Hei... Ser litt på en sånn. Ser det sies at den er liten og nett til å være en 1000-kubikker. Spørsmålet er om den er litt liten og fremoverlent for en person på 186 cm og 100 kg?
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Honda CBF1000
Re: Honda CBF1000
Med din vekt og høyde tror jeg den er perfekt. Er selv 194 og laangt over 100 kg. Hadde en sånn ny i 2006.
God tursykkel med god bagasjeplass etc. Men, den er ikke mye kvikk over 100 km/t. Derimot opp til 100 går det fint, så norske fartsgrenser er den godt tilpasset. Men det blir fort et savn etter litt power når du kjører svingete vei med bagasje..
Ellers en god allrounder.
God tursykkel med god bagasjeplass etc. Men, den er ikke mye kvikk over 100 km/t. Derimot opp til 100 går det fint, så norske fartsgrenser er den godt tilpasset. Men det blir fort et savn etter litt power når du kjører svingete vei med bagasje..
Ellers en god allrounder.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Honda CBF1000
Jeg testkjørte en slik for åtte år siden (faktisk !) og i disse PDF filene kan du lese om hva jeg mente om sykkelen dengang, i 2012:
Solid sykkel, dette.
Denne syjkkelen er kanskje ikke den med mest utpreget karakter...
Men den ser rimelig bra ut. Det skal den ha
Selv er jeg 184 cm. og fant meg godt til rette i salen på denne.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- schnellfahrer
- Innlegg: 139
- Registrert: 13 jul 2012, 18:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE 2017
- Bosted: Skien
Re: Honda CBF1000
Hei! Jeg hadde en 2009-modell som jeg kjørte 30.000km over 3 sesonger (fra 20.000 til 50.000km). Jeg kjøpte den fordi jeg ville ha en "liten" litersykkel. Jeg var relativt fersk på MC og ikke komfortabel på store sykler. Jeg satt veldig rett-opp-og-ned syns jeg. Behagelig sittestilling. Lengste etappe var 75 mil, med to pauser. Det gikk helt fint.
Jeg er 186cm/82kg, men sykkelen gikk i all hovedsak med passasjer og 3 fulle kofferter + tankveske. Motormessig holdt det godt, men den kunne fint hatt en oppgradert fjær bak for å håndtere 2 personer + full oppakning. Årsaken til at jeg solgte den var at statoren røyk 2 ganger i løpet av de tre årene jeg hadde sykkelen, og selv om det er relativt rimelig og enkelt å bytte den stolte jeg ikke lenger på sykkelen.
Ellers kunne jeg fint hatt en slik sykkel igjen.
Den var med oss på en stabel av turer på vestlandet, og et par turer til København. Masse gode minner.
Jeg er 186cm/82kg, men sykkelen gikk i all hovedsak med passasjer og 3 fulle kofferter + tankveske. Motormessig holdt det godt, men den kunne fint hatt en oppgradert fjær bak for å håndtere 2 personer + full oppakning. Årsaken til at jeg solgte den var at statoren røyk 2 ganger i løpet av de tre årene jeg hadde sykkelen, og selv om det er relativt rimelig og enkelt å bytte den stolte jeg ikke lenger på sykkelen.
Ellers kunne jeg fint hatt en slik sykkel igjen.
Den var med oss på en stabel av turer på vestlandet, og et par turer til København. Masse gode minner.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Yamaha Super Tenere XT1200ZE
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
x - Honda CBF1000
x - Honda VFR700
Re: Honda CBF1000
Hadde det ikke vært for tråden her hadde jeg vel ikke lest om CBF1000, flere å velge i på finn.no både i alder og pris. En sykkel jeg helt klart kunne kjørt langt med :)
dypen "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "Min MC Logg her"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Honda CBF1000
Noen som vet om det er enkelt å montere varmeholker på en sånn? Eller er 2500 ferdig montert nøen grei pris?
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
- E-strom
- Innlegg: 642
- Registrert: 08 apr 2012, 11:33
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
- Bosted: Trondheim
- Kontakt:
Re: Honda CBF1000
Ja, gitt at holkene ofte koster fra tusen til to tusen eller mer, så er 2500,- ferdig montert en grei pris. Det tar fort en time å montere, gjerne mer...
Slå til
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html
Re: Honda CBF1000
Takk , da prøver jeg med det. Da blir det ny sykkel...
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Sent fra min VOG-L29 via Tapatalk
Re: Honda CBF1000
har en 2014 mod, er 189 ca 100 kg, jeg synes det er en knall sykkel, veldig lett kjørt:)
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 27 mai 2017, 20:08
- Motorsykkelen din: Honda ST 1300 Pan European
Re: Honda CBF1000
Mine erfaringer. Hadde en slik CBF 1000 i snaue 2 år, en 2011, første modellen. Grei sykkel, kvikk motor. Dessverre spiste den statorer, jeg byttet 2 ganger og den røk på nytt like etter at jeg solgte sykkelen. Heldigvis hadde jeg en reserve liggende som ny eier fikk med. Kastet litt skygge over begrepet "Hondakvalitet".