Kawazaki Versys 1000

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Kawazaki Versys 1000

Legg inn av ojda »

Hva med denne da? Det er ikke skrevet mange ord om denne her i forumet.
Ok i utgangspunktet tenkte jeg også STYGG!!, men ta en titt til, og en til.
Her skal det prøves til våren. :thumleft

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=32616772" onclick="window.open(this.href);return false;
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av TheBandit »

Den er mindre pen ja. 8) Kawasaki bør holde seg til det de kan best; lage kule sportssykler og cruisere :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

ojda skrev:Hva med denne da? Det er ikke skrevet mange ord om denne her i forumet.
Ok i utgangspunktet tenkte jeg også STYGG!!, men ta en titt til, og en til.
Her skal det prøves til våren. :thumleft

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=32616772" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, no har æ titta både en gang, en gang til, og en til, og enda et par ganger, men hjalp det? Næææi. Men æ trur det kan være en meget bra sykkel.
Æ har jo en sykkel som æ heller ikke liker utseende på, men lever godt med det

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av ojda »

jhn skrev:
ojda skrev:Hva med denne da? Det er ikke skrevet mange ord om denne her i forumet.
Ok i utgangspunktet tenkte jeg også STYGG!!, men ta en titt til, og en til.
Her skal det prøves til våren. :thumleft

http://www.finn.no/finn/mc/new/object?finnkode=32616772" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, no har æ titta både en gang, en gang til, og en til, og enda et par ganger, men hjalp det? Næææi. Men æ trur det kan være en meget bra sykkel.
Æ har jo en sykkel som æ heller ikke liker utseende på, men lever godt med det
Ja, jeg er vel kansje litt miljøskadet.
Jeg kan nemlig ikke skjønne at de fleste synes V-Stromen er en mindre pen sykkel. :lol
Men tilbake til Versysen, Fronten med lykta var vel det jeg likte minst med sykkelen.
Nå har jeg begynt å akseptere den, og da synes jeg ikke resten er så gal.
Eksospotta/katalysatoren under var heller ikke særlig pen.
Av positive ting så jeg. Nok av krefter på lavt turtall, det skal være en nydelig sittestilling med et nydelig sete. God vindbeskyttelse uten turbulens. Lav eksospotte = smal sideveskemontering. I det heletatt synes jeg ikke det virker som en halvgal sykkel. :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av AJ »

ojda skrev: Av positive ting så jeg. Nok av krefter på lavt turtall, det skal være en nydelig sittestilling med et nydelig sete. God vindbeskyttelse uten turbulens. Lav eksospotte = smal sideveskemontering. I det heletatt synes jeg ikke det virker som en halvgal sykkel. :mk
Slett ikke uenig.
Synes ikke den nye Versys'en ser så verst ut. Kan til og med like lykta på den... :redface
Setet har fått mye ros og det ser også bra ut.
Det jeg derimot så fram til med den nye Versys'en, som det verserte rykte om en god stund før lanseringen, var ny twin-motor. Dvs. en forstørret utgave av 650 motoren i lillebror-versjonen.
Men det fikk vi ikke... Synd.
Likevel virker det som at Kawasaki har greid å tune linjefirer'n slik at den har fått noe av egenskapene til en kraftig linjetoer. :thumleft
Men lyd og utseende (av en stor langslaget linjetoer :yeyeye ) kan aldri erstattes med en linjefirer... Sånn er det bare med den saken :mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
ojda skrev: Av positive ting så jeg. Nok av krefter på lavt turtall, det skal være en nydelig sittestilling med et nydelig sete. God vindbeskyttelse uten turbulens. Lav eksospotte = smal sideveskemontering. I det heletatt synes jeg ikke det virker som en halvgal sykkel. :mk
Slett ikke uenig.
Synes ikke den nye Versys'en ser så verst ut. Kan til og med like lykta på den... :redface
Setet har fått mye ros og det ser også bra ut.
Det jeg derimot så fram til med den nye Versys'en, som det verserte rykte om en god stund før lanseringen, var ny twin-motor. Dvs. en forstørret utgave av 650 motoren i lillebror-versjonen.
Men det fikk vi ikke... Synd.
Likevel virker det som at Kawasaki har greid å tune linjefirer'n slik at den har fått noe av egenskapene til en kraftig linjetoer. :thumleft
Men lyd og utseende (av en stor langslaget linjetoer :yeyeye ) kan aldri erstattes med en linjefirer... Sånn er det bare med den saken :mk
He he, artig, et godt eksempel på smak og behag. Den eneste grunnen til at æ eventuelt kunne tenkt mæ denne sykkelen, e nettopp motoren. Æ blir ikke sjarmert av en twin med tilhørende vibrasjoner og smal effektkurve. I en litt nedtunet R4 har man jo bedre tilgang til kreftene på alle turtall og mykere gange.
Funksjonalitet e det viktigste for min del, utseende spiller en litt mindre rolle, lyd e fullstendig uten betydning. Som sagt, smak og behag. :knegg

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av FJZZR »

At denne sykkelen har en rekke firer synes jeg er helt logisk. Kawa vil lage noe ingen andre har. Dessuten er rekkefireren en betydelig del av identiteten til Kawa. Hadde en Versys 650 som lånesykkel fra Mc partner. Fin sykkel bortsett fra motoren som ( for meg) var helt feil :-) Savnet av de siste to sylindrene var veldig påtrengende hele tiden.

På 80 tallet gjennomførte en Italiensk fører Paris-Dakar med en rekkefirer med hederlig resultat. Motoren var fra en Yamaha Fz750, men serieproduserte "Adventure" sykler med R4 kjenner jeg ikke til før NÅ :thumleft :thumleft

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av AJ »

Fascinerende sykkel!
Yes!! Jeg liker denne, ja! Og etter å ha prøvesittet kan jeg ikke si annet enn at dette er en av de beste syklene jeg har sittet på. Gleder meg til prøvekjøringen \:D/

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OTCtMt3mdC8[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av AJ »

Her en 'on-board' video ;-) :prop:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=su8CnmdRwQY[/video]
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37979
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av AJ »

Versys 1000 er blitt en flott svane i forhold til den mindre pene anda den var tidligere. Det synes i hvert fall jeg ;-):

Bilde

Er blitt en flott sykkel.
Endelig har den også fått midtstøtte.

Testinfo:

http://www.cycleworld.com/2014/10/15/20 ... fications/" onclick="window.open(this.href);return false;
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Snikendeugle »

Lurer på hvor mange unødvendige kilo den potta veier...
Den er ikke fullt så stygg som 650 versjonen. Den er det ikke håp for :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av sankyo »

AJ skrev:Versys 1000 er blitt en flott svane i forhold til den mindre pene anda den var tidligere. Det synes i hvert fall jeg ;-):

Bilde

Er blitt en flott sykkel.
Endelig har den også fått midtstøtte.

Testinfo:

http://www.cycleworld.com/2014/10/15/20 ... fications/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fronten minner meg hver gang om Tiger Sport sin. Men det er jo for så vidt helt innafor.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23070
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av Bjerknez »

Har lagt meg litt i selen og brukt litt tid på og kikke litt på disse bildene, igjen...igjen... og igjen... og jeg klarer ikke helt å se hvorfor jeg skulle velge denne fremfor en lignende sykkel fra en av konkurrentene som KTM/BMW/Triumph etc. Direkte stygg er å ta i kanskje, men det er noe med den fronten som jeg ikke liker. Den ser rett og slett litt døll ut... men direkte stygg er den ikke...

Ellers så er jeg enig med de som sier at Kawasaki bør holde seg til det de kan og lage sportssykler. :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av jhn »

Jeg vet hvorfor jeg kunne valgt denne foran de fleste andre "SUV" sykler .... den har de samme fordelene som alle andre i denne klassen, og i tillegg har de en potent R4 motor.
For meg ville det vært perfekt. Den nye modellen ser jo bra ut også ... i motsetning til den forrige.

ZZR-Erling

Re: Kawazaki Versys 1000

Legg inn av ZZR-Erling »

Versys 1000 er av mange blader kåret godt opp på listene..men den gamle så jo ikke ut da, så da valgte jeg heller en annen slik bike da jeg kjøpte Tiger 800 Road. Jeg valgte Road fordi den svinger lettere enn XC versjonen.
Dog er jeg tilbake der jeg hører hjemme, i Sport/Touring-klassen :-)å

Svar