GlobesLogg: takk for sist....u all :)

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

cheron skrev:Åsså speil på veggen! Sånn må jeg få meg på verksted! :D

Javisst, speilflis i bakkant, gir større romfølelse og gir bedre lysforhold :)...samt funksjon: lyssjekk ut av- og inn i garasjen :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

I min søken etter ny sykkel...har jeg fått vekket til live min fars interesse for MC. Han har ikke eid MC siden han kjørte rundt på en 125 ccm for maaaaange år siden :)

Etter å ha bearbeidet sjefen i bardomshjemmet mitt (min mor :) )..så lå veien etterhvert klar for min far til å realisere muligheten til å bli "Biker" igjen :D

Så, etter å ha vært med med på et par visninger sammen med meg...forslo jeg et par alternativer til ham....vi fant en Honda Shadow VT 125...ikke mange milene fra Trondheim. Forrige lørdag; vi satte oss i bilen og tok en tur for å SE.

Det var en fryd å se hvordan min relativt rolige og sindige far lyste av begeistring i det han satte seg på "titteobjektet". Vi hadde med hjelm og hansker...så det ble en liten prøvetur...og det gliset som satt klistret i ansiktet hans når han kom tilbake var verdt turen alene :)

Vi dealet litt med eier, og vips...en tur innom nettbanken "on location"...betalingen var i orden og det ble retur MED sykkel :)

Jeg tok en par bilder og filmklipp av ham, og med hans tillatelse har jeg laget en liten filmsnutt av hendelsen som nok blir en dag han og jeg kommer til å huske leeenge :)


Moro var det også at han kunne opplyse om at dette hadde han drømt om leeeeeenge...han hadde også et NAVN klar til doningen..navnet fremkommer i videoen :lol


[youtube]z2ww5grLujs[/youtube]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37955
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av AJ »

Så bra!!

En sesong på denne Jolly Jumper'n og tunglappen er i boks til 2011-sesongen :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
cheron
Innlegg: 3157
Registrert: 02 nov 2008, 19:14
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sted: Høyjord

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av cheron »

Kjørte steike bra til å være "rusten" :D
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Pollti »

Gamle hester glemmer ikke å trave vet du. \:D/

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Aaahhhh...Ny sykkel i garasjen....6 varmegrader ute....nattefrosten hadde gitt seg kl. 07:15...snart tørre veier her....i dag blir det en aldri så liiiiiten tur..om denne lokale utviklingen, værmessig..holder seg utover formiddagen :-)...jeg er klar!

Kan kanskje bli litt varmt å sitte her inne i stua med kjøredress og hjelm på???...Hmmm..ok, jeg kan ihvertfall åpne visiret når jeg sitter her inne da :lol


Tok jomfruturen i går....kjente at hjelmen nesten ble for trang...øynene nærmest lukket seg grunnet det SVÆRE smilet som fylte hjelmåpningen :)

Nok et bilde :)..tatt i går etter jomfruturen (tok av vindskjerm og vesker):
Bilde


Og her et lite bilde av den stolte eier etter å ha gjennomført jomfruturen på volusiaen :)
Bilde

Pollti

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Pollti »

Gratukerer !

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

:thx Tusen takk for det :)

Det ble da en liten tur i dag, som håpet. 6 mil, kun i nærområdet. Stakk innom min far (Jolly Jumper) og han ble med, vi stakk så innom min bror, han ble også med (Kjører en Aprilia Scooter)..så ble det litt kjøring rundt om kring lokalt, koste oss...alle tre :)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

:banansplit :banansplit 10 varmegrader i Trondheim i dag....tørre veier...tilvenningskjøring på nysykkelen i dag :)...tenkte bare dere ville vite det ;) ;)

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Ja, når?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37955
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av AJ »

Globe skrev::banansplit :banansplit 10 varmegrader i Trondheim i dag....tørre veier...tilvenningskjøring på nysykkelen i dag :)...tenkte bare dere ville vite det ;) ;)
Misunnelig? Jeg :eh

Neiiiida... ikke i det hele tatt... :roll

Dere der oppe i Trøndelagen, altså :ills :punch

:knegg

Nei... må roe meg ned litt her og ikke la snøslapset utenfor vinduet påvirke meg for mye... :sk?

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Globe »

Ragnhild skrev:Ja, når?
Hjemme ca kl 15:00...matbit...så ut! ska vi møtes??...ska du værra med?...hadde jo vært veldig hyggelig det da!! :janikk Du har sikker et godt forslag til en liten ettermiddagsrute du, om du har anledning?

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Snill Vaffel »

Den var stilig, Gratulerer :D
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Ragnhild

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Ragnhild »

Høres ut som 15.30 i nærheten av Esso'n på Havstad?
Bynesset er jo ikke så dumt, Trollaberga, Rye, Frøset, Spongdal, Klett.
Og så går det jo an å fortsette til Klæbu og kjøre over til Ler og E6 hjem.

Brukeravatar
Geso
Innlegg: 208
Registrert: 10 mai 2009, 19:26
Motorsykkelen din: BMW R1200RT
Sted: Rælingen

Re: Globes Bikers Logg

Legg inn av Geso »

Globe skrev:
Ragnhild skrev:Ja, når?
Du har sikker et godt forslag til en liten ettermiddagsrute du?

Etter det jeg har lest om Ragnhild sine "ettermiddagsturer" så hadde jeg vært litt forsiktig. Ikke sikkert du kommer hjem før sent på kveld.....(eller natt?)

Uansett så er jeg bare misunlig. God tur, kjør pent og husk at bilistene allerede har "glemt" at det er MC på veien.


Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!

Svar