Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Kawagutten »

kimman skrev:Halla folkens

Ble pent bedt om å skrive litt om meg selv her, så får gjøre det. :vs

Tror jeg er rundt 32 år gammel, er bosatt i Drammen og jobber som CNC-operatør hos Aker Solutions. Jeg er skilt, og har to søte unger på 6 og 4 år.
Har vært en mopedfrelst i yngre alder, men ble besatt av biler etter jeg tok B-lappen. Har blitt ekspert på å utsette med å ta A-lappen i flere år, inntil jeg fikk meg en ny kjæreste som meldte meg på kjøreskole og fikk i gang ræva mi. (Meget takknemlig for det)
For en måned siden på samme dag jeg tok oppkjøring, kjøpte jeg meg en 98' Monster 600. Virker som en grei sykkel for en nybegynner.

Brukte MCsiden ganske mye som anonym gjest mens jeg drev på kjøreskolen, og syns det er mye bra/pålitelige innlegg her så registerte like godt meg.
Synes du skal ta ekstra godt vare på dama di siden hu fikk deg inn på en fornuftig vei noe som passer deg godt :prop:
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvem er vi?

Legg inn av mortenolb »

Slenger meg på den. Er på jakt etter mc-dame selv :knegg

Brukeravatar
kimman
Innlegg: 46
Registrert: 04 jul 2014, 13:44
Motorsykkelen din: Kawasaki ZRX 1200 R
Sted: Sandefjord

Re: Hvem er vi?

Legg inn av kimman »

Kawagutten skrev:
Synes du skal ta ekstra godt vare på dama di siden hu fikk deg inn på en fornuftig vei noe som passer deg godt :prop:

Det kan jeg love deg at jeg gjør :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:Slenger meg på den. Er på jakt etter mc-dame selv :knegg
Skal finne ei mc dame til deg jeg hehe men littt innsats må du gjøre :thumleft

Sitter ei her men hu er like rask som deg hehe .Jeg sa jeg vet om en som passet men trur du hu ragerte Jeg trur dere må møtes :thumleft
Sist redigert av Kawagutten den 15 aug 2014, 05:01, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Hvem er vi?

Legg inn av mortenolb »

Kawagutten skrev:
mortenolb skrev:Slenger meg på den. Er på jakt etter mc-dame selv :knegg
Skal finne ei mc dame til deg jeg hehe men littt innsats må du gjøre :thumleft
Er ikke noe stort marked for det på min alder! Haha.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Kawagutten »

mortenolb skrev:
Kawagutten skrev:
mortenolb skrev:Slenger meg på den. Er på jakt etter mc-dame selv :knegg
Skal finne ei mc dame til deg jeg hehe men littt innsats må du gjøre :thumleft
Er ikke noe stort marked for det på min alder! Haha.
hehe 25 er rette alderen . Hukser når jeg var der og det var rett og slett moro.Kan prøve å vinkle ei innpå :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23004
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Bjerknez »

Husker ikke om jeg har deltatt i denne tråden, men jeg jeg prøver allikevel:

Jeg er en gutt/mann på 38 år som er bosatt i Fredrikstad. Jeg jobber som IT Ansvarlig samt at jeg driver et eget bittelite firma på si (enkeltmannsforetak). Jeg er født og oppvokst i en liten bygd utenfor Fredrikstad som heter Torsnes. På bygdespråket så kaller vi det bare "Tæsse" :redface

Jeg giftet meg sommeren 2009 på en Rorbu i Lofoten med borgerlig prest og er fortsatt lykkelig gift den dag i dag :thumleft

Vi har en Golden Retriever (hund) på 5 år som heter Moses som vi er veldig glad i. Jeg er i utgangspunktet ikke en person som får fort tårer i øynene for å si det sån, men Moses er rett og slett mitt hjertebarn og jeg beskytter den med mitt liv. Ante ikke at det var mulig å bli så glad i disse dyrene, men der tok jeg feil altså. Hadde jeg mått velge mellom kjærringa og bikkja så hadde jeg jagu meg valgt bikkja! :-)å :-# :x

Jaja... lets go on...

Jeg har mer eller mindra alltid vert litt "anti"-MC fyr. Skjønte ikke poenget med denne farkosten før for ett par år siden da jeg satt på en kompis fra Moss til Fredrikstad. Da begynte tankene om mopedtiden og komme tilbake som små glimt og siden moped ikke akkurat går fort for en som er vant med å kjøre mer eller mindre muskuløse biler i 20 år så bestemte jeg meg for at hvis jeg noengang skal ha meg en to-hjuling så må det bli klasse A. Dermed så begynte jeg så smått og sette i gang og den 3.juni i år kunne jeg lykkelig vifte med det lille rosa kortet med noen ekstra bokstaver på. Oppkjøring og prøver etc. gikk på første forsøk :thumleft

Jeg har de siste to årene eid en Mercedes A-250 Sport AMG med 2.0T med 240 HK'er men denne har jeg i skrivende stund nettopp kvittet meg med (i går faktisk). Grunnen er at jeg ikke synes det var så spennende lenger etter at jeg fikk MC lappen. En bil som i utgangspunktet gikk som en kule virket bare litt slapp i forhold til motorsykkelen og da mistet jeg interessen og kvittet meg derfor med litt "kapital" ved å kvitte meg med den.

MEN!... en bil må vi jo ha vinterstid så vi har leaset oss en VW UP! med den største motoren. Det er en 1.0L 75HK'er skal du vite!! :lol
Den duger til vårt bruk og frem til jeg evt. skulel kvitte meg med sykkelen blir det ikke brukt mye penger på bil.

Madammen har jeg dog utrolig nok klart å få med på noen turer :thumleft
Hun synes det er veldig artig å bli med på tur, men hun liker de turene som i mine øyne er veldig korte. Vi snakker ca. 6 mil her, for over det så tror jeg ikke hun trives. Det er en vanesak dette også, men hun jobber ganske mye og når hun først har tid så er kanskje ikke været på sitt beste etc.

Men da får jeg jo vertfall noen unskyldninger for å ta noen soloturer! :prop:

Det var noen få ord om meg. Ikke så veldig spennende, men det er nå vertfall slik livet mitt ser ut for tiden. Kort sagt en lykkelig mann som koser seg i hverdagen.

PS! NEI.. jeg liker IKKE turer i skog og mark!
Skal jeg ut å rote meg bort bak trærne så kjøper jeg meg heller en BMW 1200GS!

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev: ...bil må vi jo ha vinterstid så vi har leaset oss en VW UP! med den største motoren. Det er en 1.0L 75HK'er skal du vite!! :lol
:prf
Du tenker i akkurat samme baner som meg, bilen blir et fremkomstmiddel en stund. Ikke noe mer.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23004
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Bjerknez »

Haymaker skrev:
Bjerknez skrev: ...bil må vi jo ha vinterstid så vi har leaset oss en VW UP! med den største motoren. Det er en 1.0L 75HK'er skal du vite!! :lol
:prf
Du tenker i akkurat samme baner som meg, bilen blir et fremkomstmiddel en stund. Ikke noe mer.
Ja hvorfor kjøpe en bil til 600.000,- med stor motor som bruker over litern på mila når man for en brøkdel av summen får noe som går dobbelt så bra og forbuker tre ganger så lite suppe? :thumleft

Joda..man har ikke tak over hodet, men det er jo der UP'en kommer inn i bildet .For meg er dette et rullende tak, ikke noe mer :)
Ironisk nok valgte jeg en med takluke........... :scratch

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Moffa »

Heisan :)

Nå har jeg fulgt med her i snart et år, og da er det vel på høy tid å vise en smule folkeskikk og presentere seg :-k
Jeg er 61-modell (do the math som de sier i utlandet :lol ) Jeg er gift (med samme dame i 29 år, og jada - hun ER veldig tålmodig :P :p ), og har to voksne barn; en 25-åring som p.t. studerer i San Francisco og en 23-åring som foreløpig bor hjemme hos oss - sammen med sin datter på snart tre år :love Og da er det ikke lenger noen grunn til å lure på hvor jeg har nicket mitt fra..... :scratch

Jeg er utdannet kokk, men etter å ha jobbet på kjøkken i 12-13 år hoppet jeg over på den andre siden, og selger nå storkjøkkenutstyr.
Ellers er jeg, som noen kanskje har oppfattet, litt interessert i whisky (destillert og lagret øl!), fortrinnsvis skotsk, men er ikke fremmed for andre opprinnelser heller (bare spar meg for de norske forsøkene - de jeg har prøvd smaker fusel og dårlig himkok!)

Nå har vel jeg egentlig aldri vært noen stor tilhenger av MC, men de siste årene har det på en måte pirret nysjerrigheten min litt... En nabo maste litt på meg for å ta A-lappen for noen år siden, men det døde bare bort...

Så i fjor sommer kjørte noen kompiser av meg Route 66 fra Chicago til LA på hver sin Harley, og særlig han éne var særdeles flink til å legge ut bilder og dele inntrykk på FB. Dette fasinerte meg veldig, og etter litt research fant jeg ut at samme turen kunne gjøres i bil, f.eks. Mustang Cab (siden jeg ikke hadde MC-lappen på det tidspunktet...) Dette ble formidlet til Obersten, som forsåvidt syntes det hørtes spennende ut, men mente likevel at en slik tur burde gjøres på MC.... :scratch Himmel og hav, tenkte jeg, hva har skjedd med henne? Og så var det gjort, jeg måtte simpelthen smi mens jernet var varmt :prf Jeg ringte Tempo Trafikkskole i Oslo og var på teorikurs samme kveld. Teorikuset var strengt tatt ikke nødvendig for meg (i forhold til lovkrav vel og merke!) siden jeg hadde dratt med meg A1 fra det grønne førerkortet jeg fikk en gang i forrige århundre :-)å Var likevel ikke i tvil om at jeg skulle ta det siden min eneste erfaring på motorisert tohjuling var en (spinkel) Gilera Trial fra 35-36 år tilbake ;-) Første kjøretime var dagen etter, og fem uker senere (og 25 lapper fattigere) hadde jeg midlertidig førerkort i hånda :yeyeye Jeg hadde aldri i verden trodd at det skulle la seg gjøre på den korte tiden, men det gikk altså bra.

De timene jeg hadde på skolesykkelen (BMW F800R), og særlig landeveiskjøringen, ga så mye mersmak at jeg var sjuk etter å få kjøpt meg sykkel... Men det skulle lakke og li før jeg skulle komme så langt, faktisk så lir det enda :lol Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for en Harley; den så stilig ut og den så veldig behagelig ut. Etterhvert falt mine øyne mer og mer over på BMW, og siden jeg ikke er av de minste i klassen, og heller ikke så ung og tøyelig lenger, så jeg for meg en sykkel med relativt 'oppreist' sittestilling. R1200RT ble fort 'min' drømmesykkel.... Men bilen måtte først selges og byttes i noe rimeligere... Vinter er ikke den beste tiden for å selge bil, og den ble faktisk ikke solgt før nå nylig... Men med 'ny' bil rundt hjørnet, og et par daler på konto, så er jakten på drømmesykkelen endelig for alvor startet. For øyeblikket så er det R1200GS/RT evt K1200/1300 GT som står høyest på ønskelisten.... Forøvrig stiller jeg helt på bar bakke også når det gjelder hjelm, støvler og kjøreklær, så jeg antar at bankkortet får litt å gjøre framover :knegg

Jeg har med store øyne fulgt mange turreferater her inne, og ofte tenkt at 'dette skulle jeg også gjort'.... Nå er det ikke så mye igjen av denne sesongen, men jeg håper likevel at rett sykkel dukker opp i nær framtid slik at også jeg kan få meg noen turer, iallefall fra neste sesong.... :mc6
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av LordShaft »

Kjekt å lese.... Velkommen skal du være :thumleft

Sony Z2

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvem er vi?

Legg inn av L-NA »

Moffa skrev:Heisan :)

Nå har jeg fulgt med her i snart et år, og da er det vel på høy tid å vise en smule folkeskikk og presentere seg :-k
Jeg er 61-modell (do the math som de sier i utlandet :lol ).................... :mc6
Det er ofte slik at skriveferdighetene og fortellerevnen er vel så viktig å ha i orden som mye annet - når man skal fortelle, eller formidle noe her på nettet. Det har du, i tillegg til gode historier, - så da er det bare å gi på :-) Velkommen, og jeg gler meg til å lese fortsettelsen :-)

Moffa
Innlegg: 169
Registrert: 05 okt 2013, 14:18
Motorsykkelen din: BMW R1200RT

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Moffa »

LordShaft skrev:Kjekt å lese.... Velkommen skal du være :thumleft

Sony Z2
Tusen takk :-)
L-NA skrev: Det er ofte slik at skriveferdighetene og fortellerevnen er vel så viktig å ha i orden som mye annet - når man skal fortelle, eller formidle noe her på nettet. Det har du, i tillegg til gode historier, - så da er det bare å gi på :-) Velkommen, og jeg gler meg til å lese fortsettelsen :-)
Tusen takk :-)
Skal se om jeg kanskje klarer å få skriblet noe i en sånn 'blågg' etterhvert ;-) :-k
_______________________________________________________________
Just because God gave you a mouth doesn't mean that you must constantly use it.
Sometimes you have to connect your tongue to your brain before talking!!

jawaræser
Innlegg: 3
Registrert: 02 okt 2014, 12:01
Motorsykkelen din: Sportster 883/Jawa 350 m.vogn

Re: Hvem er vi?

Legg inn av jawaræser »

Hei. 52 år ung. Startet med tung mc i 1982. Første sykkel 1971 mod Suzuki T 250, deretter BSA 650 chopper,1943 mod Harley Davidson WL 45, Honda 350 twin, Suzuki gsx 400, Kawasaki Z400 og til slutt sykkelen jeg har i dag: 1991 Jawa ts 350 m/u velorex 562 sidevogn. Var på en del treff de første årene jeg kjørte,men etter hvert som ungene kom til ble det mer "brukskjøring" og ferieturer. Har kjørt så og si alle årene etter at jeg tok "tung lappen" i 82. Fikk dessverre hjerneslag i 2011,og et par års mc pause. Fungerer omtrent som før,og kjøpte Jawa i fjor (for å ha en lett mc og trene meg opp igjen på). Har ikke lenger noen problemer med kjøringen, men jeg er blitt Jawa entusiast ;) Driver i disse dager og pusser opp sidevogn, da jeg etterhvert har skjønt at her på Hadeland begynner mc sesongeni oktober :thumleft .Jobber i en liten stilling som driftsopperatør på Fjernvarmeanlegg, Gift, 3 sønner, hund, fluefiske friluftsliv,blues, elendig hobbymusiker og selvfølgelig mc entusiast. Takk for at jeg fikk bli med og ønsker alle en ulykkesfri fremtid ! :D
Med Jawa går det alltid fort nok....

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Intruder »

jawaræser skrev:Hei. 52 år ung. Startet med tung mc i 1982. Første sykkel 1971 mod Suzuki T 250, deretter BSA 650 chopper,1943 mod Harley Davidson WL 45, Honda 350 twin, Suzuki gsx 400, Kawasaki Z400 og til slutt sykkelen jeg har i dag: 1991 Jawa ts 350 m/u velorex 562 sidevogn. Var på en del treff de første årene jeg kjørte,men etter hvert som ungene kom til ble det mer "brukskjøring" og ferieturer. Har kjørt så og si alle årene etter at jeg tok "tung lappen" i 82. Fikk dessverre hjerneslag i 2011,og et par års mc pause. Fungerer omtrent som før,og kjøpte Jawa i fjor (for å ha en lett mc og trene meg opp igjen på). Har ikke lenger noen problemer med kjøringen, men jeg er blitt Jawa entusiast ;) Driver i disse dager og pusser opp sidevogn, da jeg etterhvert har skjønt at her på Hadeland begynner mc sesongeni oktober :thumleft .Jobber i en liten stilling som driftsopperatør på Fjernvarmeanlegg, Gift, 3 sønner, hund, fluefiske friluftsliv,blues, elendig hobbymusiker og selvfølgelig mc entusiast. Takk for at jeg fikk bli med og ønsker alle en ulykkesfri fremtid ! :D
Velkommen skal du være jawaræser...hadde egentlig lagt sida i bero for i dag men så fikk jeg se ditt innlegg.Sjøl bor jeg,som du,på gærne sida av Mjøsa,men det burde gå an å få til en prat i området Lygna eller noe en gang.
Spennende å lese det du skrev og gledelig du har kommet deg igjen !!
Har forresten noen Jawa-friker her i Brumunddal :mc2 :mc3
Vi skrives snarest !!.......................å je æ toåsæksti !!
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar