The Tob

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Ikke supersexy disse puckene heller, men de gjør forhåpentligvis nytten :thumleft
Bilde

Neste på lista tror jeg blir alu handguards. Da må den vel tåle bra å bli lagt ned :scratch

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Dette er en sinnsykt morsom liten sykkel altså! Rundet 200 mil i dag og den blir bare lettere og lettere på framhjulet etter som milene går.
Dekkstriper har vi heller ikke sett - annet enn på framdekka :knegg
Bilde
15-16 mil på småveier i nærområdet i ettermiddag :mc1

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Prøvepakk. Pokker heller - det må bli KTM til Bergen i morra :[-o<
2015-06-16 20.57.02 (360x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av hakhap »

TBI81 skrev:Prøvepakk. Pokker heller - det må bli KTM til Bergen i morra :[-o<
2015-06-16 20.57.02 (360x640).jpg
Ikke sånn at den andre biken føler seg sidosatt? :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Misstenker sterkt det hakhap. Med god grunn sikkert :-)

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Powerparts

Legg inn av TBI81 »

Bilde

Bæægentur med KTM'en. Totalt ble det rundt 50mil - på turen hjem ble det ikke raskeste rute ;-)
Startet med et helsikkens regnvær fra Haugesund. Ble litt lysere over Fanafjellet. Kun pga svingene da, for det regnet hardt der også.
Bilde
Bilde
Kunne vri sokkene mine da jeg ankom jobb, så det første jeg gjorde på ettermiddagen var å kjøpe meg et par nye TCX S-Speed støvler. Da er i alle fall FØTTENE tørre :knegg

På ikke mindre enn 10 minutter utenfor hotellet hadde fire, ja fire, knarkiser rukket å kommentere og spørre om sykkelen "Feeit baik, mann! DÆN har æg siiklet på!" .. Javisst.. Ja, det er en 2015 modell.. Jada, det er en 690 .. Åja, den skal låses og gjemmes bort .. Hadde med alarmen og kjørte den til toppetasjen i parkeringshuset. Satset hardt på at de ikke orket å gå så mange etasjer :knegg

Traff på "voss-rushet" på tur hjem. Her stod det i stein. Fatter ikke at så mange motorsykler vil stå i kø sammens med bilene? Det funket særdeles fint å ligge tett over gulstripa i fartsgrensa. Tror jeg kjørte forbi 4-5 motorsykler som sakte såvidt kreket seg på siden av køen. Flere stod i køen sammen med bilene. De om det ..

Turen hjem ble 48 til Eikelandsosen, 549 rundt Sævareid, 78 rundt Tysnesøy og 49 over Uggdal (rett over Tysnesøy). Mye bra her altså. Spesielt over Uggdal imponerte meg. Masse svinger, mange med god oversikt, bakketopper og relativt bra dekke. Perfekt! Fra 80 til 150 moro ;-)
Tysnes er bra altså! :mc1 :twisted

Eikelandsosen. Her ble det nesten saue-krasj, men berget på halvmetern..
Bilde
Tysnes
Bilde
Bilde
Bilde
Uggdal
Bilde

Nå har sykkelen rundet 250 mil og bruker fortsatt litt olje. Måtte etterfylle en desilitere eller så i dag. Og finne ny skrue til det bakre eksosdekselet. Den var ristet vekk gitt. Fant heldigvis en som passet greit nok. Måtte bare kuttes litt. Teit av KTM å lage bolter med 7mm? hode slik at så å si intet av verktøy passer.. Oppdaget også at originalverktøyet inneholdt to 6mm kopper og ingen 8mm .. Merklisch :scratch
Sist redigert av TBI81 den 20 jun 2015, 19:07, redigert 1 gang totalt.

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av TBI81 »

Og denne kom i posten i dag fra Tyskland. 15liters Kriega. Ser ut til å være en grei kjøresekk. Tenker det blir litt mer fra Kriega også. Litt hassle å reime North-face bagen/pakkpølser bakpå. Særlig med tanke på at bensintanken er bak ..
2015-06-20 15.25.43 (360x640).jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av LordShaft »

Se der ja... den turen er helt fantastisk. Jævlig synd at madammen ikke var ferdig på jobb tidligere så jeg fikk vært med. Men det der tar vi igjen neste gang :thumleft

Note4

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av Redman »

Fine sykkler og fine kjøre turer:)

Har selv bodd på Tysnes(Våge) noen år, er en plass jeg tenker å kjøre innom når jeg drar på vestlandsturnee ;)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av Haymaker »

Det er tydelig at KTM går for mutterstørrelser og skruhoder som avviker fra standarden hele veien :knegg
Flotte bilder og fin sykkel!

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av TBI81 »

Lord: Neste gang må vi få til noe, ja!

Redman: Fint på Våge! Hvorfor flyttet du? Bruker å stoppe der å lunsje når vi er på Tysnes. Du får hyle ut når blir turné ;-)

Hay: Jeg tror det er standarden til KTM jeg. Lets make something completely different .. Ok, da. 1mm different .. :roll

Brukeravatar
Redman
Innlegg: 29
Registrert: 07 mai 2015, 17:35
Motorsykkelen din: KTM Duke 690 2013
Sted: Helgeland/Salten

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av Redman »

Flyttet fordi jeg savnet mamma :P :p

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Tysnes!

Legg inn av TBI81 »

Vikedal - Ropeid, ferge til Sand, Suldalsosen, over gullingen (alpene light), 13 til Erdsfjord, yttersiden rundt Bogsundveien og Økstrafjordveien (smal, moro og kronglete) til Jelsa, ferge til Nedstrand (denne går hele to ganger i døgnet), Skjoldastrøumen og hjem! Finfin dagstur med madammen. Pittelitt busaveier, mest motardveier! :thumleft

Suppe og burger på Knapphus
Bilde
Utsikt over Gullingen
Bilde
Jesa
Bilde

:mc1

Trondgv
Innlegg: 263
Registrert: 21 feb 2015, 11:31
Motorsykkelen din: KTM 690 Duke R

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Gullingen!

Legg inn av Trondgv »

Nå får jeg bare begynne å skrive ned rutene du tar, slik at jeg kan kopiere dem fra og med 24 juli. Hvor lang tid bruker du på denne ruta? Hele dagen? :vs
Får masse tips herifra om veier som må prøves :prop:

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: The Tob & Beistet - og KåTe-M. Gullingen!

Legg inn av TBI81 »

:-)
Denne turen var på ca 23 mil. Startet kanskje rundt 14-15 og var hjemme rundt halv ni. Men tok oss god tid med lange pauser og ventet en liten time på ferga fra Jelsa. Den ferga ble mest bare for å sjekke. Vil nok kjøre rundt til Sand igjen neste runde :-)

Svar