Hjelp til å få ut dB-killerene? Løst. :D
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
En sånn en?
[img]http://www.biltema.no/ProductImages/19/ ... -906_m.jpg[/img]
Hmm. Så ikke dum ut den. Kanskje det blir tur på Biltema i morgen tidlig.
[img]http://www.biltema.no/ProductImages/19/ ... -906_m.jpg[/img]
Hmm. Så ikke dum ut den. Kanskje det blir tur på Biltema i morgen tidlig.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Det var en sånn en jeg brukte. Gikk greit etter at jeg hadde fått kverket naglene
med hammer og meisel. Fikk ikke slipt eller borret de ut. Tredde inni der litt seriøst
verktøy og dundret på.
nappet ut det siste med den glidehammeren. Men synes det ble liten forskjeld. Vil ha mer!
med hammer og meisel. Fikk ikke slipt eller borret de ut. Tredde inni der litt seriøst
verktøy og dundret på.
nappet ut det siste med den glidehammeren. Men synes det ble liten forskjeld. Vil ha mer!
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Skal lage en video når jeg får ut de hersens dB-killerene, så får dere høre forskjellen.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
den får løs det som skal løs + alt annet som kroken fåt tak i...Snikkeren skrev:En sånn en?
[img]http://www.biltema.no/ProductImages/19/ ... -906_m.jpg[/img]
Hmm. Så ikke dum ut den. Kanskje det blir tur på Biltema i morgen tidlig.
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Litt svak krok. Bøyer seg lett. Men et glimrende verktøy for det som skal løs
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Ta gjerne video når du prøver å få ut de killersene...Snikkeren skrev:Skal lage en video når jeg får ut de hersens dB-killerene, så får dere høre forskjellen.
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Sikkert et jævlig dumt spørsmål, men jeg får ta sjangsen...
Hvorfor vil dere "på død og liv" ta ut DB-killer`n? Hva er drivkraften?
Hvorfor vil dere "på død og liv" ta ut DB-killer`n? Hva er drivkraften?
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
I Laser Duo-Tech's tilfelle er det forståelig siden disse slip-onpottene leveres med to sett db-killere - et ene som sitter i og som Snikkeren har problemer med å få ut...Dimzum skrev:Sikkert et jævlig dumt spørsmål, men jeg får ta sjangsen...
Hvorfor vil dere "på død og liv" ta ut DB-killer`n? Hva er drivkraften?
Og et sett med større diameter (mer gjennomstrømming), et såkalt "race insert".
Siden jeg hadde samme potter på min TDM kan jeg bekrefte at både lyd og (følelsen av...?) effektøkningen var merkbar.
For å bytte om på disse to "insert'ene" (road legal og race inserts) må naturlig nok de som allerede sitter der, fjernes...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
For meg er det først og fremst lyden som er drivkraften for å ta ut dB-killerene. Men hvis det også blir litt bedre effektmessig, så er det ingentign som er bedre enn det.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Det var da som f**n da. Var på Biltema og kjøpte meg en sånn glidehammer, men den var for stor til at jeg fikk hektet tak i dB-killeren. Problemet var at stangen på den er for tykk. I og med at dB-killeren er bøyd, så er det ikke mye å gå på. Det ville sikkert gått hadde den vært bøyd, men med så tykk stang vet jeg ikke om jeg klarer å bøye den.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Ok..
Selv mista jeg litt "interessen" for lyd etter et års tid kjøring med GSXR 750 med V&H 4-1. Ble jo vondt i lengden, selv MED øreplugger....Naboene mine var heller ikke så veldig begeistra synes jeg å huske...
Nå nyter jeg den fine sounden av orginalt anlegg for resten av karrieren tenker jeg.
Selv mista jeg litt "interessen" for lyd etter et års tid kjøring med GSXR 750 med V&H 4-1. Ble jo vondt i lengden, selv MED øreplugger....Naboene mine var heller ikke så veldig begeistra synes jeg å huske...
Nå nyter jeg den fine sounden av orginalt anlegg for resten av karrieren tenker jeg.
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-
-Homer Simpson-
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37972
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Ender nok med at du lager et verktøy etter tegningen jeg laget...Snikkeren skrev:Det var da som f**n da. Var på Biltema og kjøpte meg en sånn glidehammer, men den var for stor til at jeg fikk hektet tak i dB-killeren. Problemet var at stangen på den er for tykk. I og med at dB-killeren er bøyd, så er det ikke mye å gå på. Det ville sikkert gått hadde den vært bøyd, men med så tykk stang vet jeg ikke om jeg klarer å bøye den.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- KawaSuki
- Innlegg: 83
- Registrert: 06 mai 2011, 22:27
- Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
- Sted: Halden/Tistedal
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
Tenk på " jentungen " da , snikkern , som skal vokse opp i det spetakkelet , og attpå til en
far som ikke er lovlydig !. Huffameg ! .
KawaSuki
far som ikke er lovlydig !. Huffameg ! .
KawaSuki
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Hjelp til å få ut dB-killerene?
DA VAR DE UTE!!!!!!
Tidligere i dag kjøpte jeg denne:
Det viste seg at det ikke gikk med den, fordi dB-killerene er bøyde.
Så da modifiserte jeg den litt:
Så no er jeg happy!!!!!!
Sammenligningsvideo kommer straks.
Tidligere i dag kjøpte jeg denne:
Det viste seg at det ikke gikk med den, fordi dB-killerene er bøyde.
Så da modifiserte jeg den litt:
Så no er jeg happy!!!!!!
Sammenligningsvideo kommer straks.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985