Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2732
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Busa Trond »

Også litt o.t.
Jomfru turen på youtube. Moro.. Blir vell noe mer Busa kjøring til våren :D

[video]http://www.youtube.com/watch?v=bVhBU_lv ... detailpage[/video]

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Gjerne si fra om det kommer noen flere tilbud på GoPro HD2! Skal ha meg et slikt i nær fremtid.

Kul video Trond :prf
Brombrom

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av RuneMC »

MUSIKK OG YOUTUBE
så dette var et spm over.
Jo, det er strengt, men stort sett avhengig av at noen bruker rapporteringsknappen og tipser Youtube om regelbruddet. Isåfall kan du miste kontoen din.
Noen lar det gå sport i det også og er oppe med ny konto i løpet av timer under et alias...

Det finnes dog et alternativ som heter "Creative Commons" lisens - dvs der den som har laget musikken gir alle lov til å bruke den i til personlige videoer etc, så lenge de oppgir hvem som har laget musikken.

http://creativecommons.org/legalmusicforvideos" onclick="window.open(this.href);return false;

Ulempen er at mye av musikken kan være veldig "muzak"...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Voksen »

Hvis noen tilfeldigvis skal en tur til New York er dette stedet å handle alt av elektronikk på. En imponerende butikk med et et omfattene og tøft logistikksystem. Verd å gå inn der selv om en ikke skal ha noe.
http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCe ... tore08.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ikke en finner det så mye rimeligere andre steder.

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av rerell »

Voksen skrev:Hvis noen tilfeldigvis skal en tur til New York er dette stedet å handle alt av elektronikk på. En imponerende butikk med et et omfattene og tøft logistikksystem. Verd å gå inn der selv om en ikke skal ha noe.
http://www.bhphotovideo.com/find/HelpCe ... tore08.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tror ikke en finner det så mye rimeligere andre steder.
Tack för tips. Ska till NY om inte så länge, det där såg ju ut som ett ställe som kunde vara värt ett besök. :)

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Tips:

Contour GPS Kamera til 1699,- på Elkjøp

http://www.elkjop.no/product/foto-og-vi ... ideokamera" onclick="window.open(this.href);return false;

Billigste på Prisjakt.no er faktisk på nærmere 2500.. Kanskje om noen vil gjøre et godt kjøp så er det bare å slå til :prf
Brombrom

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Stranger »

Hei.

Har ett contour roam og ett gopro hero2.

Litt erfaringer, gopro er ett knallkamera men det har sine ulemper, det er formet som en liten murstein og når man får litt fart på seg er merkes det. Det er veldig lysavhengig for og få godt bilde, Men mye kan ordnes i ett godt redigeringsprogram som tar lang tid. Stort pluss for mic inngang, da den innebygde suger rett og slett. Ekstradeler som skjerm,casing osv er dyrt også.

Contour roam er og ett greit kamera, veldig lett og starte/stoppe filming. Grei bildekvalitet, tett opp mot gopro. Vanntett ut av esken mot regn, slank formet og ser ut som ett skikkelig hjelmkamera. Roterbar linse er veldig kjekt og ha, har hatt det på harpunen ved dykking endel også. ( da med ekstra casing) Roam har også tripod feste. Som er kjekt og ha.

Det negative, mic suger ( her har jeg skrudd min i fillebiter og loddet på en 3,5 mm hunn jack for ekstern mic.) Ble mye bedre. Det lagrer i .mov, som er mac vennlig, men ikke så pc vennlig. Så mye tid går i konvertering. Må bruke minnekort kl 6 eller over, da det har en tendens til og hakke under full hd med kl 4.

Skal ha ett nytt contour med tiden, men går da for ett contour plus, der man kan bruke tlf som skjerm for og se hva man filmer, det har også egen mic inngang. Man kan også gjøre innstillinger direkte via tlf. Er ganske kjekt og slippe og ta det innom en pc hver gang for en innstilling. Har testet dette og det er bare supert, men koster litt mer enn roam.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Globe »

Jeg har Drift HD 170 Stealth og GoPro HD...funker greit begge to. Det har nå kommet GoPro HD2. Dette nye har fått Mikrofon inngang, samt varsellampe på kamerahuset og bakpå kamerahuset for å vise at det er opptak på gang.

Skal du være virkelig "hardcore" på HD-kamera på hjelm, så er det dette som gjelder:

[img]http://img.skitch.com/20120320-enuh6m69 ... cqgxih.jpg[/img]
(Klikk på bildet for å se info om Vio Pro HD)

Har ikke prøvd det selv....men er veldig fristet...selv om kamera, det har jeg vel egentlig nok av :knegg

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Skal ha meg et Gopro HD Hero2 Motorsports edition nå om ikke lenge..

Om noen dukker over et tilbud lignende det CDON hadde for litt siden, rop ut! :prf
Brombrom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Crinos »

Til info som jeg just oppdaget i elkjøp magasinet som kom i søpla... eh posten i dag...

Countour GPS til under 2.000,- :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Globe »

Jeg kjøpte et Drift 170HD i fjor, på tampen av sesongen. Fikk testet det i går, montert på hjelm med ekstern mic montert inne i hjelmen. Skal få lagt ut en snutt slik at dere får se og høre kvaliteten. Jeg kjørte bl.a. gjennom et par tuneller, synes kvaliteten var relativt god. Var mye regn da, noe som preget filmen.

Legger den ut her om ikke lenge :)

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Crinos »

Crinos skrev:Til info som jeg just oppdaget i elkjøp magasinet som kom i søpla... eh posten i dag...

Countour GPS til under 2.000,- :thumleft
Da hoppet jeg på dette tilbudet selv :thumleft

Det vil si.. Jeg hintet litt kraftig til mine foreldre om at jeg ønsket meg dette i bursdagsgave, som er rett i overkant av en uke. Så de kjøpte til meg! :-)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Dimzum
Innlegg: 274
Registrert: 21 nov 2010, 11:09
Motorsykkelen din: Yamaha R1 2006

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Dimzum »

Akkurat henta LCD-display til mitt Go Pro HD. Genialt! (Litt stiv pris, men det er glemt i morra.)

Nå trenger jeg bare at vårherre bruker hårfønern flittig sånn at veiene blir kjørbare her nord....................... :-)å
It takes two to lie - one to lie and one to listen!
-Homer Simpson-

Brukeravatar
Mompen
Innlegg: 185
Registrert: 27 apr 2011, 20:31
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Sted: Hadeland
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mompen »

Elolz skrev:Da er det på ny tilbud på GoPro Hero 2 Motorsports hos Cdon! 500kr rabattkode: xY3zGYnG
Tilbudet gjelder t.o.m. 30-04-2012
Tusen takk for godt tips! Da blir det muligens kamera.. :thumleft
Brombrom

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Crinos »

Elolz skrev:Da er det på ny tilbud på GoPro Hero 2 Motorsports hos Cdon! 500kr rabattkode: xY3zGYnG
Tilbudet gjelder t.o.m. 30-04-2012
Er ikke det en gammel modell ? Trodde Motorsports skulle fases ut.. Eller husker jeg helt feil nå?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Svar