Biltema olje - djevelens verk?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ole m. »

Det var en i tråden her som mente at alt på Biltema var dårlige kopier også, at man aldri fikk like bra som det de kopierer. Her er noe han (husker ikke hvem) kan tenke på:

Dekkspak fra Biltema til 69,90:
Bilde
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ve ... pak-82651/" onclick="window.open(this.href);return false;

De lages vel av DRC:
Bilde
http://www.drcproducts.com/tool/d59-10-01/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og kan kjøpes i norsk nettbutikk til 139,-:
Bilde
http://www.motorspeed.no/Cross/Verktoy/ ... D59-10-012" onclick="window.open(this.href);return false;)

Disse dekkspakene fra Biltema anbefales for øvrig, de er i meget bra kvalitet, og er tynne og smekre. :D

Men valget er fritt, de som vil må gjerne kjøpe samme greier til dyrere priser. Her er det kun snakk om dobbelt så dyrt for samme produkt...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av TheHaughom »

jonnykr skrev:Så da er det bare en konklusjon å trekke, BILTEMA RULER! :thumleft
For øvrig er dette med økonomi for mange et viktig område. Driftsøkonomi, noe som står veldig i forhold til type kjøring og kjørelengde. F.eks.med knastedekk hvor et bakdekk kan slites ned på 300 til 500 mil på asfalt og grus litt avhengig av kjørestil, så er økonomi et vesentlig punkt. Spesielt når man som meg fort kjører 100 mil og mer i uka når været og Kona tillater det. :D

Jeg bytter olje hver 10000 km og filter en gang pr, sesong og man kan faktisk ta 3 oljeskift med Biltema olje til prisen av ETT med høyprisolje. Jobben er jo plankekjøring og gjøres på noen minutter og da har sannsynligvis jeg bedre kvalitet på min olje hele tiden enn folk som tar ett skift og knapt nok det pr, sesong med dyr olje.

Så når folk med et ubegrunnet utgangspunkt om at Biltema oljen er ræva kvalitet snakker om serviceintervaller, o.s.v. så tror jeg det også kan snus helt på hodet. Å skifte olje er jo enkelt og når olja er rimelig, så tar mange seg råd til å bytte oftere tror jeg, slik som jeg gjør. Da har jeg nyere olje og renere olje hele tiden, noe som ikke KAN være noe annet en positivt for en MC motor så lenge oljen dekker Motorsykkelens spesifikasjoner for motor og kløtsj og så sant ikke Biltema selger olje med sand i.

Og det, er god driftsøkonomi. :thumleft
Det er ikke gitt at en som bruker merke-olje skifter mye sjeldnere enn dem som bruker Biltema-olje.
Jeg bytter merke-olje hver 5000km, så her er det ren/ny merke-olje hele tiden. Skifter også merke-filter ved annethvert skift.

Ikke god driftsøkonomi, men virket som om du forutsatte at du skifter olje mye oftere ettersom oljen er billigere...

For meg er det ikke økonomien som avgjør, jeg ønsker et så langt og problemfritt MC-hold som mulig.

Og jeg sier ikke at man får driftsproblemer med Biltema-olje, for alt jeg vet er den like bra som Royal Purple olja jeg heller på motoren.
Jeg liker bare ikke ting man ikke vet hvor kommer fra, samme gjelder matveien - spiser ikke ting jeg ikke vet hva inneholder og hvem som har produsert den (innenfor rimelighetens grenser).
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av Banditmannen »

kjellv skrev:I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.
Liste over produsenter du finner hos Jula:
Abu Garcia
Abus
AEG
Altrad
Bahco
Bic
Big Red
Black & Decker
Blåkläder
Bosch
Braun
CAS
CRC
Defa
Denver
DeWalt
Ebeco
Eka
Electrolux
Esab
Ferm
Fiskars
Fixboard
Frida
Gardena
GreenWorks
Habo
Heco
Hella
Hultafors
Keter
Konstsmide
Krause
McCulloch
Melissa
Morakniv
Nexa
Nilfisk
Nitor
Nordisk Plast
NTS
Nyby
Oregon
Philips
Piranha
Remington
Ryobi
Stanley
Starta
Telwin
Trust
Turtle
VCAN
Volta

Jepp, her var det bare dritt... ;-)

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

TheHaughom skrev:
jonnykr skrev:Så da er det bare en konklusjon å trekke, BILTEMA RULER! :thumleft
For øvrig er dette med økonomi for mange et viktig område. Driftsøkonomi, noe som står veldig i forhold til type kjøring og kjørelengde. F.eks.med knastedekk hvor et bakdekk kan slites ned på 300 til 500 mil på asfalt og grus litt avhengig av kjørestil, så er økonomi et vesentlig punkt. Spesielt når man som meg fort kjører 100 mil og mer i uka når været og Kona tillater det. :D

Jeg bytter olje hver 10000 km og filter en gang pr, sesong og man kan faktisk ta 3 oljeskift med Biltema olje til prisen av ETT med høyprisolje. Jobben er jo plankekjøring og gjøres på noen minutter og da har sannsynligvis jeg bedre kvalitet på min olje hele tiden enn folk som tar ett skift og knapt nok det pr, sesong med dyr olje.

Så når folk med et ubegrunnet utgangspunkt om at Biltema oljen er ræva kvalitet snakker om serviceintervaller, o.s.v. så tror jeg det også kan snus helt på hodet. Å skifte olje er jo enkelt og når olja er rimelig, så tar mange seg råd til å bytte oftere tror jeg, slik som jeg gjør. Da har jeg nyere olje og renere olje hele tiden, noe som ikke KAN være noe annet en positivt for en MC motor så lenge oljen dekker Motorsykkelens spesifikasjoner for motor og kløtsj og så sant ikke Biltema selger olje med sand i.

Og det, er god driftsøkonomi. :thumleft
Det er ikke gitt at en som bruker merke-olje skifter mye sjeldnere enn dem som bruker Biltema-olje.
Jeg bytter merke-olje hver 5000km, så her er det ren/ny merke-olje hele tiden. Skifter også merke-filter ved annethvert skift.

Ikke god driftsøkonomi, men virket som om du forutsatte at du skifter olje mye oftere ettersom oljen er billigere...

For meg er det ikke økonomien som avgjør, jeg ønsker et så langt og problemfritt MC-hold som mulig.

Og jeg sier ikke at man får driftsproblemer med Biltema-olje, for alt jeg vet er den like bra som Royal Purple olja jeg heller på motoren.
Jeg liker bare ikke ting man ikke vet hvor kommer fra, samme gjelder matveien - spiser ikke ting jeg ikke vet hva inneholder og hvem som har produsert den (innenfor rimelighetens grenser).
Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg skriver: " enn folk som tar ett skift og knapt nok det pr, sesong med dyr olje." Jeg skriver ikke noe sted at jeg jeg mener at ALLE gjør det.

Og sist jeg sjekka så lå "et så langt og problemfritt MC-hold som mulig" under driftsøkonomi. En sykkel som IKKE har et så langt og problemfritt mc hold som mulig, er dårlig driftsøkonomi slik jeg ser det. Verkstedsopphold er dyrt!

I 3 år nå har jeg kjørt på Biltema olje. Jeg kjører mellom 16 til 20000 km pr, år. Mer og lengere enn de fleste og jeg har ALDRI hatt noen problemer med Biltemas olje. Kompisene mine på samme olja, samme erfaringer. Man finner heller ikke noe sted på nett noen dokumenterte eksempler på at den olja har dårlig kvalitet.

Synes du ikke det er merkelig? Det er vel ingen som skriker høyere en MC folk?

Og tror du virkelig at jeg hadde fortsatt med den olja om jeg ikke hadde gode erfaringer med den? Jeg er vel ikke mer interessert i motorhavari og verkstedsopphold enn alle andre?
Sist redigert av jonnykr den 19 apr 2013, 15:08, redigert 2 ganger totalt.
Tut & Kjør!

Brukeravatar
jonnykr
Innlegg: 598
Registrert: 21 mar 2010, 01:24
Motorsykkelen din: Honda XRV750 Africa Twin 1993
Sted: Sørum Kommune.

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av jonnykr »

ole m. skrev:Det var en i tråden her som mente at alt på Biltema var dårlige kopier også, at man aldri fikk like bra som det de kopierer. Her er noe han (husker ikke hvem) kan tenke på:

Dekkspak fra Biltema til 69,90:
Bilde
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Ve ... pak-82651/" onclick="window.open(this.href);return false;

De lages vel av DRC:
Bilde
http://www.drcproducts.com/tool/d59-10-01/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Og kan kjøpes i norsk nettbutikk til 139,-:
Bilde
http://www.motorspeed.no/Cross/Verktoy/ ... D59-10-012" onclick="window.open(this.href);return false;)

Disse dekkspakene fra Biltema anbefales for øvrig, de er i meget bra kvalitet, og er tynne og smekre. :D

Men valget er fritt, de som vil må gjerne kjøpe samme greier til dyrere priser. Her er det kun snakk om dobbelt så dyrt for samme produkt...
Nemlig! Jeg bruker Biltema sine og jaggu meg får man ikke lagt om dekk med dem. Hvem skulle tro det? :knegg
Tut & Kjør!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

@jonny: Du nevner sand i ollja :8-[ , det har jeg faktisk opplevd å kjøpe en gang!
Det er mange år sida, jeg hadde en -74 Datsun 220 C (diesel), ei gammal Dråsje, og den brukte endel ollje for å si det slik, folk som kjørte bak meg sa det røyk like mye av veivhusventilasjonen (som gikk ut i friluft på disse) som av eksosrøret.
Så det lå alltid ei 5-literskanne eller 2 med ollje i det digre bagasjerommet for nødvendig etterfyll. Skifta aldri ojllje på den, fyllte kun etter :knegg
En gang hadde jeg kjøpt en 5-litring på Shell, og da kanna var tom, la jeg merke til at det lå en svart ring i fordypningen i bunnen av kanna.
Hvaerdettafornoea :-k tenkte jeg, og skar opp kanna for å undersøke :scratch .
Det var SAND :O
Siden har jeg ALDRI kjøpt ollje på Shell :[-( :[-X

Brukeravatar
yam1100
Innlegg: 45
Registrert: 23 apr 2011, 20:11
Motorsykkelen din: yamaha virago 1100

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av yam1100 »

Banditmannen skrev:
kjellv skrev:I mitt hode er dette en billigkjede på linje med Jula, Europrice, Clas Ohlson og mange andre, som spyr ut varer der kvantum teller mye mer enn kvalitet. De vet så inderlig vel at alt kan selges bare det er billig nok.
Liste over produsenter du finner hos Jula:
Abu Garcia
Abus
AEG
Altrad
Bahco
Bic
Big Red
Black & Decker
Blåkläder
Bosch
Braun
CAS
CRC
Defa
Denver
DeWalt
Ebeco
Eka
Electrolux
Esab
Ferm
Fiskars
Fixboard
Frida
Gardena
GreenWorks
Habo
Heco
Hella
Hultafors
Keter
Konstsmide
Krause
McCulloch
Melissa
Morakniv
Nexa
Nilfisk
Nitor
Nordisk Plast
NTS
Nyby
Oregon
Philips
Piranha
Remington
Ryobi
Stanley
Starta
Telwin
Trust
Turtle
VCAN
Volta

Jepp, her var det bare dritt... ;-)

Shit..må ikke komme med sånne dokumenterbare påstander..de som ser dette helt svart hvit..vil nok få seg en liten trøkk,når de ser at disse "billigbutikkene"selger noe for enhver smak :knegg

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

Ikke for å avbryte kreative innlegg, men burde vi ikke holde oss til trådstarters innlegg.


Nok en tråd, ruinert av vel mye OFFTOPIC prat :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ArcticTiger »

Hmmm, er du ikke litt vel streng nå, EasyReidar, trådstarter har jo trossallt fått den innfoen han trengte til å avgjøre at biltema-olja er god nok til Mottor-sykkern hans :prf
Så hadde det ikke vært for at gjengene til olje-tappe-pluggen hans var ruinerte (kanskje tidligere eier hadde brukt biltema-olje og :-)å ), så hadde jo allt vært fryd og gammen :D

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av TheHaughom »

jonnykr skrev:
TheHaughom skrev:
jonnykr skrev:Så da er det bare en konklusjon å trekke, BILTEMA RULER! :thumleft
For øvrig er dette med økonomi for mange et viktig område. Driftsøkonomi, noe som står veldig i forhold til type kjøring og kjørelengde. F.eks.med knastedekk hvor et bakdekk kan slites ned på 300 til 500 mil på asfalt og grus litt avhengig av kjørestil, så er økonomi et vesentlig punkt. Spesielt når man som meg fort kjører 100 mil og mer i uka når været og Kona tillater det. :D

Jeg bytter olje hver 10000 km og filter en gang pr, sesong og man kan faktisk ta 3 oljeskift med Biltema olje til prisen av ETT med høyprisolje. Jobben er jo plankekjøring og gjøres på noen minutter og da har sannsynligvis jeg bedre kvalitet på min olje hele tiden enn folk som tar ett skift og knapt nok det pr, sesong med dyr olje.

Så når folk med et ubegrunnet utgangspunkt om at Biltema oljen er ræva kvalitet snakker om serviceintervaller, o.s.v. så tror jeg det også kan snus helt på hodet. Å skifte olje er jo enkelt og når olja er rimelig, så tar mange seg råd til å bytte oftere tror jeg, slik som jeg gjør. Da har jeg nyere olje og renere olje hele tiden, noe som ikke KAN være noe annet en positivt for en MC motor så lenge oljen dekker Motorsykkelens spesifikasjoner for motor og kløtsj og så sant ikke Biltema selger olje med sand i.

Og det, er god driftsøkonomi. :thumleft
Det er ikke gitt at en som bruker merke-olje skifter mye sjeldnere enn dem som bruker Biltema-olje.
Jeg bytter merke-olje hver 5000km, så her er det ren/ny merke-olje hele tiden. Skifter også merke-filter ved annethvert skift.

Ikke god driftsøkonomi, men virket som om du forutsatte at du skifter olje mye oftere ettersom oljen er billigere...

For meg er det ikke økonomien som avgjør, jeg ønsker et så langt og problemfritt MC-hold som mulig.

Og jeg sier ikke at man får driftsproblemer med Biltema-olje, for alt jeg vet er den like bra som Royal Purple olja jeg heller på motoren.
Jeg liker bare ikke ting man ikke vet hvor kommer fra, samme gjelder matveien - spiser ikke ting jeg ikke vet hva inneholder og hvem som har produsert den (innenfor rimelighetens grenser).
Det har jeg da heller ikke sagt. Jeg skriver: " enn folk som tar ett skift og knapt nok det pr, sesong med dyr olje." Jeg skriver ikke noe sted at jeg jeg mener at ALLE gjør det.

Og sist jeg sjekka så lå "et så langt og problemfritt MC-hold som mulig" under driftsøkonomi. En sykkel som IKKE har et så langt og problemfritt mc hold som mulig, er dårlig driftsøkonomi slik jeg ser det. Verkstedsopphold er dyrt!

I 3 år nå har jeg kjørt på Biltema olje. Jeg kjører mellom 16 til 20000 km pr, år. Mer og lengere enn de fleste og jeg har ALDRI hatt noen problemer med Biltemas olje. Kompisene mine på samme olja, samme erfaringer. Man finner heller ikke noe sted på nett noen dokumenterte eksempler på at den olja har dårlig kvalitet.

Synes du ikke det er merkelig? Det er vel ingen som skriker høyere en MC folk?

Og tror du virkelig at jeg hadde fortsatt med den olja om jeg ikke hadde gode erfaringer med den? Jeg er vel ikke mer interessert i motorhavari og verkstedsopphold enn alle andre?
Man tråkker visst midt i salaten med en gang man deltar i slike tråder.
Jeg skrev da vitterlig at for alt jeg vet er Biltema-oljen like god som den jeg benytter, men når man ikke vet hvor den kommer fra funker det ikke for meg.

Merke-olje går ofte gjennom tester der de tester oljefilm (når olja bryter) og en haug andre ting. På lik linje kan ikke Biltema-oljen testes, ettersom den bytter (etter det jeg har forstått) mellom produsenter avhengig av hvem som leverer billigst olje.
Kvaliteten kan derfor være utrolig forskjellig fra "batch til batch", selv om den "tilfredsstiller kravene" på papiret. Ja, det er forskjeller på merke-oljer også fra batch til batch, men ikke i samme grad.

Å kjøre en olje som er grundig testet gjennom årevis, som man vet hva er, og som er "over kravene" anser jeg som en fordel. Faktum er at med Biltema-oljen vet man ikke hvor god den er.
Den gjevne motorsyklist kan ikke sjekke slitasjen en eventuell olje har påført motoren, det overlater vi til profesjonelle (og hobby-mekanikere over gjennomsnittet interessert i olje) som tester oljen. Dette ser jeg på som mer verdifullt enn "Jeg har kjørt Biltema olje i 3 år og har enda ikke havarert".

Jeg gjentar, jeg sier IKKE at Biltema olje er "dritt", og for alt jeg vet er den like god (eller kanskje bedre) enn det jeg benytter til en brøkdel av prisen. For meg virker det fornuftigere å stole på testene, og bruke det som er bevist "top of the line", "state of the art" osv...
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ole m. »

EasyRider skrev:Ikke for å avbryte kreative innlegg, men burde vi ikke holde oss til trådstarters innlegg.


Nok en tråd, ruinert av vel mye OFFTOPIC prat :offtopic :offtopic :offtopic :offtopic
Dette er da omtrent på tema, siden det diskuteres rundt Biltema, som han jo spurte om. Tror du får det kjedelig om alt skal være så strikt som du legger opp til her...

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av EasyRider »

ArcticTiger skrev:Hmmm, er du ikke litt vel streng nå, EasyReidar, trådstarter har jo trossallt fått den innfoen han trengte til å avgjøre at biltema-olja er god nok til Mottor-sykkern hans :prf
Så hadde det ikke vært for at gjengene til olje-tappe-pluggen hans var ruinerte (kanskje tidligere eier hadde brukt biltema-olje og :-)å ), så hadde jo allt vært fryd og gammen :D

Problemet med gjenger og olje-tapp plugg er vel ikke noe nytt. Folk bruker for høyt moment.
Eller som meg når jeg var 16år og ung og dum.. :redface skrudde feil vei..på mopeden og tok gjengene... Men en lærer av sine feil. Ups bitte litt offtopic igjen. :redface


Men jeg kan liksom ikke se hva dekkspaker, MC vesker osv. har med biltema olje å gjøre?? og når trådstarter ønsket ja/nei svar... så har vel vi gått på en smell her? :roll

Mener nå ihverfall at mange av innleggene hadde passet fint i denne tråden:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=4225" onclick="window.open(this.href);return false;

Men for all del, jeg skal ikke legge noe mer skår i gleden.

Kjøra på!!
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ole m. »

TheHaughom skrev:Man tråkker visst midt i salaten med en gang man deltar i slike tråder.
Jeg skrev da vitterlig at for alt jeg vet er Biltema-oljen like god som den jeg benytter, men når man ikke vet hvor den kommer fra funker det ikke for meg.
Men du vet da ikke noe mer om den merke-oljen du bruker, annet enn det som står på flaska? Tror dette handler mer om følelser enn fornuft. :-)
TheHaughom skrev:Merke-olje går ofte gjennom tester der de tester oljefilm (når olja bryter) og en haug andre ting. På lik linje kan ikke Biltema-oljen testes, ettersom den bytter (etter det jeg har forstått) mellom produsenter avhengig av hvem som leverer billigst olje.
Kvaliteten kan derfor være utrolig forskjellig fra "batch til batch", selv om den "tilfredsstiller kravene" på papiret. Ja, det er forskjeller på merke-oljer også fra batch til batch, men ikke i samme grad.
Oljen tilfredsstiller kravene til olje etter gitte standarder, feks. JASO MA. Oppfyller den kravene til olje som produsenten av motoren anbefaler, så er det godt nok.
TheHaughom skrev:Å kjøre en olje som er grundig testet gjennom årevis, som man vet hva er, og som er "over kravene" anser jeg som en fordel. Faktum er at med Biltema-oljen vet man ikke hvor god den er.
Jo, den oppfyller krav etter visse standarder, så man vet hvor god den er.
TheHaughom skrev:Den gjevne motorsyklist kan ikke sjekke slitasjen en eventuell olje har påført motoren, det overlater vi til profesjonelle (og hobby-mekanikere over gjennomsnittet interessert i olje) som tester oljen. Dette ser jeg på som mer verdifullt enn "Jeg har kjørt Biltema olje i 3 år og har enda ikke havarert".

Jeg gjentar, jeg sier IKKE at Biltema olje er "dritt", og for alt jeg vet er den like god (eller kanskje bedre) enn det jeg benytter til en brøkdel av prisen. For meg virker det fornuftigere å stole på testene, og bruke det som er bevist "top of the line", "state of the art" osv...
Du sier ikke den er dritt, men du hevder man ikke kan vite hvor god den er. Dette er direkte feil, "hvor god den er" står påført flaska i form av hvilke spesifikasjoner den oppfyller.

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av TheHaughom »

Nei, man vet den oppfyller et krav, ikke at den er like god som andre oljer.
Jeg vet mer om RP olja jeg kjører, enn om Biltema sin, fordi det er utført en haug av tester på den av eksterne, profesjonelle firma (som jeg skrev over).
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
ole m.
Innlegg: 313
Registrert: 07 feb 2010, 23:10
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
Sted: Oslo

Re: Biltema olje - djevelens verk?

Legg inn av ole m. »

TheHaughom skrev:Nei, man vet den oppfyller et krav, ikke at den er like god som andre oljer.
Jeg vet mer om RP olja jeg kjører, enn om Biltema sin, fordi det er utført en haug av tester på den av eksterne, profesjonelle firma (som jeg skrev over).
Ja, den oppfyller et krav som sier at den er god nok og egnet for bruken. Mulig jeg er dum, men mer enn det trenger man da ikke?

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974

Svar