Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Kmann »

Har to ganger kjøpt dekk på nett, levert dekk og hjul på dekkverksted på Kongsvinger, ca 300 pr dekk ferdig balansert. Aldri sure miner eller spørsmål hvor de er kjøpt.

Sent fra min HTC Sensation Z710e via Tapatalk
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Flanker »

Prisene på MC dekk i Norge ble vel skudd ned en del for 2-3 år siden, mener jeg å huske. Ikke at de kan konkurrere med Delti uansett, og når de flår en stakkar på jobben med å legge om så er man egentlig like langt.

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

Flanker skrev:Prisene på MC dekk i Norge ble vel skudd ned en del for 2-3 år siden, mener jeg å huske. Ikke at de kan konkurrere med Delti uansett, og når de flår en stakkar på jobben med å legge om så er man egentlig like langt.
..eller så må man anskaffe utsyr for å legge om og avbalansere selv.
Jeg kjøpte for mange år siden dette:

Bilde

Ogs kjøper jeg alltid fra Motorsykkeldekk.com

:thumleft :thumleft :thumleft

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Sv: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KydeX »

ZZR-Erling skrev:
Flanker skrev:Prisene på MC dekk i Norge ble vel skudd ned en del for 2-3 år siden, mener jeg å huske. Ikke at de kan konkurrere med Delti uansett, og når de flår en stakkar på jobben med å legge om så er man egentlig like langt.
..eller så må man anskaffe utsyr for å legge om og avbalansere selv.
Jeg kjøpte for mange år siden dette:

Bilde

Ogs kjøper jeg alltid fra Motorsykkeldekk.com

:thumleft :thumleft :thumleft
Hvor kjøpte du dette? På No-mar sine hjemmesider koster det jo nesten like mye i frakt som selve utstyret koster.

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Voodoodoo »

KydeX skrev:
ZZR-Erling skrev:
Flanker skrev:Prisene på MC dekk i Norge ble vel skudd ned en del for 2-3 år siden, mener jeg å huske. Ikke at de kan konkurrere med Delti uansett, og når de flår en stakkar på jobben med å legge om så er man egentlig like langt.
..eller så må man anskaffe utsyr for å legge om og avbalansere selv.
Jeg kjøpte for mange år siden dette:

Bilde

Ogs kjøper jeg alltid fra Motorsykkeldekk.com

:thumleft :thumleft :thumleft
Hvor kjøpte du dette? På No-mar sine hjemmesider koster det jo nesten like mye i frakt som selve utstyret koster.

Sent fra min C6903 via Tapatalk
Skal du handle fra nomar ville jeg tatt frakta via jetcarrier og tatt båtfrakt. Da blir det ikke så gæærnt.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av mortenolb »

Da har jeg fått nye dekk igjen. Fortsatte på Angel GT, jeg. De forrige ga meg 11500km, og da var jeg nært på corden på bakdekket. Betalte 4500 for dekk+jobben gjort hos BLJ i Larvik. Leverte hele sykkelen, siden ikke er fortrolig med å ta av hjula sjæl. Dekka koster mer enn hos f.eks motorsykkeldekk.com, men jeg synes det er greit nok. Hyggelige folk!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22934
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Bare til opplysning så får man også kjøpt mc dekk hos Vianor. Jeg hørte på dekk til min sykkel og det var ikke mer enn ca. 300,- dyrere enn billigste fysiske sted i mitt nærområde. Ferdig pålagt.

Mange har jo kanskje gode rabatter hos Vianor gjennom arbeidsgiver etc. og da kan det kanskje lønne seg.

Mern sammenlignet med dekkonline og andre steder komemr jo fysiske butikker til kort så klart. Bare husk at man her må beregne pålegg og montering på sykkel i tillegg. Dette blir nok dyrere når man ikke kjøper dekkene der man skal bytte dem.

På Alf Graarud Motor i Sarpsborg tar dem 400,- pr. hjul ferdig omlagt og montert på sykkel (hvis man kjøper dekkene ett annet sted). Kjøper man dekkene hos dem så tar dem 150,- pr.dekk.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Kawagutten »

Dunlop Sportmax Qualifier fra 0608 og har nå gått 5400km.Det har begynt å trappe seg og har flenger noen steder.Midt stripa ble fort slitt ned når jeg uheldigvis fikk slura over en murkant da jeg ikke kunne dytte den over.Har fått tilbud på 2800 for 2 stk Sportmax 2 ferdig på felg og delvis satt på sykkel og lurer på om det er noe bedre i forhold til trapping?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv :roll

Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?

Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.

We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.

We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.

On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.

45316
Innlegg: 920
Registrert: 24 apr 2013, 12:58
Motorsykkelen din: ZZR600 98mod

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av 45316 »

Bilde


Sent from my iPhone using Tapatalk

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Ingen tvil om at pilot road 4 er et veldig bra dekk, men hørt flere som gir tilbakemelding på at det gir litt etter i kurver og føles litt nervøst? Noen som har erfaringer?

Sony Z2

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikendeugle »

Leser også at PR4 varer lenge, men mister fort godfølelsen i dekkene når kilometerne har rullet en god del.

Jeg har nå Metzeler Z8 foran og bak. Føles veldig bra ut så langt, uten at jeg har presset det så veeeldig enda.
I sammenligninger mellom de to går det flere ganger igjen at Z8 ikke varer fullt så langt som PR4, men føles mye bedre ut i svingene til tross for at den nærmer seg slutten på levetiden.

Etter Euro tur i August tipper jeg at jeg får gjort meg opp en ordentlig mening om Z8. Om det er så bra som jeg håper, da blir det Z8 bak og M7RR foran neste gang.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KydeX »

Jeg har PR4 framme nå, gikk fra PR3. Merker ikke forskjell foreløpig ihvertfall. De føles som de sitter bra.

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Snikkeren »

Har kjørt ca 3k på Pilot Road 4 no. Hadde PR3 før. Jeg merker ikke noe spesiell forskjell på de. Sitter godt både på tørt og vått. På vått må tas med en klype salt, da jeg ikke presser grensene på vått. Håper dog de holder lenger enn PR3. Fikk ikke mer enn 7k ut av PR3 bakdekket, noe jeg synes er i minste laget. Kunne kanskje presset 1k til ut av det, men da hadde det vært helt blankslitt.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ZZR-Erling

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Jeg har for vane å kikke bare på Metzeler og Michelin som aktuelle dekk for meg, da det er disse jeg har best erfaring med selv :roll

Men må si at det frister veldig å prøve Angel GT ved neste korsvei.
Noen som kan fortelle meg om det er U eller V profil på dette dekket?

http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/ ... ring-tyre/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/mcn/produ ... -gt-tyres/" onclick="window.open(this.href);return false;
What are they like?
Who would’ve thought you could fit sports touring tyres to a superbike like a Yamaha R1 and have real fun around a race track?

Sports touring tyres used to be all about big mileages, but they never had enough grip or steering agility to use on a sports bike. But the latest generation, like the new Pirelli Angel GT (Gran Turismo), mean you can have your tyre cake and eat it. These tyres will do just about everything from commuting to holidays and even track days.


Angel er klar U i forhild til feks Power 3

We tried Pirelli’s new rubber around a dry, but slippery Targa Florio road course in Sicily, on a Kawasaki ZX-10R and performed a simulated wet-weather braking test on a Kawasaki Z1000SX… on the deck of an Italian Navy aircraft carrier, called the Cavour. As you do.

We also tested them on a beautiful track at the Nardo proving ground in Italy on an R1, a Kawasaki Z800 and Yamaha FJR1300.

On our road test, on a ZX-10R, they warmed up faster than sports tyres – especially beneficial in a cold UK. They offer excellent grip and steering agility, even on a superbike.

Svar