MLeikarnes's MC blogg - Suzuki DR350S

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av ArcticTiger »

Takk for at du deler alle de herlige bildene fra verksted og turer, og fra din gode oppvekst! All honnør til dine foreldre som ga deg slik en sunn og god barndom og inspirasjon :thumleft :D
Det er forferdelig at et nabolag skal bry seg og stikke kjepper i hjula for ungdom med sunne interesser, kanskje lensmannen hadde vært mer fornøyd hvis du sto nede i bygdebyen og røyka hasj :scratch

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

ArcticTiger skrev:Takk for at du deler alle de herlige bildene fra verksted og turer, og fra din gode oppvekst! All honnør til dine foreldre som ga deg slik en sunn og god barndom og inspirasjon :thumleft :D
Det er forferdelig at et nabolag skal bry seg og stikke kjepper i hjula for ungdom med sunne interesser, kanskje lensmannen hadde vært mer fornøyd hvis du sto nede i bygdebyen og røyka hasj :scratch
Takker! Jeg vil også gi all honnør til mamma og pappa! Jeg har som sagt kjørt/sottet på mer i motorsykkel enn i bil/annen transport i hele mitt 20 år gamle liv, dette hadde ikke vært mulig uten pappa! Han brenner virkelig for motorsykkel!
Jeg kan vel ikke akkurat si at jeg kjørte så mye mindre etter at lensmannen sa strengt ifra... Vi flyttet oss bare borti "lia",lunneplassen vår borte ved et vann en kilometer fra lensmannens hus! Jeg brukte jo alltid hjelm da jeg kjørte, burde være greit for apekatten det! Jeg skadet meg mens vi trente borti grustaket, men jeg kjørte ikke sykkel da dette skjedde. Skulle hoppe over en liten haug til fots, ned bak ett tre, og bak treet sto det en gammel rotten trestump, denne hadde såklart en del rottne spisser stikkende opp... Jeg spiddet så og si låret mitt, gjorde veeldig veeeldig vondt, blacket ut en stund! Men jeg tenkte ikke på hva som hadde skjedd egentlig, tok over sykkelen fra pappa, kjørte 500 meter bort i bilen, inn i bilen med sykkelen og satte meg ned i bilen og ventet på at pappa skulle gå tilbake, det verket jo litt i foten... Da jeg kom hjem og skulle skifte klær, så pappa at det var et stort hull i låret... Vi dro rett på legevakta, de tok ut en 5 cm lang, 2,5 cm tykk rotten trebit ut fra foten, diverse steiner, røsslyng... Har trebiten liggende hjemme en plass. Jeg ble sendt på sykehus for operasjon og igjensying, ble liggende 2 uker på sykehuset etter dette. Jeg har en teori om at de pumpet i meg så mye bedøvelse i den foten at det er det som gjør at den foten er litt kortere.... haha....

sent from my Samsung Galaxy Tab2 using Tapatalk 2
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av dag-zzr »

MLeikarnes skrev:
Takker! Jeg vil også gi all honnør til mamma og pappa!
virker som de har gjort en god jobb med deg :scratch
:rose :rose

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Tenkte jeg skulle prøve å få opp noen bilder fra treningsturen min før Krystall Rally 2013!
Disse bildene er bare screencaps fra GoPro kameraet, me kvaliteten er ikke så aller verst likevel syns jeg!
Jeg har heller ingen aning om detvil virke å laste opp via tapatalk... bruker jo vanligvis photobucket, men photobucket er tungt å laste med det veeldig trege nettet på båten! Har jo klart å bruke opp mobilnettet mitt for denne måneden, må vente til mars begynner for påfyll. Skal se om jeg ikke får redigert videoen og hevet den opp på youtube 1. Mars dersom vi enda har mobildekning... det ryktes om at vi skal ut på jobb til neste helg, men hvem vet? (Ingen!)

sent from my Samsung Galaxy Tab2 using Tapatalk 2
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: På jobb! Far Saga

Legg inn av MLeikarnes »

Da er man på jobb! Er bare 3 uker til man er tilbake hjemme med motorsyklene (har jo vært her i en uke allerede!) Det er litt kjedelig å sitte her uten kraftig nok nett til å laste opp bilder, leseforumet på en fornuftig måte :mad: Har også brukt opp 3G nettet på telefonen, og får ikke påfyll før månedsskifte :(

Tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av været i Haugesund, vi ligger her nede med båten og venter på jobb.
Bilde
Bilde
Litt av min jobb (maskinlærling) går ut på å gjøre det som trengs... jeg gjør mye rart, dreier hylser til samlestokken på en av våre Bergen Diesel motorer, 15mm hull og 8mm bolter...
Rolls Royce Bergen Diesel spare parts (by me)
Bilde
Bilde
Bilde
Vi har forøvrig to Bergen Diesel BRM-9 hver på 6120 hk, vi har også 2 stk. Caterpillar 3412 V12 på 730 hk hver.
Bilde
Akkurat nå driver jeg på og lager en draintank for arbeidsluften, da varmen i maskin gjør at luften på arbeidslufttanken kondenserer og produserer mye vann som kommer igjen i rørene rundt om på båten. Jeg skal lage en tank som skal stå på det nederste uttaket og samle opp vann.


Edit: Ser at bildene kommer dobbelt opp, men finner ikke ut hvordan jeg får de vekk såå...

Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av 650spleisn »

Hei MLeikarnes
Sitter her å lurer på hvilken båt du jobber på. (Mulig det står annet sted i loggen din, men at jeg har oversett det)
Kan det være F.Star? Med 2 stk 9-sylindrede hovedmotorer ombord?
Kanskje en av dine sjefer er fra Moss?
Hvis alt dette stemmer så var jeg på DocMap-kurs sammen med Mossingen for en kort stund siden.
Isåfall så må du hilse ham fra Arild fra Fredrikstad.
Selv er jeg ombord på F.Serenade som 1.maskinist.
Må si jeg er mektig imponert over din blogg og prosjektene som du og din far jobber med.
Utrolig morsomt å lese om.

Håper på fortsettelse ;-)

650spleisn
Innlegg: 92
Registrert: 19 des 2010, 22:05
Motorsykkelen din: Honda CBF1000-06, 3 stk. Yamaha veteran
Sted: Østfold

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av 650spleisn »

Neinei.......
Jeg mente F.Saga.
F.Star er vel i Brasil så vidt jeg vet.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

650spleisn skrev:Hei MLeikarnes
Sitter her å lurer på hvilken båt du jobber på. (Mulig det står annet sted i loggen din, men at jeg har oversett det)
Kan det være F.Star? Med 2 stk 9-sylindrede hovedmotorer ombord?
Kanskje en av dine sjefer er fra Moss?
Hvis alt dette stemmer så var jeg på DocMap-kurs sammen med Mossingen for en kort stund siden.
Isåfall så må du hilse ham fra Arild fra Fredrikstad.
Selv er jeg ombord på F.Serenade som 1.maskinist.
Må si jeg er mektig imponert over din blogg og prosjektene som du og din far jobber med.
Utrolig morsomt å lese om.

Håper på fortsettelse ;-)
650spleisn skrev:Neinei.......
Jeg mente F.Saga.
F.Star er vel i Brasil så vidt jeg vet.
Heisann 650spleisn!
Det er nok Far Saga ja!
Jeg skal hilse Lars!
Far Serenade ja, jeg har ikke vært ombord på serenade, men på Far Seeker en tur og ett år på Far Scorpion. Kjenner godt til maskineriet ombord på Seeker, og det er vel så og si det samme på Serenade! Far Star er nok i Brasil nå mener jeg ja!
Serenade er jo en veldig grei båt, kjenner en del folk som har vært der, veldig greit oppbygd, men litt mye thrusterstøy i ibbredningen (det var det på seeker!)

Artig at det er flere farstad folk her inne!
Man må ha litt fritidssysler på tiden hjemme, går i mc, ved, foto og mekaniker for kamerater ,ed dårlige biler... Det kommer nok mer bygging når tiden strekker til, har en BMW liggende i deler som venter på oppmerksomhet...
Og mye mye mer bilder når vi får skrudd opp vsat'n til 640kb istedenfor 128... eller 1. Mars når nettet på mobilen er påfylt!



Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Tur til Sørlande høsten 2011

Legg inn av Flattop »

MLeikarnes skrev:Fikk en passlig streng beskjed på Eidsdal-Linge at motorsykkelførere bare måtte finne seg i å stå i kø de også! Tyskerne med bobil påsto vist at en motorsykkel tok like mye plass som en bobil...
Ja han billetøren på denne ferga (ei av dei to) er den eneste som jeg har opplevd har krevd at vi skal stille oss i kø i lag med alle sneglehusene. Fikk også så hjelmen passet der inne. Slapp først inn likevel da.

For de som vet hvem dette er:

Bilde

Bor vi på kysten er det mange ferger, men som sagt dette er den eneste strekningen dette skjer. Den andre ferga som går der har ikke en slik policy.



Merkelig at dette er noe som de reagerer på, spesielt når det er slik at de innfødte har prioritet på ferga og følgelig slipper ombord på ferga uten å stå i vanlig kø.... Forstå det den som vil....
Bilde

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Tur til Sørlande høsten 2011

Legg inn av MLeikarnes »

Flattop skrev:
MLeikarnes skrev:Fikk en passlig streng beskjed på Eidsdal-Linge at motorsykkelførere bare måtte finne seg i å stå i kø de også! Tyskerne med bobil påsto vist at en motorsykkel tok like mye plass som en bobil...
Ja han billetøren på denne ferga (ei av dei to) er den eneste som jeg har opplevd har krevd at vi skal stille oss i kø i lag med alle sneglehusene. Fikk også så hjelmen passet der inne. Slapp først inn likevel da.

For de som vet hvem dette er:

Bilde

Bor vi på kysten er det mange ferger, men som sagt dette er den eneste strekningen dette skjer. Den andre ferga som går der har ikke en slik policy.



Merkelig at dette er noe som de reagerer på, spesielt når det er slik at de innfødte har prioritet på ferga og følgelig slipper ombord på ferga uten å stå i vanlig kø.... Forstå det den som vil....

Var veldig agressiv den fyren der ja...
Han kom nesten løpende bort til meg å lurte på hva i Hel..... jeg drev på med, som kjørt forbi køa...
Jeg sa at det var jo helt vanlig på alle andre ferger jeg hadde tatt, men det var ikke greit for denne matrosen... Noen utenlandske motorsyklister som lå etter meg fulgte jo også etter meg forbi køen, og de fikk også høre det. Må si jeg ble passe irritert av denne mannen, på den typen ferger som går mellom eidsdal linge er det et stort felt på hver side i bauen, hvor det ikke er plass til en bil, men veldig god plass til en motorsykkel!

Jeg også fikk kjøre ombord først etter argumentering og av den grunn at jeg sto foran bilene... Men jeg fikk versågod å aldri noensinne finne på å kjøre forbi køa igjen i følge matrosen...
Jeg kan ikke si at jeg kommer til å stille meg i kø dersom det er mer biler enn at det går med på ferga, men jeg stiller meg i kø dersom det bare er få biler som skal med på ferga.

Men neste gang jeg tar den fergen (i sommer vil jeg tro) skal jeg kjøre forbi køa på trass...... :prop:
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6986
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av Jompa »

Klarer du ikke å skaffe deg en annen maktposisjon, så er fergematros alltids en mulighet.
Selv om du er bortigmot alene på ei stor ferge, skal du parkere på centimetern der hvor du får
beskjed om, æ har lagt merke til det mer enn en gang.

Og så lar de alltid bankkortautomaten ligge igjen på billettkontoret på øverste dekk,
bare sånn at vi som ikke har klippekort skal få trave opp alle trappene.
Og når man endelig finner kontoret, får man kjeft for at man er sen.....
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Jompa skrev:Klarer du ikke å skaffe deg en annen maktposisjon, så er fergematros alltids en mulighet.
Selv om du er bortigmot alene på ei stor ferge, skal du parkere på centimetern der hvor du får
beskjed om, æ har lagt merke til det mer enn en gang.

Og så lar de alltid bankkortautomaten ligge igjen på billettkontoret på øverste dekk,
bare sånn at vi som ikke har klippekort skal få trave opp alle trappene.
Og når man endelig finner kontoret, får man kjeft for at man er sen.....
Det er nok en bra maktposisjon ja! Men jeg vil ikke være matros... haha, jeg liker meg best under dekk!
Fjord 1 har heldigvis fått seg noen nye maskiner de bærer rundt hvor man bare drar kortet uten kode! Dette er helt supert iforhold til å lete etter kontoret...:roll:

Jeg tror noen av fergematrosene er ordensmennesker til punkt og prikke (ikke vondt ment, dersom noen skulle lese dette...) Når jeg kjører bil går fergeturen som regel helt greit, men med mc er det noen få som ikke lar meg suse av ferga først... Har ukependlet over den samme ferga i ett år og da var det noen få som ikke slapp meg av først...

Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Litt mer bilder fra jobb, idagbhar dagen gått i å få løsnet overmalte og vekkrustede bolter, bytte lager i elmotorer og montere aircondition viftemotorer... Tømme en MOB-båt for diesel for å rense tanken for dieseldyr (dieseldyr kan brenne i helv....!)

Montering av viftemotor... umulig plassering, akkurat så langt hendene rekker...:mad:
Bilde

Rustede, malede, drittbolter! :evil:
Bilde

Caterpillar 3412 V12 hjelpemotor!
Bilde

En av kystvernets nye båter!
Bilde



Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: MLeikarnes's MC blogg

Legg inn av MLeikarnes »

Tester ut GoPro kameraet på stav med wi-fi bacpac, ser ut til å virke supert!
Bilde
Bilde

Fint vær i Haugesund!

Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: GoPro bilder fra båten!

Legg inn av MLeikarnes »

Jeg driver og forsker på å bruke wifi bacpac på gopro kameraet, veldig interessangt egentlig!
Litt morsomt å ta bilder fra vinkler man ikke kommer til på vanlige måter! Tror jeg må kjøpe meg enda en stav for å få kameraet enda lengre opp og vekk... :D
Har redigert bildene litt med photoshop på Galaxy Tab'en, enkelt å legge inn bilder og redigere litt med tab'en! Går nesten raskere enn å bruke dataen... :o

Selvportrett i skyggenav solnedgangen
Bilde

Bilde

Bilde


Sent from my Samsung Galaxy Tab with Tapatalk HD
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Svar