MCsidens Hva har du gjort med MC'en din i dag-tråd

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Snikkeren »

Hmm. Ser ikke ut til at venstre holken vil feste seg med Elnett hårspray heller. Noen tips?
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37892
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCsidens

Legg inn av AJ »

Snikkeren skrev:Hmm. Ser ikke ut til at venstre holken vil feste seg med Elnett hårspray heller. Noen tips?
Har du reingjort festeflaten på styret skikkelig? Kan være det som er årsaken til at sprayen ikke limer seg fast.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Snikkeren »

Er rengjort med rødsprit, så er ikke det som er problemet.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av DrGreve »

Jeg hadde samme problemet og jeg bare dro holken noen cm av og penslet på lim på det feltet som ble liggende åpent og trykte de på plass igjen...
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Snikkeren »

Hvilken lim brukte du da? Jeg er tom for den limen som fulgte med holkene.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av DrGreve »

Noe superglue som jeg kjøpte på den lokale ESSO/Best. Jeg kjøpte den geltypen siden den ikke drypper så mye, men anbefaler deg uansett å legge noe under i tilfelle det drypper. Dette er noe herk å fjerne når det ført setter seg..
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Snikkeren »

Hmm. Ta meg en tur på bensinstasjonen etter ungene er lagt da. :)
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av DrGreve »

Ja, selv om holkene limes skikkelig fast og du av en eller annen grunn må fjerne de, så må det jo være for at selve varmeholkene er ødelagte.. Da spiller det liten rolle om man må skjære de av :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av vim »

Tobben84 skrev:
cannon skrev:Å senke fronten med 1 tomme på gaffelen er dramatisk mye, og det påvirker sykkelen svært negativt. Du ville nok fått et mye bedre resultat med clipons uten "riser" og fronten i normal høyde. Du merker ikke så mye til endringen ved ordinær kjøring, men sykkelens evner til turn-in og svinggjennomføring endres dramatisk. Den blir bråere/mer nervøs på turn-in, og vanskeligere å få med seg i sporet gjennom sving. Men det "verste" er at du får helt andre opplevelser ved harde nedbremsinger. Bakhjulet vil løfte seg fortere, og sykkelen blir mindre retningsstabil.
Hvis du er ute etter denne sittestillingen og andre egenskaper så er det nok langt klokere å gå for en GSX-R i ditt tilfelle.

Ved andre behov for høydejustering av front så pleier man å ligge innenfor +/- 4 til 5 millimeter, og 5 millimeter regnes som mye.
Støtter denne 100%. Jeg ville også vært SVÆRT forsiktig med en såpass dramatisk endring, og som Cannon skriver vil du kanskje ikke merke det så mye før du merker det altfor godt!!
Kjøper de argumentene og når jeg nå har vennet meg til ny kjørestilling, merker jeg vel også at sykkelen er mer nervøs i svingene. Bytte sykkel er ingen option (tror konemor hadde tiltet, hvis jeg allerede hadde byttet sykkel etter noen få uker, når hun endelig var med på tanken om å kjøpe sykkel etter 20 års pause :roll ) og lavere sittestilling skal jeg ha, så nå har jeg bestilt Apex riser clipons. De ser ut til å skulle passe. Tilbake til normal gaffeljustering blir det ihvertfall og clipons under styrekrona går ikke - da subber det i kåpa.
Og i mellomtiden monterte jeg korte clutch- og bremsehendler, hvilket var en befrielse.

Brukeravatar
LoneRider
Innlegg: 154
Registrert: 10 aug 2013, 13:02
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R1000 2003
Sted: Telemark

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av LoneRider »

vim skrev:
...så nå har jeg bestilt Apex riser clipons. De ser ut til å skulle passe.
Jeg har lett etter en tilsvarende løsning til (nesten) samme sykkel og Apex ser veldig interessant ut med tanke på alle tilpasningsmulighetene. Fint om du oppdaterer, gjerne med bilder, når du har montert de nye hendlene. Håper de passer!

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av cosmogs »

Ikke så ofte jeg har anledning til å skrive noe her, jeg kjører jo langt mer enn jeg mekker. Men i dag har jeg montert slip on, og synes det fortjener å bli nevnt her i tillegg til i "bløggen" min. :P :p
IMG_2641.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av mortenolb »

Skifta olje og oljefilter. Første gang jeg har gjort noe som helst sånt, så det ble bratt læringskurve med facebook-assistanse fra Toven. :prf
Dog er det en viss fare for at jeg fikk på for mye. Skal se igjen i morgen når den har fått stått litt, også må jeg finne en plass som er helt flat hvor jeg kan sette den på midtstøtta.
Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av ojda »

Ikke gjort noe enda, men er på vei opp i garasjen for å montere styrehever og forlenger
til forskjermen før morgendagens tur til Lindesnes :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av Tommas »

Jeg har justert "sag"foran og bak, da jeg fant ut at han tyske ingeniøren som bor i støtdemperne jobber best om man kompenserer litt for at det ikke er 80kg i setet - men vesentlig mer...

Synes fjæringen har vært bra, men sykkelen var litt løs i fronten ved entusiastisk kjøring og litt ujevnt veidekke i svinger (på lukket bane, under kontrollerte forhold så klart).
Skal dog sies at jeg ikke kan klage på noe, den har vært fantastisk fra første kilometer - men tenk om det blir bedre :scratch

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: MCsidens "Hva har du gjort med MC'en din i dag"-tråd

Legg inn av MrPitlane »

Idag;

Vaska biken og smurt kjedet. :thumleft

[album]5083[/album]

Det er jo 1. mai i morgen, og da er det Mjøsa rundt :prop:

Svar