Åpningshjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Åpningshjelm

Legg inn av Onsløv »

Lovet sambizen en ny hjelm før vi dro på ferie, nå renner tiden ut.. :(

Hun ønsker seg åpningshjelm.

Var innom et par butikker igår, og hu prøvde diverse hjelmer. Schubert C3 var visst den beste hjelmen hun prøvde, men den koster..... :redface

Noen andre forslag som er litt snillere med lommeboka? Som er mulig å få tak i over disk i Bergen på et par dager.

Brukeravatar
merce
Innlegg: 50
Registrert: 22 mar 2010, 22:19
Motorsykkelen din: honda vfr800 1998

Re: Åpningshjelm

Legg inn av merce »

denne har jeg lest noen bra tester av uten at jeg har testet den selv , men jeg er veldig fornøyd med shoei hjelmen jeg har både på støy og passform

http://www.shoei-europe.com/uk/products/MULTITEC" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørelengde MC 2010: 8800 km (oppdatert 15.08.10)

I dag skal jeg gjøre ingen ting, gjorde det i går også, men ble ikke ferdig. :)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Dexter »

Nolan har også åpningshjelm som ikke ser så værst ut. Har vurdert å prøve den. Innebygd solskjerm som kan tas opp eller ned osv.

Oppdaga i går at hele luftegreia oppe hjelmen min er blitt borte :eh

Den må ha hoppa av da jeg kjørte hjem fra Fredrikstad på lørdag... Hvilket betyr: Nå jeg faktisk ha ny hjelm... mangler jo hele ventilklossen oppå! Det er en Nolan classic, som har vært en rimelig og bra hjelm, men nå skal den pensjoneres.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

sveinv
Innlegg: 2
Registrert: 18 apr 2010, 15:38
Motorsykkelen din: BMW R1150GS, 2000

Re: Åpningshjelm

Legg inn av sveinv »

Schubert C3 er nok den beste åpningshjelmen. Har riktignok ikke prøvd denne selv, men har benyttet både Consept og C2 mye og er svært fornøyd med disse. Sammenligner da mot ulike generasjoner BMW åpningshjelmer helt fra 1983. Hjelmen er den viktigste livredderen om uhellet skulle være ute, så ikke vær for fokusert på pris, men prøv å gjøre en best mulig deal på den hjelmen du vil kjøpe. Schubert C3 får du for under 5000,- i Norge. Har du litt bedre tid er England et greit land å bestille hjelmer fra, har noen nettadresser om det er ønskelig.

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Onsløv »

sveinv skrev:Schubert C3 er nok den beste åpningshjelmen. Har riktignok ikke prøvd denne selv, men har benyttet både Consept og C2 mye og er svært fornøyd med disse. Sammenligner da mot ulike generasjoner BMW åpningshjelmer helt fra 1983. Hjelmen er den viktigste livredderen om uhellet skulle være ute, så ikke vær for fokusert på pris, men prøv å gjøre en best mulig deal på den hjelmen du vil kjøpe. Schubert C3 får du for under 5000,- i Norge. Har du litt bedre tid er England et greit land å bestille hjelmer fra, har noen nettadresser om det er ønskelig.
Kjører med C2 selv, støyer en del pga vindskjermen, (som jeg ennå ikke har somlet meg til å kutte) og synes den er blitt litt løsere på hodet nå enn da jeg kjøpte den.
C3 er absolutt det beste, men da drar jeg heller utenlands for å kjøpe. Den "lokale" sjappa får ikke 6000 kr hos meg.

Skal ta oss inn i et par butikker i dag også.

-mvh-
Kristian

Brukeravatar
Dortmunder
Innlegg: 336
Registrert: 11 apr 2006, 09:15
Motorsykkelen din: Yamaha Dragstar 650A
Sted: Kristiansand

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Dortmunder »

Jeg kjører med Shoi Miltitec, men er ikke helt fornøyd. Det beste råd jeg kan gi er ta du bør prøvekjøre hjelmen noen dager...
Hodene er så forskjellige at det ikke går an å kjøpe etter anbefalinger ....


Dortmunder
Wenn du Gott siehst mußt du bremsen !!

Brukeravatar
Tormod
Innlegg: 39
Registrert: 23 mai 2010, 17:23
Motorsykkelen din: G1500 1997 mod.
Kontakt:

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Tormod »

Har kjørt med forskjellige hjelmer opp igjennom årene, og kjøpte meg en Caberg halvhjelm ifjor. Det dårligste kjøpet så langt. Mere støy skal du lete lenge etter. I tunneller er det helt forferdelig, men også på landeveien støyer den veldig. Så mitt råd, ta deg en prøvetur hvis butikken det. Det kan lønne seg. Den beste jeg så langt har kjørt med er Shoei. Men som andre sier her inne, det er forskjell på huene våre.
Mvh. Tormod.
1997 - GL 1500 SE.
Bilde

Brukeravatar
Siggen
Innlegg: 124
Registrert: 04 jan 2010, 19:20
Motorsykkelen din: Harley Davidson Road King 2003

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Siggen »

Kjøpte akkurat Shark Evoline Absolute åpningshjelm 3290,- Fornøyd sålangt, godkjent for og kjøre med åpen. Hakepartiet vippes helt bak slik at vinden ikke tar tak. Og så har den solvisir som er lett og skyve ned/opp selv med hansker :thumleft

http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/en_ ... olute-0001

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Onsløv »

Hun prøvde en slik evoline, men var nok ikke helt noe for henne.
Så tror jeg hun fikk prøve en openline som er laget etter evoline, men denne var for trang.
Idag skal butikken ha fått inn større varianter, så hvis det ikke blir denne, så ser det ut til at jeg må lange ut for en C3.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Duville »

Onsløv skrev:Lovet sambizen en ny hjelm før vi dro på ferie, nå renner tiden ut.. :(

Hun ønsker seg åpningshjelm.

Var innom et par butikker igår, og hu prøvde diverse hjelmer. Schubert C3 var visst den beste hjelmen hun prøvde, men den koster..... :redface

Noen andre forslag som er litt snillere med lommeboka? Som er mulig å få tak i over disk i Bergen på et par dager.
Ei gryte med litt gress i til polstring og tau under kjaken (alt sånn som du binder snmmen ski med om vinteren - kjøpes på biltema :D

- nå får du vise om du vil ha hu med på tur eller ikke da.......

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Åpningshjelm

Legg inn av EtronX »

Kjøpte en Shuberth C3 til kona. Hun er strålende fornøyd. Dette er jo en investering som skal vare i mange år :-)

Ta kontakt med Hof MC. Kjøpte hjelmen der. God pris og veldig god service.
:thumleft

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Åpningshjelm

Legg inn av mekkern »

C3 fåes også i Lady utgave... hva forskjellen er aner jeg ikke.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Onsløv »

Det ble openline :mk Så får vi se hvordan den er.
BildeBilde



Sikkert greit med et bytte, plastbøtta hennes er 4 år i år.....

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:C3 fåes også i Lady utgave... hva forskjellen er aner jeg ikke.
Fant dette i en annonse...
"Innertrekk er utviklet i mikrofiber tilpasset kvinnelig ansiktsform og avstøtende for make-up" :-)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Åpningshjelm

Legg inn av Dexter »

EtronX skrev:Kjøpte en Shuberth C3 til kona. Hun er strålende fornøyd. Dette er jo en investering som skal vare i mange år :-)

Ta kontakt med Hof MC. Kjøpte hjelmen der. God pris og veldig god service.
:thumleft
Hva måtte du betale for C3 på Hof?
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar