Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ojda »

Dear, dear. Detta var mye kluss på en tur :O
Men jaggu var den godt timet den NAF-innmeldingen :thumleft
Lykke til, og håper du får med deg Stelvioen hjemtil en Norsk vår :prop:
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av simpson »

L-NA skrev:. Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..??? :redface
Det var jo ergelig. Men du skulle ha kjøpt den "andre" Italieneren vi snakket om sist i messa vet du, den med sylinderene etter hverandre :P :p .
Håper du kommer deg videre, men det er snø når du kommer til Kristiasand.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av L-NA »

simpson skrev:
L-NA skrev:. Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..??? :redface
Det var jo ergelig. Men du skulle ha kjøpt den "andre" Italieneren vi snakket om sist i messa vet du, den med sylinderene etter hverandre :P :p .
Håper du kommer deg videre, men det er snø når du kommer til Kristiasand.
Da hadde jeg ikke fått varmet Venstre hånda :-)
Regner med at Sykkelen blir sendt til et merke verksted, og jeg selv flyr hjem. Skal på Jobb Mandag....

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av simpson »

Ok, da kan du ikke vente skjønner jeg.
Men dette var jo kjedelig. Først baggasaje, så dårlig vær og til slutt streika sykkelen.
Var ikke meningen du skulle få den hjem denne gangen.
Uansett blir det ihverfall ikke snø når du prøver igjen neste gang da.
Og så får trøste deg med at det er varmere dit du skal på jobb ihverfall :-)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av jhn »

Fotoboksvarsling! Det er ikke bare i Norge vi har merkelige lover og høye bøtesatser.
"Har du GPS-navigasjon med fotoboksvarsler risikerer du 11.300 kroner i bot i Frankrike."
"- I Sveits er det totalforbud mot å importere GPS med fotoboksvarsler. Blir du stoppet i en kontroll og politi eller tollere oppdager den, blir den inndratt og du blir tatt for smugling"

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Kawasaki »

L-NA skrev:Så inntil - en time før Lyon gikk turen (etter forholdene) greit. Til jeg skulle fylle bensin, og Stelvio'n ikke ville mer :[-( . Det ville simpelthen ikke starte. Heldigvis meldte jeg meg inn og betalte NAF MC på nettet, før jeg kjørte fra Spania, så denne hadde vert aktiv i 5 timer før Stelvio'n stoppet :-)å . Nå sitter jeg på et Hotellrom nede i Saulce 100 km S for Lyon, og venter på NAF skal bestemme seg for hva de vil gjøre med meg og sykkelen.....noen som trenger en billig Stelvio på Spanske skilter..??? :redface
Sikkert noen her på forumet som bør kjøpe den som delesykkel :knegg

Det var da som fan,å få sånne problemer midtveis hjem. Og sannsynligvis er det en bagatell,elektrisk. Har de ikke et MC-verksted der nede som kan hjelpe deg i full fart? Jævlig irriterende når sånt skjer,langt fra ens egen garasje og verktøy. Ikke lett å leite feil etter veien. Been there,done that.(og jeg skulle også reise ombord på jobb 3 dager senere)

Krysser fingrene for deg.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Intruder »

Leste litt i opplysningene om kånå di,hu er heldig som har to kjernekarer som deg ...og Intruderen !!

:m :rose :mc7
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av tagesk »

Bilde

Passo San Boldo, i Italia.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Relax »

tagesk skrev:Bilde

Passo San Boldo, i Italia.

[TaSK]
WOW!!!

Notert!!

:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Andreas »

Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestillt :prf Vi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.

Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør :P :p

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37886
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av AJ »

Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestillt :prf Vi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.

Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør :P :p
Se der, ja! Omtrent det samme som oss, dette: Oslo - Kiel noen dager senere enn dere og retur 8. august. Ikkeno' autozug på vei til Italia slik at vi får opplevd Tyskland på turen nedover, mens vi hopper på toget på hjemreisen fra München til Berlin.
Tror det skal bli en bra kombinasjon. Gleder oss!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av Relax »

Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestillt :prf Vi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.

Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør :P :p
Kona og jeg ( 2 på) har gjort dette noen ganger, og vi velger "B" veier nedover, " Bundesstrasse " . Dette for å unngå kjedelige motorveier, og heller kjøre koselige veier som gå innom en by i ny og ned, noe tette steder og har dermed mer trivelige kaffe/ konditori/ restauranter enn standard motorvei plasser. Fartsgrensen er 90-10 eller noe, og de veiene går ofte litt mer rett sydver enn motorveiene , så vi synes det går forholdvis kjapt også. Normalt da er vi i Nurnberg/ Augsburg/ Strasbourg området på kvelden og når alpene før lunsj neste dag;)
Det mest vesentlige, for uten sikkerheten, er å gjøre passasjeren fornøyd;) Det er på den måten man får flere turer! ;) Så, lytt til henne!!
"Do the right thing"

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av TBI81 »

Hva skal man egentlig med sånn fotoboksvarsler på sykkel? :scratch Noen som har fått regning fra utlandet på slike 'toveis fotobokser'? Ser at det er skummelt om man blir stoppet med en sånn, men trenger man det egentlig? Jeg har i alle fall ikke mottatt noen regninger fra Frankrike/Italia selv om jeg vet de har endel bilder av meg :knegg

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av ole m. »

Andreas skrev:Da var Oslo - Kiel tur/retur for sommeren bestillt :prf Vi gleder oss masse her hjemme nå til å dra på MC-tur til litt varmere strøk. Båten går fra Oslo den 23.juli og returen fra Kiel går den 3.august. Så vi har 10 hele dager på å bruke nedi europa.

Siden kvinnfolket aldri har vært i Tyskland og jeg har kun mellomlandet et par ganger og vært på flyplasshotell der, så har vi bestemt oss for å droppe Autozug, for så å istedet kjøre Tyskland nedover mot alpene. Er jo noe info om flatlands Tyskland her i tråden også, men er det noen som har noen gode tips til hvor det kan være fint å dra når man kjører av ferja i Kiel? Eneste vi vet er at vi skal kjøre ca. rett sør :P :p
Det er mye fint å se i Tyskland, ta dere god tid nedover. Et tips er å kjøre det som kalles "der Romantischen Straße", da får dere sett mye av det fine Tyskland har å by på. Les mer her: http://www.romantischestrasse.de/index.php?id=156&L=0" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg liker ikke å kjøre for lange strekk om gangen, foretrekker å parkere sykkelen forholdsvis tidelig, gjerne ikke senere enn kl 18. For meg skal det være ferie og opplevelse, og jeg vil gjerne se og oppleve landene annet enn fra sykkelsetet. Og jeg blir gjerne en dag ekstra på steder jeg liker meg, hvor det blir en pause fra kjøringen.

God tur! :-)

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Brukeravatar
guzzi Trøndelag
Innlegg: 41
Registrert: 19 jul 2012, 23:48
Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio NTX 2015 mod.
Sted: Røra, Inderøy kommune

Re: Tråden om den store Europa-turen - med gode råd og tips!

Legg inn av guzzi Trøndelag »

Her er en av plassene vi skal besøke på den store europaturen i sommer. Como sjøen i Italia, her hvor Moto Guzzi fabrikken ligger.
Ser bra ut ikke sant AJ ?

Beautiful Lake Como in Italy
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2015 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
2015 Moto Guzzi Norge GT 8V 1200
1977 Moto Guzzi 850 T3 California

Svar