Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

ejs skrev:Dersom de kan nekte spesielle MC klubber,,kan de da også nekte folk som kommer fra spesifikke steder. ??

Slik som Vennesla,var før kjent for å sloss.??
Kollektiv straff ??
Hvis dere fra Vennesla driver med det samme som HA driver med så skal dere pinadø holde dere borte dere også, og for å være sikker å kan de fra Strai holde seg borte også, - kjempe argumentasjon dette :[-o< .

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av NickNei »

Det er diskriminering å ikke slippe inn en gruppe, det være seg finnmarkinger, samer, somaliere, brune, svarte, gule hvite rød, bleike, kristen, muslimer, bønder, uteliggere.. etc. Det kom jo en slik rasisme/diskrimineringslov for ikke lenge siden vel?
Kan ikke forby HA, uten å forby alle andre klubber, og deres medlemmer. Jeg tror de kan stå overfor et større erstatningskrav hvis de forbyr kun 1%, da de ikke er å regne som kriminelle klubber.

Politiet er flinke til å bygge oppunder, men de vil ikke hjelpe til å betale denne erstatningen. Og skal de forby alle med tilknynting til en mc-klubb, vil NRF være død etter denne sommeren.

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av kuleberg »

AMEN til hele Crinos' innlegg! Min erfaring er at di som aldri har vært åpne men snudd ryggen til alle som har sett litt skumle ut og som har journalistikk som eneste tilknytting og innsikt til "ulovligheter", har lett for å tro at disse skumle karene løper rundt som en galning på syre med ak47 nedi jungelen. Jeg kan nesten garantere at er det noen som lager bråk på en sånn plass, så er det bøndene som har et tøft rykte på seg på bygdefestene, og ikke disse karene fra HA. Det samme gjelder på byen...

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

kuleberg skrev:AMEN til hele Crinos' innlegg! Min erfaring er at di som aldri har vært åpne men snudd ryggen til alle som har sett litt skumle ut og som har journalistikk som eneste tilknytting og innsikt til "ulovligheter", har lett for å tro at disse skumle karene løper rundt som en galning på syre med ak47 nedi jungelen. Jeg kan nesten garantere at er det noen som lager bråk på en sånn plass, så er det bøndene som har et tøft rykte på seg på bygdefestene, og ikke disse karene fra HA. Det samme gjelder på byen...
Ingen bråker med HA, hvor dum tror du folk er? Din "erfaring"? Dine erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har kjøpt stoff av dem så dealer de ikke stoff heller. Din erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har sett transportbilen de bruker til transport av stoff rundt om med så dealer de ikke med stoff?

Jeg kan heller ikke se hva som er så bra med disse klubbene at de har noe behov for å bli forsvart ut over at de skal behandles av samfunnet i hht lover og regler på godt og vondt?

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MrErling »

Beklager Crinos, men jeg er 100 % uenig med deg!
Jeg er glad på dine vegne at du har kommet deg ut av uføre, og blitt sivil?
Men, til tross for denne glede, er jeg ikke så rent lite overrasket over ordbruken og bagateliseringen din i innlegget dit, i og med du sier du er ut.

Jeg mener at vi alle har en plikt til å hjelpe styremakten(e) til å bekjempe kriminalitet.
Ingen skal fortelle meg at HA, ikke er kriminell.

Her inne på forumet har man hatt diskusjoner om at man ikke vil bli sammenlignet med en 1 %-biker, og at vi ikke liker at media bruker uttrykket; MC kriminalitet.
Stigmatisering var det prat om.

Ok, så kommer et forslag om tiltak mot dette da, så er det folk her inne som sier imot og dermed støtter HA? :dontknow
Utrolig egentlig.
Men, innerst inne kan jeg faktisk begripe denne støtten. For svært mange customriders, er av en eller annen grunn uniformert til forveksling lik en 1 % klubb.
Wannabes.?..... :moi:

I tillegg er det etter hva jeg vet, forbud med såkalt "Color" på tilsvarende arrangementer i USA.
Lurer på det mon tru? :mk
Hvorfor kan man ikke forby det samme her, og hjelpe politiet og kommunene vi bor i, mot etableringer av 1 % klubber?
Hvorfor ikke?

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.7480682" onclick="window.open(this.href);return false;

Så, der stakk Erling hodet frem.
Hugg i vei.....jeg er klar. :punch
Sist redigert av MrErling den 23 mar 2011, 15:10, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MrErling »

Hells Angels utnytter frykten

Bilde

Tidligere president i Harley Davidson Owners Club Norway, Kjell Arne Vole oppfordrer motorsyklister og andre til å boikotte alle Hells Angels arrangementer. Her er han fra årets Primus-treff på Bjoneroa 27. februar 2010.


Kjell Arne Vole mener det nå er på tide at Norge reiser seg mot de kriminelt belastede klubbene, med Hells Angels som den ledende. – Alle som deltar på Hells Angels eller "81"-arrangementer, samme hvor uskyldige de kan være, støtter kriminelle. Boikott alle Hells Angels arrangementer, sier den tidligere Biker-presidenten, som fortsatt kjører Harley, selv i snøvær

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpu ... /1.6993358" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
kuleberg
Innlegg: 276
Registrert: 18 nov 2009, 18:07
Motorsykkelen din: intruder c800
Sted: Vennesla

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av kuleberg »

Ingen bråker med HA, hvor dum tror du folk er? Din "erfaring"? Dine erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har kjøpt stoff av dem så dealer de ikke stoff heller. Din erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har sett transportbilen de bruker til transport av stoff rundt om med så dealer de ikke med stoff?

Jeg kan heller ikke se hva som er så bra med disse klubbene at de har noe behov for å bli forsvart ut over at de skal behandles av samfunnet i hht lover og regler på godt og vondt?
Det var da veldig så personlig angrep vi skulle bedrive...
Jeg forsvarer ingen, og jeg er imot kriminalitet. Like mye giddaløse NAV-snyltere som di som smugler ulovlig våpen. Det jeg sier er at di må få lov til Å gå på festival, med eller uten vest. Og det er ikke noe mindre dop på di kaksefestene i bærum...
Sist redigert av kuleberg den 23 mar 2011, 15:19, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MrErling »

til dere som har bagatelisert saken i Kvinesdal, og at HA gis adgang med full color, må bare se på dette programmet fra NRK.
Håper det åpener øynene deres!

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/614385/" onclick="window.open(this.href);return false;

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MrErling skrev: For svært mange customriders, er av en eller annen grunn uniformert til forveksling lik en 1 % klubb.
Ikke med gul kjøredress... :vs

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av MrErling »

Godtvoksen skrev:
MrErling skrev: For svært mange customriders, er av en eller annen grunn uniformert til forveksling lik en 1 % klubb.
Ikke med gul kjøredress... :vs
Og det var alt du fikk ut av hva jeg skrev ](*,)

kanskje man skulle sluppet løs denne gjengen i Kvinesdal? 8)
http://www.abctv.no/tv/abctv/110323/her ... pene-bilen" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av NickNei »

MrErling skrev:til dere som har bagatelisert saken i Kvinesdal, og at HA gis adgang med full color, må bare se på dette programmet fra NRK.
Håper det åpener øynene deres!

http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/614385/" onclick="window.open(this.href);return false;
Eh, tror du alle er uvitende fordi om de ikke er enig med deg?
He he, nei, folk vet hva dette dreier seg om, men det kan være forskjellig innfallsvinkel for det.

For et isolert arrangement som NRF er det ikke noe farlig, men vil man vise sin avsky får man gjøre det.
Jeg vet veldig godt hva de driver med, men har ingen problemer med å omgås dem slik, det er andre grupper og folk jeg skyr mer.

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

MrErling skrev: Og det var alt du fikk ut av hva jeg skrev ](*,)
Resten av det du skrev hadde jeg ingen merknader til. Tror nok det må ha oppstått en misforståelse et sted dersom du oppfatter at jeg bagatelliserer saken og/eller støtter opp om HA's deltakelse på NRF... :mk

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

kuleberg skrev:
Ingen bråker med HA, hvor dum tror du folk er? Din "erfaring"? Dine erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har kjøpt stoff av dem så dealer de ikke stoff heller. Din erfaring er kanskje sånn at siden du ikke har sett transportbilen de bruker til transport av stoff rundt om med så dealer de ikke med stoff?

Jeg kan heller ikke se hva som er så bra med disse klubbene at de har noe behov for å bli forsvart ut over at de skal behandles av samfunnet i hht lover og regler på godt og vondt?
Det var da veldig så personlig angrep vi skulle bedrive...
Jeg forsvarer ingen, og jeg er imot kriminalitet. Like mye giddaløse NAV-snyltere som di som smugler ulovlig våpen. Det jeg sier er at di må få lov til Å gå på festival, med eller uten vest. Og det er ikke noe mindre dop på di kaksefestene i bærum...
Mente faktisk ikke å angripe deg, men formen for likegyldighet til dette ønsket jeg å sette fokus på.
- og nei, jeg ønsker heller ikke å delta på ett arrangement hvor lovbrytere ønskes velkommen. Jeg ønsker ikke at det legges forhold til rette for at kyniske folk, det være seg HA, russere, serbere eller andre som beriker seg på andres narkoavhengighet skal få ett bedre liv i frihet samtidig som de dealer dop til ungdommene rundt oss. Dersom dette betyr at disse elementene blir utsatt for noen form for "kollektiv straff" så er det vel kanskje noe de ikke bryr seg så mye om og en kost de må ta for å ha tilknytning til dette.... det er noe med manglende prinsipper i dette som jeg blir overgitt over.

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

kuleberg skrev: Jeg forsvarer ingen, og jeg er imot kriminalitet.
Mener du også at det er viktig og bekjempe kriminalitet, og at det er noe alle må bidra til? I så fall, har du noen konkrete konstruktive ideer om bedre måter å gjøre det på en hva Politiet mener og sier er den riktige måte å gjøre det på? At det også finnes andre personer og grupper som bedriver kriminell virksomhet, gjør jo ikke HA noe mindre kriminelle.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Crinos »

Om det kommer av oppfatning av at jeg prøver å bagatellisere bikermiljøet og drar på meg skyggelapper så beklager jeg. For det har ikke vert intensjonen... Jeg tror nok at jeg er en av fåtallet av mcsidens medlemmer som faktisk kan uttale seg av egenerfaring og ikke erfaring tillært seg via media. De som kan uttale seg av egenerfaring må selvsagt uttale seg fritt, men de som kun leser i media og sluker det de leser rått, synes jeg virkelig synd på. For da er dere lettlurte. (beklager til dere som føler dere støtt av denne kommentaren, men det er faktum).

Det jeg reagerer på i Kviensdals politikkere sin håndtering av saken er at de kun går og straffer fåtallet. Når de egentig må gjøre en enten/eller avgjørelse. Noe de selvsagt ikke kommer til å gjøre, for det vil bety kroken på døren for festivalen.

Er det noe jeg frykter er det ikke en tattoovert og gjerne skallet person med en skinnlapp med et tilhørlighets merke på ryggen... Jeg frykter den østeuropeiske som aldri kjøper øl, aldri kjøper sprit, men alltid står og snakker med personer som går inn og ut i fra toalettene på utesteder.

Det eneste politikkerene oppnår med å hyle og skrike slik i media som det de gjør, er å lokke til seg flere unge menn til disse miljøene. Rekruteringen har aldri vert så voksende som det den er nå, og mye skyldes all media oppslagene som har vert.
Hadde de bare latt ting gå, hadde det aldri blitt så "tøft" å være en bad ass biker. Halvparten av de dritungene som nå har joinet et eller annet crew, hadde aldri oppsøkt crewet. Men takket være medias fokus på dette, så har det i mine øyne vert en stående invitasjon.

Jeg forstår at sponsorer nå får kalde føtter og vurderer å trekke seg. De er nøyt til å tenke økonomi. Fult forståelig. Men det er utrolig beklagelig. Hva vil skje med Norwegian Rock Festival uten sponsorene.. Jo de vil gå konkurs.

Hva vil skje med Norwegian Rock Festival, om sponsorene velger å bli, men det fremdeles blir et biker forbud... De vil miste ekstremt mange av tilskuerene sine, og må kanskje vurdere å flytte festivalen til en litt mer "biker vennelig kommune".

Til syvende sist, det jeg slår meg vrang på er mangelen på rettferd. For jeg føler at en stor gruppe med mennesker blir skyldig gjort av resultatet fåtallet står for.
I mine øyne blir det som å si at alle utlendinger er kriminelle jævler som raner banker og skyter med pistoler.... Vi alle VET at det ikke er tilfelle.

Jeg forventer ikke at folk skal være engig med mine syn, og det er GODT at folk er skeptiske til klubber som fks HA. Det SKAL være skepsis. Men ikke døm alle under en kam.


Litt om Crinos:
Jeg er en ung mann i begynnelsen av tredveårene som har vert med på mye rart. Alt i fra å være selvproklamert satanist i tenårene til en Jesus-phreak i begynnelsen av 20-årene. Jeg har alltid hatt et hjerte for å hjelpe andre, og jeg er den som alltid spør om det trengs hjelp for å løfte en barnevogn inn og ut på en buss, gir en hjelpende hånd til eldre som skal krysse gata, og ellers prøver å ose om meg av kjærlighet hvor enn jeg går.
Jeg er også den jævelen som gir deg grisejuling om du dealer dop på utestedet jeg jobber på, og gir deg en strak høyre om du snakker nedlatene om mine avdøde besteforeldre som ikke lengre er tilstede og kan forsvare seg mot de påstander du måtte finne på å slenge mot dem.
Jeg kler meg så og si alltid i sort, og beltespenna mi er en chaos stjerne med et dødningskalle i midten.
Jeg er samboer og har to barn som betyr absolutt alt i verden for meg, og gjør absolutt alt som trengs for å skjerme dem for alt som er ondt.
Jeg har bombastiske meninger og skyter ofte med skarpt i en diskusjon der mange muligens tar seg mer nær av utblåsningene mine enn hva som er tiltenkt. En svakhet jeg jobber med å forbedre meg på.

Hvorfor er jeg ikke medlem av noe klubb lengre... Da min Moffa lå på sitt dødsleie, var hans siste ønske at jeg sluttet i klubben og aldri mer ble medlemm av noe tilsvarende. Hvem er jeg som person, om jeg ikke kan opprettholde et slikt ønske?

Hat meg eller elsk meg... Det bryr jeg meg pent lite om, men vær så snill... Respekter meg for den jeg er!
Sist redigert av Crinos den 31 aug 2011, 20:03, redigert 1 gang totalt.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar