LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av PCP »

Desmo skrev:4sylindret låter, med ett unntak (Yamaha R1 Crossplane), 4sylindret.
Nja, jeg vil da påstå at min gode gamle 4 sylindrede VFR med sin 180 grader veiv og asynkrone tenningsrekkefølge har en relativt unik lyd. Men du tenkte kanskje på rekke-fire, eller glemte noen unntak. ;-)

Personlig syns jeg R4 fort kan bli litt monotont og masete, men hylingen når man kommer litt opp turtall er slett ikke kjedelig, så det hører jeg gjerne. Men du får prøve litt forskjellig innpakning, eller fifle med nivåer Lord-S. Forskjellige steder på kroppen kan kanskje også være verdt å teste? Bjerknez fikk vel ganske fin lyd med mic på kroppen, i kragen, eller hva det var.

Syns forøvrig det er fint at det kommer med litt vindstøy også, det er jo om og gjøre å få det til å høres mest mulig ut som man er med på turen. Det er i alle fall min mening, så kan andre sette på sin favorittmusikk (som garantert er bedre enn den du ville funnet :P :p ).

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av Desmo »

PCP skrev:
Desmo skrev:4sylindret låter, med ett unntak (Yamaha R1 Crossplane), 4sylindret.
Nja, jeg vil da påstå at min gode gamle 4 sylindrede VFR med sin 180 grader veiv og asynkrone tenningsrekkefølge har en relativt unik lyd. Men du tenkte kanskje på rekke-fire, eller glemte noen unntak. ;-)

Personlig syns jeg R4 fort kan bli litt monotont og masete, men hylingen når man kommer litt opp turtall er slett ikke kjedelig, så det hører jeg gjerne. Men du får prøve litt forskjellig innpakning, eller fifle med nivåer Lord-S. Forskjellige steder på kroppen kan kanskje også være verdt å teste? Bjerknez fikk vel ganske fin lyd med mic på kroppen, i kragen, eller hva det var.

Syns forøvrig det er fint at det kommer med litt vindstøy også, det er jo om og gjøre å få det til å høres mest mulig ut som man er med på turen. Det er i alle fall min mening, så kan andre sette på sin favorittmusikk (som garantert er bedre enn den du ville funnet :P :p ).
Jeg skulle ha presisert rekke-4 i første posten min. ;-)
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av rerell »

Kan också fungera att använda en bit av en tvättsvamp som dämping/padding.

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av Kmann »

LordShaft skrev:Da har jeg vært ute å fått testet mic'en til gopro'en.... Prøvde å feste denne under salen, men det ble alt for høy lyd.... ble nesten bare skrapelyder av alle klippene.

Hjem, bruke de små grå litt.... før jeg stappet den bak i rumpetasken min.... lyden ble veldig mye bedre, men fortsatt så føler jeg den knitrer litt....
Skal prøve å lime fast den isolasjonen rundt mic'en... og muligens legge enda et lag med vatt rundt eller lignende til i morgen. Se hvordan lyden blir da..... Får litt inntrykk av at den er litt for følsom.

Slenger med en liten film, der en får litt inntrykk.



Ser jeg må ha meg noen skikkelig pådrag i tunnel, da får en virkelig høre hvor latterlig god lyd det er i sykkelen :prf
Nja, joda lyden er bra på pådrag og retardasjon, da går jo motoren rimelig jevnt, ved jevn gass høres den ut som den gamle ryddesaga hans far før jeg fikk justert den opp :lol
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Kmann skrev:ved jevn gass høres den ut som den gamle ryddesaga hans far før jeg fikk justert den opp :lol
Hahaha :lol :prf

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

rerell skrev:Kan också fungera att använda en bit av en tvättsvamp som dämping/padding.
Ja bare teipe en svamp rundt den eksisterende paddingen da eller? Har du noen gode råd ?

Brukeravatar
rerell
Innlegg: 354
Registrert: 15 jun 2004, 12:51
Motorsykkelen din: !

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av rerell »

LordShaft skrev:
rerell skrev:Kan också fungera att använda en bit av en tvättsvamp som dämping/padding.
Ja bare teipe en svamp rundt den eksisterende paddingen da eller? Har du noen gode råd ?
Typ. Nu är det väl nästan 10 år sen jag experimenterade med detta sist (då var det vanlig camcorder på tanken som gällde :)). Micen var placerad under häcken och där låter det ju en del på en Ducati. Blev mycket distortion. Placerade då micen i en ihopvikt tvättsvamp med fille runt och tejpade ihop allt. Blev klart bättre, men det får inte bli för tight, då försvinner mycket av dynamiken i ljudet. Kan inte fagspråket kring detta, men du märker säkert vad jag menar väldigt fort om du testar. För tight = platt ljud. För löst = för mycket distortion.

Nu har jag beställt en likadan mic som du har, tänkte jag skulle testa detta på banhojen. :)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Ja som du hører på klippet blir lyden utrolig bra når jeg står i ro, gir utrolig klar og fin lyd i normale omgivelser.... Skal prøve å teste litt ut, se hva som blir best. Usikker på om lyden blir best under salen eller i rumpetasken på ryggen.

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

3 dager fra bestilling til jeg hadde det direkte på døren fra England.... Det må jeg si er imponerende!

Går kortere tid fra England enn når jeg bestilte protein pulver fra Oslo sist.... Hehe. Bilde

Sony Z2

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: LordShaft - *Ny film igjen s.61*

Legg inn av LordShaft »

Kriega us combo30 og tank tailbag converter...

Da er det vel bare å fylle beggene å komme seg på tur :thumleft
Aldri mer kjøre med ryggsekk og endelig ha litt ekstra plass til alt gopro ekstrautstyret når jeg er på tur hehe.

Bilde

Sony Z2

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Olav K »

Se her ja, da er det bare å pakke, og dra seg ut på tur :)
Skal ha meg en kikk på de veskene dine, må ha meg en god tailbag til neste år, og den jeg kjøpte her forleden når jeg hentet Speedy'en ser jeg helst at jeg ikke bruker for mye :D Den ser rett og slett litt "slaskete" ut når den er montert... :-)å
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Jeg er veldig imponert over Kriega sin løsning her! Utrolig god kvalitet i stoffene. Også er det akkurat som sånn slingreduk (en har på båter) under, slik at det skal sitte bedre mot salen. Samt stroppene og festeanordningene virker langt over gjennomsnittet solid.
Skal også sies at alt er vanntett og 10 års garanti! Prisen er heller ikke noe å si på. Havnet på 1537,- riksdaler for det jeg bestilte. Det må sies å være veldig overkommelig pris.

Ja du skal få lov å kikke så mye du vil.... Kan tilogmed få prøve å stroppe den til sykkelen din å kjøre med det, om du ønsker å kjenne hvordan det er å ha på når du kjører :thumleft

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2636
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Olav K »

LordShaft skrev:Jeg er veldig imponert over Kriega sin løsning her! Utrolig god kvalitet i stoffene. Også er det akkurat som sånn slingreduk (en har på båter) under, slik at det skal sitte bedre mot salen. Samt stroppene og festeanordningene virker langt over gjennomsnittet solid.
Skal også sies at alt er vanntett og 10 års garanti! Prisen er heller ikke noe å si på. Havnet på 1537,- riksdaler for det jeg bestilte. Det må sies å være veldig overkommelig pris.

Ja du skal få lov å kikke så mye du vil.... Kan tilogmed få prøve å stroppe den til sykkelen din å kjøre med det, om du ønsker å kjenne hvordan det er å ha på når du kjører :thumleft
Du er så grei at :) Du er vel reist i bryllup du, når jeg kommer hjem på torsdag?
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av LordShaft »

Nei er på vakt torsdagen, og drar til ålesund i løpet av fredagen. Ser ut som været blir riktig bra... Får vi godt vær kjører jeg via sognefjellet oppover :-D også tar jeg gaularfjellet på vei ned igjen søndagen eller mandag morgen.
Prøve å utnytte været maks framover.
Skal på øvelse og holde kurs på hovedstasjonen store deler av dagen

Sony Z2

Toven

Re: LordShaft - *Pakke fra Kriega ankommet s.62*

Legg inn av Toven »

Hepp, hvor bestilte du baggene fra? :-) Har selv en R20 sekk, men kunne godt tenkt meg en tailpack i tillegg :-)

Svar