LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
KawaKjetil

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev:Hvor kjører du bort? Opp med kirken eller nede med snuplass til bussen? :-k

Joda, jeg har traktor. Men min er ikke stor nok til å konkurrere med bonden sin :lol

Note4
Ser på locatowebben at du har vært oppe ved Biologen :D
Og så har du kjørt noen meter inn på grusveien mot møkkatanken og kyrafjøset til bonden. Der går grusveien helt ut til Stora Kalsøyna, men tror ikke det er lov å kjøre helt ut.. men fin plass å bade!

Skal du opp til fortet tar du til venstre opp bakken rett etter der du svingte opp til kirken.

KawaKjetil

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av KawaKjetil »

kjellv skrev:
JohnnyTh skrev:
kjellv skrev:
Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten.... :-k
Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!
:lol
Det har jeg nettopp innsett... :scratch
På Sotra er det en mc klubb som heter"Pale riders" :D

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av kjellv »

Bergen skrev:
kjellv skrev:
JohnnyTh skrev:
kjellv skrev:
Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten.... :-k
Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!
:lol
Det har jeg nettopp innsett... :scratch
På Sotra er det en mc klubb som heter"Pale riders" :D
Jeg vil likevel anta at de kjører MC...og ikke rir på (u)fisk.
Men når de har fest på klubbhuset drikker de kanskje Pale Ale, Weissbier eller annet "bleikøl"?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Jeg ser at jeg må ha meg en tur ut igjen her. Faen at jeg ikke kjørte opp den veien. Men rett skal være rett. Det ser ut som innkjørselen til et hus den veien der :sk?

http://www.verneplaner.no/index.php?f=l ... 233058&a=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Må ha meg en tur ut til å se på denne flyplassen og torpedobatteriet. Om det i det hele tatt er noe å se (i dag)

Neste år står Espeland Leir høyt på listen. Den er den fangeleiren fra 2. verdenskrig som er best bevart i hele verden. Vi brukte deler av området til øvelse (bergen brannvesen) før.
Ryktene sier at en soldat går igjen der oppe. :yeyeye

KawaKjetil

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av KawaKjetil »

kjellv skrev: Jeg vil likevel anta at de kjører MC...og ikke rir på (u)fisk.
Men når de har fest på klubbhuset drikker de kanskje Pale Ale, Weissbier eller annet "bleikøl"?
Hehe :knegg http://www.vestnytt.no/arkiv/nyheter/Pr ... 67348.html
Har kjørt noen turer med Ivar Dale på 90 tallet. Blandt annet til Norgestreffet i 98 i Steinkjær tror jeg det var. Han holdt godt driv i tet med sin GW :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6993
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av Jompa »

Ser at æ havna litt på etterskudd her, men, æ kommer med flere bru-bilder.
Må bare ta dem først :sk?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

KawaKjetil

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av KawaKjetil »

LordShaft skrev:Jeg ser at jeg må ha meg en tur ut igjen her. Faen at jeg ikke kjørte opp den veien. Men rett skal være rett. Det ser ut som innkjørselen til et hus den veien der :sk?

http://www.verneplaner.no/index.php?f=l ... 233058&a=6" onclick="window.open(this.href);return false;

Må ha meg en tur ut til å se på denne flyplassen og torpedobatteriet. Om det i det hele tatt er noe å se (i dag)
Gi meg en lyd, så kan jeg guide :-) Tilbrakte 9 mnd av mitt liv der på kryss og tvers på hele holmen, og tror jeg kjenner de fleste kjente og ukjente bunkersene der ute.
Torpedobatteriet ble bygget om i 1990. Samme inngang, men ligger under havnivå idag. Oppå batteriet er det likt slik det var da jeg gikk i kongens klær.
Betongelementene ligger stort sett igjen på flyplassen. Er faktisk en del som simulerer landing med småfly der den dag idag.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Det skal jeg definitivt gjøre :thumleft

Er over gjennomsnittet interessert i krigshistorie, å da spesielt 2. verdenskrig.
Har lyst å få med meg litt av høydepunktene nedover europa neste år :thumleft

Er det noen avstikkere eller muligens grusveier på sotra som er verdt å få med seg?? :-k

KawaKjetil

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av KawaKjetil »

Sotra har stort sett rundturen i sør ved Skogsvåg. Eller straka vegen nordover mot Hellesøy.
Like lite spennende som Askøy veiene igrunn :-)å Men veldig mye frekventert som turvei av kjørekåte mcister på søndagstur :knegg
Har vært en del der på egne turer, og i regi av NAF mc og BMW klubben.
Det mest spennende jeg har gjort der ute var kanskje å ta fergen fra Klokkarvik til Hjellestad, fordi den skulle til å gå da vi tok en pause der. Gamle MF Fjordgar :lol

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av kjellv »

LordShaft skrev:Det skal jeg definitivt gjøre :thumleft

Er over gjennomsnittet interessert i krigshistorie, å da spesielt 2. verdenskrig.
Har lyst å få med meg litt av høydepunktene nedover europa neste år :thumleft

Er det noen avstikkere eller muligens grusveier på sotra som er verdt å få med seg?? :-k
Om du ikke har vært der før, og skal kjøre Atlanterhavsveien:
I det lille tettstedet Bud, i sørenden av det utvidede begrepet Atlanterhavsveien som strekker seg fra Bud til Bremsnes nord på Averøya, ligger Ergan Kystfort. Det er vel verdt et besøk om man er interessert i krigshistorie. Her er kanonstillinger som dekker skipsleia over Hustadvika og delvis en av innseilingsleiene mot Molde. Her er det omgjort til museum, som også omfatter en mengde bunkere og et nettverk av ganger under jorda. Her var et stort antall tyske soldater og russiske krigsfanger innom i kortere og lengre tidsrom i krigsårene. https://no.wikipedia.org/wiki/Ergan_kystfort

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av LordShaft »

Takker så mye for tips Kjell!! Dette skal jeg definitivt få med meg på turen opp der. :thumleft

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

kjellv skrev:
Bergen skrev:
kjellv skrev:
JohnnyTh skrev:
kjellv skrev:
Bergen skrev: I 1989 stod min GPZ1000RX ofte parkert ved broen, og jeg med stangen under. Mykje god pale som passerer i strømmen der!
Ka svartn e "pale"? Trodde egentlig jeg hadde grei forståelse av bergensdialekten.... :-k
Du hadde ikke klart "Bergentesten" på Norsk kurset!
:lol
Det har jeg nettopp innsett... :scratch
På Sotra er det en mc klubb som heter"Pale riders" :D
Jeg vil likevel anta at de kjører MC...og ikke rir på (u)fisk.
Men når de har fest på klubbhuset drikker de kanskje Pale Ale, Weissbier eller annet "bleikøl"?
:eh ufisk? ... sei? Nei nå prater du i ørska.Og ingen sier deg i mot. Utrolig.
Det er ikke mye som slår en god seibiff .... eller kanskje småsei kokt på sjøvvann ned i fjæra.
.
For en gangs skyld savner jeg en hypersensitiv moderator her inne som kan slå ned på urimeligheter.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av mortenolb »

All fisk er ufisk!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av jhn »

mortenolb skrev:All fisk er ufisk!
Du behøver mest sannsynlig hjelp ... og kanskje ei flaske tran.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Legg inn av kjellv »

Er "Pale" det samme som Sei? :-k
Nei det er ingen ufisk, det er en av mine favoritter det :prf

Svar