thewiz biker logg - oppdatering 2018

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Hadde en flott dag med masse kjøring. Jeg, bjerknez, cutless og flere fra Oslo området hadde en flott tur i finværet. Ble totalt 6 timer i salen for min del, inkludert kaffepauser osv. :prf

Noen bilder av gjengen på Nesoddtangen:

Bilde

Begynner å hjelpe nå! Holder fortsatt på å lære meg sykkelen og bli komfortabel med sittestillingen. Sålangt veldig fornøyd med sykkelen. Overrasket at jeg ikke var mer ødelagt etter 6 timer på denne i dag. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

I dag fikk jeg en pakke fra USA. :knegg

Den inneholdt Alpinestars Track Leather Pants. Veldig fornøyd med denne sålangt. Satt som et skudd på meg også, heldigvis siden jeg bestilte helt fra USA.

Bilde

Bestilte også CRG Arrow bar end mirror. Ville prøve å se hvordan bar end er i stedet for vanlige speil. Jeg ser ikke så mye i originale speil da jeg må flytte på kroppen for å se noe. Syns det ble bra!

Bilde

Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

I dag ble det oljeservice, samt rengjøring av kjede og smøring. Alt gikk veldig bra! Forutom den typiske "jeg skulle montert det dekselet før det andre dekselet" så ble litt frem og tilbake men da vet jeg det til neste gang :roll

Jeg har også brukt plastidip på sidepanelene som var sølvfarget, jeg syns det ble MYE penere med disse i svart. Ble mer helhet på sykkelen. Hva syns folket? :knegg

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde


Videre venter jeg på EXUP eliminator, woodcraft trådsneller og speil block off plates, og smoke flush mount blinklys. Skal bli godt å bli kvitt motorlampa pga denne exupen. :prf

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av Tommas »

Støtter plastidip! Synes sykkelen så mer moderne ut også.

Brukeravatar
cosmogs
Innlegg: 306
Registrert: 05 jul 2014, 22:09
Motorsykkelen din: Speed Triple RS
Sted: Drammen

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av cosmogs »

Grattis med fet doning og godt valg av speil! :thumleft
Vurderer CRG Arrow speil og RhinoMoto barends selv, synes de ser fine ut. :-k
2018 Triumph Speed Triple RS (2018 -->)
2014 Triumph Street Triple (2014 - 2018)
1976 Kawasaki Z650 (1987 - 1989)

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Takk for det ! Ble selv veldig fornøyd med resulatet. Det som er fint med plastidip er at man kan være helt sinnsykt dårlig til å lakkere, men resultatet blir ganske OK likevell :lol

Jeg brukte bare 1 sprayboks på begge dekslene, hadde vel 3-4 lag tror jeg. Syns den matte looken passer bra også, da nedre kåper er svart matte fra før. :yeyeye
cosmogs skrev:Grattis med fet doning og godt valg av speil! :thumleft
Vurderer CRG Arrow speil og RhinoMoto barends selv, synes de ser fine ut. :-k
Takk for det! Jeg er storfornøyd sålangt :prf

Må si jeg er imponert over CRG arrow speilet. Når jeg først fikk det tenkte jeg at dette kanskje ikke kom til å fungere så bra, men etter jeg fikk kjørt meg en tur i dag er jeg helt klart snudd på den meningen. Siden speilglasset er konveks(?) så ser man utrolig mye uten at dybden forsvinner. Jeg ser hele veien bak meg, i motsetning til originale speil hvor jeg kun ser halve bilen i speilet. Nå har jeg kun 1 speil, men med 2 slike har du ihvertfall full oversikt.

Litt pricey da, hvis jeg skal si noe negativt. Jeg bestilte fra USA, betalte vel rundt 100 dollar for speilet + frakt.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Ny sykkel kjøpt!

Legg inn av thewiz »

Ikke mye som har skjedd, men har fått noen deler til sykkelen.

Fikk blant annet EXUP emulator fra 12oclocklabs.

Bilde

Fungerte som beskrevet og slettet motorlampen! Etter motorlampen var borte merket jeg at noen funksjoner som ikke fungerte tidligere plutselig begynte å fungere. Nødblinken blinket bare en gang før den ga seg, dette fungerte normalt igjen etter motorlampe var borte. Jeg fikk også stilt klokken. :thumleft

Bilde

Har også fått tak i flush mount blinklys foran, så nå har jeg kun LED blinklys siden jeg har integrert baklampe på sykkelen. Ble veldig bra!

Bilde

Plukket også opp noen Woodcraft trådsneller. Virket som de var veldig god kvalitet, så det gjenstår å se hvor mye juling de tåler. Fikk dessverre ikke testet dem, da min slitne bakstøtte ikke var bred nok for disse.

Kommer noen bilder av sykkelen senere, plages med et dårlig mobilkamera. Vurderer å plukke opp et speilrefleks igjen. Skal også kjøpe meg en ny bakstøtte, og har sett endel på Pitbull sine. Får veldig mye skryt på amerikanske forum og koster ikke mer enn rundt 1600,- inkl frakt til Norge.

Trenger også en ny vindskjerm! Den jeg har nå er knekt og jeg føler jeg trenger en høyere en. Noen som kan anbefale type til meg? Jeg har 188cm. Det jeg har nå er noe ebay greier. Finnes jo double bubble som leveres av blant annet Zero Gravity og Puig, noen som har erfaring fra disse?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Nye deler / oppdatert førstepost

Legg inn av LordShaft »

Jeg har ikke brukt disse duble bubble skjermene selv. jeg syns ikke det er så kledlig på sykkelen min, men har en kompis som kjøpte til sin gsxr. Å det var som å skru av og på lyset.
Å du er omtrent samme høyden som han også. Ikke umulig at dette blir knall suksess for deg. :thumleft

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Nye deler / oppdatert førstepost

Legg inn av thewiz »

Usikker på om jeg har double bubble på sykkelen i dag, det er noe ebay greier, men den er ikke noe spesielt høy eller har heller ikke noen forhøyninger i seg slik som DB bruker å ha.

Det ble en 3 timers tur i dag. Utrolig flott vær og jeg storkoste meg hele tiden! :prop: :knegg

Snappet noen bilder av sykkelen. Her med onesit, nye blinklys og mirror block off plates. Tok også av fothvilerene til passasjer.

Bilde

Bilde

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av thewiz »

I dag ble mitt Drift HD Ghost S drept i trafikken :sorry

Jeg hadde ikke brukt det på en stund, så jeg tenkte jeg skulle prøve det for første gangen i sesongen. Tenkte jeg skulle prøve å få til noen kule shots i en sving eller no. Så jeg fant meg en sving, la kameraet i nærheten av veien for å få en fet video. Jeg la nok kameraet for nære veien, for med engang jeg hadde satt meg på sykkelen for å snu og kjøre forbi kom det en varebil å meide ned kameraet. Det spruta deler overalt og noen av hoveddelene traff meg nesten. Varebilen stoppet ikke.

Jeg sto der da å samlet sammen alle delene, og hadde nesten gitt opp å finne minnekortet da det flakset av gårde sammen med alt annet. Rett før jeg ga meg, fant jeg det. Dessverre så leser det ikke når jeg kobler til PC-en :sorry

Jaja, hadde uansett lyst å kjøpe GO PRO. :-)å

Bilde

Bilde

Bilde

Brukeravatar
freddy123
Innlegg: 1054
Registrert: 02 jul 2014, 22:26
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
Sted: akershus

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av freddy123 »

Ææææssjjj så kjipt a sikker på st det ikke var den drøm hehe , jaja lir det gopro på deg nåda og isåfall hvilket ? Var du ikke fornøyd med drift ghost eller ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23069
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av Bjerknez »

Har en Drift Ghost S HD som er svært lite brukt hvis du vil kjøpe den. Ta kontakt hvis du er interresert. :thumleft

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av TBI81 »

Blir vel hardt å ta det på reiseforsikringen også. Hvor langt ut i veien la du det egentlig?

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av thewiz »

freddy123 skrev:Ææææssjjj så kjipt a sikker på st det ikke var den drøm hehe , jaja lir det gopro på deg nåda og isåfall hvilket ? Var du ikke fornøyd med drift ghost eller ?

Hehe, hadde det bare vært så godt. Tror det blir GO Pro nå ja. Har lyst å prøve noe annet, har hatt Drift HD lenge nå. Negativt med kameraet er knotete menyer, og generelt en del løsninger som kunne vært gjort bedre.

Det er også lettere å få tak i GO Pro her i Norge, Drift HD selges ikke tror jeg her. Kjøpte dette kameraet i England.

Bjerknez skrev:Har en Drift Ghost S HD som er svært lite brukt hvis du vil kjøpe den. Ta kontakt hvis du er interresert. :thumleft
Blir nok Go Pro denne gangen, men takk for tilbudet. :-)
TBI81 skrev:Blir vel hardt å ta det på reiseforsikringen også. Hvor langt ut i veien la du det egentlig?
Ja, det går nok ikke, men jeg har Super Innbo hos IF, skal ringe dem å høre.

Jeg la det sånn at jeg ikke hadde noen bekymringer om at det kunne bli påkjørt, men den gang ei. Lå med god klaring til hjulspor i veien. Men varebilen kjørte veldig til den ene siden av veien og da ble det slik.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: thewiz biker logg -Nye bilder s10

Legg inn av thewiz »

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe Double Bubble vindskjerm? Helst fra Zero Gravity. Har sjekket endel på ebay, men er magert. Fåes dette i Norge?

Svar