Hvordan dra en wheelie

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Innlegg: 870
Registrert: 12 mar 2011, 09:36
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Sted: Andebu

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg har hatt et par løft på min DR600.. Prøvde egentlig for å se om det gikk! Funka som bare det, var nok bare 10 cm over bakken men det kjentes ut som jeg skulle gå rundt :-P

Må nok øve på å gjøre det kontrollert før jeg viser det til noen :-P

Tæppatå'k!

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

Hvordan er det når framhjulet løfter seg da, selv bare litt... styret blir jo veldig lett å flytte fram og tilbake. Er ikke det litt uvant til å begynne med? :scratch

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av TheHaughom »

LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer :redface

Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet.... :-k
På ZX10Ren var det 3 traction control settings, jeg hadde den på den laveste som igjen skulle gi mest hjulløft/spinn.
LordShaft skrev:Hvordan er det når framhjulet løfter seg da, selv bare litt... styret blir jo veldig lett å flytte fram og tilbake. Er ikke det litt uvant til å begynne med? :scratch
Det værste synes jeg er når man lander igjen, og du ikke har hjulet rett frem. Får en innihelvettes wobble som du ikke er forberedt på :P :p
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Snikendeugle »

TheHaughom skrev:
LordShaft skrev:Jeg må tydeligvis komme meg i kjøregården å prøve hvordan dette fungerer :redface

Ser utifra klippene på youtube at sykkelen min kutter rimelig kjapt når den registrerer at bakhjulet går raskere enn framhjulet.... :-k
På ZX10Ren var det 3 traction control settings, jeg hadde den på den laveste som igjen skulle gi mest hjulløft/spinn.
LordShaft skrev:Hvordan er det når framhjulet løfter seg da, selv bare litt... styret blir jo veldig lett å flytte fram og tilbake. Er ikke det litt uvant til å begynne med? :scratch
Det værste synes jeg er når man lander igjen, og du ikke har hjulet rett frem. Får en innihelvettes wobble som du ikke er forberedt på :P :p
Ifølge den "Twist of the wrist 2" filmen noen postet i en annen tråd her et sted, så bør man ikke holde hardt om styret idet en lander, og heller la sykkelen rette seg selv istedenfor å stritte imot ved å gripe fatt i panikk.
Uprøvd selv men...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av gorbys »

jeg var ute å lufta V-stromen for et par uker siden og fant meg en øde parkeringsplass og tenkte at NÅ! nå skal det jaggu satses!
Så jeg la inn første giret, ga gass og droppet kløtsjen og FYTTIFAEEEN den kom jaggu opp ja! Ikke forberedt på det løftet i det hele tatt! :O
Jaggu en uvant følelse, men det må nok prøves til igjen ja, det er nå gøy og da :twisted

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Busa Trond »

LordShaft skrev:Men det er sinnsykt fett å se når folk napper sykkelen opp å drar avgårde :-)å (min mening)
Det veldig moro å se når dem er flinke. Når jeg har vært i VM i cross i Uddevalla så kjører gutta på bakhjulet i depoet i gangfart med full kontroll :prf
For en god del år siden så var det en i hjembygda mi som kunne gjøre det samme, han kjørte rundt i sentrum på bakhjulet i gangfart med en FZR 750R det var tøft å se på.

Jobber sammen med en nå som bare gikk under navnet JohnnyBakhjul :lol , han kjørte TL1000. Men politiet satte en stopper for kjøringa hans :mk . Kan høre med ham i morgen om han har noen gode tips :-#

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

Det er veldig enkelt i Norge å vite hva som er lovlig eller ikke.

Er det gøy? Hvis svaret er ja, da er det ulovlig.

Snøscooter, vannscooter, wheelie, og andre ting.

Man bør ikke kunne niste lappen pga bakhjul!!!!

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av gorbys »

Busa Trond skrev:
LordShaft skrev:Men det er sinnsykt fett å se når folk napper sykkelen opp å drar avgårde :-)å (min mening)
Det veldig moro å se når dem er flinke. Når jeg har vært i VM i cross i Uddevalla så kjører gutta på bakhjulet i depoet i gangfart med full kontroll :prf
Dette klarer jeg på tråsykkelen, så hvorfor det skal være så mye værre på en motorsykkel skjønner jeg ikke :lol

torlind
Innlegg: 9
Registrert: 06 apr 2013, 10:38
Motorsykkelen din: BMW R1150RT

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av torlind »

Alvorlig talt. Få dere et liv! En motorsykkel er, til tross for mange idioters klassifisering, ikke noe leketøy.

Tenk heller på sikkerhet og på oss andre i trafikken som risikerer å bli utsatt for dette.

TheHaughom
Innlegg: 1370
Registrert: 18 mai 2012, 14:36
Motorsykkelen din: KTM

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av TheHaughom »

Amper stemning fordi du ikke klarer å dra HDen på bakhjulet?
Bilde
Kjørelengde 2012 (12. Jun - 4 Nov): 4800km
Kjørelengde 2013 (5. Mar - ): 5000

Sjekk ut bloggen min!

Lamberghini
Innlegg: 193
Registrert: 29 mar 2011, 16:47
Motorsykkelen din: Honda NTV 650 Revere 1991
Sted: Bergen

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av Lamberghini »

For meg er heldigvis dette et ikke-tema. Tviler på at NTV-en er i stand til å dra på bakhjulet, i hvert fall ikke med mindre jeg setter meg på passasjersetet og fyller toppboksen med grus. Man mister vel også lappen tvert om man blir tatt. Var vitne til det under opplæringen, selv om jeg ikke så selve kjøringen, hørte jeg den. Et vræl oppe i lia, fulgt av en Ninja, fulgt av en sort bil, som plutselig blinket og ulte stygt. De ble stående en stund på neste busstopp, tenker det ble litt papirarbeid ..

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av LordShaft »

torlind skrev:Alvorlig talt. Få dere et liv! En motorsykkel er, til tross for mange idioters klassifisering, ikke noe leketøy.

Tenk heller på sikkerhet og på oss andre i trafikken som risikerer å bli utsatt for dette.
Hvem som er idioten er vel strengt talt litt relativt og opp til øyet som ser!

Hvordan tenker ikke jeg på sikkerheten til mine med trafikkanter når jeg øver på å løfte framhjulet litt på lukket område, eller bane?
Om noen skulle få et framhjulsløft ute i trafikken, behandler du da nødvendigvis sykkelen ditt som et leketøy?

Jeg er vel kanskje komplett idiot som ligger 10 km/t over fartsgrensen også da? :scratch

Brukeravatar
fs650e
Innlegg: 171
Registrert: 13 apr 2013, 15:15
Motorsykkelen din: Husaberg FS650E 2004
Sted: Wherever the road takes me

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av fs650e »

torlind skrev:Alvorlig talt. Få dere et liv! En motorsykkel er, til tross for mange idioters klassifisering, ikke noe leketøy.

Tenk heller på sikkerhet og på oss andre i trafikken som risikerer å bli utsatt for dette.
Få oss et liv? Smalt jaggu fra rett kjeft!!

Helt klart at du ikke aner hva du prater om. Sånne som deg gir meg bare mer lyst til å lære wheelie...

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2
Husaberg FS650E 2004
Kawasaki ZZR 1100 91'

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av ejs »

:[-X

kjøring på bakhjulet var jeg ferdig med etter moped tida.
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Hvordan dra en wheelie

Legg inn av DrGreve »

Enhver skal ferdes hensynsfullt og være aktpågivende og varsom så det ikke kan oppstå fare eller voldes skade og slik at annen trafikk ikke unødig blir hindret eller forstyrret. Vegfarende skal også vise hensyn mot dem som bor eller oppholder seg ved vegen. (Vegtrafikkloven, paragraf 3)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Svar