil og motorsykkelfolket for at Tyrigrava kan fortsette å være et sted hvor vi med motorinteresse kan møtes, samt selvfølgelig en markering og takk for alle disse år til Gerd og Petter'n. Hensikten med markeringen må være at neste eier ser det som interessant å videreføre dette historiske stedet som et kultursted for de motorinteresserte med tilknyttede aktiviteter som treff, musikk mm
Satt og prata med muttern om grava her om dagen.. Problemet for eiere er vel mangel på sykler om vinteren vil jeg tro.
Vil jo også tro at om sommeren legger motorsyklister igjen en god del penger hver onsdag.

Edit: Var på grava, I came, I saw, I left. (Det regna)

Brukeravatar
tomsnes
Innlegg: 331
Registrert: 03 okt 2010, 23:46
Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av tomsnes »

Det er onsdag, pent vær, og derfor er jeg på Tyrigrava i det fine været. Nest siste mc-dag før de stenger etter 50 års drift...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"

Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av AndreasB »

Åh fankern! Sant, det er jo onsdag! Hiver på meg utstyr NUH!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Snill Vaffel »

Søren, bra vær i dag men JOBBER da får håpe det lar seg gjøre neste onsdag, jeg hiver meg gjærne med noen som skal:)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Brukeravatar
taco
Innlegg: 401
Registrert: 25 okt 2011, 10:31
Motorsykkelen din: 02' Yamaha xj900 Diversion
Sted: Oslo

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av taco »

Tyrigrava selges i morgen? - http://www.oblad.no/nyheter/tyrigrava-k ... -1.7564086" onclick="window.open(this.href);return false;
2012: 7500 km
2013: 7400 km(mindre? Hmm..)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av RuneMC »

Det er ikke nødvendigvis positivt hvis kommunen kjøper stedet.

Oslo kommune overtok f.eks. Skar leir ved Maridalsvannet (en annen velkjent drikkevannskilde). Først stod det tomt lenge, så kom husokkupanter, så ble husokkupanter kastet ut, så kom pensjonister og andre med ønske om pensjonistkafe/samlingssted men det ble fortsatt stående tomt og forfalle. Kun utgifter til vektere og til å spikre igjen dører og vinduer så ingen nye husokkupanter skulle komme inn... ellers forfaller det meste.

M.a.o. når kommunen først blir eiere, kan det være at drikkevannet prioriteres og da blir mest sannsynlig stedet stående tomt.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av evike »

Men:
* Da går det kanskje an å leie grunnen og ihvertfall ha ambulerende servering fra ei kiosk-vogn?
* Kanskje kan kommunen sette opp et toalett som kobles til septiken, selv om bygget låses?
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22988
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av Bjerknez »

Vekker til live denne tråden jeg... :roll

Noen som skal hit i dag?

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: TYRIGRAVA - det er onsdag

Legg inn av RuneMC »

Nei, men dra gjerne og ta noen bilder :-)

Ifjor var det godt besøk på onsdager - og ikke minst ble det laget midlertidig kiosk-utsalg i første etg - vet ikke om det har fortsatt i år ?
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Svar