LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37883
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av AJ »

Geir skrev:
AJ skrev:Nå husker jeg ikke verken posten eller tråden, men noen her inne har skrevet om en egen nettside hvor det ligger et skjema man kan fylle ut selv når det gjelder utført service. Virket som et bra skjema og noe man kunne legge ved når sykkelen selges.

Kanskje noen som leser dette husker bedre enn meg og finner linken til den aktuelle posten?
Var sikkert denne tråden/posten du tenkte på: http://mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t= ... et#p125192" onclick="window.open(this.href);return false; Eller for å ta 'an direkte: http://www.servicehefte.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Kjekke ting - bruker nettsiden selv.
Der var den, ja!
Takke! :thx
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Dæven søkke :notworthy:

Her er det mye ålreit info ute å går. Dette er noe jeg helt klart blir å bruke selv framover. Takk for link og tips :vs
Det burde vel gå greit å fylle ut et skjema for alle servicene jeg har hatt tidligere, også legge ved kvitteringer på hvilke deler som er kjøpt. Uansett så tror jeg de fleste som har litt peiling på sykkel kommer til å se at denne sykkelen er tatt godt vare på :D
Ikke at det gir noe garanti, men gir en litt bedre trygghet.


I dag sitter vi stuck på flotellet igjen. Dårlig vær, broen er tatt ned og vi ligger her i vente på bedre vær.
Det er helt sinnsykt hvor tregt tiden går, må vente på å få jobbe!! :[-( ja jo mere vi må vente, jo lengre blir turen min..... Sigh!!

Brukeravatar
Hjernen
Innlegg: 802
Registrert: 14 des 2010, 11:07
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Sted: Porsgrunn

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av Hjernen »

LordShaft skrev: I dag sitter vi stuck på flotellet igjen. Dårlig vær, broen er tatt ned og vi ligger her i vente på bedre vær.
Det er helt sinnsykt hvor tregt tiden går, må vente på å få jobbe!! :[-( ja jo mere vi må vente, jo lengre blir turen min..... Sigh!!
Noen år siden jeg var ute men blir det ikke betalt ekstra ved slike forhold? Jeg hadde en del "shuttletimer" den høsten jeg var på Statfjord Bravo og bodde på flotellet ved Alfa og ikke
kunne ta av pga tåke..

Da fikk vi ekstra betalt også for å vente til været hadde roet seg nok til å bygge stillas på flammebommen.. :prop:

EDIT: Det værste var all ventingen....
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - Lese, skrive og vansker

Legg inn av LordShaft »

Joda, det er er faktisk skremmende godt betalt på overtid. Etter du har jobbet 168 ordinær timer (14 dager) Men selv om det er godt betalt og en kan juble hele veien til banken. Er en psykisk sliten. Trøtt, lei og frustrert. Vil liksom hjem når det er gått 14 dager. Penger er ikke alt :-# (var det en luring som sa)

Men jeg har vel ikke lov å klage alt for mye. Er mange nok rundt om som sliter mer en jeg gjør til en brøkkdel av pengene :redface

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Sitter på 21 dagen i havet nå. Fullstendig isolert og uten noe annet en en svak isdn linje til å kommunisere med omverden på (føles hvertfall slik)

Har drevet å kikket på ny eksos til sykkelen min. Har veldig lyst på den potten som BMW har gjort avtale med Akrapovic om å levere til sine sykler. Liker at logoen er frest inn med laser (og ikke den klistrelappen)

Bilde

Den på bildet er Slip-On, men gir en pekepinn på hvilken jeg mener :D

Syns det er litt kult med kort type, men denne får du ikke med db killer. Og lydnivået er visst skremmende høyt (noe jeg ikke ser på som negativt).
Jeg har jo lyst å kjøre litt på bane. Å det vil være uaktuelt uten db killer i effektanlegget. Montere tilbake orginal potten er visst bare å glemme, mye arbeid. Jeg sliter med å finne hvor høyt db nivå det er med de to forskjellige pipene. (grunnet tregt nett)

Er jævlig i tvil om hva jeg skal gå for :twisted
Luksus problem, i think so :redface

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av joo »

Luksusproblem eller ei, den pipa så ut som noe selv jeg kunne "investert" i om jeg hadde den sykkelen :thumleft

Syntes eksosen er det minst vellykkede på S1000, og lyden er sjenerende tam på originalen.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Ja det originale "vet ikke hva jeg skal kalle det" ser ikke bra ut i det hele tatt :-# Nesten slik at de har planlagt å selge mye ekstrautstyr på denne :-P De har jo ordnet seg egen avtale med Akra :roll

Jeg har ikke hørt så mye til originallyden, men er ytterst få sykler som har grom lyd med original pottene :[-(

Spørsmålet er bare om jeg skal gå for den grommeste lyden (short pipe) eller grom lyd med mulighet for db killer :twisted

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Her er bilde av lang og kort type

Bilde


Bilde


Syns den korte ser hakket fetere ut :-k Blir litt stor føler jeg den lange... nå skal det sies at det er lettere å gjøre seg opp en mening i virkeligheten enn på bilder

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av joo »

Tror også at den lange blir merkelig å se til...
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

mekkern
Innlegg: 7591
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av mekkern »

"pene potter" går ikke lengre enn hjulaksel...ALDRI lengre enn bakhjul
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Ja har googlet en drøss med bilder av HP4 nå, og uansett hvordan jeg ser sykkelen, så er den potta for dominerende (for min smak) :[-(

Så jeg har vel egentlig tatt et valg :-P Nå er det bare å finne ut hvordan jeg best mulig skal kunne klare å holde meg under db nivået ved eventuelt banekjøring :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ArcticTiger »

Fordelen med 21 dager er jo at nå har du vel fått så mye overtid at det blir lett match å beholde 748en :knegg
Gå for den korte potta du. Den lange så "touring" ut :roll

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av rerell »

Tjena LordShaft! Grattis till ny *host* gubbedoning *host* ... jag menar hoj! Skämt åsido, rå hoj. Blir nog bra det där. :prf

Men innan du säljer 748n tycker jag att du ska komma på ett par Ducce-bandagar i vår/sommar, om du har möjlighet. Det är en upplevelse som definitivt är värd att få med sig, i allra högsta grad om du inte har varit med tidigare. Det enda du möjligtvis kommer ångra efteråt är att du köpte en BMW. :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Tjena Grabben..... Hur leget?

Nei jeg har ikke fått gleden av å få med meg banedager med Ducati gutta enda. Skulle være med noen fra Desmoklubben i fjor, men måtte i nordsjøen. Jeg håper på at jeg får muligheten til å kjøre litt la med ducati gutta selv om jeg har gått over til pensjonist traktor :lol

Har ikke du også kjøpt deg ny sykkel? Eller har du Ducati enda?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av rerell »

:thumleft

Det är nog fortfarande desmodromisk ventilstyrning som dominerar i garaget. :)

Svar