Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av katana_king »

Her er herligheten min :) Et kjøretøy man blir glad i (og det må man være i barna sine)

Nå står den på vinterlagring og årlig vedlikehold (storservice)

Bilde

Gleder meg til våren!

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Intruder »

Herlig sykkel,kanskje et eget MCsiden- :prf treff for oss med good old gammelbike ??
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Desmo »

Til neste år blir Velte-petter 10 år også. Tida går når en har det morro...... :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
katana_king
Innlegg: 160
Registrert: 06 okt 2013, 20:09
Motorsykkelen din: Piaggio Fly 125

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av katana_king »

Det hadde ikke vært så dumt med noen treff for oss med veteran - 5 år kanskje :D Eller noe sånt :) 80 talls eller eldre :D

De får jo litt sjel. Og det er jo fort gjort å tenke at "nei og nei, disse gamle syklene går jo faen ikke fremover" men det skal jeg si, det gjør de jo :) Er vel 74 hk på denne saken og hvis minst 60 av de er i live så går det jo rimelig greit.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Geiroe »

Er lykkelig eier av en VF1000F2 med sjel, kom i 85, solgt i Norge 86.
Jeg registrerte at det var en som beskrev VF1000 som en vobbelmaskin på forumet, men denne vil aldri svikte deg, hverken i sving eller på rettstrekke i høy fart.



[img]http://i1201.photobucket.com/albums/bb3 ... G_2468.jpg[/img]
Sist redigert av Geiroe den 20 jun 2015, 10:25, redigert 1 gang totalt.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

Ok, Honda vant klassen for standard 750 -1000 ccm i 85, men det var vel med VF 1000 R og ikke
VF 1000 F2 ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av DrGreve »

Jeg må bare si meg enig med Geiroe, VF100F-2 som jeg har eid i over 13 år har aldri sviktet meg, selv om den like før motor-renovering hørtes mer ut som et steinknuserverk. Har alltid startet og fraktet meg dit jeg ønsket.
Jeg har hatt ett hjul-lagerhavari på disse årene hvor sykkelen måtte på henger og fraktes til nærmeste tettsted for lagerbytte. Ellers har den vært bunnsolid.
En kuriositet, når den kom ble den testet mot BMW K100 og kjørte fletta av tyskeren :)
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... acaee0.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.

Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.

Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Geiroe
Innlegg: 861
Registrert: 29 jul 2013, 21:12
Motorsykkelen din: Honda VF1000F2 (85)
Sted: Sandefjord

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Geiroe »

Jompa skrev:Ok, Honda vant klassen for standard 750 -1000 ccm i 85, men det var vel med VF 1000 R og ikke
VF 1000 F2 ?
Det var med VF1000R ja.
For egen husk. Dekkskift PR3, service 103650

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.

Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.

Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6968
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Jompa »

DrGreve skrev:
Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.

Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.

Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)
Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av DrGreve »

Jompa skrev:
DrGreve skrev:
Jompa skrev:Her er et lite utvalg av sykler med "kø-motorer", antar det er rekkemotorer det er snakk om.
Desverre har jeg ikke sett momentkurvene, bare maks moment.
Og ja, VFen var nok langt fremme, men langt fra fremst på effekt og moment.

Kawasaki GPz 1100, 83 : 10,2 kg/m ved 7000 rpm.
Suzuki GS 1000 S, 80 : 8,5 kg/m ved 6500 rpm.
Honda VF 1000 F, 85: 8,8 kg/m ved 8000 rpm.
Kawasaki Z1000 78: 8,1 kg/ m ved 6500 rpm.

Tviler ikke på at VFen er en bra sykkel, men ekstraordinær ? Nei, alle japanske sykler gikk fortere enn K 100 på den tida, men BMWen slo nok noen av dem på kjøreegenskaper.
VF1000F-2 hadde 9,1kg på den som ble solgt på såkalt european direct sale og det var på kjøreegenskapene som den slo K100 på, og den totale kjøreopplevelsen :)
Ok, motorcyclespecs oppgir 8,8 kg, og da er vel det på US-utgaven ?
Den ble levert strupet til blant annet Sverige, Sveits og Tyskland men i Norge ble den levert originalt med 116hk. Min har fått spissere kammer og lettere tilgang på luft og yter vel litt over 120.
[img]http://i1295.photobucket.com/albums/b62 ... 077e92.jpg[/img]
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Georgsen
Innlegg: 14
Registrert: 17 sep 2013, 19:15
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX9R

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Georgsen »

Her er et bilde fra samme dag som jeg hentet min 1999 Kawasaki ZX9R med 76400km på telleren. Det er forsovidt mere enn sykkelen har gått, da den er drevet ned, og speedo viser høyere hastighet enn hva som er riktig.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.

Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.

Bilde

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av biker7 »

Georgsen skrev:Her er et bilde fra samme dag som jeg hentet min 1999 Kawasaki ZX9R med 76400km på telleren. Det er forsovidt mere enn sykkelen har gått, da den er drevet ned, og speedo viser høyere hastighet enn hva som er riktig.
Valget falt på denne da det er en R sykkel fra den tiden de fortsatt hadde litt størrelse og ikke så ut som bola mopeder som mange nye R-sykler desverre gjør nå, og jeg er 192 høy.

Har blitt nedel små modifikasjoner på den siden bildet ble tatt, så skal få ordnet et nytt bilde etterhvert. Men har kommet endel flere lilla detaljer, kåpe"sliders" nye ender på styret, nye forhvilere, glassfibertop til å montere istedefor baksete, blinklys, kåpeglass, skruer blandt annet.

Bilde
Dæsken!! Forrige sykkelen min jo :thumleft Artig! Solgte den i september i fjor på 75200km, så forrige eier fikk ikke mye glede av den da (120mil..). Jeg kjøpte den høsten 2010 på 51000km. Drevet den ned en tann forann først på 67600km, så har vel derfor bare gått ca 100mil ekstra i forhold til orginaldreving. Har forøvrig et dokument med alt som er gjort med den i mitt eie, som du kan få mailet ,hvis du ikke fikk det med fra siste eier. :D
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Georgsen
Innlegg: 14
Registrert: 17 sep 2013, 19:15
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX9R

Re: Vi med sykler med et tiår eller mer på baken !!

Legg inn av Georgsen »

Listen har jeg fått. Var det du som monterte eksos og luftfilter, eller var det også før din tid? Dysesettet blir montert i vinter, og maskinisten skal få full tuning i rullende landevei. Så blir det ny clutch da den begynner å gi antydning til å ha sittet på lenge, og muligens nye drev og kjede (bare for å ha gjort det).

Svar