Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

Lurer på hvordan jeg skal få den hjem da :-k
Hadde egentlig planer om varebil men det visste seg at han som jeg trodde hadde ramper ikke hadde det alikevel... Henger er jo samme problemet med mindre man har en henger med tipp, det har ikke jeg...
Var jo som sagt inkludert gratis vinterlagring men jeg liker å ha ting i nærheten, om jeg plutselig finner ut at jeg vil ta meg en tur. Veiene her er jo bare lenge før fjellovergangen er, da er det kjipt at sykkelen står 30 mil unna....

Forresten, jeg så på de bildene på mc24.no at det er kjedebeskytter på, noe jeg ikke så på sykkelen når den sto utstillt.
Er dette noe jeg kan klage på? Burde jeg få det med i prisen siden det tydeligvis har vert montert?
Hva mener dere?

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av ArcticTiger »

Det går greit å bruke en bit av en treplanke i dimensjon 2" X 8" som rampe for å trille sykkern inn i varebilen :thumleft Kapp den så lang som varerommet på bilen (ca 2,5-3 m) , da blir den passelig lang/bratt.

NB: Trill sykkern inn, IKKE kjør =;

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

ArcticTiger skrev: NB: Trill sykkern inn, IKKE kjør =;
he he he :knegg

men tar man en eller to planker? Tenker det er lettere at det blir ubalanse når sykkelen kommer høyere opp enn deg selv i motsetning til at man har to planker så man kan gå ved siden av sykkelen opp...? :scratch

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av ArcticTiger »

Hvis dere er to personer, så går det fint hvis en triller og en går bak og skyver og støtter den sideveis. Burde ikke være nødvendig med to planker. Men det er jo bare å ta med to for sikkerhets skyld!
En vanlig varebil som feks VW Transporter er ikke så høy bak, så det bruker å gå greit å gå ved siden av å trille.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av EasyRider »

gorbys skrev:
Forresten, jeg så på de bildene på mc24.no at det er kjedebeskytter på, noe jeg ikke så på sykkelen når den sto utstillt.
Er dette noe jeg kan klage på? Burde jeg få det med i prisen siden det tydeligvis har vert montert?
Hva mener dere?
Har tittet på en del bilder av Vstrom på nettet nå. Den plast kjedebeskytteren ser ut som å være standard og følger med alle nye sykler.
Kan være at dem har tatt den av på service og rett å slett glemt å sette den på.

Jeg hadde ringt å hørt ihverfall.

Og vil du ha bling bling :mrgreen så kan du kjøpe denne:

Bilde Bilde

Denne får du kjøpt her:
http://www.twistedthrottle.com/sw-motec ... 4-aluminum

PS:Gratulerer så mye med ny sykkel :bananas :D
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

Se der ja! mye snasent på den siden der ja :)

Vet touratech og har kjedebeskytter og "skidplate" i Aluminium i tillegg til mye annet barskt tilbehør så det er vel ingen krise om ikke jeg får med.

Har funnet et par varebiler til leie i nærheten så jeg lurer på om ikke jeg stikker østover neste helg kanskje å henter den :banansplit

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

Tatt av forgasserene idag for å sjekke diameter på o-ringene til de gummiinnsugsmansjettrørgreiene :redface ...
Bilde

Var noe rester av flytende pakning på et par av de, o-ringene var nå knallharde, så det et bytte er vel på overtid...
Bilde

Liker å ha litt orden på ting og tang :-)
Bilde

Så da blir nye o-ringer bestillt, pluss o-ring sett til forgasserene. Så får vi håpe den blir litt enklere å ha med å gjøre når forgasserene er overhalt

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6976
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av Jompa »

Ta med membraner til forgasserne i samme bestillinga, hvis de er like gamle som o-ringene.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av Kjellrf »

Noen gamle GS'er hadde også dårlige flottørnåler. Rens de, og sjekk at de funker som de skal.
Ellers er jeg ikke glad i de små kone "power"-filtrene, sto sånne på Kawa'n da jeg kjøpte den. De var snurpa isammen, tydeligvis slapp de ikke igjennom nok luft. Men nå kjøres ofte en Kawa litt råere enn en Suki....

Byttet de kjapt mot KN's ovale filter. Har ikke hatt mer problem med det, på 20 år :)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

Ja jeg røsker ikke ifra hverandre forgasserene uten å gå igjennom alt, noe annet er nå bare idioti og latskap.

Funker fint disse filterene, er ikke antydning til astmatiske tendenser. Må ha vert noe jalla filter du har fått da, eller de har kanskje ikke blitt rensket på lenge :-k Holder ikke akkurat tilbake på denne, er jo nesten umulig det med den lyden som er av dette spetakkelet :twisted

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av mekkern »

Hadde 2 slike filtere på XL 600r (2 gassere-1 cyl) det holdt bare til ca 4500rpm..da slo astmaen inn... :doh
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

mekkern skrev:Hadde 2 slike filtere på XL 600r (2 gassere-1 cyl) det holdt bare til ca 4500rpm..da slo astmaen inn... :doh
ouch! :-)

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av mekkern »

gikk over til ram-air skumfiltre og økte dysene ennå mer.. :mc1

kompis sleit med en kawazaki sr 650 med "podfiltre" også..gidder ikke prøve dem på suki gs 450 engang...de er best på mopeder...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av gorbys »

MEN! Har dere som sliter med podfiltere dyset om gasserene eller? Visst ikke så er det vel ikke så rart det blir trøbbel, blir jo for mager blanding da.... :/

Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2

mekkern
Innlegg: 7599
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Min 1978 GS750E og snart en V-strom?

Legg inn av mekkern »

gorbys skrev:MEN! Har dere som sliter med podfiltere dyset om gasserene eller? Visst ikke så er det vel ikke så rart det blir trøbbel, blir jo for mager blanding da.... :/

Sent from my HTC Vision using Tapatalk 2
Problemet er jo at blandingen blir for FET når turtallet øker, for de slipper gjennom MINDRE luft på mange modeller.

Ellers er enkelte modeller ømfindtlige med lengden mellom filter og forgasser og liker ikke filteret rett på.

enkelte av podfilterne kan man jo se tvæsj igjennom men de slipper likevel ikke mere luft gjennom enn orginalt.

på en suzuki gs 750 er luftfiltersystemet så restriktivt at motoren ikke greier mer enn 4000rpm hvis en åpner siden på luftfilterkassen..så disse motorene funker nok greit med slike filtere med en lett oppdysing.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Svar