LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:
mekkern skrev:Det er "vanlige" tyske veiregler..ikke glade i støy...Ringen (nordsløyfa) er "vanlig vei" ;-)
Blei stoppa og støymålt med ZX9'n i videoen og den gikk igjennom med et nødskrik..
Men med db-killer i potta er det null problem.

Handler du helanlegg kan du bare mappe et program med og et uten db killere..
Ja men da er spm mitt :roll hva er grensen for "vanlige" veiregler :P :p Utrolig surt å bli stoppa med 103 - 107 i dB og få en jævlig bot :twisted

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ZZR-Tom »

LordShaft skrev:
Voodoodoo skrev:
mekkern skrev:Det er "vanlige" tyske veiregler..ikke glade i støy...Ringen (nordsløyfa) er "vanlig vei" ;-)
Blei stoppa og støymålt med ZX9'n i videoen og den gikk igjennom med et nødskrik..
Men med db-killer i potta er det null problem.

Handler du helanlegg kan du bare mappe et program med og et uten db killere..
Ja men da er spm mitt :roll hva er grensen for "vanlige" veiregler :P :p Utrolig surt å bli stoppa med 103 - 107 i dB og få en jævlig bot :twisted
Bot er en ting, kjøre forbud er en annen :sk?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Etter hva jeg kan finne på nettet, så må effekt anlegget være E merket og godkjent. Er det ikke dette, vil du få kjøreforbud. dB killer skal være montert, ingen unntak (slik jeg forstod det)
Klarer du å "jukse" til E merking på anlegget ditt og har montert db killer, så driter de om lyden er høy virker det som. Men du må ha "papirene" i orden :scratch
Er det mulig at det skal være så strengt??? :mk

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ZZR-Tom »

Tyskerane har vel rykte på seg om å vere strenge men rettferdige....

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Hehe ja det er jo ganske grei ordlyd da :D skal du hit å kjøre sykkel, så er reglene slik, følg de eller la sykkelen stå :vs

Spørs om jeg ikke må gjøre meg godt kjent med hvordan jeg monterer tilbake orginal potten :lol

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ZZR-Tom »

Er du sikker på at det ikkje er muli å få taki i DB killer då?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Joda det er mulig å få tak i dB killer til både Akrapovic og Taylormade
Men disse er ikke E merket, så vidt jeg vet :scratch Her må jeg til å søke litt :redface

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Voodoodoo »

ZZR-Tom skrev:Er du sikker på at det ikkje er muli å få taki i DB killer då?
Tja, jeg har alltid kjørt med åpent anlegg nedover i EU. har blitt stoppa flere ganger i Tyskland og har enda til gode å få trøbbel pga. dette.
Sleit litt på grensa til Sveits men en liten røverhistorie om at Norge ikke var medlem i EU og derfor ikke hadde noe krav om E merka anlegg samt at vi måtte ha bråkete eksos for å skremme reinsdyra ut av veien fikk jeg da kjøre inn :knegg .. Trur neppe du får problemer om du tenker deg om og lar være å gasse i tettbygde strøk. Akra pottene er jo E merka og dermed godkjente med db killer'n i. Får du kjøreforbud så er det jo bare å skru i pluggen og kjøre videre.
Sjøl så kommer jeg til å kjøre med yoshi rør uten db killer men ha de liggende i bagasjen sånn i tilfelle krise.. mine rør er ikke E-merka..
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Voodoodoo »

Disse akra pottene er EC/EU godkjente:

http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/ ... itanium%29" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/ ... 8Carbon%29" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/ ... 8Carbon%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Nå har jeg en bekjent som jobber slik at det er mulig å få ting godkjent i vognkortet :roll , men dette er vel kanskje ikke godt nok etter hva jeg leser meg fram på nettet. Flere som sier at pottene klart og tydelig må være e merket =;

Det skal sies at det frister noe helt sinnsykt med Taylormade men selv med dB killeren i (ca 102 dB) så er dette ikke e merket... slik jeg kan lese meg fram til :-k

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av ZZR-Tom »

Trur at det er slik som Voodoodo seier, at så lenge en ikkje vekker unødvendig oppsikt p.g.a lyd så er det nok grei skuring. Det har no vel effekt anlegg på tyske sykkler og.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:Disse akra pottene er EC/EU godkjente:

http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/ ... 8Carbon%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis du zoomer inn på bildene, så blir disse anleggene levert med en liten katalysator.. du ser også at de spjeld wire'ene er koblet til rett før en liten "bolle" midt på røret. noe som gjør at lyden er veldig begrenset på disse anleggene... Da mener jeg det er litt tøvete å bruke så sinnsykt mye penger på helt anlegg :-)

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Voodoodoo »

LordShaft skrev:
Voodoodoo skrev:Disse akra pottene er EC/EU godkjente:

http://www.akrapovic.com/en/Motorcycle/ ... 8Carbon%29" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis du zoomer inn på bildene, så blir disse anleggene levert med en liten katalysator.. du ser også at de spjeld wire'ene er koblet til rett før en liten "bolle" midt på røret. noe som gjør at lyden er veldig begrenset på disse anleggene... Da mener jeg det er litt tøvete å bruke så sinnsykt mye penger på helt anlegg :-)
jeg hadde driti langt i E merkinga og handla det jeg hadde lyst på...
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av LordShaft »

Voodoodoo skrev:
jeg hadde driti langt i E merkinga og handla det jeg hadde lyst på...
Hehehe... godt å høre vi er enige :lol Men greit å vite hvordan en skal best håndtere situasjonen om noen stiller deg spm. Den historien du dro i Sveits kommer jeg til å ha lagret i bakhodet :lol En av de bedre jeg har hørt på lenge :prf
Utrolig hva en kan slippe unna med om han har snakketøyet i orden :twisted

Arvid
Innlegg: 29
Registrert: 12 feb 2013, 04:53
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 2014

Re: LordShaft - *Ny pipe!!*

Legg inn av Arvid »

LordShaft skrev: Har sinnsykt lyst nedover dit selv. Er bare så forbanna synd at jeg ikke har mange i omgangskretsen min som har like mye fri som meg, og har like stor interesse for mc og banekjøring som meg :prf
Går fint og ta turen nedover alene og, stoppa innom der i fjor sommer på tur ned til alpene. Alltid hatt lyst til og kjøre på ringen så da lot jeg meg ikke stoppe av at jeg måtte ta turen alene.
Rakk dessverre bare en runde før banen ble stengt etter at en CBR1000RR og en Porsche 911 hadde et lite sammenstøt. Porschen kom ut på bergingsbil med flatt tak mens CBR´n kunne kjøres tilbake til pit, 2 hjul er tydeligvis bedre enn 4 :P :p


Skal vel ikke se bort fra at det blir en ny tur nedover i år også, forhåpentligvis med mere enn en runde rundt banen.

Svar