Hakhaps blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Da var dagen hvor jeg fikk andledning å spender noen timer i garasjen her. Bare å brette opp og sette i gang med å få installert de der sidevesken, så en kan passe in med alle de dere tur traktorerne/lokomtivene folk kjører med :lol:

Ei kjapp kikk i instruksjonbaldet å det så ut til å bli gjort på noen få strakser :-k

En bilde av hvordan bakpartiet ser ut før vi begjynner
Bilde

Da var det bare å få tatt av passasjersalen for å komme åt å skrue ur skiltholder skruene og for å få det gjort må en flytte på "ingition coil" den i midten på bildet
Bilde

for å få tilgang til to slike muttrer som holder skruene på plass
Bilde
Bilde

og det var her det begjynte å bli veldig vanskelig siden jeg ikke har de minste fingrene og denne sykkelen er bygget av små italienere så ble det veldig slitsom å få tak i muttrene så her gikk det en god stund. For selvfølig dettet mutterne ned så langt det går og en kan nesten ikke nå de.

Når det vel var fikset så var det å sette fast rammen under skiltholderen
Bilde

rimelig rett frem men nok en gang må en trikse med disse muttrene :evil: så noen vel valgte gloser og en god del tid seinere fortsetter med å montere holdere som festes i pasasjerer fotpinnene.

Bilde

Fra her gikk det vledig raskt og enkelt å få montert allt. Når begge disse er på plass er det bare å feste opp selve C-Bow holderen.

Bilde
Bilde
Bilde

og begge sidene montert
Bilde
Bilde
Bilde

Og fra fronten med veskene på

Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Ser jeg frem mot at få kjøre i Alpene, ja ikke mindre etter denne video av en Tuono ned Stelvio :twisted:

ser ut som jeg skal klare meg fint med Tuono i hårnålene :lol:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FsxEgHVVh9g[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
kvase
Innlegg: 1064
Registrert: 29 des 2015, 02:35
Motorsykkelen din: KTM 1090 ADV-R/Yamaha WR450F
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av kvase »

hakhap skrev:Ser jeg frem mot at få kjøre i Alpene, ja ikke mindre etter denne video av en Tuono ned Stelvio :twisted:

ser ut som jeg skal klare meg fint med Tuono i hårnålene :lol:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=FsxEgHVVh9g[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=F7EVDDsXWuk[/video]
Vespa Piago 75cc :crazy: Panter 50 cc :D Honda FT 500 cc :thumleft XT660 Z Tennere :thumleft KTM :twothumbs: 1050 ADV-- i stallen nå KTM 1090 ADV-R :prf
i tillegg en Suzuki DRZ 400 :lol
https://www.myrouteapp.com/travelblog/routes/1002610#
Er dyslektiker min verden kan være nesten slik som i artiklen her
http://www.dagbladet.no/2016/03/09/nyhe ... /43421895/

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Ettermiddagen ble brukt opp i garasjen hvor jeg fikk tatt av hjulene til kona sin CB500 og til Tuono for omlegging av dekkene.
Puh dette var hardt arbeid, spesiell siden CB500 bare har midtstötte og jeg måtte stötte opp den med noe.

Klart Tuono skulle by på litt den og da jeg måtte av med begge bremskalippene frem for å få av hjulet :evil: men nå som jeg lert meg det så skall det nok gå fint neste gang.

Dekkene skal bli lagt om over helgen så håper på anledning å montere tidlig neste uke

Neste uke skall det byttes brenseklosser på CB500 og olje og filte på begge.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

De siste 2 dagene har jeg editert 3 gamle foto fra min Oslo til Stavanger tur i 2013.

vei 45 mellom Dalen og Homme
[img]https://farm2.staticflickr.com/1682/256 ... e2bb_c.jpg[/img]

[img]https://farm2.staticflickr.com/1560/261 ... c3bb_c.jpg[/img]

Fv337 mellom Brokke og Suleskard

[img]https://farm2.staticflickr.com/1708/256 ... d4ef_c.jpg[/img]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av AJ »

Flotte bilder :twothumbs: !
Som tatt rett ut av en turistbrosjyre av beste merke.

Bilder som dette minsker ikke akkurat kjørelysten... ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Det var sesongstart igår, deilige å få lytte til Tuono sitt nydelig lyd igjen

[video]https://www.youtube.com/watch?v=l_ms5s1uKRg[/video]
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

I dag var det 1 demodag hos Monsterbike i Drammen og der var mye snadder ( egentligen ikke for meg men for andre) men det viste seg at MV Augusta ikke kom med noen sykler :( men egentligen like greit siden jeg bare rakk 1½ test för jeg måtte dra hjem.

JEg var tidlig ute, må være det hvis en skal kjøre de populære syklene :D så jeg steg inn der sånn ca 9.45 og de var i fullgange med å sette ting opp, men siden jeg er "kjent" der og en god kunde så fikk jeg ta en tur med Tuono V4 1100 RR uten registrering mens de satte det opp, nå er den i stort det samme som den Tuono V4 1100 Factory jeg prøvde der forrige høsten, her er den videon

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Wmdwzla_V7A[/video]

så det var ikke de store overraskelsene, og den er ikke mye annerledes en min egen Tuono utover bedre mellomregister og 5hk på topp.

Tilbake fra den turen så stod RSV4 eller ZX10R på liste men ZX10R var ute og RSV4 hadde ikke skilt, og var ute den og, faen skulle dagen bli en bomtur????

Tenkte jeg kan teste Africa Twin, så diskuterte litt frem og tilbake om automat eller ikke, mens dette skjedde ble det ordner skilt til RSV4 \:D/
Oh gud for en nydelig sykkel det er

[img]https://farm2.staticflickr.com/1672/258 ... 6952_z.jpg[/img]

Så etter litt fikling av personalet for å få på skiltet svingte jeg leggen over besten :twisted: dog så er dette den første RR sykkelen jeg kjører "på alvor" og jeg var ikke helt forberedt på hvor høyt opp fotpinnene sitter :redface føltes som jeg ikke skulle få opp begge føtterne :( men det ga seg. De neste 15 minuttene føltes veldig ukomfortable, rent ergonomiskt, men etter det så tenkte jeg ikke noe på det og da var det som om jeg alltid hatt en RSV4 :)
Med 201hk på topp er dette en sykkel for bane og ikke vei, jeg klarte ikke å komme over 4 gir tross bruk av motorvei med aktpågivende kjøring, ca 5000 rpm i 4gir ved 13X km/h.... har jeg blitt fortalt :redface

Når den kjedelige biten var avklart og jeg svingte av til Hanekleiva, så kom jeg ikke ur 2 gir, ikke så rart då det er mange svinger \:D/ men for en sykkel, nå har denne og Tuono samme ramme men litt forskjell i vinkel på forhjulet og selfølig clip-ons, men den kjørte som på skinner gjennom svingene og en sitter nermere marken eller det føles iaf sånn og det ble mer naturlig med bevegelse for å flytte seg rundt å sykkelen.

Hvis jeg hadde kronasjene og anledning for en banesykkel :-# men for normal bruk og den kjøring jeg gjør så blir det definitiv ikke en RR.

Her er videon fra test turen idag

[video]https://www.youtube.com/watch?v=0YJ-VjK3ksA[/video]

Vel tilbake på min Tuono kan jeg bare si det er deilig å prøve sykler som er i topp i sine segment og føle at nei jeg trenger ikke bytte den jeg har er helt underbar \:D/
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Jeg måtte i en begravelse på fredagen denne uke i sør Sverige og tenkte det blir en perfekt anledning å se hvis jeg klarer ca 700km på Tuonoen på en dag uten plager, i stort motorvei men likvevell en god indikasjon for en eventuell langtur på sykkelen.

Torsdagen ble litt i overkant "dramatisk"

Ble klar på jobben ca 14 og stod i garasjen til jobben klar for avreise 14.30
Bilde
Bare å svinge innom bensinstasjon å fylle opp så jeg så lang på vei som mulig før refill. Greit tempo når ein vel kommer ut Oslo og vrir på litt langs E6. Kjedelig men raskeste måten å få kjørt seg til sør Sverige på. 1 Stopp Tabumshede ca 16 mil blir pisse pause og refuel. Regner med mye regn over Gøteborg så telefon i lommen og så kjører vi. Flott vær å levelig temperatur. Rett nord før Gøteborg møter jeg regnet og temperatur går fra ok till arktisk, ikke mye sikt med all vann sprut fra bilene jeg passerer. Dog så kommer jeg meg gjennom regnet rimelig kjappt men temperaturen forblir aktisk og på topp av det treffer jeg rushen i Gøteborg :( mye tapt tid der. Neste stopp blir Kungsbacka hvor jeg finner ut at mor og hennes samboer som jeg skal spise sammen med i varberg er rett bak meg. Ut på E6 hvor jeg faktisk kjør på E6 rett bak dem og de legger seg på hjul i bilen sin till Varberg. Været går nå frå grå og små regn till flott kveld sol og igjen hyggelig temperatur. Etter en bit mat, hamburger, sier vi ha det og ses imorgen. Finner ut at 135kmt er en tålig fart over lengervtid mtp vind mot kroppen så resten av Halland passerat på kort tid, 1 time eller noe. Passerer Hallandsåsen og setter målet mot Ängelholm for neste refuel og pisse pause. Det er her det skjer som ikke skall skje. Er i stort på avkjørsel til Ängelholm når den røde urgent service lampen tenner. Oh fuck. Raskt stopp på lempeligere sted, en bensinstasjon. Skru av tenning og finn ut koden til service meny og se om det står noe. [THUMBS DOWN SIGN] står ikke noe lesbart og lampe lyser fortsatt så veihjelp it is
Bilde

Sykkel ble levert til merke verksted i Helsingborg på morgenen av veihjelp og kl 16, rett når de går hjem for dagen, ringte de fra verkstedet og fortalte de lest av feilkodene men ikke fått anledning å feilsøke mer en det. Feilkodene indikerer det er avgasspjället/ekshostspjeldet. Det skall nå finne ut hva som er feilet i neste uke.

Lørdagen ble det hjemreise på forsikringsblaget og det betyr billigstmulig kollektivtransport, så buss fra Malmø til Oslo (litt over 7 timer) tog hjem, ca 1 time men selvfølig var det buss for tog siste biten så ca 30 min sein hjem.



mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av AJ »

Varsellamper i cockpit som tennes er sjelden gode nyheter... :sk?
Husker ikke om lamper begynte å lyse, men merket godt at italieneren jeg hadde fikk problemer da ene coilen gikk føyken.
En stor V2 motor som tenner på bare en sylinder funker ikke spesielt bra, fant jeg fort ut... Dermed var redningsbil neste.

Måtte ha hjelp av NAF Viking to ganger med Guzzi'en. Andre gangen burde vært unngått siden det kun var den ene batterikabelen som hadde vibrert løs... Det burde jeg funnet ut og fikset.

Er rart med, men det er noe med disse italienske syklene... :-k .
Mye karakter og det vi kan kalle 'sjel', men alt er ikke like festlig når karaktertrekkene blir litt vel dominerende og fargerike...

Satser på at det ikke er noe storgalt med Tuono'en. Men kjipt å måtte forlate sykkelen så langt hjemmefra...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Ja er nok ikke den rare tingen da motoren hørtes fin ut og regner med at det går på garanti.
Må se på hvordan den kan bli levert til meg, men det må jeg ta med forsikringsselskapet.
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

En liten men ikke obetydlig oppdatering. Tuono er fikset og det på garanti. Nå er bare problemet at den står i Helsingborg :( må ta en runde med forhandler om garanti dekker transport hjem av sykkelen

mispelled with autocorrect
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37921
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av AJ »

Bra!
Hyggelig å registrere at Piaggio er blitt bedre på reklamsjoner og garantier enn hva tilfellet var for bare noen få år siden.
Erfarte det samme med Stelvio'en jeg hadde.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Re: Hakhaps blogg - annet som skjer

Legg inn av hakhap »

Ser på hvordan de forskjellige RSV4 bellypan ville se ut på Tuonoen i photoshop

Factory Works (RSV4 for Racing team)
Bilde

Factory
Bilde

RF
Bilde
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Svar