MCnyheter vi har ventet på...?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38013
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!

Bilde
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.

Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]
Hvis vi snakker elektroniske dempere og det faktum at denne faktisk er påkostet i forhold til lillebroren så ser jeg at prisen jeg gjettet kanskje var noe lav. Da blir vel dette en sykkel som går rett i strupen på S1000R da? :thumleft

Men... Utseendet er jeg uansett ikke tilfreds med.... Desverre...
Vi får se om jeg ikke kan få deg til å endre mening om utseende på den over et par halvlitere i morra kveld :lol

Reodor Felgen
Innlegg: 262
Registrert: 22 aug 2014, 11:09
Motorsykkelen din: Gsxr 400

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Reodor Felgen »

Toven skrev:Klarer ikke utseende på'n gitt :P :p

Men Suzuki lanserer SV650 igjen som er artig, de kutter ut Gladius. Ikke like kul som 2.gen (som jeg har) imo men :P

Bilde
Endelig en pen sykkel.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Jeg mener at den ikke bør bli så dyr. Men i ettertid skal jeg være tilbøyelig med å arrestere meg selv litt.

Suzuki GSXS-1000 koster i dag 170.000,- ny. Jeg mener Yamahaen kanskje kan legge seg litt over dette da jeg tror i følge rykter at specsene blir bedre. Jeg har også lest at dempere fremme og bak blir justerbare i hue og ræva. Utseendet er en smakssak så det teller jo ikke i den sammenhengen. Men at Yamaha kommer med noe "nytt" med tanke på design skal dem ha. Hvis målet er å holde prisene nede og tilby en "rimelig" sykkel i segmentet så bør dem ikke en gang tenke på og passere 180.000,- grensen. Vertfall min mening.
Vil nok tro den blir en god del dyrere enn denne. Kikka litt på den, men specs på MTn gjør at disse ikke er veldig sammenlignbare.
165hk har jeg sett et sted (med forbehold), mot Suzukiens 147. Motoren er tunet på en helt annen måte enn i R1, og gir et høyt og lineært dreiemoment. I tillegg har den mye av den nye R1s meget avanserte elektronikk, bl.a. de elektroniske demperne foran og bak, 3 motormodus, 3 modus i traction control, cruisekontroll. Den har også fått det nye og svært avanserte instrumentet fra R1, der du selv kan sette opp hvilken informasjon du ønsker å ha der.
Mye av sykkelen er hentet fra nye R1, og denne koster i år 243900,- Den blir billigere enn R1, men nok en god del dyrere enn Suzukien!

[video]https://www.youtube.com/watch?v=_fDBMnZEvIk[/video]
Hvis vi snakker elektroniske dempere og det faktum at denne faktisk er påkostet i forhold til lillebroren så ser jeg at prisen jeg gjettet kanskje var noe lav. Da blir vel dette en sykkel som går rett i strupen på S1000R da? :thumleft

Men... Utseendet er jeg uansett ikke tilfreds med.... Desverre...
Vi får se om jeg ikke kan få deg til å endre mening om utseende på den over et par halvlitere i morra kveld :lol
Haha, jeg er så absolutt interresert i å høre litt mer im sykkelen kjellv :thumleft
Det høres i utgangspunktet ut eom en spennende sykkel, men jeg kommer aldri til å forstå dem grelle fargene, samt det voldsomme transformers utseende, selv om jeg ser argumentene dine.

Blir nok en lang prat om dette i morgen ja :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38013
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev: Blir nok en lang prat om dette i morgen ja :thumleft
Skulle gjerne slått følge, folkens, men har dessverre ikke mulighet denne gangen... :sorry .
Satser på at vi treffes minst én og helst flere ganger neste sesong. Alt bør ligge til rette for det, i hvertfall fra min side :-) :prf
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:
Bjerknez skrev: Blir nok en lang prat om dette i morgen ja :thumleft
Skulle gjerne slått følge, folkens, men har dessverre ikke mulighet denne gangen... :sorry .
Satser på at vi treffes minst én og helst flere ganger neste sesong. Alt bør ligge til rette for det, i hvertfall fra min side :-) :prf
DET skal vi få til ja :thumleft

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av HeHy »

Synes utseendet på nye mt-10 er rå jeg, men så er jeg i en annen generasjon som liker litt mer aggressivt utseendet. Den bryter opp en trend med mer retro-lignende sykler.
Gleder meg til å se en live, ikke det at en er aktuell før om 10 år for min del...

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av vim »

Bilde
Var spent på Panigale 959, men den ser mest ut som en 899 med 2 meter ekstra eksosrør!

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

jongsanim skrev:Kjellv: rop gjerne ut når du får veiledende pris på MT-10 ;)
Jeg hadde besøk fra Yamaha i går, og gjorde hva jeg kunne for å pumpe mest mulig opplysninger om MT-10 ut av han. Men det var ikke all verden som er kjent ennå.
Han sa at de håper den skal smyge seg under 200k, men dette er høyst uklart ennå. Likeså er antall spreke hester fortsatt ikke oppgitt. Han mente også å ha hørt om 160-165, men dette er ikke dokumentert noe sted.
Det som er sikkert er at dette blir rått! Motor, instrument og veldig mye av den avanserte elektronikken fra R1 2015.Men et annet motoroppsett som gir noe mer moment lavere i registeret. Antakelig også noe lavere giret, denne har jo ikke behov for å dras ut til 130 på første gir og 350 i toppfart... Den blir nok mer byvennlig ved å gires ned litt.
Den er ellers ventet leveringsklar til Norske kunder i månedsskiftet Mai/Juni.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

AJ skrev:Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!

Bilde

Enig i at den har både mye og tøff design, men hva er hensikten med denne sykkelen?
Og hvorfor i all verden har den sidestøtte?
Tipper at dette er en prøveballong som i beste fall kan bli ei døgnflue.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Jompa skrev: Enig i at den har både mye og tøff design, men hva er hensikten med denne sykkelen?
Og hvorfor i all verden har den sidestøtte?
Tipper at dette er en prøveballong som i beste fall kan bli ei døgnflue.
Sidestøtte må den ha, for den står ikke av seg selv. Den krenger i svinger på akkurat samme måte som to hjuls motorsykler, føles sikkert omtrent akkurat likedan å kjøre også.
Den største fordelen med to framhjul vil jeg tro man har i storbymiljø, med brostein og langsgående trikkeskinner og andre utfordringer med ujevn veibane. Det er nok også langt mer gummikontakt med veibanen og antakelig mindre utsatt for forhjulsslipp.
Studer denne filmen, du ser tydelig at den har en forhjulspendel omtrent som du finner på en traktor, der det ene hjulet med dempere går opp mens det andre går ned.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=n42uagcjBzg[/video]

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Jompa »

Ok, skjønner sånn omtrent hvordan det fungerer.
Det finnes allerede trehuulsscootere med lignende, om ganske mye enklere opplegg.
Tviler uansett på at denne har noen fremtid, alt for komplisert, tungt og mange deler som slites gjør at denne må bli dyr.
Men, utviklinga går selvfølgelig ikke videre hvis ingen prøver noe nytt.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av kjellv »

Jeg er helt enig Jompa, har liten tro på at jeg noensinne kommer til å ha en slik i butikken. Men at den enkelte steder i verden kan slå an, det tror jeg nok.
Men det er en konseptsykkel, og kreative konstruktører har hatt det morsomt på jobb. Bra det :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23099
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av Bjerknez »

Hadde dem laget en som var klin lik, MEN med to hjul bak også, samt satt den opp for litt mer offroad kjøring så kanskje... Den er jo i utgangspunktet tøff og se på, men klarer liksom ikke helt å se kundegruppen...

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: MCnyheter vi har ventet på...?

Legg inn av E-strom »

AJ skrev:Aggressivt, massivt og noe helt nytt. Veldig spennende!

Bilde
...men hvorfor har den sidestøtte?
...holdes den vertikalt statisk - er det en fysisk lås som holder den vertikalt når parkert?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Svar