Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Igår tok jeg turen til cambridgeshire og autocom sitt hovedkontor. Med meg hadde jeg mine nye flotte kenwood radioer og etter en 1 min test kunne de bekrefte at begge virket. Desverre fikk jeg ikke med med intercom systemene mine da det ville tatt for lang tid å demontere dem fra sykklene når jeg skulle reise. Men en av teknikerne hos autocom viste meg et par ting jeg kunne sjekke når jeg kom hjem. Måtte demontere boksen og stille på noe greier inni innvollene på den. Så det er forhåpninger nå.
Fantastisk service hos autocom. Det sto skilt på døra om at 5 min tech suport var gratis derretter £10/15min men det var ikke så nøye. Sikkert noe de har satt opp for alle som trenger hjelp med andre ting en deres eget system.
20 min senere reiste jeg uten å ha betalt noe i det hele tatt.

28 grader her i england nå, skulle bare ønske jeg kjørte sykkel. Masse flotte sykkelveier her i sør england, og fartsgrenser som kan skremme vannet av en nordmann på venstre siden av veien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har jeg kommet meg hjem og fått sett på autocomen mine og å ha åpnet dem begge så virket det etter bare 30 sec på begge radioene. Så da var det verdt de ekstra timene i bilen for å få hjelp hos autocom.

Jeg har jo og fått sett hvor svak jeg er. For en stopp hos louis i bremen så endte jeg opp med ny rukka jakke. Der hade de nemlig forrige modell til redusert pris. Og den var så snill at jeg klarte ikke å la være å handle. Så ny rukka bukse og jakke. Selv om det ikke er siste modell så likte jeg den veldig godt. Får håpe den fungerer så bra som jeg håper.

Her hjemme lå det ny sal til kawasakien å venter. Og den nye autocomen hadde og kommet. Selv om jeg ikke trenger den nå så har den endel nye spennende funksjoner som jeg ikke har hatt før. Så den må vel instaleres før bergensturen på søndag.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

På grunn av sykdom i familien ble det desverre ikke noe vårslipp på meg, men idag hadde jeg en fantastisk flott tur fra Farsund til Bergen. Tempraturen lå mellom 12 og 15 grader hele veien. Og ikke før bergen ble jeg møtt av noen velkomst regndråper.

Fra stavanger infiltrerte jeg en gjeng med Goldwinger. Kawaen min blir liten ved siden av disse beistene med tilhenger og greier. Etter hvert som vi kjørte nordover så svinkte de av en etter en. Men sistemann hadde jeg følge med helt til bergen. Og ut fra siste ferja til bergen var det en artig episode. Vi var 4 sykkler på ferja. Min zzr1100, en goldwing kjørt av en godt voksen herremann, en bmw gs med en enda mer voksen (60år+) og en R6 med en ungdom på. R6 lå først i rekka når vi kjørte mot bergen men snart hadde både 60 åringen på gs og goldwingen kjørt forbi denne R6. I rettferdighetens navn må jeg nok si at jeg tror R6 sjåføren fulgte fartsgrensen. Men var morrsomt å se goldvingen kjøre forbi og forsvinne:)

Jeg hadde bestilt RAM mount til gps og håpet det hadde kommet frem men desverre. Og da speedometerwiren og sa takk for seg var det viktig å få montert gps på sykkelen. Jeg laget da noe selv av et M12 gjengestag. Sikkert det groveste som noen gang er brukt til å montere en gps. Men det ble egentlig ganske bra.

Den nye salen derimot hadde kommet og den fungerte utmerket. Ikke på labgt nær så sår i baken som jeg ble av den orginale salen. Vel andvendt 1000lapp
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

dagene går her i bergenog vi har flott vær idag, men desverre har det vært så mye lesing at ikke hatt muligget til å ta noen lengre turer her. Kanskje til helgen da har jeg fri. noen som har noen forslag? ikke sørover eller voss der har jeg vært mye. men nordover er ukjent grund for meg.

fikk en flott parkeringsplass på hotellet. Ikke så glamorøst, for det var sammen med søpla men jeg syntes det var topp. rett under vinduet mitt så kan titte ned på den når som helst.
Bilde

I april bestilte jeg et gps feste til sykkelen men det har fremdeles ikke kommet, så siden jeg er avhengig av musikk på langturer så måtte det lages noe. Det ble ganske greit egentlig, men tror ingen andre har så solide greier. Rustfritt M12 gjengestag ble innkjøpt og noen braketter ble fabrikert.
Bilde

men den nye salen min kom. og det var en utrolig forbedring over den orginale, mye mer komfertabel. før var baken helt ødelagt etter 2 timer. Men nå gikk det helt fint å kjøre de 7 timene til bergen.
Bilde
salen er laget av en nederlender og kostet bare 850kr pluss frakt men veldig fornøyd her.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Har hatt noen fantastiske timer på sykkelen idag. Først Voss og så over til Modalen før jeg kjørte til Holsnøy. Over 20 grader hele turen, og den nye salen fungerer utmerket. Her er en link til stedet jeg kjøpte den http://grizzleyscustomseats.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Yess. Nå har jeg fått det sånn som jeg ville. I gamledager når jeg begynte å kjøre sykkel hadde jeg en gammel walkman med radio og den virket greit på sykkelen. Så når alle var lei av å høre på kasettene sine (kassetter er det vi hadde musikken på før) da hadde jeg bare hørt på radioen og var fremdeles ikke lei. Denne walkman'en er borte for lenge siden og når jeg kjøpte sykkel igjen savnet jeg radioen. Jeg har forsøkt diverse bærbare radioer med varierende hell.
Så fikk jeg en ide. Leke Reodor Felgen og montere en bilsterio i toppboksen og så kople den til intercomen min. Men dette var en utfordring. Så endte opp med at jeg måtte bruke ørepropper når jeg ville høre på radio. Men idag fikk jeg endelig tenkt ut hva som måtte til og nå har jeg P4 inni hjelmen.

Veldig fornøyd med meg selv nå, nesten så jeg ikke bryr meg om eksamen i morgen;)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Lonely rider

Legg inn av gbruaset »

Artig å lese i bloggen din! Hvor endte du opp med å kjøre når du var på vestlandet? Nordover?

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Ble litt mye familiebesøk og ikke så mye tur. Men ble en tur til Voss, overnattet der. Så ble det retur om Modalen. Men det var en flott tur.
Senere ble det og en tur til fjell komune.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Lonely rider

Legg inn av gbruaset »

Ok, men det høres jo fint ut. Er mest kjent på nordvestlandet, men Voss er jo fint!

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har jeg endelig fått ordna en løsning på ekstra sikringer som jeg er fornøyd med. Fra en GSX1100f delesykkel ble det hentet en sikringsholder og ofret litt av plassen til verktøy. Tror ikke jeg trenger alt det som var der uansett. Og skal jeg på langtur kan jeg heller ta med litt i sideveskene.

Bilde

Her har jeg utganger med konstant strøm og noen flere som går via et rele. Der ble et Hella rele med egen sikring svaret.
Bilde

Er rimelig fornøyd med dette så det får duge til jeg finner en bedre sikkringsholder. Så får jeg bare håpe Kawasakien ikke frastøter Suzuki donordelen.

Nytt GPS feste fra RAM ble og montert og tror dette blir greit. Kjekt å kunne justere det litt i forhold til det andre jeg laget.

Bilde

Har tenkt meg på en ukestur med jentungen så får jeg se hvor godt det fungerer i praksis. Noen forslag om hvo vi skal dra? JEg har tenkt nordover, kanskje Røros der har jeg aldri vært. Er vel sikkert noe på veien der å se og. Andre forslag? Vestlandet blir det ikke. Har kjørt der litt mye i det siste.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Lonely rider

Legg inn av Kawasaki »

Den nye salen din så jo riktig bra ut. Til den prisen,så måtte du vel sende nedover en gammel i bytte?

Kunne tenkt meg en sånn,er du villig å dele informasjon,kontaktdetaljer med han derre Hollenderen?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Nei prisen var med orginale salen og, så nå har jeg to. Tror han kjøper gamle saler på ebay og trekker om etter som han finner dem.
Jeg kjøpte via Ebay men han har nettside og http://grizzleyscustomseats.com/" onclick="window.open(this.href);return false; jeg er kjempefornøyd med min. Mulig corbin el hadde vært bedre å sitte på, men ikke prisen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Idag ble dagen tilbrakt i dyreparken og derfra dro meg og datteren min videre på sykkeltur. I natt ble det camping et sted mellom skien og notodden, gruvene i kongsberg i morgen
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

I natt kom vi oss litt forbi gol. Og Dovre og Røros står på planen. Hvor vi ender vet ingen men har en følelse om at det blir svergie
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3439
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har det gått et par dager og vi har vært på Røros. Fantastisk sted som det er morro å ha sett. Returen ble via Svergie, men på grunn av telefon fra jobb om at jeg skulle møte på onsdag ble denne delen av turen noe amputert. Desuten ble vi lei av skog og lite annet å se på.

Men det jeg ble mest imponert over var jentungen på 12, hun har holt motet oppe hele veien. Selv 30 mil i regn på vei fra Gol til Røros. Og igår kjørte vi 55 mil fra Røros til Moss fra kl 1145 til 2100. Uten en eneste klage og det synes jeg var imponerende.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar