Er du en ATGATT-kjører på MC?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av norse900 »

Synes også AT GATT er Gatt (-enig med Jompa her) :thumleft

Jeg er litt lysten på ei dongeri-bukse til bruk på jobb. Har funnet Lindstrands Wrap som et rimelig og greit alternativ, men RHOK finner jeg filler-meg ikke... (Tross "goog'ling) Greit å se hvilke alternativer som finnes. Hvis noen har ei lenke på lur, så hadde det vært glimrings :prf

Til-fra jobb kjører jeg forkjørsvei med max. 6 kryss. Kjører ALLTID med fullt utstyr (og det har jeg tenkt å fortsette med!). MC-jeans er dog å foretrekke fremfor stripping på kontoret hver morgen og ettermiddag (dog uten sjenanse for noen)... :redface
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av bzzlink »

Føler meg sikrest i skinndressen min. Men det er ikke alltid det passer å se ut som man er statist i Kick-Ass 3, så bruker ofte skinnjakke og kevlarjeans + lave kjøresko. Har nok hendt en gang eller to at jeg har kjørt i shorts og tskjorte også.

Jeg har Scott jeans, med knebeskyttere i. Finner ikke noe lenke nå, kjøpte de hos Hanssons på nordbysenteret.

Lurer på å kjøpe meg et par Dainese i tillegg.
http://www.revzilla.com/motorcycle/dain ... eady-jeans" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.revzilla.com/motorcycle/dain ... vlar-jeans" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av bzzlink den 17 mar 2014, 22:14, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av jongsanim »

thewiz skrev:Kanskje jeg skal invistere i noen kjørejeans, men igjen jeg har jo allerede ordentlig utstyr som jeg bruker de fleste gangene jeg er ute.

Jeg ser ikke noe galt i å kjøre med full skinndress når man skal ut en tur i helgen f.eks. Men til daglig er det ikke alltid like aktuelt. På jobben min f.eks er det ikke en garderobe eller noe sted å henge fra seg klær. Det blir liksom å henge fra seg på stolen / hjelmen på bordet.

Men det største problemet mitt er at det er så stress å ta av / på seg fullt kjøreutstyr når man skal på jobb, siden jeg må ha med meg ordentlige sko og finne et sted for all den ekstra bekledningen.
Samme grunn til at jeg fikset meg kevlarjeans og korte boots ;)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av thewiz »

For de som er ute etter Rhok: http://www.rhok.com.au/jeans.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja, det er kanskje ikke så dumt alternativ. Hva slags sko bruker du? Har sett litt på Alpinestar Fastlane, men er det så mye bedre enn sneakers da? Har sneakers i skinn, så om forskjellen er så stor er jeg usikker på.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Snikendeugle »

thewiz skrev:For de som er ute etter Rhok: http://www.rhok.com.au/jeans.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Det var der jeg kjøpte fra. Fyrte bare fyren en e-post, så lagde han en invoice i Paypal. Fikk litt sen levering pga den var ikke på lager og måtte produseres.
De har vel en Ebay sjappe også.
http://www.ebay.co.uk/itm/RHOK-Gen3-Lin ... 19e7d4bb77" onclick="window.open(this.href);return false;


Det er ikke mange "kevlar" jeans som dekker like store områder som Rhok buksene :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
jongsanim
Innlegg: 1007
Registrert: 20 mai 2013, 18:51
Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av jongsanim »

Dainese D1 som jeg har, har noe som kalles "DuPont™ Kevlar® fiber yarn" vevd inn i jeans-stoffet/denimen, i tillegg til felter med ekstra kevlar :)

Aner ikke hva som er "best" men likte godt designet på D1.

Ser at man med RHOK kan ta ut knebeskyttere utenfra, noe jeg ikke kan med Dainese :P

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Sted: Stavanger

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av norse900 »

Snikendeugle skrev: ...De har vel en Ebay sjappe også.
http://www.ebay.co.uk/itm/RHOK-Gen3-Lin ... 19e7d4bb77" onclick="window.open(this.href);return false;


Det er ikke mange "kevlar" jeans som dekker like store områder som Rhok buksene :)
Da ble det kjøp via ebay. Hadde sansen for enkelt å kunne plukke ut knebeskytterne, så da ble det ett stk. blå :-) Tusen takk for lenken!! :thumleft
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av spidair »

Bjerknez skrev:Unge jenter kan sikkert ikke få nok av 50 år gamle menn i alt for trange skinndresser oppå en alt for liten sykkel :lol
Sier du det...? Vel, da blir det skinndress som jeg må helles ned i på meg... :) Liten sykkel, forvokst moped, har jeg jo alt...

Det eneste "plagget" som ser ut til å passe bedre og bedre for hvert år er den skinndressen jeg ble født med... he he. Det hjalp å kvitte seg med 20 kilo da, i det minste så ser ikke den naturlige skinndressen så trang ut lenger... :)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Intruder »

Ja,jeg er en AVGATT-kjører
men
jeg er ikke VIP-kjører......veldig innbilsk person... :lol :prop: :yeyeye
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Super Glide Custom
Innlegg: 58
Registrert: 04 mai 2013, 15:58
Motorsykkelen din: BMW R1200RT 2016
Sted: Lillestrøm

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Super Glide Custom »

norse900 skrev:
Snikendeugle skrev: ...De har vel en Ebay sjappe også.
http://www.ebay.co.uk/itm/RHOK-Gen3-Lin ... 19e7d4bb77" onclick="window.open(this.href);return false;


Det er ikke mange "kevlar" jeans som dekker like store områder som Rhok buksene :)
Da ble det kjøp via ebay. Hadde sansen for enkelt å kunne plukke ut knebeskytterne, så da ble det ett stk. blå :-) Tusen takk for lenken!! :thumleft
Ble vist impuls kjøp av 1 stk svart 38" her også. Takk for tipset :prf

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av L-NA »

Ja, skal ikke si det aldri har hendt, men ihvertfall lenge siden. De små turenne ned til butikken etc, foregår som oftes på min datters 50ccm firhjuling, og da er jeg ikke en ATGATT-Kjører... :sk?

rustee
Innlegg: 67
Registrert: 22 apr 2013, 13:37
Motorsykkelen din: 2014 Yamaha XJ6n
Sted: Larvik

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av rustee »

Ja, jeg er en ATGATT-kjører :D Blir mer og mer vant til å bare dra på meg alt tøyet nå, så blir "feil" inni huet mitt å ikke gjøre det!
Kjørelengde 2014: 1023 km (oppdatert 10.04.14)

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Kmann »

Må bryte sammen og tilstå jeg og at nå er ryggskinna endel av den obligatoriske bekledningen når jeg skal ut å kjøre. Er noe som mangler uten.. Ja takket være MCsiden.no :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av Relax »

Globe skrev:All The Gear All The Time ?

Konsekvent ved bruk av sikkerhetsutstyr? Sko-, bukse- og jakke med polstring og skjerming, hansker og hjelm... uannsett turens lengde og planlagte varighet, eller ??

Ser jo mye ulik bruk av dette i trafikkbildet (foruten hjelmbruk da).

Er du ATGATT-kjører på MC?

nei .....
;-)
:D
"Do the right thing"

AndreasB
Innlegg: 738
Registrert: 08 jun 2012, 18:42
Motorsykkelen din: 02' Suzuki GSX-R 1000
Sted: Oslo!

Re: Er du en ATGATT-kjører på MC?

Legg inn av AndreasB »

Absolutt ikke ATGATT.

Makan til bortkasta tøv, kommer helt ann på hva man skal!
Det skal sies at man kler seg for kræsjen, men ikke for turen, men det får da være grenser.

Skal jeg hjemmefra til jobben dropper jeg elegant både sko og bukse, da jeg kun skal gjennom 3-4 rundkjøringer for å komme dit. (Med par hundre meters mellomrom mellom hver)
Skal jeg på tur havner buksa baki givi'n, med mindre det er kjølig ute.

Svar