Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

gsx750_80 skrev:
Du ser ut som du er veldig lemfeldig med fakta, i alle fall. Jeg ser i alle fall ingen "ærekrenkelse av en hel yrkesgruppe"
over. Jeg synes ikke det er svada KåreDump serverer, men saklig, relevant argumentasjon. Det samme kan neppe sies om din argumentasjon.
Hvilke fakta?
Kåredump har vel antydet at myndighetene i flere land har en samordnet plan om å helt bevisst trakassere de uskyldige motorsyklistene ... alle politifolk er en del av dette.
Journalister vet om dette, men forteller oss en helt annen historie ... antydet han vel også?
Så om det ikke er direkte ærekrenkelse, så er det i alle fall ingen hedersbetegnelse ....

... men no blei æ lei :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av LordShaft »

simpson skrev:Jeg er helt enig med deg Kåredump.
Men du kan argumentere til du blir grønn, for enkelte her inne er forutinntatt med skylapper som sluker alt politi/presse kommer med.
Hadde ektefeller og venner til andre grupper blitt trakassert på samme måte hadde det blitt oppstandelse.
Jeg sluker på ingen måte hva politi eller presse kommer med. Jeg er i den situasjon at jeg flere ganger har erfart hvordan media kan vri en sak til å bli noe helt annet. God presse og journalistikk er det årstider mellom (dessverre) :[-(

Jeg vet ikke om noen av dere fikk med dere den store doping saken som var i norge for noen år siden.... Der flere 10 talls menn ble tatt rundt om på vestlandet og østlandet. En av de største dommene tror jeg i norge. Alle måtte vel inn å sone.
Samtlige av de arresterte hadde tilhørighet til et å samme treningssenter (er da senteret kriminelt) Det var annerkjente PT'er, med familie, jobb, masse kunder og var ansett som utrolig dyktige og innflytelsesrike når det kom til kost og trening.
Ingen skulle tro at disse var kriminell, men de solgte og omsatte for mange milioner i steroider over mange år.

Ta Lance Armstrong, noen som har sett den dokumentaren om han. Han var vel i 19 år, en av verdens mest annerkjente idrettsutøvere, med halve senatet i sin hule hånd. Var gudedyrket og holdt seminarer rundt om i hele verden. Fortsatt kriminell. Hele forbanna klubben var kjelltringer. En kan dra mange slike sammenligninger.

HA er ikke mors beste barn. Å hevde at dette ikke er en kriminell organisasjon forstår jeg bare ikke hvordan er mulig :-k

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av gsx750_80 »

LordShaft skrev:
simpson skrev:Jeg er helt enig med deg Kåredump.
Men du kan argumentere til du blir grønn, for enkelte her inne er forutinntatt med skylapper som sluker alt politi/presse kommer med.
Hadde ektefeller og venner til andre grupper blitt trakassert på samme måte hadde det blitt oppstandelse.

HA er ikke mors beste barn. Å hevde at dette ikke er en kriminell organisasjon forstår jeg bare ikke hvordan er mulig :-k
http://www.news.com.au/national/hells-a ... 6098226958" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av jhn »

gsx750_80 skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Jeg er helt enig med deg Kåredump.
Men du kan argumentere til du blir grønn, for enkelte her inne er forutinntatt med skylapper som sluker alt politi/presse kommer med.
Hadde ektefeller og venner til andre grupper blitt trakassert på samme måte hadde det blitt oppstandelse.

HA er ikke mors beste barn. Å hevde at dette ikke er en kriminell organisasjon forstår jeg bare ikke hvordan er mulig :-k
http://www.news.com.au/national/hells-a ... 6098226958" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ser ut til å være forskjeller på den juridiske definisjonen av organisert kriminalitet og det folk faktisk forstår med begrepet.
Å bevise at noen begår kriminalitet på vegne av andre, etter ordre eller oppfordring av andre, og kanskje planlagt av andre er vel forholdsvis vanskelig? I alle fall uten en skriftlig og underskrevet ordre, eller lyd/filmopptak.
De har/hadde vel samme problematikken med mafiaen. Det skal mye til for å dømme noen for organisert kriminalitet ... og sånn bør det vel være? Så langt er vi vel omtrent enige?
Det jeg undrer meg over er hvordan noen kan være 100% sikker på at de IKKE er kriminelle organisasjoner.
Hva er grunnen til at det er det mest sannsynlige svaret?
Ang overvåkning ... med såpass mange straffedømte innenfor et såpass lite miljø, bør man vel forvente litt ekstra nysgjerrighet fra Onkel? Er ikke det ganske logisk?
Er dere like prinsippfaste når det gjelder overvåkningen av ... eeeh ... :-k ... f.eks ... :scratch ... eeh .. radikale muslimer og høyreekstreme?

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av gsx750_80 »

jhn skrev:
gsx750_80 skrev:
LordShaft skrev:
simpson skrev:Jeg er helt enig med deg Kåredump.
Men du kan argumentere til du blir grønn, for enkelte her inne er forutinntatt med skylapper som sluker alt politi/presse kommer med.
Hadde ektefeller og venner til andre grupper blitt trakassert på samme måte hadde det blitt oppstandelse.

HA er ikke mors beste barn. Å hevde at dette ikke er en kriminell organisasjon forstår jeg bare ikke hvordan er mulig :-k
http://www.news.com.au/national/hells-a ... 6098226958" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ser ut til å være forskjeller på den juridiske definisjonen av organisert kriminalitet og det folk faktisk forstår med begrepet.
Å bevise at noen begår kriminalitet på vegne av andre, etter ordre eller oppfordring av andre, og kanskje planlagt av andre er vel forholdsvis vanskelig? I alle fall uten en skriftlig og underskrevet ordre, eller lyd/filmopptak.
De har/hadde vel samme problematikken med mafiaen. Det skal mye til for å dømme noen for organisert kriminalitet ... og sånn bør det vel være? Så langt er vi vel omtrent enige?
Det jeg undrer meg over er hvordan noen kan være 100% sikker på at de IKKE er kriminelle organisasjoner.
Hva er grunnen til at det er det mest sannsynlige svaret?
Ang overvåkning ... med såpass mange straffedømte innenfor et såpass lite miljø, bør man vel forvente litt ekstra nysgjerrighet fra Onkel? Er ikke det ganske logisk?
Er dere like prinsippfaste når det gjelder overvåkningen av ... eeeh ... :-k ... f.eks ... :scratch ... eeh .. radikale muslimer og høyreekstreme?
Her spør du tilsynelatende flere av oss. De fleste av de momentene du nevner over har jeg for min del ikke sagt noe om,
eller jeg anser det som avsporinger. Jeg tror ikke ytterligere avklaringer fra min side er hverken nødvendige, eller nyttig bruk av tid.
God ettermiddag.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av JohnnyTh »

LordShaft skrev:De mengdene narko som de finner i diverse razzia er så svimlende små, at det har praktisk talt ingen betydning :roll

Men om vaskepulver var ulovlig å selge.... hvem faen er så tjukk i hodet å oppbevare flere kilo hjemme når du vet politiet står på døren hver gang du er uheldig å sleppe en due :-# :x

Det er ganske strenge retningslinjer i det miljøet der. Er det en Gruppe som eier et område, du vil distribuere dine saker i et slikt område. Da må du få tillatelse og du må betale en viss provisjon. Så det er vel strengt talt veldig sjeldent de som sitter på toppen av næringskjeden griser til hendene sine. Men det er fortsatt de som ordner det slik at ting blir omsatt i stor stil og holder finansene i orden :roll
Om det så hadde vært et hundredels gram, så er det nok for min del. Tar Politiet en rassia i de miljøene jeg pleier å ferdes i så finner de ingenting.
Det er kanskje bare småpistoler og de finner også? Det er jo heller ikke så mye å bry seg om.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar