Første sykkel - cruiser/custom

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Starter min første tråd her.

Tok MC-lappen høsten 2011. Det nærmer seg vår, og etter hvert må jeg vel investere i en sykkel. Jeg liker godt utseende på sykler som Vulcan, Intruder, Dragstar, Sportster og Virago. Noen av dem er utseendemessig finere enn andre. Av disse liker jeg nok vn 900 custom best, men de er nok utenfor budsjett. I tillegg liker jeg utseende på caferacere og lignende sykler med relativt rette saler. Kawa w800 er et godt eksempel.

Budsjett: Mindre enn 50K

Bruksområder: Jobb (oslo - bykjøring), helgtur i ny og ned, muligens ferietur.

Synes Magnaen (vf750c) virker som en finfin sykkel. Hadde jeg hatt penger nå hadde jeg nok gått for den. Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke. Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på :\m/:

(R-sykler er selvfølgelig helt utelukket)

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Første sykkel; cruiser/custom

Legg inn av Intruder »

På Finn MC finner du mange cruiser / customsykler til under 50.000 ,ikke alle like bra,men........ :mc7

Hold oss orientert underveis,selv som gammalkall har jeg kjørt min Intruder 750 uten tull i seks år !! :thumleft Og mener sikkert iallfall alle lignende japser er omtrent det samme.. :-J :vs

Og SE på tur / treff vi har her på forumet !! :b_c: :jada:

Når det gjelder touring- og R-sykler skal vi love å ikke lede deg ut i fristelse.. :b_c:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Hehe, takk for lovnaden :knegg

Selvfølgelig klar over finn, og det er der jeg har sett magnaen som nevnt over.

Hvor gammel er din Intruder? Hva bruker du den mest til? Fordeler/ulemper?

Godtvoksen

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Godtvoksen »

Grohl skrev: Disse går vel litt bedre enn de klassiske cruiserne jeg har nevnt tidligere i posten noe jeg sikkert ville satt pris på. Jeg kan ingenting om motorer, vedlikehold e.l., så vil gjerne ha en sykkel der jeg slipper å gjøre så mye med den. Selvfølgelig får jeg lære meg det som trengs, men vil i første omgang kunne kjøre en del og ikke mekke.
Honda er etter mitt hode en sykkel som bare går uten en masse skruing og vedlikehold. Jeg har en Honda Shadow VT 600 til salgs.

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

Pen sykkel, men jeg går nok for noe som har rundt 800 kubikk og litt mer effekt. Om jeg skulle ha dama bakpå regner jeg med at det hjelper litt. Selv er jeg tett opp mot 0.1 tonn (med utstyr et stykke over :8-[ ), og langt over med fruen i tillegg.

Godtvoksen

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Godtvoksen »

Det tror jeg nok da er riktig vurdering. Den blir nok litt liten, dersom du skal ha med fruen på tur. Det var det som var årsaken til jeg ganske raskt gikk for en noe større sykkel. Lykke til med MC-kjøp... :thumleft

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Snikkeren »

Grohl skrev: Kom gjerne med tips til sykler, men jeg kommer ikke til å kjøpe en touringsykkel a la TDM900 kun p.g.a. utseende. Jeg har tross alt et image å ta vare på :\m/:
No som jeg akkurat skulle til å foreslå TDM 900. ;e

Hvis det er cruisere du er på jakt etter, så kan jo Kawasaki VN800 være en grei sykkel. Svigerfar har en sånn, og den er grei å kjøre. For å være en sånn sykkel ;e :terge
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Grohl
Innlegg: 73
Registrert: 14 jan 2012, 13:01
Motorsykkelen din: Kawasaki VN900C
Sted: Oslo

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Grohl »

En TDM er sikkert en knall sykkel å kjøre, men for meg lite tiltalende å ha en slik sykkel. Det blir litt som med bil for min del. Vil gjerne ha en bil som bare går og er komfortabel uavhengig av utseende, men sykkelen, den skal se fet ut :-)

Kawaene er nok den heteste kandidaten sett bort ifra Magnaen. Er klar over at en cruiser ikke vil ha kjøreegenskaper som f.eks. en touringsykkel av ymse slag, men det får i starten bare værra. 8)

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Globe »

Hei Grohl :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no

Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM :knegg Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.

Uannsett, her er mitt cruisereksemplar:

Bilde

Bilde

Ikke enkelt å ta bilder med alt dette blanke :knegg
Bilde

Bilde

...neste steg for meg vil være en noe mer fremoverlent kjørestilling...noe som nok blir realisert i løpet av sesogen 2012 :knegg

Lykke til i valget av din sykkeltype og ditt image :thumleft 8)

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ZZR-Tom »

Globe skrev:Hei Grohl :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no

Hva gelder ditt sykkelvalg, så har jeg ingen problemer med å forstå det du har valgt. Har selv vært der og synes jeg hadde et greit eksemplar av cruiservarianten med min Suzuki Intruder Volusia 800. Likte sykkelen godt jeg....en stund...men ble etterhvert lei av å sitte bena strukket foran kroppen, ville innta en noe mer aktiv kjørestilling, få bena mer oppunder kroppen slik at man kunne angripe kurvene noe mer, og få en noe bedre følelse med selv kjøringa! Og jeg...valge en TDM :knegg Image er selvfølgelig viktig, men etterhvert vil også den subjektive kjøreopplevelsen bli en viktig faktor, noe som medførte at jeg byttet sykkeltype og dermed kjørestil.
Eg seier det samme som globe :D
Her er Dragstar 1100 som eg hadde..... en sesong :-J
Bilde



Men no må du fortelle Globe, blir det bane sykkel eller bytter du ut TDM`n og i så tilfelle KA sykkel :dontknow :D

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av Globe »

ZZR-Tom skrev: Men no må du fortelle Globe, blir det bane sykkel eller bytter du ut TDM`n og i så tilfelle KA sykkel :dontknow :D
Kommer som innlegg i min egen Logg...om ikke lenge :knegg

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg hater teasere :orefk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37955
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av AJ »

ZZR-Tom skrev:Eg hater teasere :orefk
Hm... ;-)
Er ikke bombesikker, men føler på meg at Globe har en eller annen artig overraskelse på gang... ;e
Banesykkel? Ja, det tror jeg...
Men kanskje ikke bare det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av ZZR-Tom »

Hmm 1000RR eler tong touringbuss alà ZZR,Busa,XX o.l :eh
Jaja på forhånd Globe Grattis med ny sykkelen :bb_p:

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Første sykkel - cruiser/custom

Legg inn av tagesk »

BMW R1200GS Adventure.

Endring gir mening til livet.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Svar