Side 1 av 3

Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 09:51
av ZZR-Erling
http://gt-air.shoei-europe.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde


[video]http://vimeo.com/50320689[/video]

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 10:24
av AJ
Endelig en SHOEI med solvisir :prf
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja! :yeyeye
Med svært høy "må-ha" faktor ;-). Det skal innrømmes.

Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 10:30
av ZZR-Erling
AJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir :prf
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja! :yeyeye
Med svært høy "må-ha" faktor ;-). Det skal innrømmes.

Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Jeg skal ha ny i år etter 7 år med Shoei XR1000. Det står mellom GT Air og XR1100. Noen sier XR1100, (som er mitt førstevalg), trekker sjenerende på øynene...sååå...hmmm :-k

XR1100, da må det bli:
Bilde

Dog er jeg litt skeptisk til alle de dingsene på GT Air..slike skaper lett støy.

Forøvrig går det bare i Shoei her..har ei bra rekke i boden :D

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 11:06
av Voodoodoo
Har masse sånne greier på min schuberth hjelm og blei overraska over hvor stor effekt den lille spoilern bak har i stor fart. Fikk litt turbulenswobbel på autobahn og vippa opp spoilern og vips var det borte. Så de dingsene du er redd for erling har nok blitt testa i vindtunnel.


Tapatitalked by me

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 11:19
av KawaKjetil
Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260 :prop:
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.

Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec :thumleft (for de som liker åpningshjelm)

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 11:34
av ZZR-Erling
Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260 :prop:
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.

Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec :thumleft (for de som liker åpningshjelm)
Stor veske? :-k

Glemmer aldri da magnetveska løsna fra min ZZR1200 i 260 på AB...den la seg likså godt over hele instrumentpanelet... :-)å ..altså dratt fremover.

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 11:39
av ojda
Nå fyller Shoei XR1000'n min fire år :rose
Så den kan få være med en sessong eller to til :thumleft
Men når den skal byttes ut blir det enten Shoei air, eller Neotec.
Litt synd Neotec'en ikke har litt mer tiltalende dekor.
Men integrerte solbriller, ja det skal jeg ha :thumleft

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 12:15
av Sigg79
Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 12:48
av Andreas
AJ skrev:Endelig en SHOEI med solvisir :prf
Ser for øvrig veldig snasen ut, ja! :yeyeye
Med svært høy "må-ha" faktor ;-). Det skal innrømmes.

Men satser på karbon-hjelmen fra Premier i hvert fall et år til, tenker jeg...
Jeg har Shoei Neotec med solvisir :vs Den ble lansert i januar i fjor :D

Forøvrig meget imponert over detaljekvaliteten til Shoei! Bla solvisirmekanismen er skikkelig lett å bruke samt låser visiret i trinnløse posisjoner. Ventilasjonen kan justeres i mange settinger, og det er vell den enste hjelmen jeg har brukt hvor faktisk ventilasjonen virker og gjør det jeg justerer den til..

Og lakken på hjelmen overgår til og med mange nye biler og MC`er jeg har sett :thumleft

Eneste negative jeg merket når jeg begynte å bruke den, var at jeg fikk en kald trekk ned i nakken. Dette merker jeg jo bare når jeg kjører uten halswindstopper`n, så det er ikke noe stort problem..

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 13:17
av ZZR-Erling
Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Godt poeng!
Dobbel D-ring er best!

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 14:33
av KawaKjetil
ZZR-Erling skrev:
Bergen skrev:Kom til å tenke på en ting... da jeg hadde K1300S og freste på autobahn i Tyskland med min Schuberth C2 og tankveske opplevde jeg voldsom turbulens i hjelmen da jeg passerte 220 km/t. Dette slo inn på nøyaktig 220... da begynte turbulensen og det ble nesten umulig å se noe i over 260 :prop:
Uten tankveske gikk det helt fint. Fikk nok hodet ned noen ekstra cm så vindstrømmen gikk over hjelmen.

Kjører idag Shoei Neotec etter et mislykket forsøk på C3 (solvisiret gikk åt he*****e). Meget fornøyd med Neotec :thumleft (for de som liker åpningshjelm)
Stor veske? :-k

Glemmer aldri da magnetveska løsna fra min ZZR1200 i 260 på AB...den la seg likså godt over hele instrumentpanelet... :-)å ..altså dratt fremover.
Var den største tankvesken til K1300S ja... ble første og siste gang den var i bruk :D Aldri mer stor tankveske på meg!! Men den var godt stroppet fast, så tror sykkelen hadde lettet før den :-)

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 15:55
av Globe
ZZR-Erling skrev:
Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Godt poeng!
Dobbel D-ring er best!
Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.

Har aldri opplevd noe generende trekk inne i hjelmen.

Skal du montere høyttalere i selve hjelmen må det "bygges opp" litt inne i den da den har dyyyype brønner for dette.


En annen ting jeg har opplevd mange ganger med denne hjelmen...er at solen skinner som oftest inne i den, uavhengig av været og føret "utenfor", men det tror jeg har mest med det at jeg kjører KaWa...egentlig :knegg

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 15:58
av ZZR-Erling
Globe skrev:
ZZR-Erling skrev:
Sigg79 skrev:Husk at GT-air ikke har dobbel D-ring dersom dette er av betydning. Jeg har XR1100 og er veldig fornøyd med den. Har aldri opplevd at det kommer trekk i øynene, men det er generelt veldig god lufting i hjelmen.
Godt poeng!
Dobbel D-ring er best!
Har også XR1100, veldig godt fornøyd med den. Støysvak (bruker plugger og hører musikk så det spiller egentlig ikke så stor rolle, men..), lav vekt, utrolig enkelt å skifte visir og ventilasjonen, ja den er veldig god når du åpner alle sluser. Selv jeg oppnår hjelmsveis med denne når alle ventilatorer står på vidt gap.

Har aldri opplevd noe generende trekk inne i hjelmen.

Skal du montere høyttalere i selve hjelmen må det "bygges opp" litt inne i den da den har dyyyype brønner for dette.


En annen ting jeg har opplevd mange ganger med denne hjelmen...er at solen skinner som oftest inne i den, uavhengig av været og føret "utenfor", men det tror jeg har mest med det at jeg kjører KaWa...egentlig :knegg

Det tror jeg og :vs

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 23:10
av Carpa
Hmm, hva er dobbel d-ring?

Sent from my Galaxy using Tapatalk

Re: Ny Shoei: GT AIR

Lagt inn: 16 jan 2013, 23:13
av Globe
Det er låsemekanismen (hakestroppen) på hjelmen.

Bilde