LordShaft - *KTM 1290 Super Adventure*

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Flanker »

Til England... Du kan vel også bare sette sykkelen på en fraktbåt over, og selv ta fly. Her for eksempel, kan du slenge sykkelen på båten i Bergen, ta flyet til Skottland og møte sykkelen din i Aberdeen 3 dager senere. Meeeeget oppegående (men gudene vet hva det koster) :\m/: :-({|=

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av mortenolb »

Går vel en båt fra Brevik(type ikke akkurat ment for å frakte folk), som har(hadde før hvertfall) noen plasser man kan kjøpe..

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Sitter å lukter litt på hvilke muligheter det er for å få sykkelen over til England :-k Er eneste alternativ tunnelen i sør? Sett vekk fra kjøring på feil side av veien, så er dette er land jeg godt kunne tenkt meg å brukt litt tid i på sykkel. Her er sinnsykt mye flott å se. Viktig å bruke tiden (mens jeg "passer" sneipen) på noe konstruktivt :-)å
Jeg drømmer litt om en tur nedover til Frankrike, tog eller tunnel, eller hva det er, over til England og så kjøre til Liverpool (hvor jeg studerte i 3 år :\m/: :cheers ) for så å ta båten derfra over til Isle of Man og se det halsbrekkende løpet. Evt. avstikkere på fine veier er en selvfølge. Men hakke tid til det i år! :-k

Tidligere gikk det båt fra Bergen til Newcastle. Også fra Kristiansand. Men usikker på om disse er i rute fortsatt.

Toven

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Toven »

Går stadig vekk noen større sjarker fra brevik ja, har vel plass til 12 pax som er grensa før det regnes som passasjerskip og flere krav :P :p Tror jeg da, står kontaktinfo her osv
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Nei det går ingen dansebåter over til england lengre. Som frakter folk og kjøretøy. Så det må eventuelt bli Frankrike eller sende sykkelen som gods over for så å fly. Må høre litt med hva som gjelder i forhold til forsikringer osv. Har jo en del kontakter i Supply næringen. Så ikke umulig det går an å få til noe gjennom der. Vi får sende noen eposter :thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Toven skrev:Går stadig vekk noen større sjarker fra brevik ja, har vel plass til 12 pax som er grensa før det regnes som passasjerskip og flere krav :P :p Tror jeg da, står kontaktinfo her osv
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/
Konge, denne har jeg ikke vært klar over :thumleft

xyvind
Innlegg: 1408
Registrert: 26 sep 2013, 09:50
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av xyvind »

LordShaft skrev:Nei det går ingen dansebåter over til england lengre. Som frakter folk og kjøretøy. Så det må eventuelt bli Frankrike eller sende sykkelen som gods over for så å fly. Må høre litt med hva som gjelder i forhold til forsikringer osv. Har jo en del kontakter i Supply næringen. Så ikke umulig det går an å få til noe gjennom der. Vi får sende noen eposter :thumleft
Jeg tok denne dansebåten flere ganger med gutta jeg spilte i band med på den tiden.
Vi var ikke snauere enn at vi praja scena på den siste overfarten og blåste ut en versjon av "keep on rocking in the free world", rusa på en kombo av reisesyketabletter, taxfree-øl og drinker i baren. Husker ikke alt, men det var meget høy sjø på denne overfarten.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av jhn »

LordShaft skrev:Nei det går ingen dansebåter over til england lengre. Som frakter folk og kjøretøy. Så det må eventuelt bli Frankrike eller sende sykkelen som gods over for så å fly. Må høre litt med hva som gjelder i forhold til forsikringer osv. Har jo en del kontakter i Supply næringen. Så ikke umulig det går an å få til noe gjennom der. Vi får sende noen eposter :thumleft
Ang supply, så avhenger det vel litt av om du kjenner rette karen.
Det er ikke alle skippere som er veldig hypp på private vennetjenester.
Jeg har selv hatt med meg mc på sjøen ved et par anledninger, men da har jeg jobbet selv ombord og tatt ansvaret og jobben med heising og stropping selv. Og egen risk.
Hvordan forsikringselskapet stiller seg, er et annet spørsmål.
Men kanskje.....

KawaKjetil

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av KawaKjetil »

Ville prøvd her: http://www.sea-cargo.no/schedules/find- ... rt-bergen/
Fly til Aberdeen og hente baiken på kaia.

Brukeravatar
Ashland
Innlegg: 280
Registrert: 03 mar 2015, 14:45
Motorsykkelen din: .

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Ashland »

LordShaft skrev:
Toven skrev:Går stadig vekk noen større sjarker fra brevik ja, har vel plass til 12 pax som er grensa før det regnes som passasjerskip og flere krav :P :p Tror jeg da, står kontaktinfo her osv
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/
Konge, denne har jeg ikke vært klar over :thumleft
Du har også fra Gøteborg, med flere avganger
http://freight.dfdsseaways.com/dfds_fer ... m_ferries/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det kan være temmelig stor pågang på DFDS fergene, spesielt på sommeren. For to år siden skulle jeg ha over Amazon for restaurering, prøvde meg to måneder før jeg skulle dra. Men var helt fullt. Prisen fra Gøteborg var omtrent halvparten av det jeg måtte ut med ved å kjøre via Europort i Rotterdam

http://www.poferries.com/eu/hull-rotterdam" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

http://locatoweb.com/map/single/173956022" onclick="window.open(this.href);return false;

Note4

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av LordShaft »

Mer info, samt film kommer :yahoo

Bilde

Note4

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av mortenolb »

Faen'a. Får jo ikke sett avsender. :-)å

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22940
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av Bjerknez »

Dasslokk med justerbare Øhlins dempere?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: LordShaft - *Alpetur s.175 to be continued*

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:Dasslokk med justerbare Øhlins dempere?
:walk

Svar