Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Crinos »

Som tidligere 1%er synes jeg hele denne biker frykten er høl i hodet...

Jeg er 100% i mot organisert kriminalitet, og fordømmer dette. Men det å nekte 1% på en festival, virker bare utrolig søkt.
For det første tviler jeg jussen vil tillate noe slikt, om det da ikke finnes smutthull angående bikere. (Noe jeg nesten anntar at det gjør).

Min første tanke er:
Om du nekter en biker entre til festivalen fordi han bærer feil ryggmerke. Hva da med den personen som ikke hadde på seg distiksjoner da han entret festivalen, men har fks 81 tattoovert over hele ryggen... (81 = HA) Eventuelt Big Red Machine.

Narkotika på en festival er det med 100% garanti i overflod av, uansett bikeres innblanding. Man trenger ikke å gå lengre enn til hvilken som helst nattklubb for at det florerer med dop.

Min tanke er. Om du kler på en soldat sivile klær, er han da en sivilist? Eller en soldat i sivilie klær?
For resultatet i en nekt av 1%ere vil jo bare være at de skjuler tilhørligheten sin, og ender opp med å være mindre synlige men fremdeles tilstedeværende.

Men om man er redd for rektutering.. Hvorfor stoppe med bikere.
Russere, bosnier og serbere er langt større trussel dopmessig enn hva klubber som HA og Bandidos er. SPESIELT på et stevne som Norway Rock der søkelyset er rettet mot dem.
Hva med svære bolejørgener.. Fulle av anabole steorider.. Det er en kjensgjerning at salget av "oppbyggende medikamenter" florerer under festivaler.
Hva med alle med mørkt hår... Er jo stemplet som satanister hele gjengen.. Kan jo ikke ha no slikt jævelskap. Tenk om de brenner ned ei kirke eller ofrer ei ikke fult så yndig jomfru?

JEg setter selvsagt ting på spissen, men i mine øyne er det kommet en frykt som i overskygger all sun fornuft.
Jeg fordømmer selvsagt all form for narkotika som er ett av hode argumentene til at de ønsker å forby 1%ere. (Jeg var faktisk slik for opp til bare noen få år siden at jeg sendte folk på legevakta i grisebanket tilstand om de tilbød meg dop, så jeg kan trygt si at jeg er motstander).

Som jeg innlegdningsvis skrev, er jeg selv en tidligere 1%er. Noe som gjør at jeg kjenner mange folk i miljøet.
Veldig mange er helt normale mennesker som du og meg, og som Globe har nevnt, har en litt større tilhørlighetsbeov enn oss 99%ere.

Sikkert mange som lurer på hvilken klubb jeg var medlemm av og det var ikke HA eller Bandidos. Det var et kristent alternativ som den gang da het Repent MC, som i dag har byttet navn og heter Conquest MC.

Så avsluttningen på mitt innlegg.. Skal også et forbud mot 1% gjelde snille og koselige gutter som faktisk hjelper til i Kristiansand og omeng for å forebygge dop, og har en egen avrusnings klinikk for unge menesker som de driver i sammarbeid med Shalam. Conqest MC er godt likt av både politikkere og Politi, og alle tanker som tidligere har vert om at "dette er bare et skalkeskjul" har forsvunnet for mange år siden...

Å nekte denne gjengen fordi dem er 1%ere er jo omtrent som å nekte Paven i Nidarosdomen fordi han er Katolikk...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Svein2 »

Bra skrevet Crinos og jeg er helt enig. :thumleft

En ting som er helt sikkert hvis det blir aktuellt å utestenge disse gruppene, er at jeg vil ikke være dørvakt på festivalen. :mrb

Brukeravatar
NickNei
Innlegg: 339
Registrert: 20 feb 2009, 21:09
Motorsykkelen din: TS250 XL600V ZZR1400

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av NickNei »

Må vel forby alle med mc-klubbeffekter på fetsivalen da, for å kunne forby 1%-klubbene. Og det går jo ikke, det er vanskelig nok å drive festivaler i norge i pluss, så å nekte halvparten som vil dit adgang er jo selvmord for festivalen.

Det er jo heller ikke 1%-ere som er problemet på en sånn festival.

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Veldig mange er helt normale mennesker som du og meg, og som Globe har nevnt, har en litt større tilhørlighetsbeov enn oss 99%ere.
Besøker du et hvilket som helt fengsel, så vil du selvsagt også møte helt "normale mennesker" som du og meg. Forskjellen er nesten den samme, de har tatt et valg i forhold til kriminell virksomhet.

I dagens lokale nyheter her på Sørlandet blir det sagt at sponsorene til Norway Rock Festival kommer til å trekke seg dersom ikke HA blir nektet adgang. Kanskje HA kan bli hovedsponsor i årene fremover... :-J

Dette går i retning av det jeg i et annet innlegg skrev. NRF vil miste den gode goodwill de har opparbeidet. :-k

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Twister »

@ crinos: :thumleft
innlegget fikk iallefall for meg satt ting i litt større perspektiv en det jeg har fått i media, det er alltid med litt blandede følelser man innser at en kanskje har trukket litt forhastede slutninger... :redface

Stort sett er jeg for strengere straffer for å forebygge... men kanskje ikke sette hele grupper sammen... ( med mindre ikke gruppen har som formål å være kriminell ) :punch
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av SheDevil »

Crinos skrev:Som tidligere 1%er synes jeg hele denne biker frykten er høl i hodet...

Jeg er 100% i mot organisert kriminalitet, og fordømmer dette. Men det å nekte 1% på en festival, virker bare utrolig søkt.
For det første tviler jeg jussen vil tillate noe slikt, om det da ikke finnes smutthull angående bikere. (Noe jeg nesten anntar at det gjør).

Min første tanke er:
Om du nekter en biker entre til festivalen fordi han bærer feil ryggmerke. Hva da med den personen som ikke hadde på seg distiksjoner da han entret festivalen, men har fks 81 tattoovert over hele ryggen... (81 = HA) Eventuelt Big Red Machine.

Narkotika på en festival er det med 100% garanti i overflod av, uansett bikeres innblanding. Man trenger ikke å gå lengre enn til hvilken som helst nattklubb for at det florerer med dop.

Min tanke er. Om du kler på en soldat sivile klær, er han da en sivilist? Eller en soldat i sivilie klær?
For resultatet i en nekt av 1%ere vil jo bare være at de skjuler tilhørligheten sin, og ender opp med å være mindre synlige men fremdeles tilstedeværende.

Men om man er redd for rektutering.. Hvorfor stoppe med bikere.
Russere, bosnier og serbere er langt større trussel dopmessig enn hva klubber som HA og Bandidos er. SPESIELT på et stevne som Norway Rock der søkelyset er rettet mot dem.
Hva med svære bolejørgener.. Fulle av anabole steorider.. Det er en kjensgjerning at salget av "oppbyggende medikamenter" florerer under festivaler.
Hva med alle med mørkt hår... Er jo stemplet som satanister hele gjengen.. Kan jo ikke ha no slikt jævelskap. Tenk om de brenner ned ei kirke eller ofrer ei ikke fult så yndig jomfru?

JEg setter selvsagt ting på spissen, men i mine øyne er det kommet en frykt som i overskygger all sun fornuft.
Jeg fordømmer selvsagt all form for narkotika som er ett av hode argumentene til at de ønsker å forby 1%ere. (Jeg var faktisk slik for opp til bare noen få år siden at jeg sendte folk på legevakta i grisebanket tilstand om de tilbød meg dop, så jeg kan trygt si at jeg er motstander).

Som jeg innlegdningsvis skrev, er jeg selv en tidligere 1%er. Noe som gjør at jeg kjenner mange folk i miljøet.
Veldig mange er helt normale mennesker som du og meg, og som Globe har nevnt, har en litt større tilhørlighetsbeov enn oss 99%ere.

Sikkert mange som lurer på hvilken klubb jeg var medlemm av og det var ikke HA eller Bandidos. Det var et kristent alternativ som den gang da het Repent MC, som i dag har byttet navn og heter Conquest MC.

Så avsluttningen på mitt innlegg.. Skal også et forbud mot 1% gjelde snille og koselige gutter som faktisk hjelper til i Kristiansand og omeng for å forebygge dop, og har en egen avrusnings klinikk for unge menesker som de driver i sammarbeid med Shalam. Conqest MC er godt likt av både politikkere og Politi, og alle tanker som tidligere har vert om at "dette er bare et skalkeskjul" har forsvunnet for mange år siden...

Å nekte denne gjengen fordi dem er 1%ere er jo omtrent som å nekte Paven i Nidarosdomen fordi han er Katolikk...
Godt skrevet og får oss "vanlige" til å tenke litt ekstra over disse 1%.
Glad vi har deg her, slik at vi får ett mere nyansert bilde av dem :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Crinos skrev: Skal også et forbud mot 1% gjelde snille og koselige gutter som faktisk hjelper til i Kristiansand og omeng for å forebygge dop, og har en egen avrusnings klinikk for unge menesker som de driver i sammarbeid med Shalam. Conqest MC er godt likt av både politikkere og Politi, og alle tanker som tidligere har vert om at "dette er bare et skalkeskjul" har forsvunnet for mange år siden...
Definerer du Conqest MC som 1% klubb, i så fall hvorfor og hvilke likhetstrekk har den med klubben med HA?

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Intruder »

Ikke rart at helvetesengler får så hatten passer i Edvartsens Kvinesdal... :redface :skriver
Siden de ikke klarer trylle frem de hvite vil de vel ha seg frabedt disse også..
Sist redigert av Intruder den 23 mar 2011, 12:14, redigert 1 gang totalt.
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kjelvis
Innlegg: 76
Registrert: 16 nov 2010, 11:20
Motorsykkelen din: Honda Deauville

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Kjelvis »

Godtvoksen skrev:
Crinos skrev: Skal også et forbud mot 1% gjelde snille og koselige gutter som faktisk hjelper til i Kristiansand og omeng for å forebygge dop, og har en egen avrusnings klinikk for unge menesker som de driver i sammarbeid med Shalam. Conqest MC er godt likt av både politikkere og Politi, og alle tanker som tidligere har vert om at "dette er bare et skalkeskjul" har forsvunnet for mange år siden...
Definerer du Conqest MC som 1% klubb, i så fall hvorfor og hvilke likhetstrekk har den med klubben med HA?

Lurer på det samme. Conquest MC er vel ikke en 1% klubb...?? Ser ikke de i sammenheng med HA, Bandidos, Outlaws, Coffin Cheaters osv...? Ser forresten at de har linker til alle disse klubbene blant mange andre på hjemmesiden. Ser ikke for meg at 1% klubber linker til andre klubber som ikke er supportklubber (og rivaliserende klubber?) Men hva vet vel jeg som aldri har hørt om Conquest MC før. Men de er en kristen klubb. Er ikke de ala Holy Riders? Og langt unna 1%-klubber som har en definert livsstil i konflikt med lover og regler i samfunnet? Vi alle kan vel føle oss på siden av samfunnet noen ganger uten å være en "outlaw".

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Intruder »

Skinnet kan bedra,om jeg er på et treff og tenker at de kara med 81 på ryggen,de skygger
jeg unna.De kan virkelig være farlige,og kjeltringer er de ihvertfall sikkert.Det er noe alle vet... :oh
Men der borte sitter det en kar med "MC Senior"som ser veldig snill og høflig ut,der setter jeg meg og
spanderer en ølboks.. :knegg
-Jo,han var hyggelig og grei,vi konverserer og blir enige om at..huff huff..de kara der er
nok ikke sosiale og medmenneskeige.. :-J
Hva driver forresten du med..-Jeg?,jo jeg er direktør og personalsjef i Adecco.. :redface
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Baron von Waffel »

Dette er ikke lett. Det er politiet som håndhever lov og rett i Norge. Så lenge de ikke har lykkes med å definere HA eller de andre 1%-miljøene som kriminelle som sådann, må medlemmer av disse miljøene etter min mening slippes inn. Vi kan jo ikke bruke den vanlige utestedsstrategien og nekte alle med merke på vesten adgang.

Samtidig ser jeg problemet med at sponsorene selvfølgelig kan forsvinne. Og det kan man ikke nekte dem. Jeg ville også tenkt meg om to ganger hvis jeg visste at HA skulle møte opp som samlet gruppe på et treff jeg ville på. Hvis jeg trodde de ville bli veldig synlig på treffet ville jeg kanskje vurdert å holde meg borte. Ikke fordi jeg ville føle meg truet men mer som en markering av at jeg tar avstand fra 1%-tankegangen. Jeg anser meg som del av samfunnet, også når jeg kjører MC.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Godtvoksen

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Godtvoksen »

Baron von Waffel skrev:Dette er ikke lett. Det er politiet som håndhever lov og rett i Norge. Så lenge de ikke har lykkes med å definere HA eller de andre 1%-miljøene som kriminelle som sådann, må medlemmer av disse miljøene etter min mening slippes inn.
Lensmann i Kvinesdal sier til lokalavisen at dersom festivalledelsen ikke erklærer spesielle MC-grupper for uønsket, kan ikke Politiet nekte dem adgang til festivalen. Det må jo da bety at de kan nektes adgang dersom festivalledelsen ønsker at det skal gjøres. Hvis ikke NRF tar stilling, så hindrer de jo da indirekte Politiet å gjøre en god og viktig jobb... ](*,)

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av ejs »

Dersom de kan nekte spesielle MC klubber,,kan de da også nekte folk som kommer fra spesifikke steder. ??

Slik som Vennesla,var før kjent for å sloss.??
Kollektiv straff ??
If it ain't broke, I'll break it.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Duville »

Enig med BvW.
Det kan vel ikke være noen tvil om hva disse klubbene tjener penger på. Jeg er ikke så mye i tvil om at det ligger relativt mange igjen i rennesteinen etter å ha vært i befatning med klubbene. Det er ikke for ingen ting at de bokstavelig talt kriger med våpen for å beholde "territoriet" deres. Dette gjør de med den største selvfølge og uten noen særlig "bevisføring". Skal samfunnet gjøre noe for å begrense disse må det legges frem bevis som holder i en rettsak og i så lukkede klubber som dette er det vanskelig. At enkelte av medlemmen utad gir et bilde av å være engler, kanskje uten vinger, spesielt når de er alene er vel ikke garanti for og ensbetydene med at det klubbene står for er det samme.

Å argumentere med at bekjempelse av enkelte klubber er nytteløst siden det bare kommer inn noen andre er vel litt blåst vel. All bekjempelse av dette er positivt uansett om det står noen klar til å overta. Må si at jeg derfor er helt uenig i det meste av det Crinos skriver. Å la HA drive på fordi hvis de blir tatt så tar bare noen andre over, - nope.

Å være så totalt likegyldig til denne virksomheten og si som så at det er helt ok at dere har samlig hos oss på vår festival - bare kom, vil være det samme som å gi en aksept for det de holder på med. Flere mener det samme og konsekvensen kan bli nedleggelse av festivalen siden sponsorene som festivalen er avhengig av også har denne instillingen. Da er det ikke bare Politiet som jobber mot dette de har med seg næringslivet også og det er egentlig helt greit. De sier klart fra om at de ikke ønsker å legge forholdene til rette for disse i form av sponsorstøtte.

Den store forskjellen mellom russere, bosniere, serbere, "bolegjøglere" og ha er at "utlendingene" på ingen måte har noen aksept i noen del av samfunnet forøvrig når de finner på faenskap. Det klarer faktisk endel av disse andre klubbene å oppnå på tross av det de fleste vet at de har som mål.

Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1883
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Hells Angels-frykt i Kvinesdal - Norway Rock Festival

Legg inn av Baron von Waffel »

Godtvoksen skrev:
Baron von Waffel skrev:Dette er ikke lett. Det er politiet som håndhever lov og rett i Norge. Så lenge de ikke har lykkes med å definere HA eller de andre 1%-miljøene som kriminelle som sådann, må medlemmer av disse miljøene etter min mening slippes inn.
Lensmann i Kvinesdal sier til lokalavisen at dersom festivalledelsen ikke erklærer spesielle MC-grupper for uønsket, kan ikke Politiet nekte dem adgang til festivalen. Det må jo da bety at de kan nektes adgang dersom festivalledelsen ønsker at det skal gjøres. Hvis ikke NRF tar stilling, så hindrer de jo da indirekte Politiet å gjøre en god og viktig jobb... ](*,)
De kan selvfølgelig erklæres uønsket. Men det vil være en erklæring de vil få problemer med å håndheve. Uten at jeg har satt meg inn i jusen omkring det. Uansett kan jo en "uønsket-erklæring" være bra å selge inn i forhold til sponsorene.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Svar