MCsidens store tråd om Plastraketter!

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av mortenolb »

Det er fint, for det her ser langt bedre ut;

Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Dette har dere ikke greie på :vs

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av cannon »

Barbarozza skrev:
cannon skrev:Jeg tror nye R1 kommer til å feie det meste av banen de neste par årene. Motor, elektronikk og chassis er i flg tester top notch. Håper den kommer med et alternativ uten ABS, slik som zx-10r. Fronten er åpenbart designet med tanke på banebruk, der lyktene ikke er tillagt noen særlig rolle designmessig. I like:-)

Hvorfor uten ABS Cannon ??? Det må du forklare sett ut i fra ditt syn :-k
Fordi det skal bygges RR superbike. ABS og /eller sammenkoblet front/bakbrems er ubrukelig og dyrt å bli kvitt. Og urimelig dyrt når det allikevel skal kastes. Til veibruk er det kanskje ok?

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Haymaker »

LordShaft skrev:Dette har dere ikke greie på :vs
Litt som med barbering for andre? :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av LordShaft »

Hahaha ja blandt annet :lol :lol

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av Busa Trond »


Brukeravatar
BAJAZZ
Innlegg: 74
Registrert: 21 jul 2015, 19:33
Motorsykkelen din: Triumph Tiger 1200, BMW R 1250 GS

Re: MCsidens store tråd om Plastraketter!

Legg inn av BAJAZZ »

Hei Lordshaft,
nå må du hjelp meg, og komme med noen gode råd! Står i ferd med å kjøpe NY mc i adventure klassen.
Har hatt akkurat samme runden som deg, og havnet også opp med de samme syklene på ønskelisten(KTM, BMW 1200 GSA, DUCATI Multistrada). Kjenner meg godt igjen i beskrivelsene dine, og kjent på fordeler ulemper med disse.
Har faktisk mange fellestrekk med deg, da jeg også er brannmann, og nesten to meter(195 cm), bortsett fra at jeg kunne vært faren din da :D
Begynte å kjøre sykkel for to år siden, da 50 års krisa var et faktum, tok lappen og kjøpte meg en diger Harley.
Et dårlig valg for en nybegynner på storsykkel, men uansett, sykkelen var råkul, og virkelig et vidunder for øyne og ører, og hadde dessuten vært ønskedrømmen min.
For å være ærlig, jeg taklet denne sykkelen dårlig, og etter to nesten uhell, så jeg meg nødt til å bytte den ut. Den var stor, og meget tungkjørt, og krever nok en litt mer erfaren fører bak styret. Solgte Harley,n og kjøpte meg en BMW C 650 GT hybrid, som pendle sykkel.
Nå ønsker jeg meg en sykkel i Adventure segmentet, og har som deg foreløpig landet på KTM 1290 SA.

BMW R 1200 GSA sto høyest i kurs i begynnelsen, men etter å ha prøvd KTM 1190(lillebror) og Ducati 1200 MS, så falt den tvert ut! En nydelig sykkel på nesten alle områder, men den blir som et gammelt diesel-lokomotiv fra 60 tallet å regne, om man skal sammenligne spensten og brutaliteten til de to andre.
Ducati,n ble for trang i bena/føttene, og sittestillingen ble noe "snau".
KTM,n derimot var både stor nok, og ikke minst sprek! Og skal man først bruke 240.000+ på en sykkel, så vil man jo gjerne ha noe litt "spenstig", samt en fornøyelse å sitte på. 1190 var super å kjøre, og jeg ville vel tro at 1290 er enda et steg lengre "opp", da kanskje spesielt med langtur egenskapene...
Alle tre syklene er usedvanlig lettkjørte, men hva med kvaliteten? Her vet jeg BMW virkelig har godt ry på seg, men vet lite om KTM 1290 SA.
Men dette er vel også en sykkel eventyrere kjører jorda rundt med? Har fått med meg at 1190,n hadde litt problemer i startgropa med luftfilteret, men det er ting som er modifisert i ettertid.
Hva er din erfaring i forhold til service og kundebehandling? Kjøpte du sykkelen i Bergen?
Sist redigert av AJ den 21 jul 2015, 21:16, redigert 1 gang totalt.
Begrunnelse: Posten og svarene på denne er flyttet til "KTM 1290 Super Adventure - BMW GS 1200 utfordrer?"

Svar