The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Fikk skremt ut beistet noen mil idag :thumleft Har faktisk ikke kjørt den på en måned så tok noen km før jeg ble vant med sittestillingen og momentet igjen. Ble bare noen runder i nærområdet. Fint å få skrapet puckene litt igjen :-)

Bilde
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Ble jaggu en kveldstur på et par timer med KTMen også. Med ABSen av ble den jaggu lett på både framhjul og bakhjul. Leketøy! :prf

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av sankyo »

TBI81 skrev:Fikk skremt ut beistet noen mil idag :thumleft Har faktisk ikke kjørt den på en måned så tok noen km før jeg ble vant med sittestillingen og momentet igjen. Ble bare noen runder i nærområdet. Fint å få skrapet puckene litt igjen :-)

Bilde
Bilde
Det er virkelig et smykke av en mc...
Live long and prosper :janikk

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Takker for det sankyo! Jeg er helt enig. Fin liten turbuss :D
Er dog litt bekymret for at den kommer til å bli lite brukt framover :-k

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Er jaggu litt forskjell på størrelsen på disse to figurene. Og vektforskjell. Tok busaen opp på depotstøtta for å smøre kjedet (mulig busatur til Bergen i morra) og kan ikke huske at det var SÅ tung å løfte opp. Holy. Enten har jeg blitt forvent med den nye anorektikern eller så har jeg blitt svakere (jeg regner med disse er gjensidig utelukkende) :knegg
2015-06-01 19.47.54 (640x450).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Litt småsnacks montert! Mobilen grillet seg selv ved ladning i helgen så det får bli internettbilder til ny er ankommet:

Styredemper
Bilde
Tank bag
Bilde
Crash pads
Bilde
Bling
Bilde
Bilde

:thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av LordShaft »

Gutten sløser rundt seg ser jeg :love

Herlig. Er du fortsatt fornøyd med biken? infrir den til forventningene?

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes rundt

Legg inn av TBI81 »

Investerer, tenker jeg vi sier! Og mere blir det vel, kjenner jeg meg selv rett :knegg

Knallfornøyd med sykkelen altså. Særdeles underholdende. Den blir bare mer og mer moro etter som jeg lærer den å kjenne. Høy "hornfaktor", men noe annet hadde vært kjedelig :twisted

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av LordShaft »

Hehe, det ligger faktisk i kortene at jeg blir å investere i en ekstra sykkel selv etterhvert. Noe jeg skal ha å kjøre hele året, stort sett til å fra jobb, men også til å leke seg litt med. Men det blir nok neppe så nytt som det du har gått til innkjøp av. Selv om det frister noe jævlig :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

No half measures, Lordy!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=EIG7VvngUK4[/video]

Går vel fint å bruke en motard på vinteren også ;-)

Og ja, glemte en ting. Har jo også fått bremseskive til SMC felgene. Mangler bare bolter til skivene så kan jeg ut å teste TKC'ene :thumleft

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av JLafton »

Det er ktm sin styredemper du har montert?
Hvordan var det å montere den og har du fått kjørt litt med den, og fått noen erfaringer.
Jeg har også vurdert styredemper, men har egentlig vurdert Scotts sin.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Det er KTM sin demper dette, ja. Lett å montere når alle delene var på plass. Litt hassle er det jo å ta av og på styrekrone og slikt, men det gikk relativt greit. De værste to timene gikk på å finne en bolt/pin som jeg mistet "inn i sykkelen" (ja, det er mulig på en KTM også). Mistet bolt/pin'en som går bra festebraketten til selve styredemperen da jeg snudde meg rundt etter loctiten. Pling, plong plong .. borte. Og så gikk timene .. Det ble litt bedre stemning da jeg endelig fant den LANGT lengre bak på sykkelen enn jeg hadde trodd i klem mellom noen ledninger (det var blitt demontert litt før jeg fant den) :knegg

Har bare fått kjørt noen få mil med denne så føler ikke jeg har fått prøvd den så mye at jeg egentlig kan uttale meg..
Er jo kun en justering på KTM demperen (veldig lett å justere i fart, det er pluss), Scott'en har vel både base og high speed? Merker ikke så veldig mye til den egentlig, selv på maks. Altså, jeg kjenner at den er der, men hadde forventet at det var litt seigere på maks. Skal kjenne litt på det, men mulig oljen bør byttes (denne er brukt). Bør også feste den pinnen jeg nevnte litt bedre - den vibrerer nå, men en dråpe loctite eller noe får den vel til å holde seg rolig :-)

JLafton
Innlegg: 300
Registrert: 14 mai 2015, 20:15
Motorsykkelen din: 2016 Triumph Tiger 800 XCA
Sted: Ringerike

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av JLafton »

Du får skrive litt om erfaringene når du har fått brukt den litt.
Det er litt derfor jeg å ser på Scotts sin, der trenger man ikke demontere styrekrona.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Tror den er bra greier altså, bare jeg som tenkte at den kunne låse litt mer..

Anyways. Ny telefon på plass så knipset et par bilder i en mørk garasje av en skitten skitten sykkel :roll

Litt nytt "førermiljø":
Bilde
Med skruvarpils. Overraskende god for å være en sånn "se-tøff-ut-øl":
Bilde
Tankveske - kjekt å kunne ta med seg mer enn bare visakortet :thumleft
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Snedig. Monterte crash puckene til akslingene i går og ktm har tydeligvis bommet litt på størelsen på mutteren bak. Hverken 32mm kopp eller originalverktøyet kunne brukes. Forsøkte å file litt ned, men må ta såppass mye at jeg tror ktm må sende meg ny mutter. Kjedelig å ikke kunne justere med originalverktøy når man er på tur. Stor skiftnøkkelen gidder jeg i alle fall ikke å ta med ;-)
2015-06-16 11.02.03 (640x511).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar