Foto ?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Hehe :lol Ingen grunn til å angre på sine invisteringer. Hvor mange rundt om sitter ikke med splitter ny MAC å bruker den bare til internett surfing :scratch

Er bare viktig å poengtere at en ikke trenger allverden av utstyr for å kunne ta veldig gode bilder og få gode minner :-)

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Foto ?

Legg inn av Duville »

LordShaft skrev:Hehe :lol Ingen grunn til å angre på sine invisteringer. Hvor mange rundt om sitter ikke med splitter ny MAC å bruker den bare til internett surfing :scratch

Er bare viktig å poengtere at en ikke trenger allverden av utstyr for å kunne ta veldig gode bilder og få gode minner :-)

Ja, hvem har vel bruk for en BMW 1000 med 2 r-er - i Norge! er jo også en nærliggende paralell. :roll
Sist redigert av Duville den 20 jan 2013, 13:20, redigert 1 gang totalt.

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

Duville skrev:
LordShaft skrev:Hehe :lol Ingen grunn til å angre på sine invisteringer. Hvor mange rundt om sitter ikke med splitter ny MAC å bruker den bare til internett surfing :scratch

Er bare viktig å poengtere at en ikke trenger allverden av utstyr for å kunne ta veldig gode bilder og få gode minner :-)

Ja, hvem har vel bruk for en BMW 1000 med 2 r-er - i Norge! er jo en nærliggende paralell. :)

Nu er jo det BMW's fineste produkt, ever...og bare det er jo grunn nok..man skal vel ikke være fornuftig, nei..det skal vi nu nødvendigvis ikke, sier nu jeg.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

knutk skrev:
Bringisen skrev: ...
Jepp , men tenker du på Nikon D800 skal du sjekke nettforumene , er en god del mi mine valgisfornøyde eiere. Men som med alt annet så hører man ofte de som klager :P :p
....
Jeg tenker ikke på D800, jeg har det.
Misfornøyde eigere finnes for alle produkt. Og leter man i "riktig" forum kan det gå riktig så ille.Da hadde jeg sittet i en krok og ventet på Armagedon.

Jeg tilører den store stille gruppen som er godt fornøyd med D800. fabalaktige farger, fabelaktig oppløsning og evne til å hente ut detaljer, samt handtere ekstra lys/mørke parti i bildet.
Ser at enkelte krittiserer dens valg av farvetoner i bildet med hensyn til hvitbalanse. Men de har ikke lest bruksanvisningen. Nikon liker vanligvis litt "kalde" bilder og justerer hvitbalansen deretter. Men man kan gå inn og justere automatikkens valg akkurat som man ønsker, og fremtoningen av bildene blir så varme/kalde som en selv ønsker.

Utover det ønsker jeg ikke å dra i gang en Nikon vs Canon diskusjon. Det finnes andre forum for det.
Kameraet ble nevnt for å illustrere at udertegnede ikke nødvendgvis er så himla fornuftig i mine valg, men lar lysten ta overhånd.

Jeg leker ikke hobby :lol
Det er sant , flott at du er fornøyd, det er jo tross alt det viktigste. :thumleft
Da Nikon kom med sin D800 hadde jeg Canon 7D og ville ha FF , men ikke miste den gode autofokusmodulen i 7D. Da hadde ikke Canon kommet i gang med sin nye 5D MkIII, og 5D MkII var kjent for en relativ treg autofokusmodul. Så dukket den nye 5D MkIII opp med en fantastisk autofokusmodul (bedre enn 7D) hentet fra 1D serien og har en utrolig evne til å hente ut flotte og støyfrie detaljer på svært høye ISO verdier.
Men som du nevner skal vi la vær med en Canon vs Nikon tråd her inne , vi kommer jo uansett aldri til å bli enige :mk
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

ZZR-Erling skrev:
Bringisen skrev:
Bergen skrev:
Bringisen skrev:Her er noen av mine bilder med vann , vann er gøy... :-)
Bilde
]
Flott bilde av Far Saga :thumleft
Takk for det du , jeg venter bare på at selskapet vil kjøpe bildet å henge det i byssa :thumleft
Ja, det der er et flott "snitt"..og har mye energi i seg slik en slik båt har, men ville kanskje dratt ned kontrasten noe, da hadde kanskje den sorte "føyka" oppe i strålen roet seg litt?
Der har du et fabelaktig eksempel på hvorfor jeg har sluttet med å delta i bildediskusjoner og konkurranser. I dette bildet har jeg faktisk gjort det motsatte av hva du liker , jeg har økt kontrasten i bildet nettopp for å få den etter min mening dramatiske kontrasten i toppen av vannsprøytene :P :p
Det jeg mener er at vi ser så mye forskjellig i vår oppfatning av fotografiet at det kan i tilfeller bli umulig å si hva som er penest og mest riktig. Et fotografi lyver ofte og det er jo noe av det fascinerende med fotografiet.
Dette er ikke kritikk for at du kommenterer bildet men bare en pekepinn på hvor forskjellig man kan oppfatte et bilde , og det kan godt hende du har helt rett men for meg som gjerne skal henge det på veggen hjemme , så er det viktigst at det er tiltalende for meg.
Men jeg vil presisere at jeg ikke ønsker at folk skal slutte med å komme med kommentarer altså :vs
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Duville skrev:
LordShaft skrev:Hehe :lol Ingen grunn til å angre på sine invisteringer. Hvor mange rundt om sitter ikke med splitter ny MAC å bruker den bare til internett surfing :scratch

Er bare viktig å poengtere at en ikke trenger allverden av utstyr for å kunne ta veldig gode bilder og få gode minner :-)

Ja, hvem har vel bruk for en BMW 1000 med 2 r-er - i Norge! er jo også en nærliggende paralell. :roll
Hahaha.... det skal sies at jeg også sitter på en Mac, har x antall eple produkt i heimen og kan strengt talt si at jeg har brukt mye penger på unødvendigheter :redface

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

LordShaft skrev:
Duville skrev:
LordShaft skrev:Hehe :lol Ingen grunn til å angre på sine invisteringer. Hvor mange rundt om sitter ikke med splitter ny MAC å bruker den bare til internett surfing :scratch

Er bare viktig å poengtere at en ikke trenger allverden av utstyr for å kunne ta veldig gode bilder og få gode minner :-)

Ja, hvem har vel bruk for en BMW 1000 med 2 r-er - i Norge! er jo også en nærliggende paralell. :roll
Hahaha.... det skal sies at jeg også sitter på en Mac, har x antall eple produkt i heimen og kan strengt talt si at jeg har brukt mye penger på unødvendigheter :redface
Gleder kan ikke måles i penger :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Hvilke programmer bruker dere til å redigere bildene deres?

Jeg bruker Pixelmator til de småjusteringene jeg har behov for (sitter med mac) Har ikke tid eller ork til å sette meg inn i Adobe igjen, brukte det tidlig på 2000 tallet en gang :scratch

ZZR-Erling

Re: Foto ?

Legg inn av ZZR-Erling »

LordShaft skrev:Hvilke programmer bruker dere til å redigere bildene deres?

Jeg bruker Pixelmator til de småjusteringene jeg har behov for (sitter med mac) Har ikke tid eller ork til å sette meg inn i Adobe igjen, brukte det tidlig på 2000 tallet en gang :scratch
Canon EOS Professional.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Foto ?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 03 mar 2015, 17:29, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Foto ?

Legg inn av MLeikarnes »

Bergen skrev:
Bringisen skrev:Her er noen av mine bilder med vann , vann er gøy... :-)
Bilde
]
Flott bilde av Far Saga :thumleft

Flott bilde ja! :thumleft
Akkurat hjemme igjen fra en måned på Far Saga nå!

Bilde
Et lite bilde fra dekket på Far Saga lettere redigert med Instagram (en veldig fin app for fotoglade personer... :D )
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

MLeikarnes skrev:
Bergen skrev:
Bringisen skrev:Her er noen av mine bilder med vann , vann er gøy... :-)
Bilde
]
Flott bilde av Far Saga :thumleft

Flott bilde ja! :thumleft
Akkurat hjemme igjen fra en måned på Far Saga nå!

Bilde
Et lite bilde fra dekket på Far Saga lettere redigert med Instagram (en veldig fin app for fotoglade personer... :D )
Hehe , der ser man. Med Instagram kan man altså få nesten samme selektive dybdeskarphet som man må ha FF kamera og objektiver med blender f1.4. Av og til kan man bli skikkelig irritert på disse nye programmene. Man hadde nok sett bedre forskjell om man hang bildet på veggen i 1,5x1m men tøft bilde var det :thumleft
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Foto ?

Legg inn av Bringisen »

TheBandit skrev:
LordShaft skrev:Hvilke programmer bruker dere til å redigere bildene deres?

Jeg bruker Pixelmator til de småjusteringene jeg har behov for (sitter med mac) Har ikke tid eller ork til å sette meg inn i Adobe igjen, brukte det tidlig på 2000 tallet en gang :scratch
Etter å ha vurdert pris, funksjoner og behov så fant jeg ut at Pixelmator var det rette for meg også. :thumleft

Photoshop-produktene blir for dyre og avanserte for mitt behov.
Nå skal det sies at Photoshop produktene har blitt både bedre og billigere , kjøpte nylig Photoshop Elements 11 til ca 900,- og det er blitt svært likt storebror CS til 11000,-
Ellers er jo Lightroom et flott program , jeg har LR 4 men synes bildestørrelsen i visningsvinduet blir litt lite i standard visning.
Dessuten har Elements litt flere verktøy.
Men som Erling sier så er jo for Canonbrukere det medfølgende programmet helt supert for de mest vanlige justeringer , dessuten er det enkelt å bruke.
Jeg vet at det ikke er alle som er enig , men jeg bruker alle tre litt om hverandre.
For MAC brukere er jo også Aperture et flott program.
Jeg har akkurat fått en ny PC med Windows 8 og det er noen som sier at det medfølgende fotoprogrammet der er enkelt og greit for enkel bilderedigering. Har ikke prøvd dette ennå.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Foto ?

Legg inn av TheBandit »

.
Sist redigert av TheBandit den 03 mar 2015, 17:28, redigert 1 gang totalt.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Foto ?

Legg inn av LordShaft »

Pixelmator er overraskende bra med tanke på prisen:-)
Er også en utrolig fin ting at de har egen turtorial side der de forklarer med film på alle effektene og hvordan en bruker programmet. Ekstremt enkelt og effektivt :-)

Svar