Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Lurer på hvordan jeg skal få den hjem da
Hadde egentlig planer om varebil men det visste seg at han som jeg trodde hadde ramper ikke hadde det alikevel... Henger er jo samme problemet med mindre man har en henger med tipp, det har ikke jeg...
Var jo som sagt inkludert gratis vinterlagring men jeg liker å ha ting i nærheten, om jeg plutselig finner ut at jeg vil ta meg en tur. Veiene her er jo bare lenge før fjellovergangen er, da er det kjipt at sykkelen står 30 mil unna....
Forresten, jeg så på de bildene på mc24.no at det er kjedebeskytter på, noe jeg ikke så på sykkelen når den sto utstillt.
Er dette noe jeg kan klage på? Burde jeg få det med i prisen siden det tydeligvis har vert montert?
Hva mener dere?
Hadde egentlig planer om varebil men det visste seg at han som jeg trodde hadde ramper ikke hadde det alikevel... Henger er jo samme problemet med mindre man har en henger med tipp, det har ikke jeg...
Var jo som sagt inkludert gratis vinterlagring men jeg liker å ha ting i nærheten, om jeg plutselig finner ut at jeg vil ta meg en tur. Veiene her er jo bare lenge før fjellovergangen er, da er det kjipt at sykkelen står 30 mil unna....
Forresten, jeg så på de bildene på mc24.no at det er kjedebeskytter på, noe jeg ikke så på sykkelen når den sto utstillt.
Er dette noe jeg kan klage på? Burde jeg få det med i prisen siden det tydeligvis har vert montert?
Hva mener dere?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Det går greit å bruke en bit av en treplanke i dimensjon 2" X 8" som rampe for å trille sykkern inn i varebilen Kapp den så lang som varerommet på bilen (ca 2,5-3 m) , da blir den passelig lang/bratt.
NB: Trill sykkern inn, IKKE kjør
NB: Trill sykkern inn, IKKE kjør
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
he he heArcticTiger skrev: NB: Trill sykkern inn, IKKE kjør
men tar man en eller to planker? Tenker det er lettere at det blir ubalanse når sykkelen kommer høyere opp enn deg selv i motsetning til at man har to planker så man kan gå ved siden av sykkelen opp...?
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Hvis dere er to personer, så går det fint hvis en triller og en går bak og skyver og støtter den sideveis. Burde ikke være nødvendig med to planker. Men det er jo bare å ta med to for sikkerhets skyld!
En vanlig varebil som feks VW Transporter er ikke så høy bak, så det bruker å gå greit å gå ved siden av å trille.
En vanlig varebil som feks VW Transporter er ikke så høy bak, så det bruker å gå greit å gå ved siden av å trille.
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Har tittet på en del bilder av Vstrom på nettet nå. Den plast kjedebeskytteren ser ut som å være standard og følger med alle nye sykler.gorbys skrev:
Forresten, jeg så på de bildene på mc24.no at det er kjedebeskytter på, noe jeg ikke så på sykkelen når den sto utstillt.
Er dette noe jeg kan klage på? Burde jeg få det med i prisen siden det tydeligvis har vert montert?
Hva mener dere?
Kan være at dem har tatt den av på service og rett å slett glemt å sette den på.
Jeg hadde ringt å hørt ihverfall.
Og vil du ha bling bling så kan du kjøpe denne:
Denne får du kjøpt her:
http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... 4-aluminum
PS:Gratulerer så mye med ny sykkel
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Se der ja! mye snasent på den siden der ja :)
Vet touratech og har kjedebeskytter og "skidplate" i Aluminium i tillegg til mye annet barskt tilbehør så det er vel ingen krise om ikke jeg får med.
Har funnet et par varebiler til leie i nærheten så jeg lurer på om ikke jeg stikker østover neste helg kanskje å henter den
Vet touratech og har kjedebeskytter og "skidplate" i Aluminium i tillegg til mye annet barskt tilbehør så det er vel ingen krise om ikke jeg får med.
Har funnet et par varebiler til leie i nærheten så jeg lurer på om ikke jeg stikker østover neste helg kanskje å henter den
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Tatt av forgasserene idag for å sjekke diameter på o-ringene til de gummiinnsugsmansjettrørgreiene ...
Var noe rester av flytende pakning på et par av de, o-ringene var nå knallharde, så det et bytte er vel på overtid...
Liker å ha litt orden på ting og tang :-)
Så da blir nye o-ringer bestillt, pluss o-ring sett til forgasserene. Så får vi håpe den blir litt enklere å ha med å gjøre når forgasserene er overhalt
Var noe rester av flytende pakning på et par av de, o-ringene var nå knallharde, så det et bytte er vel på overtid...
Liker å ha litt orden på ting og tang :-)
Så da blir nye o-ringer bestillt, pluss o-ring sett til forgasserene. Så får vi håpe den blir litt enklere å ha med å gjøre når forgasserene er overhalt
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 6976
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Ta med membraner til forgasserne i samme bestillinga, hvis de er like gamle som o-ringene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Kjellrf
- Innlegg: 1600
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Noen gamle GS'er hadde også dårlige flottørnåler. Rens de, og sjekk at de funker som de skal.
Ellers er jeg ikke glad i de små kone "power"-filtrene, sto sånne på Kawa'n da jeg kjøpte den. De var snurpa isammen, tydeligvis slapp de ikke igjennom nok luft. Men nå kjøres ofte en Kawa litt råere enn en Suki....
Byttet de kjapt mot KN's ovale filter. Har ikke hatt mer problem med det, på 20 år :)
Ellers er jeg ikke glad i de små kone "power"-filtrene, sto sånne på Kawa'n da jeg kjøpte den. De var snurpa isammen, tydeligvis slapp de ikke igjennom nok luft. Men nå kjøres ofte en Kawa litt råere enn en Suki....
Byttet de kjapt mot KN's ovale filter. Har ikke hatt mer problem med det, på 20 år :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Ja jeg røsker ikke ifra hverandre forgasserene uten å gå igjennom alt, noe annet er nå bare idioti og latskap.
Funker fint disse filterene, er ikke antydning til astmatiske tendenser. Må ha vert noe jalla filter du har fått da, eller de har kanskje ikke blitt rensket på lenge Holder ikke akkurat tilbake på denne, er jo nesten umulig det med den lyden som er av dette spetakkelet
Funker fint disse filterene, er ikke antydning til astmatiske tendenser. Må ha vert noe jalla filter du har fått da, eller de har kanskje ikke blitt rensket på lenge Holder ikke akkurat tilbake på denne, er jo nesten umulig det med den lyden som er av dette spetakkelet
-
- Innlegg: 7599
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Hadde 2 slike filtere på XL 600r (2 gassere-1 cyl) det holdt bare til ca 4500rpm..da slo astmaen inn...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
ouch! :-)mekkern skrev:Hadde 2 slike filtere på XL 600r (2 gassere-1 cyl) det holdt bare til ca 4500rpm..da slo astmaen inn...
-
- Innlegg: 7599
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
gikk over til ram-air skumfiltre og økte dysene ennå mer..
kompis sleit med en kawazaki sr 650 med "podfiltre" også..gidder ikke prøve dem på suki gs 450 engang...de er best på mopeder...
kompis sleit med en kawazaki sr 650 med "podfiltre" også..gidder ikke prøve dem på suki gs 450 engang...de er best på mopeder...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
MEN! Har dere som sliter med podfiltere dyset om gasserene eller? Visst ikke så er det vel ikke så rart det blir trøbbel, blir jo for mager blanding da.... :/
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
-
- Innlegg: 7599
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?
Problemet er jo at blandingen blir for FET når turtallet øker, for de slipper gjennom MINDRE luft på mange modeller.gorbys skrev:MEN! Har dere som sliter med podfiltere dyset om gasserene eller? Visst ikke så er det vel ikke så rart det blir trøbbel, blir jo for mager blanding da.... :/
Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Ellers er enkelte modeller ømfindtlige med lengden mellom filter og forgasser og liker ikke filteret rett på.
enkelte av podfilterne kan man jo se tvæsj igjennom men de slipper likevel ikke mere luft gjennom enn orginalt.
på en suzuki gs 750 er luftfiltersystemet så restriktivt at motoren ikke greier mer enn 4000rpm hvis en åpner siden på luftfilterkassen..så disse motorene funker nok greit med slike filtere med en lett oppdysing.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后