MCsidens PMS-treff 13-15 jan. 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Så må jeg føye til en ting til. Når jeg drar på treff liker jeg å ha med kona, men hun nekter å sitte på mer en pluss/minus 30 mil. Så i likhet med Dexter, kan en jo si at det er av familiehensyn jeg kjemper for treff mv. litt mer sentralt for oss som bor sør i landet...

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Hadde også tenkt å ta med meg sjefen på dette treffet hvis vi klarer å skaffe barnevakt.

Jeg skjønner hvorfor du kjemper for å få treffet litt nærmere sørlandet, men spørsmålet da blir om mange skal ta hensyn til få eller motsatt?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Twister
Innlegg: 354
Registrert: 26 aug 2010, 08:59
Motorsykkelen din: for få....
Sted: sandefjord

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Twister »

:thumleft Dette hadde jeg også likt å vært med på :thumleft
Så får jeg håpe det klaffer med at jeg ikke har "barnehelg" :-)
Kjempeforslag!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre

Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Hadde også tenkt å ta med meg sjefen på dette treffet hvis vi klarer å skaffe barnevakt.

Jeg skjønner hvorfor du kjemper for å få treffet litt nærmere sørlandet, men spørsmålet da blir om mange skal ta hensyn til få eller motsatt?
Det er mange ( Snikkeren, SheDevil og Dexter) som uttaler at avstand ikke gjør noe, det gjorde du jo selv også litt tidligere i tråden. Da må en vel kunne ta hensyn til de som det betyr noe for, og ikke anta at de som sier at avstand ikke betyr noe bare bløffer... :vs

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Ja, men så er det også mange som ikke har uttalt seg, og disse må vi jo også ta hensyn til hvis vi vil at det skal bli bra oppmøte på PMS-treffet.
Og ved å flytte treffet fra Otta til Hamar, så har vi jo allerede kortet ned reiseruten din med 16-17 mil.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Ja, men så er det også mange som ikke har uttalt seg, og disse må vi jo også ta hensyn til hvis vi vil at det skal bli bra oppmøte på PMS-treffet.
Og ved å flytte treffet fra Otta til Hamar, så har vi jo allerede kortet ned reiseruten din med 16-17 mil.

Hvis mcsiden.no tenker å få med flere folk fra andre streder en Trøndelag og sentrale østlandet, så må du/dere nok tenke noe annerledes. Dette gjelder ikke bare et eventuelt PMS-treff. Det gjelder like mye Sverigetreffet og PreHøstTur.

For min del blir det nok da bare Evike-treffet og andre treff i regi av Senior MC som da blir aktuelt...det er litt synd for jeg syntes det er mange trivelige folk her inne.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Duville »

Nå ville det jo være veldig ufint å stille ett lite spørsmålstegn med hvorfor det rent faktisk er viktigere å ta hensyn til de som ikke har meldt sin interresse for ett slikt treff, enn til de som virkelig har meldt sin interresse og også stiller dersom det er mulig slik som GV og frue ønsker dersom det er mulig.

Alle de som har argumentert for plassering har uttalt at det ikke spiller noen rolle bortsett fra GV som ønsker det noe nærmere. GVs ønske kan jo faktisk oppfylles og kombineres med en MCmesse på lørdagen, - hvis man ikke skal ta hensyn til de som ikke kommer da!!!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

@Duville: Det er jo flere som har vist interresse, men ikke har uttalt seg om det betyr noe hvor langt de må kjøre.
Det går helt fint at folk samles under en messe også, men det var altså ikke hensikten min med dette treffet. Jeg tror rett og slett at hvis det blir under en messe, så blir det til at folk treffes på messen, og så reiser folk hver til sitt. Jeg tenkte på en helg hvor vi får mulighet til å bli kjent med hverandre.

@Godtvoksen: Store deler av Vestlandet er også innenfor 50 mil i forhold til Hamar. Du vil få ca 4 mil lenger enn det, så det er jo en gangske sentral plass.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av ArcticTiger »

Det her skal jeg ta stilling til når PMS-en kommer sigende etterhvert :8-[
Men foreløpig kjenner jeg ingen PMS-tegn ennå, nå skal jeg kjøre MC iallefall en uke til, om værmeldingen slår til med sine meldte 7-8 grader :thumleft :knegg

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av werner »

Hamar høres bra ut :thumleft

da er det til og med mulighet for at jeg sliper sparken og tar en tur \:D/

Skjønner at det ikke er lett å finne et sted som alle synes er nærme nok, men
om en vil komme så er det jo ganske lettvint å sette seg på et tog. Sånn sett
er vel både otta, hamar og porsgrund sentrale..

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg tenkte kanskje vi kunne ta det januar en gang. Da er vi sånn ca i den dypeste PMS tid, og kanskje det kan være greit med et oppmuntrende treff da. ;e
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Dexter »

Hvorfor må dette med plassering overskygge helt - gang på gang?

Det arrangeres av de som vil arrangere det, på det sted de ønsker, så kan de som vil møte opp. Dersom det er for langt for noen så er det jo ingenting i veien for at dem selv kan arrangere tilsvarende nærmere seg selv. Det er ikke mulig uansett hvor det plasseres å tilfredsstille alles ønsker og/eller behov om nærhet til treffsted.

Disse diskusjonene om sted er nok til at jeg nesten ikke gidder å følge emnet mer, for nå har det blitt en gjenganger fra tidligere forsøk på arrangementer og så også denne gang. :notlistening
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Snikkeren skrev:Jeg tenkte kanskje vi kunne ta det januar en gang. Da er vi sånn ca i den dypeste PMS tid, og kanskje det kan være greit med et oppmuntrende treff da. ;e
Tydeligvis ikke for meg, men hva gjør vel det for i januar vil behandle min PMS her...

Godtvoksen

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Godtvoksen »

Dexter skrev:
Disse diskusjonene om sted er nok til at jeg nesten ikke gidder å følge emnet mer, for nå har det blitt en gjenganger fra tidligere forsøk på arrangementer og så også denne gang. :notlistening
Jeg har prøvd å forklare deg at det er av familiehensyn, men slike ting forstår du tydligvis bare når det gjelder deg selv. :punch :punch

Hvorfor skal du har stemmerett som nesten aldri møter alikelikevel?

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hva med et PMS-treff?

Legg inn av Snikkeren »

Godtvoksen skrev:
Hvorfor skal du har stemmerett som nesten aldri møter alikelikevel?
Såvidt jeg kan se, så har ikke Dexter sagt noe om hvor han helst ville hatt treffet.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar