Carpas Blogg - Solgt Kawaen, hva nå?

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av Carpa »

Enter er en underavdeling av Tryg.... Men jeg har i grunn vært fornøyd med Enter, de ryddet fort opp når bilen min ble påkjørt mens jeg sto parkert i fjor sommer. Men når de skrur prisen så kraftig opp på relativt kort tid så mister de meg som kunde

Når det gjelder kolletivfeltet inn til Fornebu så synes jeg det er litt ekkelt å kjøre der.... Med en buss klint opp i ræva samtidig som man skal passe på at det ikke er en idiot på venstre side, uten blinklysolje, som "plutselig" finner ut av h*n vil svinge av... Men jeg blir vel vant til det også :-)å

Jeg får være litt oppmerksom på bremsene da, og prøve å få skiftet væsken ganske snart.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av RuneMC »

Mest av- og påkjøringene Sandvika og Blommenholm som kan være litt stressende. Sandvika pga langt avkjøringsfelt (dvs mange biler som legger seg ut tidlig) og litt stokking ved påkjøringen, men mest pleier det å stokke seg ved påkjøring Blommenholm. Der blir det gjerne litt forsiktig slalåm mellom bilene - men pass på i høysesongen, da drøsser det på med MC'er der det alltid er noen som kjører fortere enn jeg tar sjansen på... så da er det best å ikke gjøre for brå bevegelser sideveis hvis ikke speil og blindsone er dobbeltsjekket først... Påkjøring Høvik stort sett grei, selv om bilistene ikke er så veldig obs på at det er vikepliktsskilt og ikke påkjøringsskilt der. Bensinstasjonen på Høvik kan det være noen som legger seg ut litt brått for.

Avkjøring Fornebu kan det være greit å legge seg ut i vanlig felt i god tid når du skal videre til Skøyen, for der er det også tidvis langt avkjøringsfelt... ifølge bilistene...
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av Carpa »

Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?

Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av SuperMorten »

Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av poulet_cavalier »

Carpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?

Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Kollektivfeltet mellom Holmen og Fornebuavkjøringen er ganske stappfult av el-biler så det blir en miks av begge deler. *Men* det går fint å ta det rolig og forsiktig om du passer godt på i speilene (enkelte på MC er ganske friske her). Den verste biten er nesten fra Hoffsveien 1 og til rundkjøringen på returen (der frister sykkelfeltet skikkelig..).
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av Carpa »

poulet_cavalier skrev:
Carpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?

Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
Kollektivfeltet mellom Holmen og Fornebuavkjøringen er ganske stappfult av el-biler så det blir en miks av begge deler. *Men* det går fint å ta det rolig og forsiktig om du passer godt på i speilene (enkelte på MC er ganske friske her). Den verste biten er nesten fra Hoffsveien 1 og til rundkjøringen på returen (der frister sykkelfeltet skikkelig..).
Du tenker på det å komme seg ut på veien da? Har merket meg at det er en utfordring.....
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av RuneMC »

Eneste problem med bussene er at de er noen svære "sperreballonger" noen av de. Har aldri hatt en buss liggende rett bak av den enkle grunn at jeg kjører fra de. Buddy og Reva elbiler er smale og enkle å komme forbi, mens Leaf og Tesla og andre har full bilbredde og dermed mer "kilne" å passere.

Innover mot Oslo er det alltid kollektivfeltet, det går radigst, selv om det skulle være sinker av noen busser/elbiler med snittfart 60. Det er et element av lanesplitting, men da i kollektivfelt/påkjøringsfelt ved Blommenholm.

Hjemover får du rikelig anledning til å enten sitte i kø eller lanesplitte E18 mot Asker (hvis du starter hjemover rundt kl 16), for der er det ikke kollektivfelt. Du kan dog velge gjennom Oslofjordtunnelen og den veien hjem, dvs kollektivfeltet ned gml Mossevei, om Tyrigrava osv, men ofte kø gjennom Festningstunnelen før du kommer til gml Mossevei.

Hvis du har fleksitid, så er det lureste å unngå toppene i trafikken. Fortsatt veldig mange som skal på jobb til akkurat kl 8-9 og dra hjem 15-16
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av SuperMorten »

Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...
Du skal kjøre motorsykkel eller? Da er det plutselig du som er "idioten".. :lol (snakker forøvrig av egen erfaring :knegg ) Har kun opplevd en og annen guttunge på plastrakett som vil forbi meg, og det er jo ikke noe problem så lenge jeg holder til høyre :prf
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av Carpa »

SuperMorten skrev:
Carpa skrev:
SuperMorten skrev:Kollektivfeltet er greit. Jeg holder stort sett langt til høyre, nesten på hvitstripa, for å gi meg lengre reaksjonstid hvis det kommer en bil fra venstre.. Jeg blåser i bussen bak, evt legg deg ut i venstre og slipp den frem


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og da tenker jeg at det kommer en idiot bak og vil presse seg forbi meg...
Du skal kjøre motorsykkel eller? Da er det plutselig du som er "idioten".. :lol (snakker forøvrig av egen erfaring :knegg ) Har kun opplevd en og annen guttunge på plastrakett som vil forbi meg, og det er jo ikke noe problem så lenge jeg holder til høyre :prf
Jeg driver egentlig bare med synsing her jeg altså, så hvem som er idioten er jeg ikke sikker på :redface
Har jo bare vært på koseturer på "øde" landeveier så langt. Bedrevet lanesplitting en gang og da eksisterte det ikke noe kollektivfelt.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av Carpa »

RuneMC skrev:Eneste problem med bussene er at de er noen svære "sperreballonger" noen av de. Har aldri hatt en buss liggende rett bak av den enkle grunn at jeg kjører fra de. Buddy og Reva elbiler er smale og enkle å komme forbi, mens Leaf og Tesla og andre har full bilbredde og dermed mer "kilne" å passere.

Innover mot Oslo er det alltid kollektivfeltet, det går radigst, selv om det skulle være sinker av noen busser/elbiler med snittfart 60. Det er et element av lanesplitting, men da i kollektivfelt/påkjøringsfelt ved Blommenholm.

Hjemover får du rikelig anledning til å enten sitte i kø eller lanesplitte E18 mot Asker (hvis du starter hjemover rundt kl 16), for der er det ikke kollektivfelt. Du kan dog velge gjennom Oslofjordtunnelen og den veien hjem, dvs kollektivfeltet ned gml Mossevei, om Tyrigrava osv, men ofte kø gjennom Festningstunnelen før du kommer til gml Mossevei.

Hvis du har fleksitid, så er det lureste å unngå toppene i trafikken. Fortsatt veldig mange som skal på jobb til akkurat kl 8-9 og dra hjem 15-16
Ja de er jo sikkert greie å kjøre forbi, skjønner at det er kollektivfeltet som gjelder innover da.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Sted: Holmestrand

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av tor2502 »

Carpa skrev: Føler egentlig at "noen" burde gå litt over sykkelen min også, sjekke at alt er som det skal være. Burde kanskje skiftet bremsevæske i år også??? Er ca 3 år siden sist, men vet ikke hvor ofte denne bør skiftes.
Jeg skifter bremseveske hvert år, en av bremsevesken sine egenskaper er å ta til seg fuktighet.
i løpet av en vinter blir det varmt/kaldt, derfor skifter jeg hvert år, det er sikkert ikke nødvendig men gjør det alikevel.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av Carpa »

tor2502 skrev:
Carpa skrev: Føler egentlig at "noen" burde gå litt over sykkelen min også, sjekke at alt er som det skal være. Burde kanskje skiftet bremsevæske i år også??? Er ca 3 år siden sist, men vet ikke hvor ofte denne bør skiftes.
Jeg skifter bremseveske hvert år, en av bremsevesken sine egenskaper er å ta til seg fuktighet.
i løpet av en vinter blir det varmt/kaldt, derfor skifter jeg hvert år, det er sikkert ikke nødvendig men gjør det alikevel.
Er nok på tide å skifte i år ja
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Carpas Blogg - Forbereder sesongstart

Legg inn av hakhap »

Carpa skrev:Jeg tenker at om det er veldig saktegående trafikk så er det nesten bedre med lanesplitting..... Hva mener dere, kollektivfelt eller lanesplitting?

Før jeg begynner å kjøre til jobben så skal jeg ta meg noen turer for å bli litt varm i trøya igjen. Begynner førstkommende mandag og tenker jeg satser på tog den første tiden.
[video]https://www.youtube.com/watch?v=xeuMwXHFWD0[/video] fra hjemturen i fredags, Oslo mot Drammen
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Carpas Blogg - Kollektivfelt v/ lanesplitting?

Legg inn av simpson »

Så du lever enda :scratch ?
I fjor var du den mest aktive her inne, men du har fått lappen, blitt moderator osv osv.
Men hvorfor har du blitt så taus?

Svar