Har noen erfaring med hjelm-kamera?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikkeren »

Jeg har kjørt med GoPro på hjelmen, dog ikke mer enn en halvtime i strekk. Merket ikke så mye til kameraet egentlig. Til våren skal jeg teste det litt mer.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Lauri »

Da er snart GoPro i postkassen; kjøpt fra finn.no (men ikke fra den jeg først antok).

- og etter å ha surfet (søøøørfet, syrfet, vandret, leitet og lett) på nettet så erfarer jeg følgende:
1. Noen selger modellen 960, men uten å nevne at dette ikke er en 1080 (forskjellen finner du ved å lete på nettet 960 vs 1080).
2. Grunnpakken er lik; det er festeanordningene som avgjør om dette er en outdoor, motorsport eller surfedition http://gopro.com/products/" onclick="window.open(this.href);return false;
3. Noen av de private nettselgerne mangler deler av festeanordningene - og da blir totalsummen en del høyere når du må bestille ekstra fra forhandler.
4. Billigforhandlerne ... hmmmm ... du skal vite hva du skal spørre etter =; for ikke å sitte igjen med "kun kamera" og alt annet kommer som extras my friend (watch out!) Minner meg om andre yrkesgrupper i delesalgbransjen .... fy kølle!
5. Und sist, but not minst: Sett deg inn i hvilket ekstrautstyr du kan forvente å få.

Hva er rett pris :orefk : det du må ha og det jeg er villig til å betale!
Hva er røverkjøp :notlistening når du ikke vet hva du må ha og jeg betaler det jeg til nød gidder bla opp fra pungen :mc1
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikkeren »

En annen ting som er forskjellig på 960 vs 1080p utgaven er at man kan ikke koble til LCD display på 960'en. Det kan man på 1080'en.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Lauri
Innlegg: 416
Registrert: 22 des 2011, 15:05
Motorsykkelen din: To Yama, to Kawa, Ural, Flakmop, Aprilia

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Lauri »

Her er det forskjeller gitt'e'gitt:

http://gopro.com/product-comparison-hd- ... o-cameras/" onclick="window.open(this.href);return false;

Da har "hero1" kommet i hus, men det er vel som med quind ...... Her har du fått den ene i hus - og vips så dukker det opp en bedre ... da tenker jeg på hero2 (så lar vi diskusjonen ligge om "hva trenger du - og hva har du kapasitet til å bruke :orefk og da tenker jeg fortsatt på kamera )!
Jeg visste det var smørenippel på bremsecalipperet!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av ZZR-Tom »

Finnest det noken måte å "klipse" kameret på hjelmen, eller er det kun å taipe braketane på?
Ser ikkje for meg at den stropa som følger med er ideel for fart over huuunnd ehhhe kremt meinete søtti kmt :redface

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Busa Trond »

Har jo også kjøpt meg GoPro med motorsport pakke. Det var med godt med feste muligheter der. Testet det på polarisen nede i skogen her, det ristet skikkelig i styret der jeg hadde festet kamera, men filmen ble overraskende bra. Festene ser også ut til å holde bra kvalitet. Det er ikke hero2, men tror det er bra nok for det.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2733
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Busa Trond »

Blitt noen timer med kamera i dag. Hatt det på hjelmen nede i skogen på polarisen, prøvd et redigerings program osv.. Skaffet en Youtube konto. Ser ut som det er strengt med å legge ved musikk. Men etter det jeg ser av det som ligger ute så er det jo musikk med på de fleste klippene.
Noen trikks, eller er det ikke så nøye?
Må jeg finne frem blokkfløyta igjen kansje, lage min egen musikk :knegg .

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mysterion »

ang vantett: jeg har lagt mitt oppi akvariet og filmet... ikke en dråpe vann kom inn (ikke gjør dette med det åpne huset)

har selv to Go pro cams, ett HD og ett Edition 1. har og ett oregon HD cam, men dette bølger mere enn di andre... men kan funke som ett tillegs cam....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Snikkeren »

@Busa Trond: Jeg har lagt musikk på videoene mine, og det går helt fint. Stort sett er det kun i Tyskland jeg opplever at noen av gruppene ikke blir spilt på youtube. Det har ikke noe å si for oss, så lenge du ikke absolutt vil at videoen også skal vises i Tyskland.

Det kan også gjelde andre land, men det har jeg ikke opplevd enda. Du kan gå inn på den enkelte video og få informasjon om hvilke land den ikke vises i.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
FrankM
Innlegg: 47
Registrert: 22 apr 2011, 00:22
Motorsykkelen din: Ducati ST2. 944ccm. 2001.
Sted: Vest-Bamble

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av FrankM »

Skal ha GoPro til våren men jeg er usikker på om jeg skal bestille på ebay til ca halv pris i forhold til i hjemlandet eller kjøpe et her til lands? :scratch

Erfaringer og synspunkter mottas med takk :notworthy:
2012: Ca 13000 km. Ducati ST2
2011: Ca. 7500 km. Honda VF750F / Ducati ST2

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av bikerdude73 »

Jeg lurer og på å kjøpe Go Pro Hero 2 HD Motorsport edition. Men en kan vel bruke det til annet enn motorsport?
Og nyskjerrig på minnekort som passer til dette og om det vil funke fint i Windows Vista ang det å overføre info
og redigere filmer/klipp? :-k

Setter pris på all input om dette! :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Mysterion »

står 32gb kort i ene min....
kan jo brukes til alt. kamera er samme i alle pakkene, er bare festene som er forskjellige.
motorsport pakken er den som egentlig er best allround. sugekopp festet er helt genialt. har stått på min i opp til 270 uten å falle av...da på siden av kåpa...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av bikerdude73 »

Vet du hva slags lese/skrive hastighet det er på kortet?
leste noe om at det burde være hastighetsklasse 10 for å kunne ta opp maks oppløsning i HD.
Kan dette stemme?
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Northman »

bikerdude73 skrev:Vet du hva slags lese/skrive hastighet det er på kortet?
leste noe om at det burde være hastighetsklasse 10 for å kunne ta opp maks oppløsning i HD.
Kan dette stemme?
Ja, det kan stemme. Jo raskere minnekortet er jo raskere kan du skrive/lese på det.

Burde stå fra leverandøren av kamera hva de anbefaler av kort.
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Har noen erfaring med hjelm-kamera?

Legg inn av Steinkastar »

Northman skrev:
bikerdude73 skrev:Vet du hva slags lese/skrive hastighet det er på kortet?
leste noe om at det burde være hastighetsklasse 10 for å kunne ta opp maks oppløsning i HD.
Kan dette stemme?
Ja, det kan stemme. Jo raskere minnekortet er jo raskere kan du skrive/lese på det.

Burde stå fra leverandøren av kamera hva de anbefaler av kort.
Hei,
i følge leverandører så anbefaler de hastighet nr. 10.
16GB SD Memory Card (Class 10)
32GB SD Memory Card (Class 10)

Jeg kjøpte meg Gopro Hero2 motorsport edition fra http://www.studrab.no/PartDetail.aspx?q=p:10501460 her går prisen opp og ned hele tiden, jeg slo til når prisen var lavest, altså 2499,-
Kjøpt meg et Scandisk Extreme HD 16 GB SD kort fra http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =164772043 kr 499,-

Så nå er det bare å vente på MC sesongen. Tror bikkja er lei av å være prøvekanin, hun blir jo konstant filmet hehe :)
Bruker Sony Vegas 11 til å redigere filmene med.

Lykke til med kjøp, anbefaler Gopro hero 2 på det sterkeste. 120fps d blir digg til sommern det :)
Veritas Aequitas

LUHG

Svar