Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har det endelig kommet pakke til meg i posten, to stkkyer til og med. Nye kenwood tk-3301 radioer fra UK og kabler fra autocom i svergie til meg.

Og forventningene var skyhøye. Men hvor lenge var adam i paradis? Av en eller annen grunn virker ikke vox så radioen vil ikke sende. Har prøvd alt mulig men no luck. Jeg kan høre andre men ikke sende.

Så nå er jeg litt usikker på hva jeg skal gjøre. Oppgradere til nyere autocom eller gi opp og satse på blåtann system.

Testing av radioen imponerte da jeg hadde krystallklar lyd på 4 km i åpent lende. Dessverre var jeg da på lista fyr og siden jeg ikke hadde en båt fikk jeg ikke testet max rekkevidde. I mer ulent tereng hadde jeg ca 3 km før det ble skurrete.

Men å opgradere til nytt autocom system er jo over 2500kr stk:(
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Fantastisk dag idag. En liten rundtur her på sørlandet. Eiken, Tonstad, Sira og hjem igjen i perfekt vær. Litt over 20 mil ble det. Mange andre på to hjul traff vi langs veien.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

1 mai ble det vårmønstring i Rogaland med kona på sin sykkel og jentunge bakpå min.

Idag kjørte jeg til Grimstad for å kjøpe en Maxia toppboks som jeg kom over på ...ehh host host bike ehhhrgg forumet og hadde en fantastisk tur begge veier. Ikke for mye trafikk og et fantastisk vær. Faktisk så var tempraturen oppe i 23 grader en periode.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Har lekt reodor felgen og rigget til en bilradio i toppboksen og koplet den til intercommen. så nå kan jeg høre på radio når jeg pendler til jobb.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37909
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:1 mai ble det vårmønstring i Rogaland med kona på sin sykkel og jentunge bakpå min.

Idag kjørte jeg til Grimstad for å kjøpe en Maxia toppboks som jeg kom over på ...ehh host host bike ehhhrgg forumet og hadde en fantastisk tur begge veier. Ikke for mye trafikk og et fantastisk vær. Faktisk så var tempraturen oppe i 23 grader en periode.
Tipper du blir fornøyd med Maxia-boksen. Selv om den ble kjøpt via kontakter på... feil forum :P :p :knegg
Har en sånn sjøl på Tiger og er veldig godt fornøyd så langt :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Ser ut som dette blir kona sin toppboks. Og den er en Maxia E50 altså en eldre type, men ubrukt og bare 1000kr. Men veldig greit at den går sammen med kappa boksene jeg har på zzr'en
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37909
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av AJ »

JohnnyTh skrev:Ser ut som dette blir kona sin toppboks. Og den er en Maxia E50 altså en eldre type, men ubrukt og bare 1000kr. Men veldig greit at den går sammen med kappa boksene jeg har på zzr'en
Min er den nye typen med 55 liters kapasitet. Tross størrelsen synes jeg faktisk den tar seg bedre ut på Tiger enn Triumphs egen toppboks, som rommer kun 37 liter, om jeg ikke husker helt feil.
Men samtidig skal det nevnes at veggene i GIVI-boksen er en del tynnere og sånn sett er det nok en viss kvalitetsforskjell mellom de to...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Idag ble det litt mer spennende en jeg satte pris på. Igår hadde jeg en liten service på sykkelen. Nye plugger og utbedret en bensinslange jeg oppdagen var dårlig. Og monterte en annen slange på clutchen for å se om det er den som gir meg slure problemene. Fikk og montert en gps holder og ryddet litt i noe ledninger under salen, intercom og 12v uttak.

Så idag tenkte jeg skulle kjøre ned å vaske den litt før jeg satte på sidedekslene siden det nå var lettere å komme til svinggaffel og sånt.
Kona ble med og begge sykkelen fikk en runde med avfettning on høytrykksvasker. Så kjørte jeg de 2 km hjem.

Når jeg parkerte hjemme sto det røyk opp fra bakkant av tanken. Damp tenkte jeg først men den gang ei. Dette var elektrisk!
Batteriet ble koplet av i en fart og datterenn min kom løpende med en bøtte med vann som ble tømt over motoren.

Det viste seg at det var brent hull i tapen rundt kabelbunten som hår bakfra og til fronten. Her er det sikkert 15 ledninger og jeg så mørkt på det. Men hadde flaks. En ledning var brent av og jord opp til tankmåler var smeltet. Så etter noen timer med loddebold, krympestrømper og teip var den tilbake i drift.

Når jeg så røyken var jeg sikker på at det var noe av det nye jeg hadde gjort men det var det ikke. Hva som var grunnen skjønner jeg ikke men må vel være høytrykksspyleren som skadet isolasjonen. Det viste seg at det var gjort noen tidligere reprasjoner i dette området som ikke så så bra ut.

Får håpe ikke dette skjer igjen, jeg hater sånnt. .men rart det ikke var noe sikkring på dette. Jeg må kanskje gå over det elektriske litt mer nøye
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37909
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av AJ »

Brann i en MC er neppe noe å spøke med...
Hører jo stadig vekk om dette når det gjelder bil. Men MC...? Ikke ofte, nei. Heldigvis, vil jeg si!
Godt det gikk såpass bra som det gjorde :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Opp kl 0500 med avreise kl 0600 for å kjøre 2 timet til Kjevik, oppfriskning på offshore sikkerhetskurset idag. Vi oljearbeidere tenker på så mye annet i fritidn vår at vi etter 4 år har glemt alt vi lærte på sikkerhetkurset.

Hva tempraturen var vet jeg ikke men lett yr og våt vri den første timen. Sommerhanskene ble da byttet ut med fora hansker. Og da kom sola. Så var det bare å luske videre i 70 km/ t. Tror nesten jeg har gitt opp norge. Man må jo først kjøre en tur for å se om det er huller i veien og så håpe man finner en vei med høyere fartsgrense en 70. Så kan man kjøre tilbake. Er vel ikke fult så galt men jammen ikke langt unna. Og når man først er på en brukbar vei bruker man jo 1/2 av konsentrasjonen på speedometeret for å ungå bøter(litt overdrevet men føles slik av og til)

Etter kurset var jeg innom den lokale BMW forhandleren og prøvesatt en k1600gt... Bare for å minne seg selv om hva man ikke har råd til. Selvpining kaller kona det.

Så nå er det bare å sitte på hotellrommet å se om man finner noe på tv, uten t man må betale ekstra:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Lonely rider

Legg inn av Intruder »

Kjøp deg en liten cruiser så slipper du bekymre deg om fartsgrensene..eller en Hal i Davidsen.. :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Bra forslag, men må vl være en moped or at man ikke skal bekjymre seg. De siste årene har jeg feriert på mc i norge men nå er det slutt. Aldri mer norge. Ikke bare veier og lasere men været sist sommer tok motet fra meg. Hele sommeren vntet jeg på godværet som ldri kom. I rettferdighetens navn så må jeg si at jeg vet det var perioder med bra vær men hver gang var jeg off-shore på jobb. 2 gnger kjørte jeg i dol. Restn var regn.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Nå sitter jeg på køln campingplatz og er på vei til paris med kone og barn. Kona kunne ikke kjøre sykkel med et dårlig kne.
Men var en tur innom han louis i Hamburg og kjøpte meg ei rukka kjørebukse, kona fikk shoei neitec og jentungen nye hansker. Så da har vi noe å glede oss til nor vi kommer hjem. Hadde lyst til å ta med meg en rukka romeo jakke og men måtte etter en realitets sjekk innse at det allerede hadde gått hart ut over feriepengene.

20 grader idag og skal bli varmere. Da er det helt greit å ligge i telt.
Teltet er et helsport gimle4 som jeg kjøpte til denne sessongen og det er et kjempetelt. Litt knotete å få satt opp men praktisk etterpå med stor takhøyde. Har desverre ikke fått prøve det i regn, men får håpe det ordner seg sna...... Nei forresten den testen kan vente.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Lonely rider

Legg inn av Duville »

JohnnyTh skrev:Nå sitter jeg på køln campingplatz og er på vei til paris med kone og barn. Kona kunne ikke kjøre sykkel med et dårlig kne.
Men var en tur innom han louis i Hamburg og kjøpte meg ei rukka kjørebukse, kona fikk shoei neitec og jentungen nye hansker. Så da har vi noe å glede oss til nor vi kommer hjem. Hadde lyst til å ta med meg en rukka romeo jakke og men måtte etter en realitets sjekk innse at det allerede hadde gått hart ut over feriepengene.

20 grader idag og skal bli varmere. Da er det helt greit å ligge i telt.
Teltet er et helsport gimle4 som jeg kjøpte til denne sessongen og det er et kjempetelt. Litt knotete å få satt opp men praktisk etterpå med stor takhøyde. Har desverre ikke fått prøve det i regn, men får håpe det ordner seg sna...... Nei forresten den testen kan vente.

Har aldri les på makan (rødt) - men så så jeg resten (blått), takk og lov....... tenkte at det hadde vært like greit å handle på louis på hjemturen men da er jo kassa tom, like greit å få handlet det som er viktig først :knegg

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har det ordnet seg med regn og teltet leverte bra. Vi var alle knusk tørre selv om vi hadde europeisk pøsregn mesteparten av natten. Oppsetting av telt går og som en lek nå.

Hadde vert greit å handle på vei tilbake men tør ikke ta den sjansen.

Merkelig så mye skrivefeil det blir på ipad. Er i england nå og 25 grader. Ganske deilig.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Svar