Jompa, en mann i 50årene

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Kjellrf »

Så har du de som er en mellomting mellom kiropraktor og fysioterapeut, natrapat.
De mener at ting som er muskulært eller skjelett-betinget, henger sammen...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6976
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Det begynner å bli noen dager siden jeg klapret med tastaturet.
Har hatt en liten "downperiode" med mye mas og omtrent uoverkommelig mye arbeid som helst skal være unnagjort før ferien.
Har ikke hatt tid og overskudd til hverken motorsykkel eller andre fritidsaktiviteter de siste par ukene.
I natt ble jeg liggende våken, hadde tenkt å droppe Norgestreffet og nordnorgesturen uka etter, å i stedet jobbe den uka.
I dag, etter 4 kopper kaffe, ser jeg litt lysere på sakene.
Får vel ta en telefon til sjefen og rive litt kjeft. Om det ikke blir mindre stress av det, hjelper det i hvert fall på humøret ei stund.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6976
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Hvis noen mener at dette innlegget er med på å tak knekken på forumet, så stopp her. Ikke les videre, for da
er du medskyldig.
Ok, jeg skjønner at noen mener at blogger er noe som ikke hører hjemme her, med solskinnsbilder, rævslikkere, falske venner og all
annet av styggedom en blogg drar med seg.
Det er fullt lovlig å mene det, men jeg skjønner ikke hvorfor.

Dette forumet er ikke større enn at man har en ganske god følelse av hva de fleste aktive medlemmene står for.
Og de vennene jeg har fått på dette forumet regner jeg absolutt som ekte venner, har truffet ganske mange forummedlemmer opp
gjennom de siste årene også. Bra folk alle sammen, absolutt ikke rævslikkere noen av dem.

Nå tar vel ikke bloggene veldig mye plass heller ?
Ikke mere enn den plassen de fortjener, for om ingen eller svært få brydde seg om å lese andres blogger, og selv delta i bloggen,
ville de aller fleste bloggene dø ut av seg selv etter ei kort stund.
Selv leser jeg noen andres blogger, ikke mange, men de som inneholder noe som interesserer meg, må jeg bare få med meg.

Det kan godt være at vi som "blogger" er noen selvopptatte, PR-kåte nisser, som tror at hele verden er opptatt av alt det
fantastiske vi opplever om dagene.
Hvis noen syns det er det helt ok for meg.
Og som alle selvopptatte bloggere liker jeg selvfølgelig å få kommentarer på det jeg skriver
.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Toven

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Toven »

Her får du en kommentar på bloggen din Jompa :)

Huff, nå hjelper jeg til med å ta knekken på en "skikkelig" mc forum.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37918
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av AJ »

Toven skrev:Her får du en kommentar på bloggen din Jompa :)

Huff, nå hjelper jeg til med å ta knekken på en "skikkelig" mc forum.
:knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Sprint
Innlegg: 566
Registrert: 10 sep 2010, 16:23
Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Sted: Karmøy

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Sprint »

Er vel såpass gammel at eg kan bestemme sjøl hva jeg vil lese eller ikke,og at bloggere ødlegger forumet skjønner jeg ikke.Høres ut som noen trenger å komme seg ut i frisk luft.Hvorfor sitte inne når alt håp er ute. :thumleft
For livets glade gutter går solen aldri ned.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37918
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av AJ »

Sprint skrev:Hvorfor sitte inne når alt håp er ute. :thumleft
:twothumbs:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Olav K »

Syns bloggen din er prima underholdning, Jompa. Non plus ultra, intet mindre. Og den er en av mine største inspirasjoner.
I den grad jeg har produsert noe leseverdig for andre da.

For min del, er det "bloggene" som i stor grad gjør forumene interessante, og det av mange grunner.

Keep up the good work. Selv om du/vi nå knuser forumet...kanskje... :crazy:
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av CB9 »

Jompa skrev:Hvis noen mener at dette innlegget er med på å tak knekken på forumet, så stopp her. Ikke les videre, for da
er du medskyldig.
Ok, jeg skjønner at noen mener at blogger er noe som ikke hører hjemme her, med solskinnsbilder, rævslikkere, falske venner og all
annet av styggedom en blogg drar med seg.
Det er fullt lovlig å mene det, men jeg skjønner ikke hvorfor.

Dette forumet er ikke større enn at man har en ganske god følelse av hva de fleste aktive medlemmene står for.
Og de vennene jeg har fått på dette forumet regner jeg absolutt som ekte venner, har truffet ganske mange forummedlemmer opp
gjennom de siste årene også. Bra folk alle sammen, absolutt ikke rævslikkere noen av dem.

Nå tar vel ikke bloggene veldig mye plass heller ?
Ikke mere enn den plassen de fortjener, for om ingen eller svært få brydde seg om å lese andres blogger, og selv delta i bloggen,
ville de aller fleste bloggene dø ut av seg selv etter ei kort stund.
Selv leser jeg noen andres blogger, ikke mange, men de som inneholder noe som interesserer meg, må jeg bare få med meg.

Det kan godt være at vi som "blogger" er noen selvopptatte, PR-kåte nisser, som tror at hele verden er opptatt av alt det
fantastiske vi opplever om dagene.
Hvis noen syns det er det helt ok for meg.
Og som alle selvopptatte bloggere liker jeg selvfølgelig å få kommentarer på det jeg skriver
.

en blogg og et forum er to forskjellige ting. ta en titt på bloggen din jompa. det er ikke noe blogg det her. det er tekst i en tråd på et forum, kamuflert med ordet blogg eller logg, som på magisk vis rettferdiggjør det å poste en vanvittig mengde tekst, daglig, over tid som en hvilkensomhelst jentunge med dagbok.

nå skal ikke jeg rakke ned på papirkvaliteten i bloggen din, bare nevner det for estetisk interesserte.

anyways, håper du ikke tar meg så seriøst når jeg skriver dette. har skjønt jeg ble oppfattet som breial oslogutt og alt det der men det var jeg ikke klar over selv. det var først når jeg klarte å sette fingeren på den vedvarende surmulende og selvrettferdiggjørende sutrelyden av misfornøyde bloggere at jeg kunne si eureka :thumleft

Toven

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Toven »

Gratulerer CB9, med enda en gullstjerne i vinner-boka din :)

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av CB9 »

takk skal du ha. litt usikker hvordan jeg skal tolke den kommentaren men sutrelyden du lagde isted er borte så nå tar jeg det som et kompliment bare så du veit det :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6976
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av Jompa »

Hei CB9.
Jeg trodde egentlig ikke at du kom til å skrive noe i bloggen eller loggen min i det hele tatt.
Ok at du definerer "bloggen" som tekst i et forum, hvor magien kommer inn i bildet er jeg ikke helt sikker på.
Men til forskjell fra ei dagbok kan alle som vil delta her med sine meninger, fortellinger, bilder, osv.
Og selvfølgelig komme med kritikk av både meg og bloggen og ellers det som måtte ramle deg inn.

Om jeg ikke tar alt du skriver like seriøst, tar jeg allikevel deg like seriøst som alle andre folk. Tror jeg ............
Bra at det var sutrelyden fra selvrettferdige bloggere som vekket selvinnsikten din, forresten.
Det beviser jo at bloggerne har en viss berettigelse, ikke sant ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av CB9 »

synes det innlegget mitt fikk i overkant mye oppmerksomhet men måtte jo kommentere når du skriver blogginnlegg om det. og om jeg hadde noen svulstige innlegg i går skylder jeg ikke på ølet for det.

kunne skrevet mer men må se om jeg har fått svar fra en annen kar, tror han er hypp på å slåss :thumleft

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av E-strom »

Hva du enn gjør - fortsett skrivinga...!
Selv er jeg ingen stor bidragsyter, men jeg leser omtrent alt som postes her (og det er ikke lite).
Når jeg åpner MCsiden så er det forutsigbart - folk har lagt vekk alt annet, her er det MC og det tilhørende som gjelder. Det er nok grunnen til at jeg leser såpass mye som jeg gjør - her inne har folk et fokus. På FB skriver jo alle om alt - og det interesserer meg sjelden...!

(hvis noen har vært med på sånne bedriftskulturkartleggingsrunder, så er jeg ganske så blå ja - ikke mye grønt, gult og rødt å spore hos denne karen...)
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Jompa, en mann i 50-årene

Legg inn av supersic »

E-strom skrev:Hva du enn gjør - fortsett skrivinga...!
Selv er jeg ingen stor bidragsyter, men jeg leser omtrent alt som postes her (og det er ikke lite).
Når jeg åpner MCsiden så er det forutsigbart - folk har lagt vekk alt annet, her er det MC og det tilhørende som gjelder. Det er nok grunnen til at jeg leser såpass mye som jeg gjør - her inne har folk et fokus. På FB skriver jo alle om alt - og det interesserer meg sjelden...!

(hvis noen har vært med på sånne bedriftskulturkartleggingsrunder, så er jeg ganske så blå ja - ikke mye grønt, gult og rødt å spore hos denne karen...)
LOL vi holdt også på med legoklosser i gult rødt blått og grønt over en weekend, host host bullshit host host

Svar